حذفیات آزمون سراسری

حذفیات آزمون سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ماراتن نفسگیر کنکور سراسری یکی از بزرگترین آزمون های علمی کشور است که به منظور سنجش و غربال داوطلبان جهت ورود به رشته و دانشگاه های با آزمون برگزار می شود. سازمان سنجش هر سال به منظور کاهش حجم مطالب این آزمون، در اطلاعیه ای فهرست حذفیات کنکور سراسری که شامل حذف برخی از صفحات، پاراگراف ها و یا پاورقی کتاب های درسی از کنکور سراسری می باشد را منتشر می کند.



داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور 1400 را دارند پیش از اقدام به برنامه ریزی کنکور می بایست نسبت به تهیه منابع مطمئن اقدام نمایند چرا که این امر موجب ایجاد آمادگی هر چه بیشتر و بهتر داوطلبان می شود. همچنین متقاضیان با شناخت و تهیه منابع مناسب، می توانند برای برنامه ریزی کنکور سراسری 1400 به شیوه بهتری اقدام نمایند.  

سازمان سنجش هر سال در اطلاعیه ای اقدام به انتشار فهرست حذفیات کنکور سراسری می نماید و در آن اعلام می کند از کدام بخش از کتاب هیچ سوالی طراحی نمی شود. بنابراین داوطلبان با اطلاع از حذفیات بخش های هر یک از کتاب درسی خود می توانند با برنامه ریزی دقیق خود را برای شرکت در کنکور سراسری آماده نمایند. با توجه به اینکه این فهرست سهم قابل توجهی در برنامه ریزی مطالعاتی داوطلبان دارد، در ادامه لیست حذفیات کنکور سراسری 1400 را در اختیار داوطلبان نظام جدید و قدیم قرار گرفته است. 



فهرست حذفیات منابع کنکور 1400
داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری 1400 را دارند قبل از هر چیزی می بایست از فهرست حذفیات منابع کنکور مطلع شوند. سازمان سنجش هر ساله فهرست حذفیات منابع را در اطلاعیه ای منتشر و در اختیار داوطلبان قرار می دهد.



توجه داشته باشید لیست حذفیات شامل حذف برخی از صفحات، پاراگراف ها و یا پاورقی کتاب های درسی از کنکور سراسری می شود. به عبارتی سازمان سنجش با انتشار حذفیات کنکور سراسری اعلام می کند که از کدام بخش های کتاب هیچ سوالی طراحی نمی شود. بنابراین داوطلبان با اطلاع از بخش های حذف شده هر یک از کتاب های درسی خود می توانند با برنامه ریزی دقیق خودشان را برای شرکت در کنکور 1400 آماده نمایند.​

 پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از تمامی اخبار مربوط به این آزمون مطلع گردید.



عنوان لینک دانلود
حذفیات کنکور 1400
دانلود فایل



افرادی که به شرکت در کنکور سراسری 1400 تمایل دارند، می بایست گروه امتحانی خود را زمان ثبت نام کنکور سراسری انتخاب نمایند. توجه داشته باشید که این گروه انتخابی قابل تغییر نمی باشد و داطلب مجاز است تا در گروه آزمایشی انتخابی خود (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) شرکت نماید.

با سنگین شدن رقابت در این ماراتن نفسگیر لازم است تا داوطلب از لیست منابع و همچنین فهرست حذفیات گروه آزمایشی خود اطلاع داشته تا برنامه ریزی تاثیرگذاری داشته باشد و بتواند رتبه و تراز قابل قبولی کسب کند.



تعداد سوالات کنکور سراسری در دفترچه عمومی تمامی گروه های آزمایشی با یکدیگر برابر می باشد. تفاوت در سوالات، تعادا و زمان پاسخگویی به آن هاس در دفترچه اختصاصی است. برای اطلاع از جزئیات آزمون هر گروه آزمایشی مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

حتما بخوانید: تعداد سوالات کنکور سراسری و زمان پاسخگویی هر درس






فهرست حذفیات منابع کنکور ریاضی 1400
همانطور که می دانید، کنکور ریاضی به منظور ورود علاقمندان به رشته های فنی مهندسی و علوم پایه ریاضیات مانند ریاضی کاربردی و ریاضی محض که پذیرششان به صورت با کنکور صورت می گیرد، برگزار می شود. افرادی که تمایل به شرکت در این گروه آزمایشی را دارند، زمان ثبت نام کنکور سراسری گروه ریاضی فیزیک را در فرم ثبت نام خود انتخاب می نمایند و تا زمان برگزاری کنکور 1400 فرصت دارند با مطالعه منابع کنکور ریاضی که از طریق سازمان سنجش معرفی شده است خود را جهت شرکت در این آزمون آماده نمایند.

