دکتری پیام نور

دکتری پیام نور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

پذیرش و ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور 1401 همزمان با سایر دانشگاه های سراسری زیر نظر سازمان سنجش انجام می شود. علاقه مندان به تحصیل در رشته های ارائه شده مقطع دکتری دانشگاه پیام نور می توانند پس از ثبت نام و شرکت در کنکور دکتری و موفقیت در مصاحبه در رشته محل مورد نظر شروع به تحصیل کنند.

 

 

دانشگاه پیام نور به دلیل داشتن شهریه مناسب در کنار کیفیت آموزشی مناسب، یکی از دانشگاه های پرطرفدار در مقطع دکتری است. به دلیل حساسیت آموزش های ارائه شده مقطع دکتری تعداد واحدهای ارائه دهنده این مقطع، رشته ها و ظرفیت های ارائه شده در دانشگاه پیام نور محدودتر از سایر مقاطع است.

علاقه مندان به پذیرش در رشته های ارائه شده در مقطع دکتری دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۱ در صورت داشتن شرایط لازم می توانند با ثبت نام و شرکت در کنکور دکتری سراسری سال جاری در صورت مجاز شدن رشته محل دکتری مورد نظر را انتخاب کنند و با شرکت در مرحله مصاحبه و کسب نمره لازم در رشته محل انتخابی پذیرفته شوند.

به منظور آشنایی هر چه بیشتر متقاضیان رشته های ارائه شده مقطع دکتری دانشگاه پیام نور، در ادامه این مقاله صفر تا صد زمان، نحوه، شرایط و مدارک ثبت نام کنکور دکتری دانشگاه پیام نور سال 1401 به همراه جزئیات زمان برگزاری این آزمون، انتخاب رشته، مصاحبه و اعلام نتایج دکتری پیام نور سال جاری را ارائه داده ایم.

 

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور 1401

آن دسته از دانشجویانی که از مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده و در حال حاضر قصد ثبت نام کنکور دکتری پیام نور سال جاری را دارند، می بایست برای ثبت نام در دکتری دانشگاه پیام نور در آزمون سراسری دکتری که زیر نظر سازمان سنجش برگزار می شود، شرکت نمایند.

 

البته بعضی از واحدهای دانشگاهی دانشگاه پیام نور اقدام به ثبت نام بدون کنکور رشته های خاص می کنند اما به صورت عمومی دانشجویان حتما باید در کنکور دکتری سراسری ثبت نام کرده و پس از شرکت در آزمون و اعلام شدن نتایج در صورت مجاز شدن نسبت به انتخاب رشته و دانشگاه پیام نور مورد نظر اقدام کنند.

 

در حال حاضر با توجه به مندرجات آخرین اطلاعیه های سازمان سنجش و آموزش کشور در خصوص زمان ثبت نام کنکور دکتری دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۱، مهلت نام نویسی از تاریخ 1 آذر ماه سال جاری آغاز شده و تا 8 آذر ماه نیز ادامه خواهد داشت. داوطلبان به مدت 8 روز فرصت دارند که مراحل ثبت نام خودشان را در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام دهند.

 

 

ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور 1401 از اول آذر ماه آغاز می شود.

 

به محض آغاز مهلت ثبت نام یا تمدید مهلت نام نویسی کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ علاوه بر این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون دکتری هیوا نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری

 

 

نحوه ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور 1401

ثبت نام دکتری پیام نور در مراحل مختلفی انجام می شود. دانشجویانی که از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند، می توانند با در نظر گرفتن شرایط ثبت نام دکتری پیام نور با مراجعه به سایت ثبت نام دکتری sanjesh.org در کنکور سال 1401 ثبت نام کنند. ثبت نام در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در مقطع دکتری از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و فقط در زمان مشخص شده از سوی سازمان سنجش انجام می شوند.

