ثبت نام مدارس ابتدایی و دبیرستان

ثبت نام مدارس ابتدایی و دبیرستان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانش آموزانی که قصد ثبت نام در هریک از مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم را دارند باید در زمان تعیین شده جهت ثبت نام به مدرسه مورد نظر خود مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل سازند. ثبت نام مدارس با توجه به شرایطی که دارند می تواند حضوری یا اینترنتی انجام شود.



هرساله و در پایان فصل بهار ، ثبت نام مدارس یکی از اصلی ترین دغدغه های والدین می شود. طبق روال هر ساله با پایان امتحانات خرداد ماه، والدین می توانند به انتخاب خود یا در مدرسه قبلی ثبت نام کنند و یا ثبت نام فرزند خود را در مدرسه جدید انجام دهند .

البته  بعد از هر تغییر مقطع ناچارا والدین باید این تغییر مدرسه را بپذیرند که در نظام آموزشی جدید تغییر مدرسه در سال های ششم ابتدایی به هفتم و نهم به دهم انجام می شود. ثبت نام در مدارس مختلف ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشد و ممکن است برخی از مدارس مانند مدارس شاهد ثبت نام دو مرحله و یا پیش ثبت نام اینترنتی نیز داشته باشند.

با توجه به اهمیت ثبت نام مدارس دانش آموزان و جزئیات مربوط به آن در ادامه این مقاله قصد داریم به شرح و بررسی فرآیند کلی ثبت نام مدارس در هریک از مقاطع متوسطه اول و دوم بپردازیم.



ثبت نام مدارس ابتدایی ( دبستان )
ثبت نام مدارس ابتدایی همزمان با پایان امتحانات خرداد ماه و به صورت حضوری در مدارس انجام می شود . با توجه به شرایط به وجود آمده و شیوع بیماری کرونا ممکن شرایط ثبت نام مدارس در دوره ابتدایی با کمی تغییر همراه باشد که در صورت در اعمال هر گونه تغییر در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.







در حال حاضر هیچ گونه اطلاعیه ای مبنی بر ثبت نام مدارس ابتدایی صادر نشده است. در صورت اعلام هر گونه خبر مربوط به ثبت نام مدارس ابتدایی در سال تحصیلی 1400 - 1401 در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.



یکی از لازمه های ثبت نام مدارس ابتدایی ثبت نام در طرح سنجش سلامت است که زمان مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت نیز معمولا از خرداد ماه آغاز می شود . البته در پایه های میانی یعنی پایه های دوم تا ششم چون پرونده سال گذشته دانش آموز در مدارس موجود است این کار با سهولت بیشتری انجام می شود.

ثبت نام مدارس ابتدایی از سال اول تا ششم ابتدایی صورت می گیرد و تغییر مدرسه در این 6 سال منعی ندارد. هرچند اولویت مدارس در ثبت نام دانش آموزان از ساکنین نزدیک به محل مدرسه می باشد و ثبت نام دانش آموزان در محلی غیر از محل سکونتشان معمولا با در نظر گرفتن شرایط خاصی انجام می شود.

مهلت زمان ثبت نام مدارس ابتدایی طبق دستورالعمل صارد شده از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور در نظر گرفته می شود. هرچند اگر دانش آموزی از ثبت نام جا بماند درصورت عدم تکمیل ظرفیت مدارس  ، با ثبت نام با تاخیر این دانش آموزان موافقت می شود.

مدارسی که ثبت نام دانش آموزان ابتدایی در آن ها مجاز بوده و مشکلی برای نام نویسی در این مدارس ندارند عبارتند از :



مدارس دولتی عادی



مدارس غیرانتفاعی



مدارس هیئت امنایی



مدارس شاهد



ثبت نام مدارس ابتدایی دولتی و مدارس ابتدایی غیرانتفاعی و هیئت امنایی بصورت حضوری در مدارس انجام می شود . ثبت نام مدارس شاهد بصورت اینترنتی و غیرحضوری است . همچنین برای دانش آموزانی که محل سکونتشان تغییر کرده است نیز ثبت نام به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود .

از آنجایی که حساسیت در انتخاب مدارس ابتدایی بین خانواده ها زیاد است توصیه می کنیم پیش از ثبت نام از فاکتور های بهترین مدارس ابتدایی اطلاعات لازم را کسب نمایید تا از درگیری با مشکلات مربوط به آموزش فرزندان خود در طول تحصیل در امان بمانید.



بیشتر بخوانید: ثبت نام مدارس هیئت امنایی





ثبت نام مدارس متوسطه اول ( راهنمایی )
ثبت نام مدارس راهنمایی شامل ثبت نام پایه های تحصیلی هفتم ، هشتم و نهم بوده و شرط ثبت نام در مدارس راهنمایی صرفا گذراندن پایه ششم می باشد. مدارسی که در دوره راهنمایی یا متوسطه دوم پذیرای دانش آموزان هستند عبارتند از :



مدارس دولتی



مدارس هیئت امنایی



مدارس غیرانتفاعی



مدارس شاهد



مدارس تیزهوشان



مدارس نمونه دولتی



زمان ثبت نام مدارس راهنمایی دولتی و مدارس راهنمایی غیرانتفاعی معمولا پس از پایان امتحانات خرداد و به بصورت حضوری در محل مدرسه انجام می شود. امتحانات این مقطع نیز به جز پایه نهم به صورت ارزشیابی معلمان خواهد بود .