لازم به ذکر است که هر ساله سازمان سنجش اقدام به حذف مباحثی از دروس عمومی و اختصاصی کنکور ریاضی میکند که اهمیت کمتری را در این آزمون دارند. حذفیات کنکور ریاضی 1400 به شرح زیر می باشد:



حذفیات دروس عمومی و تخصصی کنکور ریاضی 1400
نام کتاب  کد کتاب  پایه تحصیلی – سال چاپ قسمت های حذفی
فارسی 3 110201 دوازدهم – 99 طرح سوال از بخش های گنج حکمت ها، روان خوانی ها، شعر خوانی ها مجاز نیست
عربی، زبان قرآن 1 110206 دهم – 97 بخش البحث العلمی
عربی، زبان قرآن 2 یازدهم – 98 بخش المعربات الفارسیه، بخش البحث العلمی
عربی، زبان قرآن 3 دوازدهم – 99 بخش البحث العلمی و بخش خوب است بدانیم صفحه 65
دین و زندگی1 111214 دهم – 97 آیات ابتدای هر درس صرفا برای ارائه در ابتدایی هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی پایانی) گنجانده شده است، به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مد نظر نیست. فعالیت های دارای علامت (*) محتوای بخش های "بیشتر بدانیم" ، "پاسخ سوالات شما"، "پیشنهاد"، "دانش تکمیلی" ، " معرفی کتاب" ، " فیلم"، "پاورقی ها و برداشت ها".
دین و زندگی2 یازدهم – 98 آیات ابتدای هر درس صرفا برای ارائه در ابتدایی هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی پایانی) گنجانده شده است، به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مد نظر نیست. فعالیت های دارای علامت (*) محتوای بخش های "بیشتر بدانیم" ، "پاسخ سوالات شما"، "پیشنهاد"، "دانش تکمیلی" ، " معرفی کتاب" ، " فیلم"، "پاورقی ها و برداشت ها". طرح سؤال از قسمت های زیر مجاز نمی باشد:
- از مبحث "حرکت زمین" و شش خط ادامه آن در صفحه 42
- صفحه 54 خط دهم از عبارت زیر که در سال 98 به کتاب اضافه شده است، سوال طراحی نشود: " ... هم چنین آنان از چنان بینش عمیقی برخوردارند که در انجام اوامر خداوند گرفتار خطا و اشتباه نمی شوند."
دین و زندگی3 دوازدهم – 99 آیات ابتدای هر درس صرفا برای ارائه در ابتدایی هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی پایانی) گنجانده شده است، به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مد نظر نیست. فعالیت های دارای علامت (*) محتوای بخش های "بیشتر بدانیم" ، "پاسخ سوالات شما"، "پیشنهاد"، "دانش تکمیلی" ، " معرفی کتاب" ، " فیلم"، "پاورقی ها و برداشت ها".
انگلیسی 1 110230 دهم – 97 طرح سوال از بخش های بخش های what you learned  از کتاب های پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مجاز نیست
انگلیسی 2 یازدهم – 98
انگلیسی 3 دوازدهم – 99
هندسه 1 110213 دهم – 97 تمام مطالب بخش “خواندنی های کتاب”
هندسه 2 یازدهم – 98
هندسه 3 دوازدهم – 99
حسابان 1 111214 یازدهم – 98
حسابان 2
دوازدهم – 99
ریاضیات گسسته 112215 دوازدهم – 99
آمار و احتمال یازدهم – 98
فیزیک 1 110209 دهم – 97  تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها، پیوست ها، واژه نامه ها، اطلاعات و داده های ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز داده های مندرجر در برخی از پرسش ها و مسائل که به ذهن سپردن آن ها ضرورتی ندارد. در بسیاری از قسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سؤالات الزاما رعایت می شوند، مانند بررسی حالت هایی که نیروها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالت هایی که در آن ها نیاز به تجزیه بردار است، جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی از آن ها سوال طراحی نشود.
