ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
وزارت بهداشت از مشمولین دارای طرح قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان ثبت نام بعمل می آورد . ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت مختص فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری عمومی رشته های پزشکی و پیراپزشکی بوده و تحت شرایط و ضوابط مشخصی صورت می گیرد . 


طبق قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان ، دارندگان مدرک فوق دیپلم و بالاتر رشته های پزشکی ، پیراپزشکی و رشته های وابسته موظفند پس از فراغت از تحصیل خود در داخل کشور و در مناطق مورد نیاز وزارت بهداشت و تشکیلات تابعه آن خدمت نمایند . 

به بیان دیگر این افراد مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت بوده و می بایست مطابق شرایط و ضوابط اعلام شده نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام نمایند . لازم به ذکر است نحوه ثبت نام و بکارگیری مشمولین طرح قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان به صورت اینترنتی و بر اساس دستوالعمل مشخصی صورت می گیرد .

متقاضیان می بایست ضمن اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به سایت تامین و توزیع نیروی انسانی وزارت بهداشت مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را پشت سر گذارند . به منظور راهنمایی بیشتر این مشمولین در ادامه به بررسی جزئیات ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99 می پردازیم . 


زمان ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99
کلیه فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد که مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت می باشند باید در بازه زمانی مشخصی نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام نموده و آمادگی خود را اعلام نمایند . لازم به ذکر است مشمولین این طرح به دو دسته زیر تقسیم شده و زمان ثبت نام مجزایی برای آن ها در نظر گرفته می شود :



پزشکان و دندانپزشکان مشمول طرح نیروی انسانی
ثبت نام اینترنتی پزشکان و دندانپزشکان مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99 هر دو ماه یکبار و بر اساس برنامه زمانی مشخصی صورت می گیرد . این زمانبندی بر اساس اطلاعات ارسالی اداره دانش آموختگان و تراکم فراغت از تحصیل متقاضیان انجام می شود که در ادامه به بررسی این زمانبندی می پردازیم .



نام دوره    شروع دوره    پايان دوره    اعلام نتايج
دوره اول    چهارشنبه 99/01/27    شنبه 99/02/06    چهارشنبه 99/02/10
دوره دوم    سه شنبه 99/03/27    شنبه 99/04/07    چهارشنبه 99/04/11
دوره سوم    چهارشنبه 99/05/29    دوشنبه 99/06/10    چهارشنبه 99/06/12
دوره چهارم    چهارشنبه 99/07/23    شنبه 99/08/03    چهارشنبه 99/08/07
دوره پنجم    چهارشنبه 99/09/26    شنبه 99/10/06    چهارشنبه 99/10/10
دوره ششم    سه شنبه 99/11/21    شنبه 99/12/02    چهارشنبه 99/12/06

همان طور که در جدول بالا مشاهده می کنید نتایج تقسیم مشمولین طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 4 روز پس از پایان ثبت نام اعلام می گردد . 



مشمولین سایر رشته های دارای طرح نیروی انسانی
بر اساس فراخوان منتشر شده از سوی وزارت بهداشت فارغ التحصیلان رشته های اتاق عمل ، پرستاری ، تکنولوژی پرتوشناسی ( رادیولوژی ) ، داروسازی ، علوم آزمایشگاهی ، فوریتهای پزشکی و هوشبری نیز مشمول طرح اجباری بوده و می بایست در بازه زمانی مشخصی نسبت به ثبت نام اقدام نمایند . 

این متقاضیان حداکثر 3 ماه بعد از فارغ التحصیلی خود فرصت دارند در سامانه tarhreg.behdasht.gov.ir ثبت نام کنند . در غیر این صورت بر اساس نظر دانشگاه مشمول 3 تا 6 ماه اضافه خدمت در مناطق محروم خواهند شد . 

