نحوه ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook

نحوه ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook یکی از مراحلی است که دانش آموزان باید به منظور سفارش کتب درسی خود آن را تکمیل کنند. مراحل ثبت کد ملی و سریال شناسنامه باید بصورت صحیح انجام شود تا دانش آموز بتواند وارد سامانه کتب درسی شده و درخواست خود را ثبت کند.

 

 

دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی به منظور سفارش کتب درسی خود در ابتدای هر سال تحصیلی و یا به منظور سفارش کتب تک درس باید در مهلت مقرر شده از سوی آموزش و پرورش به سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند و با ورود به صفحه کاربری خود درخواست خرید کتب درسی مورد نظر را در این سایت ثبت کنند.

مدارس وظیفه دارند تا اطلاعات دانش اموزان را بصورت دقیق در این سامانه ثبت کنند، لذا دانش آموزان می توانند در مهلت مقرر شده به این سامانه مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده یعنی کد ملی و شماره شناسنامه خود به پنل کاربری دسترسی پیدا کرده و درخواست خود را ثبت و نهایی کنند.

به منظور تسهیل فرآیند ثبت درخواست سفارش کتب درسی دانش آموزان در ادامه این مقاله نحوه ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook را به همراه راهنمای تصویری و مشاوره نکات کلیدی ثبت اطلاعات در این سامانه ارائه داده ایم.

 

نحوه ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook

در گذشته نحوه ثبت نام دانش آموزان برای دریافت کتاب های مدرسه به صورت حضوری بود و فروشگاه های فروش لوازم التحریر وظیفه توزیع کتاب های درسی را بر عهده داشتند؛ اما در سال های اخیر نحوه ثبت نام و خرید کتاب های درسی متفاوت شده است و لازم است که دانش آموزان و یا والدین برای ثبت نام در کتاب های درسی در زمان ثبت نام به سایت فروش و توزیع کتاب های درسی آموزش و پرورش به نشانی irtextbook.ir مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را از طریق این سایت انجام دهند.

 

برای ثبت نام و خرید کتاب های درسی از طریق این سامانه لازم است که ابتدا دانش آموزان در یک مدرسه ثبت نام قطعی کرده باشند تا اطلاعات دانش آموزان توسط مدیر مدرسه در سامانه ای به نام سامانه سیدا ثبت شود. سامانه سیدا یک سامانه یکپارچه است که با دریافت اطلاعات دانش آموزان، این اطلاعات را به سامانه های دیگر وزارت آموزش و پرورش منتقل می کند.

 

در صورتی که اطلاعات دانش آموز در سامانه سیدا ثبت شده باشد، دانش آموزان و یا والدین او می توانند به سایت توزیع و فروش کتاب های درسی مراجعه کنند و اقدام به ثبت نام و خرید کتاب های درسی مقطع تحصیلی مد نظر خودشان کنند. برای ثبت نام در سایت irtextbook.ir لازم است که حتما دانش آموزان اقدام به ثبت کد ملی و شماره سریال شناسنامه کنند تا بتوانند به بخش خرید کتاب ها وارد شوند.

 

نحوه ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook در این سایت بسیار ساده است و فقط کافیست که دانش آموزان این دو اطلاعات را در دسترس داشته باشند و در فیلد های مربوط به آن وارد نمایند.

 

ورود به سایت فروش کتاب های درسی به نشانی irtextbook.ir

انتخاب گزینه ورود دانش آموزان

وارد کردن کد ملی دانش آموز در بخش مشخص شده

وارد کردن شماره سریال شناسنامه دانش آموز در بخش مشخص شده

 

داوطلبان متقاضی خرید کتب درسی سال تحصیلی جاری می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات زمان و نحوه خرید کتب درسی سال جاری مطلع شوند.

حتما بخوانید: ثبت نام کتاب درسی

 

 

راهنمای ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook

دانش آموزان و یا والدینی که قصد ثبت نام در سایت فروش و توزیع کتاب های درسی را دارند، می بایست که حتما با نحوه سفارش کتاب درسی و ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook آشنا باشند؛ چرا که بدون وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه، امکان ثبت نام و خرید کتاب های درسی میسر نمی شود. در ادامه شما را با ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook آشنا می کنیم.