فیزیک 2 یازدهم – 98 تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها، پیوست ها، واژه نامه ها، اطلاعات و داده های ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز داده های مندرجر در برخی از پرسش ها و مسائل که به ذهن سپردن آن ها ضرورتی ندارد. در بسیاری از قسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سؤالات الزاما رعایت می شوند، مانند بررسی حالت هایی که نیروها و میدان های الکتریکی هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا حل مدارهای چند حلقه ای که در حلقه های مختلف از باتری استفاده می شود و همچنین سایر به هم بستن های مقاومت ها به غیر از به هم بستن متوالی و موازی جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی از آن ها سوال طراحی نشود.
فیزیک 3 دوازدهم – 99 تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها، پیوست ها، واژه نامه ها، اطلاعات و داده های ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز داده های مندرج در برخی از پرسش ها و مسائل که به ذهن سپردن آن ها ضرورتی ندارد.  در بسیاری ازقسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سؤالات رعایت می شوند. مانند بررسی حالت هایی که نیروها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالت هایی که در آن ها نیاز به تجزیه بردار است، جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی از آن ها سوال طراحی نشود.  طرح سوال از بخش های مطالعه آزاد کتاب فیزیک 3 به شرح زیر مجاز نیست:
- فصل 1 : بخش 1-4  به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن در انتهای فصل
- فصل 2 : بخش 2-3  به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن در انتهای فصل
- فصل 3 : صفحه 91 از مبحث "ادراک شنوایی" تا آخر فصل به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن در انتهای فصل
- فصل 4 : صفحه 99 و صفحه 111 شامل مباحث سراب و پاشندگی نور، صفحه 119 از مبحث "مور ایستاده و تشدید در لوله های صوتی" تا آخر فصل به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آنها در انتهای فصل
- فصل 1 : بخش 1-4 بههمراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن ها در انتهای فصل
- فصل 2 : بخش های 2-3 و 2-4 به همراه پرسش ها و مسئله های  مرتبط با آن ها در انتهای فصل
شیمی 1 110210 دهم – 97 پرسش از محتوای "در میان تارنما، تفکر نقادانه و آیا میدانید". حفظ کردن معادله های شیمیایی. حفظ کردن نام و فرمول شیمیاییی ترکیب های آلی پیچیده. رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی.
شیمی 2 یازدهم – 98 پرسش از محتوای "در میان تارنما، تفکر نقادانه و آیا میدانید". نامگذاری ترکیب های آلی بجز آلکان ها. حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیب های آلی پیچیده. رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی. حفظ کردن معادله های شیمیایی.
شیمی 3 دوازدهم – 99 پرسش از محتوای "در میان تارنما، تفکر نقادانه و آیا میدانید". حفظ کردن نام و فرمول شیمیایق ترکیب هاق آلق پیچیده. حفظ کردن معادله های شیمیایی. رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی. طرح پرسش از بخش ها مطالعه آزاد کتاب شیمی به شرح زیر مجاز نیست: فصل 1 : صفحه 1، خود را بیازمایید، صفحه 9، پیوند با صنعت صفحه، 11، پیوند با زندگی صفحه 31 تا انتهای صفحه 32. فصل 2 :یاز آغاز فصل تا صفحه 39 ابتدای انجام واکنش با سفر الکترون، پیوند با زندگی صفحه 49 و 50، خود را بیازمایید صفحه 62. فصل 3 : از آغاز فصل تا صفحه 67، سازه های یخی زیبا با ظاهری سخت اما زودگداز تا صفحه 73، پیوند با زندگی صفحه 83، با هم بیندیشیم صفحه 85 و 86. فصل 4 : از آغاز فصل تا ابتدای به دنبال هوای پاک، ارزش فناوری شیمیایی تا ابتدای گروه عاملی کلید سنتز مولکول های آلی.