 

داوطلبان ثبت نام کنکور دکتری دانشگاه پیام نور سال جاری می بایست که در مهلت مقرر شده حتما فرم مربوط به ثبت نام را در سایت سازمان سنجش مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکتری سال 1401 تکمیل نمایند و مراحل ثبت نام خود را به اتمام برسانند. مراحل ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۱ به شرح زیر می باشد:

 

ورود به سایت ثبت نام دکتری به نشانی sanjesh.org

دانلود دفترچه ثبت نام و مطالعه دقیق راهنمای ثبت نام دکتری

آماده کردن مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام دکتری

پرداخت هزینه ثبت نام دکتری و خرید کارت اعتباری حاوی سریال

تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری و تایید نهایی

دریافت شماره پرونده و کدرهگیری

 

پس از ثبت نام در کنکور دکتری لازم است که داوطلبان آمادگی لازم جهت شرکت در کنکور را کسب کرده و در کنکور دکتری سال 1401 شرکت کنند. در صورتی که داوطلبان بتوانند نمره قبولی در دانشگاه پیام نور را کسب کنند، برای مصاحبه حضوری و علمی دکتری فراخوانده می شوند. داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از هزینه نام نویسی این آزمون مطلع شوند.

حتما بخوانید: هزینه ثبت نام دکتری

 

 

 

 

 

شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور 1401

یکی از مهم ترین موضوعاتی که داوطلبان کنکور دکتری دانشگاه پیام نور باید به آن دقت داشته باشند، شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور می باشد. شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور در سال ۱۴۰۱ در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکتری درج خواهد شد و دانشجویان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام از شرایط لازم برای پذیرش دکتری پیام نور آشنا شوند. از جمله شرایطی که برای ثبت نام در مقطع دکتری دانشگاه پیام نور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری

دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی به شرطی که تا پایان 31 شهریورماه سال 1401 فارغ التحصیل شوند، می توانند در کنکور دکتری سراسری ثبت نام کنند.

دانشجویانی که تا پایان 31 شهریور ماه سال 1401 از مقطع دکتری یا کارشناسی ارشد فارغ التحصیل نمی شوند، نمی توانند در کنکور دکتری ثبت نام کنند.

افرادی که دارای مدارک معادل می باشند، می بایست تمامی شرایط مربوط به مدارک معادل را از دفترچه راهنمای ثبت نام مطالعه کنند.

دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی که در سال 1399 و یا قبل از آن پذیرفته شده اند، در صورتی که تا پایان مهلت ثبت نام مراحل انصراف خود را از دانشگاه ثبت نکرده باشند، مجاز به ثبت نام در کنکور دکتری نیستند.

 

داوطلبان متقاضی ثبت نام کنکور دکتری و دانشگاه پیام نور سال 1401 می توانند با مطالعه مقاله زیر از موارد محرومیت ثبت نام کنکور دکتری سال جاری مطلع شوند.

حتما بخوانید: محرومیت ثبت نام آزمون دکتری

 

 

 

 

مدارک لازم برای ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور 1401

آن دسته از داوطلبانی که دارای شرایط لازم برای ثبت نام کنکور دکتری پیام نور می باشند، می بایست که مدارک لازم مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکتری سازمان سنجش را تهیه کنند و در زمان ثبت نام در دست داشته باشند. از جمله مدارک لازم برای ثبت نام کنکور دکتری دانشگاه پیام نور به شرح زیر می باشند.

 

فایل عکس اسکن شده داوطلب

کارت ملی داوطلب

شناسنامه داوطلب

کد سریال کارت اعتباری خریداری شده

کد وضعیت نظام وظیفه

کد رشته و نام مجموعه امتحانی

کد سهمیه در صورت نیاز

کد 13 رقمی مربوط به اتباع غیر ایرانی

کد پستی محل سکونت

کد شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی کنکور

معدل مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد

کد رشته تحصیلی در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد

کد موسسه تحصیلی در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد

 

همچنین، سازمان سنجش و آموزش کشور برای آن دسته از افرادی که به هر دلیلی اطلاعات وارد شده آن ها در هنگام ثبت نام اشتباه بوده است، زمانی را در نظر می گیرد تا بتوانند اطلاعات اشتباه درج شده خود را اصلاح کنند.

