نحوه مشاهده سهام در سجام

نحوه مشاهده سهام در سجام
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
تمامی افرادی که علاقه مند به فعالیت در بازار سرمایه و انجام سرمایه گذاری در آن هستند لازم است تا قبل از هر کاری اقدام به ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام کنند . پس از ثبت نام در سامانه سجام از آنجایی که قادر به فعالیت مسقیم و انجام معاملات در این بازار نیستند لازم است تا در سایت سمات که به عنوان واسطه در بین سرمایه گذاران و بازار بورس عمل می کند ثبت نام کنند .

فعالین بازار سرمایه با استفاده از حساب کاربری خود در سایت سمات و منو های مختلفی که در آن قرار دارد می توانند به امکانات مختلفی مثل ارتباط با بخش های مختلف بازار ، دریافت اطلاعات و گزارشات بازار و سایر خدمات موجود در این سامانه دسترسی پیدا کنند .

از جمله مهمترین امکانات موجود در سامانه سمات می توان به توانایی مشاهده سبد دارایی ، گزارش دارایی و همچنین دریافت گواهی برای هر سهم اشاره کرد . برای دریافت این اطلاعات از سامانه سمات کافی است تا به مطالعه آموزش تصویری که در ادامه مقاله قرار داده شده است بپردازید .




نحوه مشاهده سبد دارایی در سجام
برای مشاهده سبد دارایی پس از ثبت نام سامانه سجام و همچنین ایجاد حساب کاربری در سایت سمات ( سامانه شرکت سرمایه گذاری مرکزی ) کافی است تا به آدرس این سایت به نشانی www.csdiran.ir مراجعه کرده و مانند تصویر زیر در صفحه اصلی آن وارد منو سامانه DDN که همان درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه است و با فلش قرمز رنگ مشخص شده است شوید :







 پس از وارد شدن به درگاه DDN در انتهای صفحه باز شده مانند تصویر زیر بر روی گزینه ورود مستقیم به درگاه که با فلش قرمز رنگ مشخص شده است کلیک کنید :







 در مرحله بعد لازم است تا کد ملی و کد امنیتی که به صورتی تصادفی توسط سامانه انتخاب می شود را وارد و گزینه ورود را انتخاب کرده . مانند تصویر زیر :







 پس از انجام این کار پیامکی حاوی یک کد امنیتی برای شماره تلفن ثبت شده شما در سامانه سمات ارسال می گردد که باید آن را در کادر مربوطه وارد کنید . مطابق تصویر :









در صورتی که بار اولی است که از این درگاه استفاده می کنید جهت اصالت سنجی نیاز است تا یک رمز عبور ایمن برای حساب کاربری خود انتخاب کنید که از 8 کاراکتر شامل اعداد و حروف تشکیل شده باشد .



 پس از وارد شدن به حساب کاربری خود در این درگاه می توانید به اطلاعات ، گزارشات و خدماتی مختلفی که در آن موجود است دسترسی پیدا کنید . مانند تصویر زیر :









همچنین با استفاده از حساب کاربری خود و منوی سبد دارایی که در قسمت سمت راست نوار منو قرار دارد و با فلش قرمز رنگ مشخص شده به اطلاعاتی مانند کد سهامداری ، نماد سهام های موجود در سبد ، تعداد سهام هر یک از نماد های موجود در این سبد و مقدار ارزش ریالی آن ها دسترسی پیدا کرد .



 از جمله خدماتی که با استفاده از مراجعه به این درگاه می توان دریافت کرد مشاهده دارایی سهام عدالت می باشد . این گزینه برای افرادی که مدیریت مستقیم سهام عدالت خود را انتخاب کرده اند در نوار منو حساب کاربری آن ها فعال می گردد و با کلیک کردن بر روی آن می توانند به مشاهده صورتحساب سهام عدالت خود بپردازند .



برای ورود به سایت ذینفعان بازار سرمایه کلیک کنید



بیشتر بخوانید: سجام




نحوه دریافت گواهی هر سهم
برای مشاهده گزارش سبد دارایی در سامانه سمات کافی است تا پس از ورود به حساب کاربری خود در درگاه DDN در نوار منوی موجود روی گزینه گزارش دارایی که در تصویر زیر با فلش قرمز رنگ مشخص شده است کلیک کنید :







همانطور که مشاهده می کنید در این منو اطلاعاتی مانند کد سهامداری ، نماد سهام های خریداری شده ، نام دارایی های موجود در سبد ، مقدار کلی هر یک از این سهم ها ، شرکت کارگزاری مربوطه و ... قرار داده شده است .

 همچنین با استفاده از این منو و کلیک کردن بر روی گزینه دریافت که روبه روی هر سهم قرار داده شده است می توان گواهی سهام مورد نظر که حاوی اطلاعات تعداد ، ارزش اسمی و میزان سرمایه موجود می باشد را دریافت و به وسیله آن به انجام معاملات ، خرید و فروش ، نقل و انتقال و ... سهام مورد نظر پرداخت . در زیر نمونه ای از گواهی سهام قرار داده شده است :







لازم به ذکر است که یکی از مهمترین استفاده های گواهی سهم برای تغییر کارگزار ناظر می باشد . به این منظور می توان پس از آپلود فایل گواهی با مراجعه به گزینه تغییر کارگزاری در نوار منو حساب کاربری خود اقدام به انتقال سهم مورد نظر به کارگزاری خود کرد  .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مشاهده سهام در سجام در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه مشاهده سهام در سجام پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: سایت فروش سهام عدالت




سوالات متداول


1- برای مشاهده سبد دارایی از چه طریقی باید اقدام کرد ؟
آموزش تصویری و گام به گام نحوه مشاهده سبد دارایی سهام در متن مقاله قرار داده شده است


2- برای مشاهده گزارش دارایی از چه طریقی باید اقدام کرد ؟
  باید از طریق سامانه سمات اقدام کرد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


3- نحوه دریافت گواهی سهام به چه صورت است ؟
  باید به منو گزارش سهام در سایت سمات مراجعه کرد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : نحوه مشاهده سهام در سجام
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YGKO
نظرتان را بنویسید