بیشتر بخوانید: منابع کنکور ریاضی










فهرست حذفیات منابع کنکور تجربی 1400
کنکور تجربی به منظور ورود علاقمندان به رشته های گروه پزشکی که پذیرششان به صورت با آزمون صورت می گیرد، برگزار می شود. افرادی که تمایل به شرکت در این گروه آزمایشی را دارند، زمان ثبت نام کنکور سراسری گروه علوم تجربی را در فرم ثبت نام خود انتخاب می نمایند و تا زمان برگزاری کنکور 1400 فرصت دارند با مطالعه منابع کنکور تجربی که از طریق سازمان سنجش مهرفی شده است خود را جهت شرکت در این آزمون آماده نمایند.

لازم به ذکر است که هر ساله سازمان سنجش اقدام به حذف مباحثی از دروس عمومی و اختصاصی کنکور تجربی میکند که اهمیت کمتری را در این آزمون دارند. حذفیات کنکور تجربی 1400 به شرح زیر می باشد:



حذفیات دروس عمومی و تخصصی کنکور تجربی 1400
نام کتاب  کد کتاب  پایه تحصیلی – سال چاپ قسمت های حذفی
فارسی 3 110201 دوازدهم – 99 طرح سوال از بخش های گنج حکمت ها، روان خوانی ها، شعر خوانی ها مجاز نیست
عربی، زبان قرآن 1 110206 دهم – 97 بخش البحث العلمی
عربی، زبان قرآن 2 یازدهم – 98 بخش المعربات الفارسیه، بخش البحث العلمی
عربی، زبان قرآن 3 دوازدهم – 99 بخش البحث العلمی و بخش خوب است بدانیم صفحه 65
دین و زندگی1 111214 دهم – 97 آیات ابتدای هر درس صرفا برای ارائه در ابتدایی هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی پایانی) گنجانده شده است، به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مد نظر نیست. فعالیت های دارای علامت (*) محتوای بخش های "بیشتر بدانیم" ، "پاسخ سوالات شما"، "پیشنهاد"، "دانش تکمیلی" ، " معرفی کتاب" ، " فیلم"، "پاورقی ها و برداشت ها".
دین و زندگی2 یازدهم – 98 آیات ابتدای هر درس صرفا برای ارائه در ابتدایی هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی پایانی) گنجانده شده است، به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مد نظر نیست. فعالیت های دارای علامت (*) محتوای بخش های "بیشتر بدانیم" ، "پاسخ سوالات شما"، "پیشنهاد"، "دانش تکمیلی" ، " معرفی کتاب" ، " فیلم"، "پاورقی ها و برداشت ها". طرح سؤال از قسمت های زیر مجاز نمی باشد:
- از مبحث "حرکت زمین" و شش خط ادامه آن در صفحه 42
- صفحه 54 خط دهم از عبارت زیر که در سال 98 به کتاب اضافه شده است، سوال طراحی نشود: " ... هم چنین آنان از چنان بینش عمیقی برخوردارند که در انجام اوامر خداوند گرفتار خطا و اشتباه نمی شوند."
دین و زندگی3 دوازدهم – 99 آیات ابتدای هر درس صرفا برای ارائه در ابتدایی هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی پایانی) گنجانده شده است، به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مد نظر نیست. فعالیت های دارای علامت (*) محتوای بخش های "بیشتر بدانیم" ، "پاسخ سوالات شما"، "پیشنهاد"، "دانش تکمیلی" ، " معرفی کتاب" ، " فیلم"، "پاورقی ها و برداشت ها".
انگلیسی 1 110230 دهم – 97 طرح سوال از بخش های بخش های what you learned  از کتاب های پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مجاز نیست
انگلیسی 2 یازدهم – 98
انگلیسی 3 دوازدهم – 99
زمین شناسی 111237 یازدهم – 98 بیشتر بدانیدها و مفاخر ایران و جهان
ریاضی 1 111211 دهم – 97 تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب
ریاضی 2 یازدهم – 98
ریاضی 3 دوازدهم – 99
زیست شناسی 1 110212 دهم – 97 مطالبی که با عنوان "یشتر بدانید" و "واژه شناسی". پرسش های عددی و محاسباتی به هرشکل و در هر سطحی. فرمول ساختاری مواد شیمیایی. - پرسش از شکل هایی در کتاب درسی که با "غیرمجاز بودن طرح
سؤال" مشخص شده اند.
زیست شناسی 1
یازدهم – 98
زیست شناسی 1
دوازدهم – 99 مطالبی که با عنوان "یشتر بدانید" و "واژه شناسی". پرسش های عددی و محاسباتی به هرشکل و در هر سطحی. فرمول ساختاری مواد شیمیایی. - پرسش از شکل هایی در کتاب درسی که با "غیرمجاز بودن طرح
سؤال" مشخص شده اند. طرح سوال از بخش های زیر مجاز نیست: فصل 1 - گفتار1 : از عنوان تلاش برای کشف ساختار مولکولی دنا تا سر عنوان "مدل مولکولی دنا"،
گفتار3 : از عنوان سطوح مختلف ساختاری در پروتئین تا سر عنوان "نقش پروتئین ها"، از عنوان عملکرد اختصاصی آنزیم ها تا پایان فصل.
- فصل 2- گفتار1 : ازعنوان تغییرات رنای پیک تا پایان گفتار1، گفتار2 : از عنوان محل پروتئین سازی و سرنوشت آن ها تا پایان گفتار2.
- فصل 3- گفتار2 :از عنوان مهار بیماری های ژنتیک تا پایان فصل.
- فصل 4- گفتار3 :از ابتدای گفتار تا سرعنوان "گونه زای"
- فصل 5- گفتار2 :ازعنوان تنظیم تنفس یاخت های : تولیدی ااتصادی تا آخر گفتار.  گفتار3 :ازعنوان سسمت بدن : پاد اکسندهها تا پایان فصل.
- فصل 6- گفتار2 :از عنوان اثر محید بر فتوسنتز تا آخر گفتار2.  گفتار3 :از عنوان جانداران فتوسنتزکنندة دیگر تا پایان فصل.
- فصل 7: گفتار2 :از عنوان مهندسی بافت تا آخر گفتار2.
- فصل 8- گفتار3 :از عنوان زندگی گروهی تا پایان فصل.



فیزیک 1 110209 دهم – 97  تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها، پیوست ها، واژه نامه ها، اطلاعات و داده های ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز داده های مندرجر در برخی از پرسش ها و مسائل که به ذهن سپردن آن ها ضرورتی ندارد. در بسیاری از قسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سؤالات الزاما رعایت می شوند، مانند بررسی حالت هایی که نیروها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالت هایی که در آن ها نیاز به تجزیه بردار است، جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی از آن ها سوال طراحی نشود.
فیزیک 2 یازدهم – 98 تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها، پیوست ها، واژه نامه ها، اطلاعات و داده های ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز داده های مندرجر در برخی از پرسش ها و مسائل که به ذهن سپردن آن ها ضرورتی ندارد. در بسیاری از قسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سؤالات الزاما رعایت می شوند، مانند بررسی حالت هایی که نیروها و میدان های الکتریکی هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا حل مدارهای چند حلقه ای که در حلقه های مختلف از باتری استفاده می شود و همچنین سایر به هم بستن های مقاومت ها به غیر از به هم بستن متوالی و موازی جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی از آن ها سوال طراحی نشود.
فیزیک 3 دوازدهم – 99 تاریخ علم ها، پانویس ها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیت های تحقیقی، جدول ها، پیوست ها، واژه نامه ها، اطلاعات و داده های ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز داده های مندرج در برخی از پرسش ها و مسائل که به ذهن سپردن آن ها ضرورتی ندارد.  در بسیاری ازقسمت های کتاب درسی، محدودیت هایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سؤالات رعایت می شوند. مانند بررسی حالت هایی که نیروها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالت هایی که در آن ها نیاز به تجزیه بردار است، جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی از آن ها سوال طراحی نشود.  طرح سوال از بخش های مطالعه آزاد کتاب فیزیک 3 به شرح زیر مجاز نیست:
- فصل 1 : بخش 1-4  به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن در انتهای فصل
- فصل 2 : بخش 2-3  به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن در انتهای فصل
- فصل 3 : صفحه 91 از مبحث "ادراک شنوایی" تا آخر فصل به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن در انتهای فصل
- فصل 4 : صفحه 99 و صفحه 111 شامل مباحث سراب و پاشندگی نور، صفحه 119 از مبحث "مور ایستاده و تشدید در لوله های صوتی" تا آخر فصل به همراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آنها در انتهای فصل
- فصل 1 : بخش 1-4 بههمراه پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن ها در انتهای فصل
- فصل 2 : بخش های 2-3 و 2-4 به همراه پرسش ها و مسئله های  مرتبط با آن ها در انتهای فصل
شیمی 1 110210 دهم – 97 پرسش از محتوای "در میان تارنما، تفکر نقادانه و آیا میدانید". حفظ کردن معادله های شیمیایی. حفظ کردن نام و فرمول شیمیاییی ترکیب های آلی پیچیده. رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی.
شیمی 2 یازدهم – 98 پرسش از محتوای "در میان تارنما، تفکر نقادانه و آیا میدانید". نامگذاری ترکیب های آلی بجز آلکان ها. حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیب های آلی پیچیده. رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی. حفظ کردن معادله های شیمیایی.
شیمی 3 دوازدهم – 99 پرسش از محتوای "در میان تارنما، تفکر نقادانه و آیا میدانید". حفظ کردن نام و فرمول شیمیایق ترکیب هاق آلق پیچیده. حفظ کردن معادله های شیمیایی. رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از 36 در جدول تناوبی. طرح پرسش از بخش ها مطالعه آزاد کتاب شیمی به شرح زیر مجاز نیست: فصل 1 : صفحه 1، خود را بیازمایید، صفحه 9، پیوند با صنعت صفحه، 11، پیوند با زندگی صفحه 31 تا انتهای صفحه 32. فصل 2 :یاز آغاز فصل تا صفحه 39 ابتدای انجام واکنش با سفر الکترون، پیوند با زندگی صفحه 49 و 50، خود را بیازمایید صفحه 62. فصل 3 : از آغاز فصل تا صفحه 67، سازه های یخی زیبا با ظاهری سخت اما زودگداز تا صفحه 73، پیوند با زندگی صفحه 83، با هم بیندیشیم صفحه 85 و 86. فصل 4 : از آغاز فصل تا ابتدای به دنبال هوای پاک، ارزش فناوری شیمیایی تا ابتدای گروه عاملی کلید سنتز مولکول های آلی.


