روسری مناسب فصول مختلف

روسری مناسب فصول مختلف
ذخیره سازی
2
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mashhadvape

روسری نوعی لباس می باشد که خانم ها بیش ترین استفاده را از آن می کنند. در ایران به دلیل این که یک کشور مذهبی می باشد از این لباس برای پوشاندن موی سر و گردن استفاده می شود. این لباس با پارچه هایی به صورت چهار گوش و سه گوش دوخته می شود و با استفاده از گره یا گیره های مخصوص روسری روی سر نگه داشته می شود. پارچه هایی که برای دوخت روسری به کار برده می شود پارچه هایی هستند که مناسب فصل می باشند. برای مثال پارچه های نخی، حریر و گیپور مناسب فصل تابستان و پارچه های بافت، موهر و ابریشم مناسب فصل زمستان می باشند. در صنعت مد هرروز مدل های مختلفی از روسری مناسب فصول مختلف طراحی و دوخته می شود. لازم به ذکر است که روسری یک لباس سنتی است که از زمان های قدیم مورد استفاده بانوان قرار می گرفته که امروزه نیز مدل های سنتی و مدرن آن در بازار موجود می باشد.

باید بدانید که برخی از روسری ها هم مناسب فصل های گرم سال و هم مناسب فصل های سرد سال می باشند. برخی افراد همیشه این نوع روسری را خریداری می کنند تا بتوانند در فصول مختلف از آن استفاده کنند. اگر نگاهی به سایت شال و روسری بیندازید می توانید انواع روسری ها را در آن ببینید. فروشگاه های شال و روسری محصولاتی را در فروشگاه خود ارائه می دهند که متناسب با فصول مختلف سال باشد.

 

انواع روسری مناسب فصول گرم سال

یکی از روسری هایی که در فصول گرم سال استفاده می شود؛ روسری مناسب فصل بهار و تابستان است. این روسری ها دارای ویژگی هایی هستند که باعث می شود استفاده از روسری زمانی که هوا گرم است برای شما راحت تر باشد. علاوه بر جنس روسری می بایست به رنگ آن ها نیز توجه نمود. طیف رنگی سبز و زرد از رنگ های مناسب فصل های تابستان و بهار می باشد. به طور کلی می توان گفت رنگ های روشن مناسب فصول گرم سال هستند زیرا از جذب گرما جلوگیری می کنند. از انواع ویژگی های دیگر روسری مناسب فصل های گرم سال می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. وزن سبک: روسری های تابستانه و بهاره از انواع روسری هایی می باشند که وزن سبکی دارند. زیرا اکثر این روسری ها نازک هستند به همین دلیل وزن آن ها سبک تر از سایر روسری ها می باشد.
  2. قواره کوچک: روسری کوچک باعث می شود تا افراد از استفاده آن در فصول گرم کلافه نشوند. روسری هایی با سایز استاندارد یا روسری های کوچکی که به مینی اسکار معروف هستند از انواع روسری جدید قواره کوچک است که به راحتی در سایت شال و روسری می توانید در منزل مدل مناسبی را برای خود انتخاب کنید.
  3. نازک بودن: روسری های مناسب فصل تابستان روسری هایی هستند که از لایه نازکی مانند پارچه های حریر دوخته شده که این ویژگی آن ها باعث جریان داشتن هوا زیر روسری می شود.

 

انواع روسری مناسب فصول سرد

در این مطلب قرار است روسری هایی را به شما معرفی کنیم که در فصل های سرد سال مانند پاییز و زمستان استفاده می شوند. روسری پاییزه و زمستانه فقط مناسب همین فصل ها است و در روز های گرم استفاده از آن ها آزار دهنده خواهد بود. رنگ انتخابی شما برای روسری مناسب فصول مختلف بسیار مهم می باشد. روسری مناسب فصل پاییز و زمستان معمولاً در طیف رنگی آبی و یا نارنجی طرفداران بیش تری دارد.

  • روسری بافت: روسری بافت جزو روسری های بسیار گرمی است که می تواند شما را از سرمای فصل پاییز و زمستان محفوظ نگه دارد. با خرید روسری بافت و استفاده از آن می توانید سلامت خود را در برابر بیماری سرما خوردگی تضمین کنید. خرید روسری بافت را می توان از سایت شال و روسری و همچنین فروشگاه هایی که در مراکز خرید هستند و باید به صورت حضوری به آن ها مراجعه نمود تهیه کنید.
  • روسری پشمی: پشم یکی از مواد طبیعی می باشد که خاصیت گرمادهی دارد. پشم به طور طبیعی گرمای زیادی را تولید می کند و در لباس های مختلف از جمله برخی پارچه هایی که برای روسری به کار می رود استفاده می شود.
  • روسری موهر: پارچه موهر نیز یکی از پارچه های گرم می باشد که از آن برای دوخت یک روسری مناسب فصل پاییز و زمستان استفاده می شود. این پارچه تنوع رنگی زیادی دارد و می توانید رنگ مورد علاقه خود را از بین انواع رنگ های این پارچه انتخاب کنید.

 

انواع روسری مناسب فصول مختلف

بعضی از پارچه هایی که برای دوخت یک روسری جدید استفاده می شود مناسبی هر 4 فصل سال می باشد. یکی از مزایای این پارچه ها این است که می توان از روسری مناسب فصول مختلف در تمام فصول استفاده نمود و آن را با استایل های مختلف هماهنگ کرد. به برخی از این روسری ها در ادامه اشاره خواهیم نمود.

  • روسری های نخی: یکی از انواع روسری های مناسب فصول مختلف سال روسری های نخی هستند. این روسری ها نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم هستند و می توانید از آن ها در فصول مختلف استفاده کنید. از دیگر ویژگی های مثبت روسری های نخی می توان به ایست خوبی که بر روی سر دارند هم اشاره کرد. می توانید برای تهیه این نوع روسری به بهترین سایت های خرید شال و روسری سر بزنید.
  • روسری ابریشم: روسری های ابریشم بیش تر در مجالس استفاده می شوند. به همین دلیل ممکن است فقط نیاز باشد چند ساعت آن را روی سر خود نگه دارید و همین باعث می شود تا در فصول مختلف بتوانید از آن استفاده کنید. ابریشم از زمان های گذشته جزو پارچه های ارزشمندی بوده است که افراد آن را برای شرکت در مراسم های خاص استفاده می کردند. این پارچه دارای درجه بندی های مختلفی از لحاظ کیفیت می باشد.
  • روسری قواره بزرگ: روسری های قواره بزرگی که به صورت چهارگوش دوخته شده اند نیز می تواند مناسب تمامی فصول مختلف باشند. البته جنس این روسری ها نیز بهتر است نخی باشند تا در روز هایی که اوج گرما است سبب ایجاد تعریق در کف سر و مو ها نشود. این نوع روسری مناسب افرادی است که میزان پوشش روسری برای آن ها مهم است.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/z2x5
نظرتان را بنویسید