شرایط ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99
کلیه مشمولین طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99 می بایست قبل از ثبت نام ، شرایط عمومی و اختصاصی لازم را مورد بررسی قرار داده و بر اساس آن ثبت نام خود را انجام دهند . در ادامه به بررسی اجمالی این شرایط می پردازیم . 



 شرایط عمومی 

داوطلبان می بایست با دانشگاه محل تحصیل خود تسویه حساب نموده و اطلاعات فارغ التحصیلی آن ها در سامانه آموزشی وزارت بهداشت ( سما  ) درج شده باشد . 
تبصره : فارغ التحصیلانی که طرح خود را در مقطع قبلی انجام داده و گواهی پایان طرح دریافت نموده اند مشمول طرح نمی شوند . 



متقاضیان مرد مشمول طرح می بایست وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نموده و در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام اقدام نمایند . 


 شرایط اختصاصی

آن دسته از فارغ التحصیلان دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم به منظور تایید اصل مدرک یا گواهی موقت تحصیلی خود می بایست به وزارت علوم مراجعه نمایند تا اطلاعات آنان در سامانه فارغ التحصیلان وزارت بهداشت قرار گیرد . 


انتخاب محل خدمت برای رشته های اجباری با توجه به سهمیه قبولی در کنکور سراسری و به شرح زیر امکان پذیر می باشد :
داوطلبی که دارای سهمیه قبولی منطقه 1 در کنکور باشد می تواند در مناطق 1 ، 2 و 3 خدمت کند .

داوطلبی که دارای سهمیه قبولی منطقه 2 در کنکور باشد می تواند در مناطق 2 و 3 خدمت کند .

داوطلبی که دارای سهمیه قبولی منطقه 3 در کنکور باشد می تواند در منطقه 3 خدمت کند .

اگر سهمیه قبولی متقاضی شاهد است و یا فارغ التحصیل دانشگاه آزاد ( به جز رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ) است می تواند در هر یک از مناطق 1 ، 2 و 3 خدمت نماید . 

بانوان متاهل و کارمندان رسمی دولت مجاز به خدمت در هر یک از مناطق 1 ، 2 و 3 می باشند . 

کارکنان رسمی دولت از انجام خدمات روستایی معاف می باشند .

فارغ التحصیلان رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی و متخصصین رشته های مختلف پزشکی مجاز به خدمت در شهرهای شیراز ، تهران ، تبریز ، اصفهان و مشهد نبوده و تنها بانوان متاهل می توانند در این شهر ها خدمت کنند . 

آن دسته از فارغ التحصیلان رشته های پرستاری ، اتاق عمل و هوشبری که سهمیه قبولی آنان منطقه 2 و 3 می باشد مجاز به خدمت در منطقه 1 نیز می باشند . 



لازم به ذکر است برخی دانشگاه ها دارای شرایط خاصی جهت ثبت نام می باشند که به داوطلبان توصیه می کنیم حتما شرایط دانشگاه های مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهند . 


 شرایط اختصاصی پزشکان و دندانپزشکان مشمول طرح نیروی انسانی

همان طور که گفتیم به دلیل شرایط ویژه و نیاز به توزیع پزشکان و دندانپزشکان در کشور و مناطق مورد نیاز ، ثبت نام پزشکان و دندانپزشکان مشمول طرح در بخش جداگانه ای صورت می گیرد .


ثبت نام این متقضایان در دو قالب اعزام مستقیم و اعزام ادواری انجام می شود . در اعزام مستقیم ثبت نام برای استان هایی که نیاز فوری به پزشک و دندانپزشک دارند صورت گرفته اما در اعزام ادواری ، ثبت نام در دوره های مختلف انجام می شود و متقاضیان بر اساس فرم امتیازبندی و اولویت های تعیین شده تقسیم و توزیع خواهند شد . 


کلیه پزشکان و دندانپزشکان دارای تعهد خاص می بایست از طریق دوره " ثبت نام پزشکان و دندانپزشکان دارای تعهد به محل خدمت ( تعهد خاص ) " ثبت نام نموده و صرفا مجاز به انتخاب دانشگاه محل تعهد خود می باشند . 