بیشتر بخوانید: منابع کنکور تجربی








فهرست حذفیات منابع کنکور انسانی 1400
کنکور انسانی به منظور ورود علاقمندان به رشته های گروه علوم انسانی مانند حقوق و روانشناسی که پذیرششان به صورت با آزمون صورت می گیرد، برگزار می شود. افرادی که تمایل به شرکت در این گروه آزمایشی را دارند، زمان ثبت نام کنکور سراسری گروه علوم انسانی را در فرم ثبت نام خود انتخاب می نمایند و تا زمان برگزاری کنکور 1400 فرصت دارند با مطالعه منابع کنکور انسانی که از طریق سازمان سنجش معرفی شده است خود را جهت شرکت در این آزمون آماده نمایند.

لازم به ذکر است که هر ساله سازمان سنجش اقدام به حذف مباحثی از دروس عمومی و اختصاصی کنکور انسانی میکند که اهمیت کمتری را در این آزمون دارند. حذفیات کنکور انسانی 1400 به شرح زیر می باشد:



حذفیات کنکور سراسری علوم انسانی 1400
نام کتاب کد کتاب پایه تحصیلی – سال چاپ قسمت های حذفی
دین و زندگی 1 110205 دهم – 97 آیات ابتدای هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی)گنجانده شده است. به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مدنظر نیست.
فعالیت های دارای علامت * (ستاره)
محتوای بخش های بیشتر بدانیم، پاسخ سوالات شما، پیشنهاد، دانش تکمیلی، معرفی کتاب، فیلم، پاورقی ها و برداشت ها
دین و زندگی 2 111205 یازدهم – 98 آیات ابتدای هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی)گنجانده شده است. به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مدنظر نیست.
فعالیت های دارای علامت * (ستاره)
محتوای بخش های بیشتر بدانیم، پاسخ سوالات شما، پیشنهاد، دانش تکمیلی، معرفی کتاب، فیلم، پاورقی ها و برداشت ها
با توجه به این که در سال 98 در برخی از استان ها برای دانش آموزان پایه یازدهم،  کتاب های دین و زندگی چاپ 97 توزیع شد که محتوای آن در دو جا متفاوت با کتاب دین و زندگی چاپ 98 است، لذا برای رعایت عدالت آموزشی در طراحی سوالات آزمون سراسری سال 1400، طرح سوال از دو قسمت زیر مجاز نمی باشد:
از مبحث “حرکت زمین” و هفت خط ادامه آن در صفحه 47 سوالی طرح نگردد.
صفحه 62 خط 6 از عبارت زیر که در سال 98 به کتاب اضافه شده است، سوال طراحی نشود: …همچنین آنان از چنان بینش عمیقی برخوردارند گه در انجام اوامر خداوند گرفتار خطا و اشتباه نمی شوند.
دین و زندگی 3 112205 دوازدهم 99 آیات ابتدای هر درس صرفا برای قرائت در ابتدای کلاس توسط دانش آموزان و دادن نمره قرائت به آنان (4 نمره از 20 نمره ارزشیابی)گنجانده شده است. به هیچ وجه مفهوم، محتوا و ترجمه آیات مدنظر نیست.
فعالیت های دارای علامت * (ستاره)
محتوای بخش های بیشتر بدانیم، پاسخ سوالات شما، پیشنهاد، دانش تکمیلی، معرفی کتاب، فیلم، پاورقی ها و برداشت ها
براساس برنامه درسی تولید شده در سال تحصیلی 99 – 1400، (شرایط همه گیری کووید 19) و بخشنامه ارسال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مطالعه آزاد سه درس پایانی کتاب دین و زندگی دوازدهم رشته علوم انسانی، سه درس زیر از این کتاب حذف شده و طرح سوال از آن ها مجاز نمی باشد:
درس یازدهم (عصر شکوفایی)، درس دوازدهم (نگاهی به تمدن جدید)، درس سیزدهم (مسئولیت بزرگ ما)
عربی، زبان قرآن 1 110207 دهم – 97 بخش البحث العلمی
عربی، زبان قرآن 2 111207 یازدهم – 98 بخش “للمطالعه” صفحات 57 و 58
بخش البحث العلمی
عربی، زبان قرآن 3 112207 دوازدهم – 99 بخش خوب است بدانیم صفحه 18
علوم و فنون 3 112203 دوازدهم – 99 براساس برنامه درسی تولید شده در سال تحصیلی 99 – 1400، (شرایط همه گیری کووید 19) و بخشنامه ارسال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مطالعه آزاد بخش های زیر از کتاب علوم و فنون 3 طرح سوال از مباحث زیر مجاز نیست:
خودارزیابی ها و کارگاه های تحلیل متن
فلسفه 1 111226 یازدهم – 98 فعالیت های درون متن که با علامت * مشخص شده اند.
مطالبی که در حاشیه کتاب آمده است.
پاورقی ها
مطالب مربوط به مطالعه
فلسفه 2 112226 دوازدهم – 99 فعالیت های درون متن که با علامت * مشخص شده اند.
مطالبی که در حاشیه کتاب آمده است.
پاورقی ها
مطالب مربوط به مطالعه
براساس برنامه درسی تولید شده در سال تحصیلی 99 – 1400، (شرایط همه گیری کووید 19) و بخشنامه ارسال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مطالعه آزاد بخش های زیر از کتاب فلسفه 2 طرح سوال از مباحث زیر مجاز نیست:
درس های 9، 4 و 12 درس 10 صفحات 79، 78 و 82 درس 11 صفحات 91، 90، 89، 88، 87
منطق 110232 دهم – 97 پیرابند های آبی ستاره دار
حکایت ها
پاورقی ها
صفحات “آنچه در این بخش می خوانیم”
صفحات “عناوین بخش ها”
فرهنگ اصطلاحات
جامعه شناسی 3 112222 دوازدهم – 99 براساس برنامه درسی تولید شده در سال تحصیلی 99 – 1400، (شرایط همه گیری کووید 19) و بخشنامه ارسال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مطالعه آزاد بخش های زیر از کتاب جامعه شناسی 3 طرح سوال از مباحث زیر مجاز نیست:
مطالب بخوانیم و بنویسیم، ببینیم و بدانیم و درس 6
جغرافیای 2 111218 یازدهم – 98 مطالب بیشتر بدانیم، بیندیشیم، برای مطالعه، توضیحات و زیرنویس ها، نقشه ها و مدل ها، آمار و ارقام مندرج در جدول ها و نمودار ها و واژه نامه های پیوست کتاب
جغرافیای 3 (کاربردی) 112218 دوازدهم – 99
تاریخ 1 110219 دهم – 97 تمامی مطالب ذیل عنوان های بیشتر بدانیم و یک توضیح
تمامی مطالب مندرج در جدول یا ترام های رنگی
تمامی مطالب مندرج در نمودارهای خط زمان، نقشه ها و تصاویر تاریخی و سایر نمودار ها
تاریخ 2 111219 یازدهم – 98 متن و مطالب تمامی فعالیت ها به ویژه فعالیت های ذیل عنوان بررسی شواهد و مدارک
تاریخ 3 112219 دوازدهم – 99 تمامی مطالب ذیل عنوان های بیشتر بدانیم و یک توضیح
تمامی مطالب مندرج در جدول یا ترام های رنگی
تمامی مطالب مندرج در نمودارهای خط زمان، نقشه ها و تصاویر تاریخی و سایر نمودار ها
متن و مطالب تمامی فعالیت ها به ویژه فعالیت های ذیل عنوان بررسی شواهد و مدارک
براساس برنامه درسی تولید شده در سال تحصیلی 99 – 1400، (شرایط همه گیری کووید 19) و بخشنامه ارسال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مطالعه آزاد درس های 1 و 2 از کتاب تاریخ 3 طرح سوال از دروس مذکور مجاز نیست.