در حال حاضر زمان مشخصی برای ثبت نام مدارس متوسطه دوره اول اعلام نشده است اما پیش بینی می شود که همچون سال تحصیلی گذشته ثبت نام این مدارس از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تا اواخر مرداد ادامه داشته باشد.





در حال حاضر تاریخ دقیقی برای ثبت نام مدارس متوسطه اول 1400 - 1401 از سوی هیچ سازمانی اعلام نشده است. به محض اعلام زمان دقیق ثبت نام در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.



لازم به ذکر است که ثبت نام مدارس شاهد به صورت اینترنتی و معمولا در تیرماه انجام می شود . ثبت نام تیزهوشان و ثبت نام مدارس نمونه دولتی بصورت اینترنتی و صرفا برای ورود به پایه هفتم انجام می شود . اطلاع رسانی زمان ثبت نام این مدارس معمولا توسط آموزش پرورش انجام می گیرد.



بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نمونه دولتی










ثبت نام مدارس متوسطه دوم ( دبیرستان )
ثبت نام مدارس متوسطه دوره دوم در پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم انجام می شود. موضوع مهمی که دانش آموزان در دوره دوم متوسطه یا همان دبیرستان با آن روبرو هستند مسئله انتخاب رشته دبیرستان است که بر خلاف نظام آموزشی قبلی که در سال دوم دبیرستان انجام می شد از سال گذشته در بدو ورود به پایه دهم انجام می گیرد. از آنجایی که ثبت نام در پایه دهم با انتخاب رشته نهم همراه استلذا به منظور راهنمایی بهتر دانش آموزان در انتخاب رشته مناسب خود، شرکت در آزمون ها و مشاوره های مربوط به فرآیند هدایت تحصیلی را برای در پایان دوره تحصیلی نهم متوسطه اول برای ان ها در نظر گرفته اند.

هدایت تحصیلی از دو ملاک سوابق تحصیلی و بررسی های مشاوره ای تاثیر می گیرد که در نهایت به دانش آموز پیشنهاد داده می شود که در چه رشته ای ثبت نام کند . هرچند اگر شرط سوابق تحصیلی رعایت شود در نهایت انتخاب رشته پایه نهم با خود دانش آموز است .



مدارسی که می توانیم برای تحصیل در مقطع دبیرستان انتخاب کنیم عبارت اند از:



مدارس دولتی



مدارس هیئت امنایی



مدارس غیرانتفاعی



مدارس شاهد



مدارس تیزهوشان



مدارس نمونه دولتی



نحوه ثبت نام مدارس دبیرستان دولتی و هیئت امنایی بصورت حضوری و با رعایت شرایط بهداشتی لازم در محل مدارس انجام می پذیرد، همچنین اکثر مدارس دبیرستان غیرانتفاعی هم ثبت نام حضوری انجام می دهند .

زمان ثبت نام حضوری مدارس دبیرستان معمولا از خرداد ماه و همزمان با پایان امتحانات نیمسال دوم آغاز می شود . هرچند در این میان هستند برخی مدارس غیرانتفاعی که آزمون ورودی دارند و ثبت نام مدارس غیرانتفاعی منوط به شرکت در آزمون ورودی است .





در حال حاضر تاریخ دقیقی برای ثبت نام مدارس متوسطه دوم 1400 - 1401 از سوی هیچ سازمانی اعلام نشده است. به محض اعلام زمان دقیق ثبت نام در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.



ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی صرفا برای ورود به پایه دهم و بصورت اینترنتی انجام می شود. پیش بینی می شود زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی طبق روال هر ساله در بهمن و اسفند ماه 1400 - 1401 انجام گیرد و با توجه به این موضوع ممکن ثبت نام دبیرستان های شاهد هم بصورت اینترنتی و همچون سال گذشته در تیرماه انجام می شود.



در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان










برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار ثبت نام مدارس ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان توصیه می کنیم عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنید . هم چنین اگر درباره ثبت نام مدارس هر سوالی دارید می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید .






سوالات متداول


1- ثبت نام مدارس در چه بازه زمانی صورت می گیرد ؟
همان طور که در این مقاله به آن اشاره شده است ،  ثبت نام مدارس ابتدایی ، راهنمایی (متوسطه اول ) و دبیرستان (متوسطه دوم ) معمولا از اوایل خرداد آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت .




2-  اگر دانش آموزی از ثبت نام جا بماند ، آیا پس از پایان مهلت ثبت نام امکان ثبت نام دانش آموز وجود دارد؟
در بعضی مدارس درصورت عدم تکمیل ظرفیت مدارس ، با ثبت نام با تاخیر دانش آموز موافقت می شود که در این به مقاله به جزئیات بیشتر در این باره پرداخته شده است .




3- نحوه ثبت نام مدارس به چه صورت می باشد
بعضی از مدارس به صورت حضوری و بعضی دیگر به صورت غیر حضوری ثبت نام دانش آموزان را انجام می دهند که در این مقاله جزئیات بیشتر در باره نحوه ثبت نام مدارس ابتدایی ، راهنمایی (متوسطه اول ) و دبیرستان (متوسطه دوم ) آمده است .

منبع : ثبت نام مدارس ابتدایی و دبیرستان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/glKY
مطلب قبلی
استخدام بانک ملت
مطلب بعدی
ویزای روسیه
نظرتان را بنویسید