مشاوره طلاق توافقی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
هم ازدواج و هم طلاق تحولات و اتقاق های بزرگی در زندگی هر شخصی محسوب می شوند ، با این تفاوت که طلاق سرشار از اثرات منفی برای زوجین ، فرزندان ، اطرافیان و اقوام است . زن و شوهر هایی که زندگی مشترک خود را تمام شده می پندارند ، گاهی قادر به تصمیم گیری درست نیستند و به جای امتحان کردن تمامی راه حل ها ، به خیال خودشان ساده ترین راه که طلاق مسالمت آمیز است را انتخاب می کنند . غافل از این که این مسیر ، راه بسیار پر پیچ و خمی است و باید سختی های زیادی را تحمل کنند .

بنابراین لازم است که یک مشاور و یا روانشناس این زوج ها را از نتایج تصمیماتشان آگاه کند ، به آن ها نشان دهد که چگونه بهترین تصمیم را بگیرند و کمک کند که در صورت امکان ، زندگی مشترک از دست رفته شان را دوباره بسازند . موارد ذکر شده تنها بخشی از وظایف یک مشاور طلاق توافقی بود ، برای اینکه بدانید که چرا به این مشاوران نیاز دارید و آنها چه میزان و در چه زمینه هایی به شما کمک می کنند ، می توانید این مقاله را مطالعه کنید .



مشاوره طلاق توافقی و مزایای آن را بشناسید
مشاوره طلاق نوعی مشاوره کوتاه مدت است که در آن شما و همسرتان که تصمیم به طلاق توافقی گرفته اید ، می توانید آزادانه صحبت کنید و از یک فرد آگاه در رابطه با تصمیمتان راهنمایی دریافت کنید . مشاوره طلاق به دو نوع کلی تقسیم می شود : مشاوره قبل از طلاق و مشاوره بعد از طلاق . 

مشاوره قبل از طلاق توافقی مشاوره ای است که توسط زوجینی که خود را برای طلاق آماده می کنند ، دنبال می شود . این مشاوره به ویژه برای زوج هایی که علی رغم داشتن فرزند ، تصمیم به طلاق می گیرند ، ضروری است . در حالی که مشاوره پس از طلاق به مشاوره برای زوج های سابق که قبلاً طلاق گرفته اند اشاره دارد . به طور کلی خلاصه ای از کارکرد های یک مشاور طلاق در این بخش ارائه شده است .

 مشاوران طلاق توافقی هم آینده طلاقتان را به شما نشان می دهند و هم درباره ادامه زندگی مشترکتان با شما صحبت می کنید . بنابراین یک چشم انداز کلی خواهید داشت و آگاهانه تصمیم به طلاق یا ادامه زندگی مشترکتان می گیرید .

 مشاوران طلاق به شما کمک می کنند که تمامی تعارضات حل نشده تان را برطرف کنید تا برای شروع فصل بعدی زندگی خود به مشکل برنخورید .

 مشاوران طلاق توافقی کمک می کنند که اشتباهاتی که در رابطه تان اتفاق افتاده است را درک کنید و از آنها برای موفقیت های بعدی در روابط آینده تان استفاده کنید .

 و در نهایت یک مشاور طلاق به شما کمک می کند که این موضوع که زندگی پس از طلاق توافقی ادامه دارد را درک کنید و برای گذار به زندگی جدیدتان آماده باشید .

حتما بخوانید : مراحل طلاق توافقی


مشاوره برای پیش از طلاق توافقی
بعضی اوقات تصمیماتی می گیرید که کاملا احساسی و غیر منطقی هستند . به همین منظور لازم است که حتما قبل از طلاق با یک روانشناس دیدار و گفتگو کنید . علت تصمیمتان را بیان کنید و راهنمایی های او را دریافت کنید . او به شما کمک خواهد کرد که تصمیمتان را یک بار دیگر بررسی کنید ، آیا واقعا قصد طلاق دارید یا هنوز هم راهی برای نجات زندگی مشترکتان وجود دارد ؟

یک مشاور طلاق توافقی راهبرد های حل تعارض و ایجاد ارتباط با همسر را به شما نشان می دهد و کمکتان می کند که مشکلاتتان را از راه هایی که قبلا امتحان نکرده اید ، حل کنید . حتی اگر شانسی برای ادامه زندگی زناشویی خود نمی بینید ، باز هم مشاوران قبل از طلاق سودمند هستند زیرا می توانند شما را راهنمایی کنند تا با کمترین آسیب به خودتان و فرزندانتان ، فرایند طلاق توافقی را انجام دهید .



بعلاوه ، این نوع مشاوره کمک می کند که احساسات متضاد و گیج کننده ای که در رابطه با طلاق توافقی دارید را بشناسید و آینده زندگی تان بعد از طلاق توافقی را بدانید . به طور کلی مطمئنا بعد از این که چند جلسه با یک مشاور طلاق توافقی صحبت کنید ، بهترین تصمیم را برای زندگیتان خواهید گرفت . اگر شما و همسرتان پس از مشاوره طلاق ، همچنان احساس کردید بهترین تصمیم برای زندگیتان ، طلاق است می توانید برای ثبت نام طلاق توافقی خود به سایت سامانه تصمیم مراجعه کنید .

بیشتر بخوانید : سامانه تصمیم


مشاوره برای بعد از طلاق توافقی
صرف نظر از دلیل طلاق توافقی ، فروپاشی یک رابطه طولانی مدت و متعهد می تواند زندگی هر فردی را مختل کند و احساساتی مانند غم ، استرس و اضطراب را به وجود آورد . در حقیقت " زندگی پس از طلاق " برای بسیاری از افراد احساسی شکنجه آور است . برای این گونه افراد بهترین پیشنهاد ، مراجعه به یک مشاور طلاق توافقی است .