بیشتر بخوانید: منابع کنکور انسانی

فهرست حذفیات منابع رشته علوم و معارف اسلامی 1400
کنکور علوم و معارف اسلامی به منظور ورود علاقمندان به رشته های گروه علوم انسانی مانند حقوق و روانشناسی که پذیرششان به صورت با آزمون صورت می گیرد، برگزار می شود. افرادی که تمایل به شرکت در کنکور سراسری انسانی را دارند تا زمان برگزاری کنکور 1400 فرصت دارند با مطالعه منابع کنکور علوم انسانی که از طریق سازمان سنجش معرفی شده است خود را جهت شرکت در آزمون علوم انسانی آماده نمایند.

لازم به ذکر است که هر ساله سازمان سنجش اقدام به حذف مباحثی از دروس عمومی و اختصاصی رشته علوم و معارف اسلامی میکند که اهمیت کمتری را در این آزمون دارند. حذفیات رشته معارف اسلامی 1400 به شرح زیر می باشد:



حذفیات کنکور سراسری علوم و معارف اسلامی 1400
نام کتاب کد کتاب پایه تحصیلی – سال چاپ قسمت های حذفی
عربی، زبان قرآن 1 110208 دهم – 97 بخش های ستاره دار مانند قواعد و تمرینات که برای مطالعه دانش آموزان است.
عربی، زبان قرآن 2 111208 یازدهم – 98 کلیه قواعد پاورقی
عربی، زبان قرآن 3 112208 دوازدهم – 99 بخش “البحث العلمی”
اصول عقاید 1 110227 دهم – 97 تمام قسمت های بیشتر بدانیم
مبحث “هم اندیشی ها” صفحات 19، 26، 35، 44، 52، 67، 77، 88، 99، 108
مبحث “بیان خاطره” صفحه 32
تمام مباحث پاورقی ها
تحقیق کنید صفحات 19، 26، 35، 44، 52، 67، 77، 88، 99، 108
مبحث “تلاش” صفحات 17، 40، 61، 62
مبحث “خودکاوی” صفحه 96
مبحث “جستجو در قرآن” صفحه 106
مبحث “کشف دلیل” صفحه 105
اصول عقاید 2 111232 یازدهم – 98 قسمت “برای مطالعه” صفحه 141
مبحث “هم اندیشی ها” صفحات 19، 28، 46، 59، 69، 82، 91، 99، 113، 123، 135
فعالیت “تحقیق کنید” صفحات 20، 29، 46، 38، 59، 82، 91، 99، 113، 123، 135
فعالیت “گفتگو کنید” صفحه 38
فعالیت “اندیشه” صفحات 14، 36، 63، 74
مبحث “تدبر” صفحات 77 و 88
تمام مباحث پاورقی
اصول عقاید 3 112227 دوازدهم – 99 مبحث “هم اندیشی ها” صفحات 18، 24، 31، 58، 54، 61، 71، 73، 81، 82، 86، 96، 93، 94، 107، 118، 130
قسمت “برای مطالعه” صفحه 84
فعالیت صفحه 114
تمام مباحث پاورقی
مبحث “تفکر” صفحه 125
متن صفحه 28 با عنوان “به دو نمونه توجه کنید تا پایان صفحه”


کارشناسان مرکز مشاوره هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و ابهامات شما در خصوص کنکور سراسری 1400 می باشند. شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از خدمات رایگان مشاوره تحصیلی استفاده نموده و سوالات خود در این زمینه را از کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره جویا شوید.

در ادامه بخوانید: تحلیل کنکور سراسری 1400



سوالات متداول


1- حذفیات کنکور سراسری به چه نحوی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد؟
به صورت اینترنتی منتشر می شود که سامانه مشاوره تحصیلی هیوا به منظور دسترسی راحت داوطلبان لینک دریافت حذفیات کنکور سراسری را در این مقاله در اختیار شما قرار داده اند.




2- حذفیات کنکور سراسری در دفترچه ثبت نام نوشته می شود؟
در اطلاعیه ای در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که در این مقاله لینک دسترسی به فهرست حذفیات منابع کنکور سراسری قرار داده شده است.




3- حذفیات کنکور سراسری شامل چه بخش هایی است؟
 شامل حذف برخی از صفحات، پاراگراف ها و یا پاورقی کتاب های درسی از کنکور سراسری می شود که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

منبع : حذفیات آزمون سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6PEO
نظرتان را بنویسید