نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبان بعد از مشاهده نتایج نهایی کنکور ارشد سال ۱۴۰۱، در صورت قبولی در دانشگاه مورد نظر خود می بایست در زمان مقرر شده از سوی سازمان سنجش و دانشگاه ها به سایت دانشکده محل پذیرفته شده مراجعه نموده و مدارک لازم و تعیین شده جهت نام نویسی را در سامانه بارگذاری نمایند.

 

 

 

داوطلبان پس از انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401، منتظر اعلام نتایج نهایی این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش بوده تا در صورت قبولی در یکی از کد رشته های انتخاب شده در فرم انتخاب رشته خود، برای نام نویسی و تکمیل فرآیند پذیرش خود به دانشگاه محل پذیرش خود مراجعه نمایند.

اطلاع از مهلت تعیین شده برای ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که عدم ثبت نام به موقع در دانشگاه ها به منزله انصراف از تحصیل در مقطع ارشد می باشد. بنابراین پذیرفته شدگان پس از مراجع به سایت سنجش و مطالعه اطلاعیه ثبت نام باید به سامانه دانشگاه محل قبولی خود مراجعه نموده و در مهلت معین به ثبت نام خود بپردازند. برای آشنایی با این مراحل در ادامه مقاله به بررسی نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد ۱۴۰۱ می پردازیم.

 

مراجعه به سایت سنجش و مطالعه اطلاعیه پذیرفته شدگان ارشد ۱۴۰۱

سازمان سنجش و آموزش و کشور مجری برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1401 بوده و تمامی مراحل پذیرش این آزمون را از طریق سایت خود به نشانی sanjesh.org به اطلاع داوطلبان می رساند. بنابراین داوطلبانی که در زمان برگزاری کنکور ارشد، در جلسه این آزمون حضور داشته اند می توانند در زمان اعلام نتایج به سایت سنجش مراجعه نموده و نتایج نهایی کنکور ارشد را دریافت نمایند.

 

مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ارشد در دانشگاه های سراسری کشور از مشاهده همین نتایج آغاز می شود. در واقع داوطلبانی که در فرم جواب نهایی ارشد خود، نام دانشگاه و رشته محل انتخابی خود را به عنوان کد رشته پذیرفته شده مشاهده نمایند، می توانند برای ثبت نام در دانشگاه قبولی خود اقدام نمایند.

 

گام بعدی مطالعه اطلاعیه نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد در سایت ارشد سنجش می باشد. سازمان سنجش این اطلاعیه را به منظور راهنمایی دقیق داوطلبان منتشر کرده و مدارکی را به عنوان مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ارشد در دانشگاه در نظر می گیرد. داوطلبان نیز با فراهم کردن این مدارک در مهلت تعیین شده می توانند به سایت دانشگاه قبولی خود مراجعه و نام نویسی نمایند.

 

 

به محض اعلام اطلاعیه پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد 1401، توسط سازمان سنجش در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

 

بعد از اعلام نتایج نهایی توسط سازمان سنجش، داوطلبان می توانند برای تحصیل در رشته محل قبول شده، اقدام به ثبت نام نمایند. به طور خلاصه طی کردن مراحل زیر برای ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد الزامی است.

 

مشاهده نتایج نهایی ارشد

مراجعه به سایت سنجش و مطالعه اطلاعیه ثبت نام

تهیه مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد

اطلاع از مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد در دانشگاه محل قبولی

مراجعه حضوری به دانشگاه محل قبولی ارشد

 

نتایج اولیه و نهایی کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد بر روی سایت سنجش قرار می گیرد. داوطلبان می بایست نتیجه خود را در زمان مقرر مشاهده نمایند. برای اطلاع از زمان و نحوه مشاهده نتایج کنکور ارشد می توانید به لینک مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: نتایج کنکور ارشد 1401

 

 

مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد ۱۴۰۱

سازمان سنجش برای راهنمایی پذیرفته شدگان کنکور ارشد در دانشگاه ها، هرساله اطلاعیه ای را منتشر می کند که در آن مدارک ثبت نام، مهلت و نحوه نام نویسی در دانشگاه ها به طور کامل شرح داده شده است. مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ارشد 1401 عبارت است از:

 

مدرک‌ لیسانس مورد تایید وزارت‌ علوم‌ یا وزارت‌ بهداشت‌ و یا شورای ‌عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌ لیسانس قید شده‌ باشد‌.