حتما بخوانید: ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری

 

زمان برگزاری کنکور دکتری دانشگاه پیام نور 1401

همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است، داوطلبان برای پذیرش دکتری پیام نور باید در کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت کنند. هر ساله زمان برگزاری کنکور دکتری از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور تعیین شده و مدتی قبل از آغاز ثبت نام این آزمون به داوطلبان اطلاع رسانی می شود.

 

طبق اطلاعیه ای که از سوی سازمان سنجش در خصوص کنکور دکتری سال جاری منتشر شده است، کنکور دکتری ناپیوسته (Ph.D ) سال 1401 دانشگاه های سراسری و پیام نور روز جمعه مورخ 6 اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

 

کنکور دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ روز جمعه مورخ 6 اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

دانشجویان می بایست چند روز (3 الی 4 روز) قبل از برگزاری کنکور دکتری دانشگاه پیام نور به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند و مراحل مربوط به دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دکتری خود را انجام دهند.

حتما بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

 

انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه پیام نور 1401

پس از برگزاری کنکور سراسری دکتری، داوطلبان باید منتظر اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه های اولیه در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور باشند. انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه پیام نور بعد از منتشر شدن کارنامه های اولیه انجام می شود. دانشجویانی که قصد انتخاب رشته کنکور دکتری پیام نور را دارند، می بایست که در زمان انتخاب رشته دکتری دفترچه راهنما را از سایت سازمان سنجش و آموزش کشور دانلود نمایند و کد رشته مد نظر خود در دانشگاه پیام نور را از دفترچه مشاهده کنند.

 

پس از اینکه سامانه انتخاب رشته کنکور دکتری پیام نور در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org باز شد، دانشجویان فرصت دارند که مراحل انتخاب رشته خود را انجام دهند. در حال حاضر هیچ زمانی برای انتخاب رشته دکتری پیام نور سال 1401 مشخص نشده است اما در سال 1400 انتخاب رشته، در اردیبهشت ماه انجام شد.

 

معمولا یک بازه زمانی 3 روزه برای انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری در سازمان سنجش در نظر گرفته می شود؛ اما با توجه به اصلاحات منتشر شده از سوی سازمان سنجش، این مدت زمان تمدید می شود و گاهی یک مهلت زمان 3 روزه به عنوان تمدید مهلت انتخاب رشته برای داوطلبان در نظر گرفته خواهد شد.

 

داوطلبان باید با دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ از لیست رشته محل های ارائه شده و ظرفیت پذیرش هر یک مطلع شده و سپس برای ثبت نام خود اقدام کنند.

حتما بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دکتری

 

مصاحبه کنکور دکتری دانشگاه پیام نور 1401

کنکور دکتری با کنکور کارشناسی ارشد و کارشناسی تفاوت بسیار زیادی دارد. علت این تفاوت، مرحله مصاحبه علمی است که برای رشته های کنکور دکتری پیام نور وجود دارد. تمام داوطلبان بعد از اعلام شدن نتایج اولیه و انجام انتخاب رشته باید در انتظار اعلام شدن اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دکتری باشند.

 

داوطلبان پس از انتخاب رشته در مقطع دکتری دانشگاه پیام نور باید منتظر اعلام نتایج مربوط به داوطلبان پذیرفته شده چند برابر ظرفیت باشند. داوطلبانی که در لیست افراد پذیرفته شده چند برابر ظرفیت قرار گرفته اند، می بایست به دانشگاه پذیرفته شده خودشان مراجعه کنند و مراحل مصاحبه کنکور دکتری دانشگاه پیام نور را از طریق مراجعه حضوری انجام دهند.

