قیمت و خرید کابل آسانسور

قیمت و خرید کابل آسانسور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
vahid kamali

نحوه نصب کابل آسانسور بسیار حائز اهمیت است. کابل‌های آسانسور باید به گونه‌ای نصب شوند که وزن را به صورت یکنواخت تحمل کرده و همچنین در مقابل فشار و کشش قابلیت مقاومت داشته باشد.

علاوه بر این، کابل‌های آسانسور باید به نحوی نصب شوند که تحت تاثیر قرار گرفتن از صدای و لرزش‌های احتمالی باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد سیستم آسانسور نشود. در کل، کابل آسانسور نقش مهمی در عملکرد سیستم آسانسور دارد.

انواع کابل آسانسور کدام است؟

همانطور که ذکر شد، کابل آسانسور یکی از مهمترین اجزای سیستم آسانسور به شمار می‌آید. به صورت کلی، کابل‌های آسانسور به دو دسته کابل کشی و کابل سیمی تقسیم بندی می‌شوند. کابل سیمی آسانسور، از سیم‌های فولادی با مقاومت کششی بسیار بالا تشکیل شده‌ است.

تعداد کابل‌های هر آسانسور چیزی بین ۴ تا ۱۲ عدد است که بسته به ظرفیت آسانسور این تعداد متغیر خواهد بود. قطر کابل‌های سیمی نیز چیزی بین ۰.۹ تا ۱.۹ سانتی متر می‌باشد. همچنین ضریب ایمنی کابل‌ها برابر با ۱۰ خواهد بود. کابل کشی آسانسور اما خود دارای انواع مختلفی است که از جمله‌ی مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱. کابل کشی تک رشته‌ای

استفاده از کابل‌های کشی تک رشته عموما با ماشین گیربکسی رایج است. با این وجود، کابل کشی تک رشته با ماشین‌های بدون گیربکس با سرعت‌های پایین‌تر از ۱.۷۵ تا ۲.۷۵ متر بر ثانیه نیز کاربرد دارد. لازم به ذکر است که در این حالت، زاویه تماس کابل فولادی کششی با قرقره محرک باید ۱۴۰ و ۱۸۰ درجه باشد.

۲. کابل کشی دو رشته‌ای

استفاده از قرقره در سیستم آسانسور مشکلاتی مانند لغزش کابل فولادی را به همراه دارد، در نتیجه امروزه از کابل‌های دو رشته‌ای جهت جلوگیری از این اتفاق استفاده می‌شود. کابل دو رشته‌ای برای آسانسورهای سنگین و پرسرعت مناسب است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/X34o
نظرتان را بنویسید