‌شناسنامه‌ و کارت ملی

‌عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌

‌مدرکی‌ که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه‌ آقایان را مشخص می کند‌

‌حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌ برای‌ کارمندان‌ دولت‌

متقاضیانی که با استفاده از سهمیه‌ ایثارگران و یا رزمندگان پذیرفته ‌شده‌اند، در زمان ثبت‌ نام نیازی به ارائه تائیدیه سهمیه ثبت‌ نامی از سوی ارگان ذیربط ندارند و ملاک تائید سهمیه آنان همان عنوان سهمیه درج شده در فایل قبولی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می‌ باشد.‌

گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ اخذ کارشناسی‌ برای‌ آن‌ دسته‌ از متقاضیانی که‌ با توجه‌ به‌ مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان با امتیاز‌ رتبه‌ اول‌ پذیرفته‌ شده‌اند.

 

بسیاری از داوطلبان پس از ورود به مقطع کارشناسی ارشد قصد تغییر رشته یا گرایش خود را دارند. برای پاسخ به این سوال که آیا امکان تغییر گرایش در مقطع ارشد وجود دارد یانه. پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: تغییر رشته در ارشد

 

نکات مهم مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

پذیرفته‌ شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ مدرک‌ کارشناسی خود نمی‌باشند، لازم‌ است‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل ‌اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) را ارائه‌ نمایند.

 

‌ آن دسته از پذیرفته‌ شدگانی که در زمان اعلام نتایج اولیه ارشد 1401 و تکمیل فرم انتخاب رشته، دانشجوی سال آخر بوده‌اند، لازم است فرم معدل ارشد برای دانشجویان سال آخر را از موسسه آموزش عالی محل فارغ‌ التحصیلی دوره کارشناسی دریافت و آن را در زمان ثبت‌ نام به دانشگاه محل قبولی ارائه نمایند.

 

‌ در مورد مدارک‌ تحصیلی‌ صادر شده‌ توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان، فضلا و طلاب ‌حوزه‌های علمیه که بر اساس‌ مدرک‌ صادر شده‌ توسط مراکز فوق دوره ‌سطح ‌2 را گذرانده‌اند، منحصراً مجاز بوده‌اند در هر یک‌ از کدرشته‌ های ‌امتحانی گروه علوم انسانی ثبت‌ نام‌ و در آزمون‌ آن‌ شرکت‌ نمایند و در صورت پذیرفته‌ شدن مشروط به گذراندن دروس پیش‌ نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند. بدیهی‌ است ‌این‌ دسته‌ از متقاضیان باید تصویر مدرک‌ فراغت‌ از تحصیل‌ خود را که‌ توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان صادر گردیده ‌است‌ در اختیار داشته باشند.

 

‌ پذیرفته‌ شدگانی‌ که‌ دارای مدرک تحصیلی معادل می‌ باشند لازم است واجد شرایط مفاد «آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر» باشند.

 

‌‌ همه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌ های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌ های مذکور راه یافته‌ اند، از تسهیلات برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌ شوند.

 

دوره های ضمن خدمت فرهنگیان برای آموزش مهارت های جدید به معلمان برگزار می شود. برای آشنایی با نحوه برگزاری این دوره ها می توانید به متن مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: سایت دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

 

 

 

 

 

مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد ۱۴۰۱

سازمان سنجش علاوه بر مشخص کردن مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱، مهلت ثبت نام در دانشگاه ها را نیز مشخص می کند. بنابراین تاریخ آغاز ثبت نام و مراجعه به سایت دانشگاه های محل پذیرفته شده کنکور ارشد توسط سازمان سنجش اعلام می شود، اما این که این مهلت تا کی ادامه داشته و زمان اتمام آن در چه تاریخی باشد، توسط سایت هر یک از دانشگاه ها اعلام خواهد شد.