 

زمان مصاحبه کنکور دکتری از سوی دانشگاه محل پذیرش به اطلاع پذیرفته شدگان خواهد رسید. داوطلبان می بایست برای کسب نمره قبولی در مصاحبه علمی، حتما آمادگی لازم را قبل از حضور در جلسه مصاحبه حضوری کسب کنند و در نهایت در زمان مشخص شده در جلسه مصاحبه کنکوری دکتری پیام نور حاضر شوند.

 

در صورتی که داوطلبان بتوانند نمره حد نصاب را از مصاحبه حضوری کسب کنند، می توانند به صورت قطعی در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنند. لیست مربوط به پذیرفته شدگان نهایی در اعلام نتایج نهایی سازمان سنجش منتشر می شود.

حتما بخوانید: تجربه مصاحبه دکتری

 

اعلام نتایج کنکور دکتری دانشگاه پیام نور 1401

با توجه به اینکه کنکور دکتری دانشگاه پیام نور در دو مرحله مجزا برگزار می شود، اعلام نتایج مربوط به آن نیز در دو مرحله می باشد. در ادامه شما را با زمان و نحوه اعلام نتایج کنکور دکتری دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۱ آشنا می کنیم.

 

اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری پیام نور 1401

 

در زمان اعلام نتایج کنکور دکتری مرحله اول پیام نور، کارنامه مربوط به آزمون دکتری داوطلبان در سایت سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خودشان، به سامانه کنکور دکتری سایت سنجش وارد شوند و کارنامه خود را مشاهده کنند.

 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری پیام نور در سال 1401 مشخص نشده است اما طبق اطلاعات و رویه سال های گذشته پیش بینی می شود که تاریخ اعلام شدن نتایج اولیه کنکور دکتری سال 1401، اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ باشد.

 

اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری پیام نور 1401

 

پس از انتشار نتایج اولیه کنکور دکتری، دانشجویان می بایست که در کنکور دکتری انتخاب رشته نمایند. پس از انتخاب رشته لیست مربوط به پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت دانشجویان مقطع دکتری در سایت سنجش قرار داده می شود و دانشجویان در بازه های زمانی مختلف در مصاحبه های علمی و حضوری شرکت می کنند.

 

پس از برگزاری تمامی مصاحبه های حضوری، داوطلبان باید منتظر اعلام نتایج نهایی دکتری پیام نور باشند. زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری 1401 به طور دقیق مشخص نشده است اما طبق اطلاعات سال های گذشته پیش بینی می شود که نتایج تا پایان شهریور ماه منتشر شوند.

 

پس از اعلام شدن نتایج اولیه یا نهایی کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ داوطلبان می توانند در صورت مشاهده هر گونه مغایرت در اطلاعات یا نمرات کارنامه، در مهلت مقرر اعتراض خود را به نتایج اعلام شده در سایت سازمان سنجش ثبت کنند.

در ادامه بخوانید: اعتراض به نتایج آزمون دکتری

 

اگر پس از مطالعه مقاله دکتری پیام نور سال 1401 سوالی در خصوص زمان یا نحوه ثبت نام کنکور دکتری این دانشگاه دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات خود را از ایشان دریافت کنید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ثبت نام دکتری پیام نور چه زمانی آغاز می شود؟

✔️ زمان ثبت نام دکتری پیام نور از سوی سازمان سنجش مشخص می شود و به محض اعلام شدن مهلت ثبت نام سال جاری در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود.



 

2- ✔️ نام نویسی دکتری دانشگاه پیام نور به چه صورتی انجام می شود؟

✔️ نام نویسی و انتخاب رشته دکتری دانشگاه پیام نور بصورت اینترنتی انجام می شود که مراحل آن در مقاله توضیح داده شده است.



 

3-  ✔️آیا برای قبولی در مقطع دکتری دانشگاه پیام نور آزمون مجزایی برگزار می شود؟

✔️ خیر. همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است، داوطلبان می توانند با شرکت در کنکور دکتری و قبولی در آن در زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور مورد نظر را انتخاب کنند.

منبع : دکتری پیام نور

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BVPJ
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر