مجیک ماشروم چیست

مجیک ماشروم چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab

یکی از انواع روانگردان ها و مواد توهم زا، قارچ جادویی یا مجیک ماشروم (Magic Mushromms) است که از ماده توهم زای سایلوسایبین بوده و متاسفانه در دنیای امروزی جوانان تمایل زیادی به مصرف این ماده توهم زا پیدا کرده اند. مجیک ماشروم نوعی قارچ بوده که تشخیص آن ها از سایر قارچ ها مهم است، زیرا برخی قارچ ها سمی است و عوارض بسیار به همراه دارند.

این قارچ ها طبق تحقیقات و مطالعات مضرات و برخی فواید به همراه دارند که عدم آگاهی از مضرات مجیک ماشروم و مصرف بی رویه آن عواقب بدی دارد. در این مقاله اطلاعاتی در مورد قارچ جادویی عوارض و برخی فواید آن ارائه شده است. 

 

قارچ جادویی چیست

همانطور که ذکر شد قارچ های جادویی یا مجیک ماشروم ها از ماده توهم زای سایلوسایبین تشکیل شده اند، سایلوسایبین ها با فعال کردن گیرنده های سروتونین در قشر جلوی مغز عمل کرده که این بخش بر خلق و خو، شناخت و ادراک افراد تاثیر می گذارد. توهم زا ها همچنین در سایر مناطق مغز که برانگیختگی و پانیک را تنظیم می کنند، کار می کنند. این قارچ های جادویی معمولا در اروپا، آمریکای جنوبی و مکزیک رشد کرده و پرورش داده می شوند.

افراد از سیلوسایبین و مجیک ماشروم به عنوان یک داروی تفریحی استفاده کرده که این می تواند احساس سرخوشی و تحریف حسی را ایجاد کند که در داروهای توهم زایی مثل LSD نیز رایج است. نحوه مصرف این قارچ ها به صورت خوردنی، دم کردن در چایی و یا مخلوط کردن با غذا است و همچنین می توان آنها را با حشیش یا تنباکو مخلوط و دود کرد. البته سیلوسایبین ها به صورت مایع نیز موجود هستند.

بسیاری بر این باورند که داروهای طبیعی مانند قارچ جادویی، گل ماریجوانا و مسکالین گیاهان مقدسی هستند که افراد را قادر می سازند تا به حالات معنوی برتر دست یابند و سابقه طولانی در ارتباط با تجربیات معنوی و شناخت خود دارند. برخی دیگر از قارچ های جادویی استفاده کرده تا احساس سرخوشی و حس تحریف شده زمان را تجربه کنند.

حتما بخوانید: تاثیرات مصرف گل ماریجوانا

 

 

 

 

 

نحوه عملکرد مجیک ماشروم چیست

مجیک ماشروم ها ماده های توهم زا هستند، به این معنی که شما می توانید احساساتی را ببینید، بشنوید و احساس کنید که واقعی به نظر می رسند اما در واقع نیستند. با این حال، اثرات قارچ جادویی بسیار متغیر است و اعتقاد بر این است که تحت تأثیر عوامل محیطی است.

برخی عوامل از جمله سن، میزان مصرف، وزن، شخصیت، حالت روحی و روانی و سابقه داشتن بیماری های روانی بر روی تجربه مصرف قارچ جادویی تاثیر گذار است. سیلوسایبین موجود در قارچ در بدن به سیلوسین تبدیل می‌شود و اعتقاد بر این است که بر سطح سروتونین در مغز تأثیر می‌گذارد. شروع تاثیرات مجیک ماشروم حدود 20 تا 40 دقیقه بعد مصرف بوده و می تواند تا 6 ساعت طول بکشد. قدرت این ماشروم ها به میزان مصرف و سایر موارد وابسته است.

برخی متخصصین از مجیک ماشروم ها یا همان قارچ های جادویی برای درمان استفاده کرده اما مصرف سرخود آن تحت هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود، زیرا کنترل استرس و اضطراب در این شرایط سخت است. این ماده توهم زا در بیشتر کشور ها غیر قانونی بوده ولی در برخی نیز قانونی است.

حتما بخوانید: روش های ترک اعتیاد

 

عوارض مجیک ماشروم

همه مواد توهم زا از جمله مجیک ماشروم خطرات و عوراض روحی و روانی داشته و چون معمولا جوانان این ماده را با الکل و یا سایر مواد مخدر مصرف می کنند، خطرات احتمالی آن افزایش می یابد. در بدترین حالت قارچ جادویی منجر به تشنج می شود. عوارض جسمی و روانی قارچ های جادویی شامل موارد زیر است.

