موضوع ابلاغیه ثنا

موضوع ابلاغیه ثنا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
یکی از مهمترین ابزارهای دولت الکترونیکی ، دادرسی الکترونیک می باشد . از سال 1395 ، قوه قضاییه اقدام به راه اندازی سامانه ای برای ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی نمود که تحت عنوان " سامانه ثنا " نامگذاری شده است . بنابراین در حال حاضر ، بر خلاف گذشته ، ابلاغ اوراق قضایی صرفا از طریق این سامانه انجام می شود . لذا برای فهمیدن موضوع ابلاغیه باید به سامانه ثنا مراجعه و در آن ثبت نام کرد . پس از دریافت رمز عبور شخصی ورود به سامانه ثنا ، فهمیدن موضوع ابلاغیه ثنا امکان پذیر خواهد شد . در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه اطلاع از موضوع ابلاغیه در سامانه ثنا بپردازیم  ؛ لذا به توضیح نحوه اطلاع از موضوع ابلاغیه و نحوه دریافت ابلاغیه از سامانه ثنا خواهیم پرداخت . 




نحوه اطلاع از موضوع ابلاغیه
در صورتی که برای رسیدگی به یک دعوا به دادگاه دادخواست داده اید و یا دعوایی علیه شما اقامه شده ، اطلاع از موضوع ابلاغیه امری حیاتی و مهم است ؛ چرا که ممکن است این ابلاغیه ها ، حاوی وقت رسیدگی یا آراء صادر شده توسط دادگاه باشد . در حال حاضر ، ابلاغ اوراق قضایی از طریق سامانه ثنا انجام می شود . در اینجا قصد داریم نحوه اطلاع از موضوع ابلاغیه ثنا را شرح دهیم .

به منظور اطلاع از موضوع ابلاغیه در سامانه ثنا ، نخست باید در این سایت ثبت نام کرد . ثبت نام در سامانه ثنا ، به دو شیوه امکان پذیر است . در روش اول ، مرحله پیش ثبت نامی یا تکمیل اطلاعات توسط متقاضی انجام شده و سپس ، رمز عبور شخصی برای ورود به سامانه ثنا ، از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تحویل گرفته می شود .





برای ورود به صفحه اصلی ثبت نام در سامانه ثنا کلیک کنید







در روش دوم ، از ابتدا فرایند تکمیل مشخصات و دریافت رمز عبور در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود . برای دریافت اطلاعات جامع و کامل در مورد نحوه ثبت نام در سامانه ثنا کلیک کنید .

بیشتر بخوانید: سامانه ثنا




نحوه دریافت ابلاغیه از سامانه ثنا
پس از تکمیل ثبت نام و دریافت رمز عبور شخصی ، باید به سامانه ابلاغ ثنا وارد شد و اقدام به مشاهده و دریافت ابلاغیه نمود . در صفحه پیش رو ، " کد ملی " و " رمز عبور شخصی " که از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دریافت نموده اید را وارد نمایید .



برای ورود مستقیم به صفحه مشاهده موضوع ابلاغ ثنا کلیک کنید .







با وارد نمودن دقیق اطلاعات به صفحه جدیدی هدایت می شوید و " رمز موقتی " به تلفن همراه شما پیامک می شود که در این مرحله باید آن را به دقت وارد نمایید . در صورت مفقود شدن یا عدم ارسال کد موقت ، از گزینه " رمز موقت خود را فراموش کرده ام ، ارسال مجدد رمز موقت " می توانید کد موقت را بازیابی کنید .







اکنون در صفحه پیش روی شما ، " ابلاغیه های جدید " قابل رویت هستند . اگر هم قبلا ابلاغیه تان را مشاهده نموده اید ، لیست کاملی از ابلاغیه ها در قسمت " ابلاغیه های مشاهده شده " در دسترس است که با انتخاب هریک از آنها می توانید جزییات کامل مربوط به ابلاغیه را مشاهده نمایید . 







در صورت لزوم ، می توانید بعد از مشاهده ابلاغیه ، ابلاغیه را چاپ نمایید . گفتنی است که تاریخ اطلاع از موضوع ابلاغیه و مشاهده آن ، تاریخ ابلاغ محسوب می شود و کلیه آثار قانونی ابلاغ بر آن مترتب می شود . مخاطبان محترم به خاطر داشته باشید که پس از اطلاع از موضوع ابلاغیه ، بهتر است که با انتخاب گزینه " خروج " از سامانه ثنا خارج شوید .









برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ابلاغیه ثنا ​در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون موضوع ابلاغیه ثنا پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: صفر تا صد دادخواست





سوالات متداول


1- برای اطلاع از موضوع ابلاغیه ها در سامانه ثنا چگونه باید اقدام کرد ؟
برای این منظور در ابتدا باید وارد سایت اصلی این سامانه شده و در آن ثبت نام کنید که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


2- دریافت ابلاغیه از سامانه ثنا به چه صورت می باشد ؟
برای دریافت ابلاغیه از سامانه ثنا لازم است تا وارد حساب کاربری خود در این سامانه شویم که در متن مقاله به طور کامل بیان شده است


3- ثبت نام در سامانه ثنا به چه صورت است ؟ 
برای ثبت نام در این سامانه از دو روش می توان استفاده کرد که در متن مقاله توضیح داده شده است

منبع : نحوه اطلاع از موضوع ابلاغیه ثنا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6j8n
نظرتان را بنویسید