نحوه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99
ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99 همچون سال های گذشته به صورت اینترنتی و از طریق سایت tarhreg.behdasht.gov.ir صورت می گیرد . بر این اساس متقاضیان باید در بازه های زمانی اعلام شده به سایت مذکور مراجعه کرده و مطابق تصویر زیر وارد سامانه ثبت نام شوند .





پیرو مطالب گفته شده در قسمت قبل ، ثبت نام پزشکان و دندانپزشکان مشمول طرح به صورت مجزا و از طریق لینک شماره ( 2 ) صورت می گیرد . اما داوطلبان سایر رشته های مشمول طرح باید بر روی لینک شماره ( 1 ) کلیک کنند . 





در صفحه باز شده اطلاعاتی در خصوص نحوه ثبت نام و شرایط اختصاصی برخی حوزه ها در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که پس از مطالعه آن می بایست گزینه ثبت نام را انتخاب نمایند .





از جمله اطلاعات لازم در این قسمت کد ملی ، تاریخ تولد و دوره مایل به ثبت نام می باشد که داوطلب باید به تکمیل آن پرداخته و گزینه " شروع ثبت نام " را انتخاب کند .





داوطلبان در طول فرایند ثبت نام باید محل خدمت خود را تعیین کنند که بر اساس شرایط ذکر شده در قسمت قبل صورت می گیرد . به دنبال این بخش متقاضیان ملزم به بارگذاری مدارک خود می باشند که از جمله این مدارک می توان به اسکن کارت ملی ، عکس پرسنلی ، کارت پایان خدمت و ... اشاره کرد . لازم به ذکر است با اتمام مراحل ثبت نام یک کد رهگیری در اختیار متقاضی قرار می گیرد که می بایست نزد خود نگه دارد .




مراحل بعد از ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99
متقاضیان با دریافت کد رهگیری ثبت نام می بایست منتظر تکمیل مراحل بعدی باشند تا در صورت موافقت نسبت به انجام خدمت در محل تعیین شده اقدام نمایند . در ادامه به بررسی این مراحل می پردازیم :



 قرارگیری در نوبت بکارگیری

پس از ثبت نام در سامانه تامین و توزیع نیروی انسانی ، متقاضیان در نوبت بکارگیری حوزه انتخابی قرار می گیرند و بر اساس امتیازبندی و یا تاریخ ثبت نام مشخص شده ( بر اساس نظر دانشگاه ) به کار گرفته خواهند شد . 



 ثبت موافقت یا عدم موافقت متقاضی با محل پیشنهادی

پس از رسیدن نوبت متقاضی محل خدمت وی تعیین شده و از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد . حال متقاضی می بایست به سامانه tarhreg.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و با انتخاب گزینه " پیگیری وضعیت " موافقت خود را با محل خدمت تعیین شده و تعهدات مربوطه اعلام نماید . 



 صادر شدن معرفی نامه به محل خدمت

در پایان معرفی نامه متقاضی توسط دانشگاه صادر شده و در قسمت " پیگیری وضعیت " سامانه مذکور قرار می گیرد . بر این اساس متقاضی باید پرینت معرفی نامه خود را تهیه نموده و حداکثر ظرف مدت یک هفته به محل خدمت مورد نظر مراجعه کند . 



نکات قابل توجه در خصوص ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99
کلیه مشمولین طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به منظور ثبت نام و انجام خدمت در حوزه های مختلف می بایست نکات زیر را مورد توجه قرار دهند :



مدت زمان طرح برای مقطع کاردانی 12 ماه و برای مقاطع کارشناسی و بالاتر 24 ماه می باشد . لازم به ذکر است میزان طرح با توجه به ضریب منطقه می تواند کاهش یابد .



برخی دانشگاه ها دارای شرایط خاص می باشند که در سایت tarhreg.behdasht.gov.ir به آن اشاره شده است .



در صورت عدم موافقت دانشگاه در به کارگیری متقاضی ، امکان ثبت نام در دانشگاهی دیگر وجود خواهد داشت . 



