عدم اجرای طرح تجمیع گرایش ‌های دکتری در سال 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به بیان توضیحاتی درباره جزئیات طرح تجمیع گرایش‌های مقطع دکتری در وزارت علوم و زمان اجرای آن پرداخت .

درباره جزئیات طرح تجمیع گرایش‌های مقطع دکتری تخصصی « PHD » وزارت علوم ، گفت : در این طرح هیچ رشته‌ای حذف نمی‌شود . روح قالب بر این طرح این است که پراگندگی گرایش‌ها در مقطع « PHD » به شدت فعلی را نداشته باشیم و این رشته‌ها در عناوین کلی‌تر تجمیع شوند .

معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ادامه داد : اجرای طرح تجمیع گرایش‌های مقطع دکتری مستلزم یک سری مقدمات است که اگر فراهم شود طرح اجرا خواهد شد . کلیات این طرح تصویب شده و برخی از مقدمات آن نیز فراهم است .



نحوه پذیرش دانشجوی دکتری از طریق کنکور باید اصلاح شود


او در ادامه از نحوه پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی انتقاد کرد و افزود : یکی از مسائل مهم در ارتباط با طرح تجمیع گرایش‌ها مخصوص در مقطع دکتری نحوه پذیرش است . اگر بخواهیم طرح تجمیع گرایش‌های دکتری « PHD » را عملیاتی کنیم باید نحوه پذیرش دانشجو از کنکور منطبق با این طرح اصلاح شود .

خاکی صدیق ادامه داد : دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان دکتری باید بتوانند معیار‌های مورد نظر خودشان را در نظر بگیرند . برنامه اولیه وزارت علوم اجرای طرح تجمیع گرایش‌های دکتری تخصصی « PHD » در کنکور سال 1400 بود ، اما با توجه به اینکه مقدمات آن فراهم نشده است امکان اجرای طرح وجود ندارد .

گفتنی است ؛ پیش از این محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم ، در این خصوص عنوان کرده بود ؛ با اجرای این طرح ، گرایش‌ها در دل رشته مادر ترکیب می‌شوند ، رشته مادر به تعداد ظرفیت پیشین گرایش‌ها دانشجو می‌پذیرد و برحسب تخصص استاد ، گرایش‌ها بین آن‌ها و گروه‌های آموزشی توزیع خواهد شد .

او ادامه داد : دانشجو در این روش با انعطاف بیشتر دوره‌های آموزشی لازم را می‌گذراند و استادان نقش جدی‌تری دارند . همچنین از تلفات این چنینی مدارک تحصیلی پیشگیری به عمل می‌آید .

منبع : عدم اجرای طرح تجمیع گرایش ‌های دکتری در سال 1400
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/L4kA
نظرتان را بنویسید