 

ابتدا در یکی از مرورگرهای خود عبارت «سایت فروش کتاب های درسی» را جستجو کنید.

 

راهنمای ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook

 

حال بر روی اولین سایت جستجو شده توسط گوگل کلیک کنید تا به این سایت وارد شوید.

 

ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook

 

در مرحله بعدی مانند تصویر نشان داده شده بر روی گزینه «ثبت نام دانش آموزان» کلیک نمایید.

 

نحوه ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook

 

حال یک فرمی مطابق با تصویر زیر برای شما باز می شود که می بایست در آن کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه آن را وارد نمایید. شماره سریال دانش آموزان در شناسنامه آن ها درج شده است و شامل یک عدد 6 رقمی بدون حروف می باشد.

 

ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه سایت irtextbook

 

متقاضیان خرید کتب درسی باید به این موضوع ذقت داشته باشند که لازم است پس از ورود به صفحه کاربری خود و ثبت درخواست کتب درسی سال جاری، هزینه تعیین شده را از طریق درگاه های بانکی سامانه پرداخت کنند تا خرید کتاب برای آنها نهایی شود.

بیشتر بخوانید: قیمت کتاب های درسی

 

 

 

 

 

مشاوره ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook

با توجه به اینکه در حال حاضر دانش آموزان برای دریافت کتاب های درسی فقط باید از طریق سایت ثبت نام کتاب های درسی، مراحل ثبت نام خودشان را انجام دهند. لازم است که دانش آموزان بعد از ثبت نام در سامانه پادا با نحوه ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook آشنا شده و درخواست خود برای خیرد کتاب را ثبت کنند.

 

کد ملی دانش آموزان، همان شماره شناسنامه ای است که در شناسنامه دانش آموزان درج شده است و تفاوتی میان کد ملی و شماره شناسنامه افراد جدید نیست. شماره سریال دانش آموزان نیز در شناسنامه آن ها درج شده است. شناسنامه های جدید دانش آموزان دارای یک شماره سریال شناسنامه در اولین صفحه می باشد و والدین می توانند این شماره سریال را در بالای اولین صفحه از شناسنامه مشاهده کنند.

 

نکته ای که برای نحوه ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook برای خرید کلیه کتاب ها یا خرید آزاد کتاب های درسی مطرح بوده این است که برای ثبت شماره سریال در این سایت لازم است که دانش آموزان فقط شماره سریال 6 رقمی خود را وارد کنند. در تصویر زیر یک نمونه شماره سریال را مشاهده می کنید. برای ثبت شماره سریال در این سایت لازم است که فقط 6 رقم سمت راست شماره سریال را وارد کنید و به بخش حروفی شماره سریال شناسنامه کاری نداشته باشید.

 

راهنمای ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook

 

نکته: در صورتی که پس از وارد کردن شماره سریال و کد ملی مجاز به ورود به سامانه نشدید، حتما ثبت نام خود را از طریق مدرسه پیگیری کنید و از مدیر مدرسه بخواهید که اطلاعات دانش آموز را در سامانه سیدا ثبت کند.

در ادامه بخوانید: رفع مشکل ثبت نام کتاب درسی

 

 

 

 

اگر پس از مطالعه مقاله راهنمای نحوه ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook سوالی در خصوص نحوه ثبت این اطلاعات در سامانه سفارش کتب درسی دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات و ابهامات خود را از ایشان دریافت کنید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه از چه طریقی در سایت irtextbook ثبت می شود؟

✔️ ثبت اولیه اطلاعات دانش آموزان در این سامانه از طرف مدیران انجام می شود و سپس دانش آموزان می توانند با ورود به سایت کد ملی و شماره سریال شناسنامه را وارد کرده و به صفحه شخصی خود دسترسی پیدا کنند.



 

2- ✔️ چگونه می توان وارد صفحه کاربری سایت irtextbook شد؟

✔️ همانطور که در این مقاله اشاره شده داوطلبان می توانند با وارد کردن کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook به صفحه شخصی خود دسترسی پیدا کنند.



 

3- ✔️ سایت irtextbook به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟

✔️ همانطور که در این مقاله نیز توضیح داده شده است این سایت برای ثبت کتاب های درسی و خرید کتب درسی بصورت آزاد مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع : نحوه ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DXQn
نظرتان را بنویسید