نظریه بازی آنا فروید

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
در قرن بیستم بیشتر روانشناسان در زمینه بازی مطالعه کرده و به مشاهده کودکان پرداخته اند . مانند کار بزرگی که افرادی مانند آرنولد گزل در مورد رشد و تکامل کودکان انجام داده اند و " هنجارهایی " که محققان در کلنیک برای مقایسه رفتارهای کودکان مشخص کرده اند و معلوم شده که چه تعدادی از کودکان از هنجارهای مربوط به سن خود پیروی می کنند و چه تعدادی از آنان از این هنجارها انحراف دارند . کودکانی که نمی توانند بازی کنند آن هایی که در بازی کردن متفاوت از دیگران به نظر می رسند نشان می دهند که نوعی نیازمند کمک اند و اغلب ناسازگاری کودکان با همین علایم آشکار می شود . امروزه مردم با عبارت " بازی درمانی " آشنا شده اند و از آن هم چون مفهوم و روشی جدید در درمان کودکان یاد می کنند . توجه به بازی درمانی بدون درک اهمیت بازی در زندگی کودک میسر نمی شد . در این راه افرادی مانند فروید ، آنا فروید ، ملانی کلاین و سوزان ایساکز افکار قابل بررسی و نوینی عرضه کرده اند .
در این مقاله به بررسی نظریه بازی آنا فروید می پردازیم .





” آنا فروید روش های تداعی آزاد را تکمیل کرد و بحث مربوط به تفسیر بازی آزاد کودکان کم سن و سال را جهت داد . “


نظریه روان درمانی بازی آنا فروید
آنا فروید روش های تداعی آزاد را تکمیل کرد و بحث مربوط به تفسیر بازی آزاد کودکان کم سن و سال را جهت داد . نظریه روان درمانی بازی آنا فروید تاکید کرد که برای هر عمل کودکان و حتی بزرگسالان نمی توان یک معنی نمادین پیدا کرد . فقط برای آن دسته از اعمالی که در موقعیت تحلیلی پذیرفته شده ، از طریق تداعی آزاد رخ می دهند ، می توان معنی نمادین پیدا کرد . تفسیر نمادین رفتار ، موضوع انتقال را مطرح کرد . آنا فروید تمایل داشت در بیماران اطمینان خاطر ایجاد کند ، هر چند فکر نمی کرد مسئله انتقال در کودکان اتفاق بیفتد ، در حالی که روانشناسی مانند ملانی کلاین در مورد کودکان اظهار داشت که انتقال بلافاصله انجام می شود .
آنا فروید و ملانی کلاین هر دو برابر این نکته توافق دارند که احساس امنیت برای کودکان قبل از این که خودشان را در حضور درمانگر رها سازند ضرورت دارد تا بتوانند در مواقعی قرار گیرند که بازی غلبه بر مشکلات از کمک درمانگر برخوردار گردند  .  

منبع :
روانشناسی بازی تالیف دکتر محمد علی احمدوند

حتما بخوانید: نظریه فروید درباره بازی




” نظریه روان درمانی بازی آنا فروید تاکید کرد که برای هر عمل کودکان و حتی بزرگسالان نمی توان یک معنی نمادین پیدا کرد . “



سوالات متداول


1- نظریه بازی آنا فروید چیست؟
​ آنا فروید، ملانی کلاین و سوزان ایساکز افکار قابل بررسی و نوینی در مورد بازی عرضه کرده اند که در متن مقاله شرح داده شده است.




2- نظریه روان درمانی بازی آنا فروید چیست؟
​ آنا فروید روش های تداعی آزاد را تکمیل کرد و بحث مربوط به تفسیر بازی آزاد کودکان را جهت داد که در متن مقاله توضیح داده شده است.




3- آیا می توان برای هر عمل کودک یک معنی نمادین پیدا کرد؟
نظریه روان درمانی بازی آنا فروید تاکید کرد که برای هر عمل کودکان و حتی بزرگسالان نمی توان یک معنی نمادین پیدا کرد که در متن مقاله شرح داده شده است.

منبع : نظریه بازی آنا فروید
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rLzL
نظرتان را بنویسید