مشاوران بعد از طلاق توافقی از تکنیک های مختلفی برای بهبود عزت نفس و اعتماد به نفس افراد و پذیرش واقعیت استفاده می کنند و به مراجعین خود کمک می کنند که در مدت زمان کمتری به زندگی عادی خود بازگردند . این متخصصان به دیگران کمک می کنند که هویت از دست رفته خود را دوباره کشف کنند و زندگی جدیدشان را در آغوش بگیرند .

اگر طلاق گرفته اید ولی مطمئن نیستید که در حال حاضر مشاوره طلاق برای شما مناسب است یا خیر ، نشانه هایی وجود دارد که می تواند کمکتان کند که پاسخ سوالتان را بیابید . به طور کلی همواره علائم رایجی وجود دارد که اغلب افرادی که طلاق می گیرند ، آنها را تجربه می کنند . در صورتی که هر یک از این موارد برایتان اتفاق افتاده است ، آن را یک هشدار جدی در نظر بگیرید و به یک مشاور طلاق مراجعه کنید .

بی خوابی یا بیدار شدن های مکرر در طول شب

احساس نفرت از خود یا احساس ناامیدی

احساس عدم لیاقت در عشق یا خوشبختی

کاهش یا افزایش وزن ناگهانی و چشمگیر

کناره گیری و انزوای اجتماعی

از دست دادن علاقه به فعالیتهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید .

خشم و عصبانیت غیرقابل کنترل

افسردگی مزمن

افکار خودکشی

اضطراب یا نگرانی بیش از حد که توانایی شما در انجام فعالیت های روزمره را مختل می کند .

در ادامه بخوانید : شرایط طلاق توافقی
مشاوره تلفنی طلاق توافقی
علی رغم تمامی فوایدی که مشاوران طلاق توافقی می توانند برای مراجعان خود داشته باشند ، به دلایلی ممکن است برای زوج ها دشوار باشد که به آن ها مراجعه کنند . یکی از این دلایل مشغله زیاد زن و شوهر ها است که باعث می شود نتوانند برنامه شان را برای حضور در مطب روانشناس یا مشاور به خوبی تنظیم کنند . از طرف دیگر مراجعه های حضوری به مشاوران طلاق عمدتا هزینه بر هستند و برخی از افراد از عهده آن بر نمی آیند .

به همین منظور مشاوره های تلفنی روی کار آمدند که هم مقرون به صرفه تر و هم در دسترس تر هستند . علاوه بر این ، صحبت کردن به صورت تلفنی به دلیل این که تماس چشی بین مراجع و مشاور برقرار نمی شود ، می تواند باعث آرامش و راحتی بیشتر زن و مرد ها شود و با اعتماد به نفس بیشتری حرف هایشان را بزنند . در صورتی که سوالی در رابطه با طلاق توافقی داشتید و یا تمایل به استفاده از مشاوره تلفنی طلاق داشتید می توانید با کارشناسان مجرب طلاق مصاحب تماس بگیرید و اطمینان داشته باشید که روانشناسان ما همواره برای خدمت رسانی به شما آماده اند .

 کلام آخر

هنگامی که زن و شوهر تصمیم می گیرند که به زندگی مشترکشان خاتمه دهند ، بیشترین فردی که می تواند کمکشان کند که از تصمیمشان و پیامد های آن آگاه شوند ، یک مشاور طلاق توافقی است . به همین منظور زوجین پیش از طلاق باید به یک مشاور مراجعه کنند تا از درستی تصمیم خود مطمئن شوند و در صورتی که راهی برای نجات رابطه زناشویی شان وجود داشته باشد ، با کمک مشاور طلاق انجام دهند .

همچنین پس از طلاق توافقی نیز که زن و مرد دچار سوگ و غم شدید می شوند ،در صورتی که علائمی مانند بی خوابی ، افسردگی ، انزوای اجتماعی و غیره را تجربه کردند باید حتما به یک مشاور طلاق مراجعه کنند تا به آن ها کمک کند که بهتر و زودتر دوره سوگ خود را سپری کنند و اعتماد به نفس و عزت نفس خود را بازیابند و به زندگی عادی خود برگردند .

در ادامه بخوانید : اختلافات زناشویی خود را به صفر برسانید



سوالات متداول


1- به طور کلی چند نوع مشاوره طلاق داریم ؟
دو نوع مشاوره طلاق وجود دارد : مشاوره قبل از طلاق و مشاوره بعد از طلاق که توضیحات تکمیلی در رابطه با هر کدام از این دو نوع در متن مقاله بیان شده است .




2- مشاوران طلاق در چه زمینه هایی می توانند به ما کمک کنند ؟
مشاوران طلاق در رابطه با گرفتن تصمیم صحیح ، حل کردن تعارضات زناشویی و غیره می توانند به ما کمک کنند که تمامی این موارد در مقاله عنوان شده اند .




3- در صورت وجود چه علائمی می توانیم بفهمیم که به مشاوره طلاق نیاز داریم ؟
برخی علائم مانند افسردگی ، انزوا ، بی خوابی و دیگر علائمی که در مقاله به طور کامل بیان شده اند ، می توانند نشان دهنده نیاز به مشاوره طلاق باشد .

منبع : مشاوره طلاق توافقی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zZoq
نظرتان را بنویسید