بهترین کیف پول های بیت کوین

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
پس از اینکه افراد تصمیم به سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال بیت کوین ( bitcoin ) می گیرند لازم است تا مانند تمام بازار های مالی دیگر به دنبال مکانی برای نگهداری پول های خود باشند ، برای این منظور کیف پول ( wallet ) هایی طراحی شده که سرمایه گذاران با استفاده از آن ها توانایی نگهداری ،انتقال و انجام انواع معاملات بر روی بیت کوین را دارند .

این کیف پول ها در دو دسته بندی اصلی کیف پول های گرم ( دسکتاپ ، موبایلی ، تحت وب و کلاینت ) و سرد ( کاغذی و سخت افزاری ) تقسیم بندی می شوند که سرمایه گذاران با توجه به نوع سرمایه گذاری خود ، امکانات و خدماتی که این والت ها ارائه می دهند و همچنین میزان امنیتی که دارند اقدام به انتخاب یکی از آن ها برای نگهداری بیت کوین های خود می کنند .

اما با توجه به اینکه انتخاب یک کیف پول مناسب برای سرمایه گذاری بسیار مهم بوده و در صورت انتخاب اشتباه امکان از دست دادن تمامی بین کوین های سرمایه گذار وجود دارد ، در نتیجه لازم است تا قبل از انتخاب والت بیت کوین خود در ابتدا با انواع آن و همچنین ویژگی های تعدادی از بهترین کیف پول های بیت کوین آشنا شوند و با توجه به آن اقدام به انتخاب والت خود کنند . از این رو در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با بهترین کیف پول های بیت کوین و ویژگی های آن ها خواهیم پرداخت .




انواع کیف پول بیت کوین
کیف پول های بیت کوین به طور کلی در دو دسته کیف پول های گرم و کیف پول های سرد تقسیم بندی می شوند که هر کدارم از آن ها کارایی خاص خود را داشته و سرمایه گذاران با توجه به نوع فعالیتی که دارند ، ویژگی های انواع مختلف والت های بیت کوین و اهداف سرمایه گذاری خود باید یکی از آن ها را برای نگهداری کوین های خود انتخاب کنند . در ادامه به ارائه انواع کیف پول ( wallet ) بیت کوین و ویژگی های آن ها پرداخته شده است :

 کیف پول های گرم :

1- کیف پول دسکتاپ بیت کوین : این نوع کیف پول ها در واقع برنامه ها و نرم افزار هایی هستند که بر روی کامپیوتر و سیستم شخصی افراد نصب شده و سرمایه گذاران از طریق آن ها می توانند به نگهداری بیت کوین و یا سایر ارز های دیجیتال خود بپردازند . این نوع کیف پول ها انواع بسیار متنوعی دارند که برای سیستم عامل های مختلف ( ویندوز ، مک ، لینوکس و ... ) طراحی شده اند .

2- کیف پول موبایلی بیت کوین  : این نوع کیف پول ها در واقع برنامه و اپلیکیشن هایی هستند که بر روی تلفن همراه افراد نصب شده که انواع بسیار متنوعی از آن ها برای سیستم عامل های مختلف ( اندروید ، ios و ... ) در بازار وجود دارد و هر کدام از ویژگی های مختص خود برخوردار هستند . سرمایه گذاران با دانلود رایگان هر کدام از این کیف پول ها می توانند به نگهداری بیت کوین های خود در آن ها بپردازند .

3- کیف پول تحت وب بیت کوین : این نوع کیف پول ها از آن جایی که تحت وب عمل می کنند در نتیجه قابلیت نصب بر روی انواع سیستم های شخصی و تلفن های همراه را دارند و تفاوت آن ها با کیف پول های دسکتاپ در این است که سرمایه گذاران از طریق انواع کامپیوتر های شخصی و تلفن های همراه توانایی دسترسی به کیف پول بیت کوین خود را دارند اما در والت دسکتاپی تنها با استفاده از سیستمی که کیف پول بر روی آن نصب گردیده می توان به آن دسترسی پیدا کرد .

4- کیف پول کلاینت بیت کوین : اصلی ترین کیف پول بیت کوین ، کلاینت های بیت کوین هستند این نوع کیف پول ها به صورت مستقیم به شبکه بلاک چین بیت کوین وصل می شوند . از آنجایی که در این نوع والت ها نیاز به دانلود کل شبکه بلاک چین بیت کوین می باشد در نتیجه مورد استقبال اکثریت سرمایه گذاران این رمز ارز قرار نگرفته و تنها سرمایه گذاران حرفه ای از این نوع والت استفاده می کنند .

 کیف پول های سرد بیت کوین :

1- کیف پول کاغذی : در این نوع کیف پول ها کلید های خصوصی و عمومی بیت کوین بر روی کاغذ چاپ شده و در اختیار صاحب آن قرار داده می شود . برای استفاده از این والت ها کافی است تا سرمایه گذاران به سایت های مخصوص ساخت این نوع کیف پول ها مراجعه و والت مخصوص خود را بسازند ، پس از آن کلید های خصوصی و عمومی که این سایت در اختیار آن ها قرار می دهد را باید پرینت گرفته و در جایی امن نگهداری کنند .

2- کیف پول سخت افزاری بیت کوین : این نوع کیف پول ها به صورت سخت افزاری طراحی شده اند و سرمایه گذاران با استفاده از آن ها به نگهداری کلید های خصوصی و عمومی خود به صورت آفلاین می پردازند . علی رغم امنیت بالایی که در این نوع والت ها وجود دارد هزینه نگهداری از آن ها بالا بوده به همین دلیل تنها افرادی که قصد سرمایه گذاری های بزرگ را دارند از این نوع کیف پول های بیت کوین استفاده می کنند .