ثبت نام در کلیه رشته ها بجز پزشکی و دندانپزشکی بر اساس شهرستان صورت گرفته و دانشگاه ها در معرفی متقاضیان به هر یک از واحدهای تابعه خود در این شهرستان مختار هستند . لازم به ذکر است در صورت مخالفت داوطلب با محل مشخص شده نوبت وی باطل گردیده ، به انتهای صف ثبت نام انتقال یافته و کلیه امتیازاتش به مدت یک ماه حذف خواهد شد . 



متقاضیانی که از ثبت نام انصراف می دهند تا یک ماه امکان ثبت نام مجدد در حوزه ثبت نامی را نخواهند داشت .



چنانچه متقاضیان رشته های دارای طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت ( به جز پزشکی و دندانپزشکی ) به مدت 4 ماه در صف نوبت گیری قرار گیرند اما نیازی به خدمت آن ها در هیچ یک از واحدهای تابعه وجود نداشته باشد می توانند درخواست خود را مبنی بر معافیت مازاد بر نیاز در سامانه tarhreg.behdasht.gov.ir ثبت نمایند . ( متقاضی باید بومی محل ثبت نام باشد . )



پزشکان و دندانپزشکانی که در توزیع ادواری جهت خدمت در دانشگاهی انتخاب شده اند اما به دلیل مسائلی چون مشکلات خانوادگی قادر به انجام خدمت در آن حوزه نمی باشند با ثبت نام در کمیسیون موراد خاص وزارت بهداشت می توانند نسبت به بررسی و حل این مشکل اقدام نمایند .



پزشکان و دندانپزشکانی که سال اول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت را پشت سر گذاشته اند می توانند در صورت موافقت دانشگاه محل خدمت و ارائه تسویه حساب از آن دانشگاه ، برای ثبت نام در دانشگاه مورد نظر خود اقدام نمایند . 



آن دسته از فارغ التحصیلان مرد که دارای برگه آماده به خدمت ( بدون اضافه خدمت ) می باشند ، در صورت نیاز دانشگاه های علوم پزشکی می توانند تا تاریخ اعزام به خدمت نظام وظیفه مندرج روی برگه ، طرح خود را به صورت موقت در برخی از دانشگاه های مجاز به انجام برسانند .

چنانچه داوطلب متقاضی ثبت نام آزمون ارشد دکتری وزارت بهداشت باشد قبل از شروع و یا پایان طرح می تواند در آزمون شرکت کند و در صورتی که در حین انجام طرح نیروی انسانی در آزمون قبول شود ، امکان ترخیص وی برای ادامه تحصیل فراهم می شود .

 


در این مقاله به مهم ترین نکات مربوط به ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 99 پرداختیم . داوطلبان در صورت راهنمایی بیشتر می توانند از از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در ارتباط بوده و از تجربیات آن ها بهره مند شوند .

سوالات متداول

1- فارغ التحصیلان کدام رشته ها ملزم به ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت می باشند ؟
مطابق متن مقاله فارغ التحصیلان رشته های پزشکی ، داندانپزشکی ، اتاق عمل ، پرستاری ، رادیولوژی ، داروسازی ، علوم آزمایشگاهی ، فوریتهای پزشکی و هوشبری دارای طرح نیروی انسانی می باشند .

2- ثبت نام قانون خدمت پزشکان و دندانپزشکان در چه سایتی انجام می شود ؟
این متقاضیان با مراجعه به سایت tarhreg.behdasht.gov.ir می توانند ثبت نام خود را انجام دهند که نحوه ثبت نام در متن مقاله شرح داده شده است .

3- مدت زمان طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت چه میزان می باشد ؟
مطابق متن مقاله مدت زمان طرح برای مقطع کاردانی 12 ماه و برای مقطع کارشناسی و بالاتر 24 ماه می باشد .

منبع : ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5Gx8
نظرتان را بنویسید