عوارض جسمی قارچ های جادویی:

خواب آلودگی

سر درد

افزایش دمای بدن، ضربان قلب و فشار خون

عدم تعادل

ضعف عضلانی

حالت تهوع

خمیازه

قارچ های جادویی چیست

عوارض روانی قارچ های جادویی:

حس تحریف شده زمان، مکان و واقعیت

حملات پانیک

توهم ناخوشایند شنیداری یا دیداری

عصبی و ایجاد تنش

پارانویا

روان پریشی

گاهی افراد پس از مصرف دوز بالای قارچ های جادویی اعمال غیر منتظره و خطرناکی مثل بیرون پریدن از پنجره انجام می دهند.

حتما بخوانید: دلایل اعتیاد به مواد مخدر

فواید قارچ جادویی چیست

محققان همچنان در حال بررسی تاثیرات مثبت و منفی مجیک ماشروم بر روی انسان هستند و تا به حال فوایدی برای آن پیدا کردند. محققان جان هاپکینز دریافته اند که سیلوسایبین یک درمان افسردگی و اعتیاد به نیکوتین و الکل و همچنین سایر اختلالات مصرف مواد است. 6 مطالعه نشان داده اند که قارچ های جادویی در برخی موارد موثر بوده و ناراحتی های عاطفی افراد مثل استرس در بیماران سرطانی را تسکین می دهد. در این جا برخی فواید قارچ های جادویی ذکر شده است.

درمان افسردگی

درمان و ترک اعتیاد برخی مواد مخدر

درمان برخی سردرد ها

بهبود خلق

کمک به بیماری آلزایمر

درمان اعتیاد به مواد افیونی

بهبود استرس پس از سانحه

درمان بی اشتهایی عصبی

حتما بخوانید: بی اشتهایی عصبی

نکات عجیب قارچ جادویی

ماشروم علاوه بر فواید و مضرات ذکر شده، تاثیرات دیگری نیز دارد که عجیب و کمتر شناخته شده است، در این جا برخی از این تاثیرات عجیب مجیک ماشروم ذکر شده است.

1قارچ ها به مغز متصل می شوند.

تجربه مصرف قارچ جادویی به افراد حس ذوب شدن مغز داده اما طبق مطالعات سیلوسایبین در واقع اتصال مغز را تقویت می‌کند. نقشه ‌های ارتباط مغزی به‌ دست ‌آمده پس از مصرف نشان داده که مغز در حالی که تحت تأثیر ماده قرار دارد، فعالیت‌ها را در میان مناطقی که به طور معمول به هم متصل نیستند، هماهنگ می کند.

2مجیک ماشروم فعالیت مغز را کند می کند.

طبق بررسی مغز افرادی که قارچ جادویی مصرف کرده اند، کاهش فعالیت در مناطق انتقال اطلاعات مانند تالاموس دیده شده است. کاهش سرعت فعالیت در مناطقی مانند تالاموس ممکن است به اطلاعات اجازه دهد آزادانه ‌تر در سراسر مغز حرکت کنند، زیرا این ناحیه دروازه ‌بانی است که معمولاً ارتباطات را محدود می‌کند.

3قارچ های جادویی خیلی به عقب بر می گردند.

طبق مشاهدات و بر اساس سنگ نگاری ها قارچ های جادویی احتملا قدمت 6000 ساله دارند و در مراسم مذهبی مصرف می شده اند.

4شاید قارچ ها افراد را در جهت مثبت تغییر دهند.

برخی روانشناسان می گویند، اتفاقات معدودی می توانند شخصیت افراد در بزرگسالی را تغییر دهند، شاید قارچ های جادویی یکی از آن ها باشند. یکی از تحقیقات نشان داد که بعد از مصرف یک دوز قارچ جادویی افراد تا حدود 14 ماه بیشتر در پذیرش و خواستار تجربه های جدید هستند. خلاقیت افزایش پیدا کرده و قدر دانی از هنر بیشتر می شود.

5مجیک ماشروم ترس را از بین می برد.

یکی از عوارض خطرناک قارچ های جادویی از بین بردن ترس در افراد است، این امر گاهی منجر به بی پروا شدن افراد و ایجاد دردسر شده اما گاهی منجر به درمان برخی اختلالات از جمله استرس پس از سانحه می شود.

حتما بخوانید: عوارض قرص های ضد اضطراب

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ قارچ جادویی چیست؟

✔️ قارچ های جادویی یا مجیک ماشروم ها از ماده توهم زای سایلوسایبین تشکیل شده اند که در متن مقاله شرح داده شده است.



 

2- ✔️ نحوه عملکرد مجیک ماشروم چیست؟

✔️ اثرات قارچ جادویی بسیار متغیر است و اعتقاد بر این است که تحت تأثیر عوامل محیطی است که در متن مقاله توضیح داده شده است.



 

3- ✔️ عوارض مجیک ماشروم چیست؟

✔️ همه مواد توهم زا از جمله مجیک ماشروم خطرات و عوراض روحی و روانی داشته که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.

منبع : مجیک ماشروم چیست

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2yMv
مطلب قبلی
تست بارداری
نظرتان را بنویسید