بیشتر بخوانید: مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین




بهترین کیف پول های بیت کوین
همانطور که می دانید تنوع کیف پول برای بیت کوین و یا سایر انواع ارز های دیجیتال بسیار بالا بوده به طوری که امروزه بیش از 100 نوع والت برای نگهداری بیت کوین وجود دارد اما از آنجایی که امکان هک شدن اطلاعات این کیف پول ها و ریسک از دست دادن تمامی بیت کوین ها در این بازار بالا می باشد ، در نتیجه لازم است تا در هنگام انتخاب والت به ویژگی ها و امنیت آن ها بسیار دقت شود . در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین کیف پول های بیت کوین موجود در بازار پرداخته شده است :

 لجر ( Ledger ) : 

 یک نوع کیف پول سخت افزاری ( سرد ) هستند .

 تولید شده توسط شرکت فرانسوی لجر هستند .

 امنیت بسیار بالایی دارند به صورتی که امکان هک کردن آن ها تقریبا وجود ندارد .

 قابلیت پشتیبانی اکثر ارز های دیجیتال و توکن های مختلف به ویژه بیت کوین را دارند .

 سایز و حجم مناسب و همچنین وزن کمی دارند .

 قابلیت همگام سازی با نرم افزار های کیف پول را دارند .

 از آنجایی که به صورت سخت افزار هستند برای استفاده روزانه مناسب نبوده و تنها برای سرمایه گذاری های بزرگ مورد استفاده قرارا می گیرند .

 ترزور ( Trezor ) :

 یک نوع کیف پول سخت افزاری (سرد ) هستند .

 توسط شرکت ترزور در کشور چک تولید می شوند .

 امنیت بسیار بالایی دارند و امکان هک کردن آن ها تقریبا وجود ندارد .

 قابلیت پشتیبانی از اکثریت ارز های دیجیتال به ویژه بیت کوین را دارا می باشند .

 قابلیت همگام سازی با نرم افزار های کیف پول را دارند .

 سایز و حجم مناسبی داشته اما بدنه ضعیفی دارند .

 این نوع کیف پول ها نیز مانند والت های لجر به دلیل سخت افزار بودن برای استفاده های روزانه سرمایه گذاران مناسب نیستند .





 مای سلیوم ( Mycelium ) :

 یک نوع کیف پول موبایلی ( گرم ) هستند . 

 قابلیت نصب بر روی سیستم عامل های اندروید و ios را دارند .

 امنیت بسیار بالایی را در بین سایر کیف پول های موبایلی بیت کوین دارند .

 امکان اتصال این نوع کیف پول ها به والت های سخت افزاری وجود دارد .

 امکان استفاده از مبالغ موجود در کیف پول های کاغذی با استفاده از این نوع والت ها وجود دارد .

 دارای قابلیت ها و ویژگی های جانبی بسیار زیادی می باشند .

 تنها در نسخه موبایلی موجود می باشند .

 رابط کاربری ضعیفی دارند .

 امکان کنترل صد در صدی کلید های خصوصی و عمومی را برای کاربران خود ایجاد می کنند . 

 الکتروم ( Electrum ) :

 نوعی کیف پول گرم برای بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال محسوب می گردد .

 هم برای دسکتاپ و هم موبایل موجود هستند .

 امنیت بالایی دارند .

 یک نوع والت متن باز ( Open Source ) بوده که به صورت مداوم بروز رسانی می شوند .

 دارای گزینه هایی برای ایجاد حریم خصوصی سرمایه گذار هستند .

 نصب و راه اندازی آن ها سریع و راحت است .

 نسخه اندروید آن ها از کیفیت خوبی برخوردار نیست .

 رابط کاربری ضعیفی دارند از این رو استفاده از آن ها برای افرادی که تازه وارد بازار ارز دیجیتال و معاملات بیت کوین شده اند توصیه نمی شود .

 کوینومی ( Coinomi ) :

 یک نوع کیف پول نرم افزاری ( گرم ) هستند .

 قابلیت نصب بر روی انواع سیستم عامل های موبایل و دسکتاپ را دارند .

 قابلیت پشتیبانی بیش از صد ارز دیجیتال به ویژه رمز ارز بیت کوین و توکن های مختلف را دارا می باشند . 

 رابط کاربری بسیار خوب و آسانی دارند در نتیجه برای افراد تازه وارد شده به این بازار بسیار مناسب می باشند .

 امنیت بسیار بالایی دارند .

 این نوع کیف پول ها متن باز ( Open Source ) نیستند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کیف پول های بیت کوین در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون بهترین کیف پول های بیت کوین پاسخ دهند .



در ادامه بخوانید: مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال




سوالات متداول


1- کیف پول گرم بیت کوین چیست ؟
کیف پول های آنلاین بیت کوین را والت گرم می نامند که به طور کامل در متن مقاله توضیح داده شده اند 


2-   کیف پول سرد بیت کوین چیست ؟
این نوع کیف پول ها به صورت آفلاین هستند که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده اند


3- بهترین کیف پول های بیت کوین چه نام دارند ؟
در متن مقاله به توضیح ویژگی های 5 کیف پول شناخته شده و برتر بیت کوین پرداخته شده است 

منبع : بهترین کیف پول های بیت کوین
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XEJ8
نظرتان را بنویسید