 

 

مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ارشد 1401، در دانشگاه ها از اوایل آبان ماه می باشد.

 

داوطلبان می بایست به محض انتشار اطلاعیه پذیرفته شدگان کنکور ارشد 1401 به سایت سنجش مراجعه نموده و زمان شروع ثبت نام در دانشگاه ها را مشاهده نمایند. سپس به سایت محل قبولی مراجعه و اطلاعیه ثبت نام در دانشگاه را مطالعه نمایند.

 

داوطلبانی که به نتایج نهایی ارشد خود اعتراض دارند می توانند در مهلت تعیین شده به بخش درخواست های سایت سنجش مراجعه و اعتراض به نتایج را ثبت نمایند.

بیشتر بخوانید: اعتراض به نتایج ارشد 1401

 

 

 

 

مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد ۱۴۰۱

معمولا اکثر دانشگاه های دارای دو مرحله برای ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد هستند. به این معنا که داوطلبان در ابتدا می بایست به سایت آن دانشگاه مراجعه کرده و پس از مطالعه اطلاعیه ثبت نام، لیست مشخصاتی که خواسته شده را در سایت وارد نمانید.

 

معمولا در مرحله اول پذیرش دانشجویان ارشد، داوطلب باید نام و نام خانوادگی خود، کد ملی، مشخصات شناسنامه ای را وارد کرده و سپس زمان مراجعه حضوری به دانشگاه برای ثبت نام نهایی را مشاهده کند.

 

در صورتی که داوطلبان در دانشگاه های غیر روزانه پذیرفته شده اند می بایست شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه مورد نظر خویش را نیز پرداخت نموده تا امکان انجام سایر مراحل ثبت نام برای آن ها فراهم شود.

 

در مرحله مراجعه حضوری به دانشگاه محل پذیرش، مجددا فرم اطلاعات دانشجو توسط داوطلب تکمیل شده و کارت دانشجویی به وی داده می شود. البته گاهی به علت ناقص بودن مشخصات دانشجو، کارت دانشجویی با تاخیر صادر شده و دانشجو مدتی پس از ثبت نام امکان دریافت آن را خواهد داشت. همچنین در این مهلت دانشجو باید فرم سلامت جسم و روح دانشگاه را نیز تکمیل نماید.

 

نکته مهمی که لازم است پذیرفته شدگان ارشد دانشگاه های روزانه به آن توجه داشته باشند این است که اگر در مهلت تعیین شده برای ثبت نام مراجعه نکنند، جزو انصرافی ها تلقی شده و از آن جایی که دوره قبولی آن ها رایگان بوده، دچار محرومیت ثبت نام کنکور ارشد خواهند شد.

 

دانشجویان بعد از ثبت نام در دانشگاه می بایست با مراجعه به سامانه سجاد و تکمیل پرسشنامه ها، کارنامه سلامت جسم و روان خود را دریافت نموده و به مرکز بهداشت دانشگاه خود تحویل دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کارنامه سلامت روان و جسم می توانید به مقاله زیر مزاجعه نمایید.

در ادامه بخوانید: کارنامه سلامت جسم و روح دانشجویان ورودی جدید

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه و مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ارشد 1401 را در اختیار متقاضیان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ زمان ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ارشد در دانشگاه ها چه تاریخی است ؟

✔️ تاریخ ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی کنکور ارشد از طریق سایت سنجش اعلام می شود که در متن مقاله نیز به آن اشاره شده است.



 

2- ✔️ نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد چگونه است ؟

✔️ پذیرفته شدگان ارشد می بایست پس از مطالعه اطلاعیه سنجش به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه و مطابق مراحل متن مقاله اقدام به ثبت نام نماید.



 

3- ✔️ مدارک لازم برای ثبت نام پذرفته شدگان ارشد در دانشگاه ها چیست ؟

✔️ از جمله مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد در دانشگاه ها، ارائه گواهی فارغ التحصیلی می باشد. سایر مدارک در متن مقاله نوشته شده است.

منبع : نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yZXP
نظرتان را بنویسید