بارم بندی امتحانات دهم انسانی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
بارم بندی امتحانات سال دهم رشته انسانی 99 ارزش و اهمیت هر درس ، مبحث ها و فصل های هر درس رو مشخص می کنه . دانش آموزای انسانی با توجه به بارم بندی امتحانات دهم 99 می تونن زمان مناسبی رو برای مطالعه هر درس اختصاص بدن .





با نزدیک شدن به فصل امتحانات دانش آموزا باید کم کم برنامه ریزی خودشون رو برای خوندن هر درس مشخص کنن . این برنامه ریزی معمولا برای کسایی که از اول سال مطالعه منظم داشتن و با مباحث هر فصل آشنایی دارن راحت تر هستش و برای دانش آموزای شب امتحانی کار سختیه و نمی دونن باید از کجا شروع کنن و برای کدوم مبحث بیشتر وقت بذارن .

اما همیشه استرس امتحانات با همه دانش آموزای انسانی هست و همین موضوع اونا رو پیگیر اطلاع از بارم بندی امتحانات 99 می کنه . دانش آموزا با دونستن بارم بندی امتحانات دهم برای هر درسشون ، با اهمیت مباحث و فصل های مختلفش آشنا میشن و موفقیتشون تو این امتحانات بیشتر میشه . در نتیجه نمره بهتری هم کسب می کنن . پس اگه شما هم می خواین با بارم بندی امتحانات دهم رشته انسانی 99 آشنا باشین تا برنامه ریزیتون برای مطالعه هر درس دقیق تر باشه با ما همراه باشین .

 



بارم بندی امتحانات دهم انسانی 99
اکثر امتحانات سال دهم رشته انسانی به صورت و هماهنگ کشوری برگزار میشه . از اونجایی که نحوه طراحی سوالات امتحانات از امتحانای مدرسه متفاوته ، برای همین دانش آموزای رشته انسانی با دونستن بارم بندی امتحانات دهم 99 می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن . در ادامه بارم بندی دروس عمومی و اختصاصی انسانی 99 رو گفتیم .



بارم بندی دروس عمومی امتحانات دهم انسانی 99 :
 بارم بندی درس دین و زندگی 1 پایه دهم انسانی :

 

درس پایانی نوبت اول پایانی نوبت دوم شهریور ، بزرگسال و دی ماه
اول،دوم و سوم 6 5 3
چهارم و پنجم 5 2
ششم و هفتم 5 2
هشتم و نهم   3 2.5
دهم ، یازدهم و دوازدهم 5 4
سیزدهم و چهاردهم 3 2.5
جمع 16 16 16
 

 بارم بندی درس عربی زبان قرآن 1 پایه دهم انسانی :

 

مهارت های زبانی موضوع نمره
الف : نوشتن معنای کلمه از عربی به فارسی در جمله ، ( زیر کلمات خط کشیده می شود .) 2
مترادف و متضاد ( همانند تمرینات کتاب )
تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه ( دو مورد )
نوشتن مفرد یا جمع اسم ( در حد اسم های موجود در کتابهای هفتم تا دهم )
ب : ترجمه جمله های عربی به فارسی 7
انتخاب گزینه درست در ترجمه جمله عربی به فارسی ( دو جمله )
تکمیل ترجمه ناقص
ج : ترجمه فعل های ماضی ساده ، ماضی استمراری ، ماضی منفی ، مضارع منفی ، امر، نهی ، و مستقبل و نیز مصدر در جمله 8
تشخیص فعل ماضی ، مضارع ، امر و نهی و نیز مصدر مناسب برای جای
خالی در جمله یا تشخیص نوع فعل یا تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر
معنا میان چند کلمه
کاربرد عدد های اصلی و ترتیبی
ساعت خوانی
تشخیص ضمیر و اسم اشاره مناسب برای جای خالی در جمله با توجه
به قرائن و در قالب سوال چند گزینه ای یا شناخت آنها مانند تمرین هفتم
درس اول
د : وصل کردن کلمات ستون اول به « سوال جورکردنی از مفهوم واژگان 2
( چهار مورد ) یا ارائه پنج کلمه که یکی اضافه » توضیحات ستون دوم
و چهار جمله دارای جای خالی که باید جای خالی با کلمه مناسب
کامل شود .
و یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب ( سوال دو گزینه ای )
درک مطلب ( ارائه متن و طراحی چهار سوال با چهار کلمه پرسشی
خوانده شده ) یا ارائه چهار جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر
اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگه امتحانی
ه : پاسخ کوتاه به جمله های پرسشی 2
طرح سوال از الحوارات ( مانند جمله سازی با کلمات پراکنده حداکثر
شش تکه از عبارت های کتاب ) ، پر کردن جای خالی با کلمات ارائه
شده ، دو گزینه ای و ... 
 

 بارم بندی امتحان شفاهی عربی زبان قرآن 1 پایه دهم انسانی :

 

مهارت ها موضوع نمره
مهارت های روان خوانی بدون درنگ و خطا ، و با تلفظ نسبتا درست مخارج حروف 4
مکالمه ساده در حد کتاب درسی به صورت پاسخ کوتاه به جمله های 1
جمع نمره ها 5
 

 بارم بندی درس فارسی 1 پایه دهم انسانی :

 

ردیف قلمرو ها موضوع ها نمره
1 زبانی 7 نمره معنی واژه 1.5
املای واژه 1.5
دستور 4
2 ادبی 5 نمره آرایه های ادبی 2.5
تاریخ ادبیات 1
حفظ شعر 1.5
3 فکری 8 نمره درک مطلب 4
معنی و مفهوم نثر 2
معنی و مفهوم نظم 2
جمع نمره     20
 

 بارم بندی درس نگارش 1 پایه دهم انسانی :

 

ردیف موضوع سنجه های ارزشیابی نمره
1 بازشناسی توانایی بازشناسی آموزه های درس 2
2 تولید متن 1 . خوش آغازی ( جذابیت و گیرایی ، نشان دادن نمایی کلی ازمحتوای نوشته ) 1
  2 . پرورش موضوع یا شیوه بیان نوشته 9
  ( بیان ساده و صمیمی ، بیان احساس متناسب با موضوع ، سیر منطقی نوشته ، فکر و نگاه نو )
  3 . خوش فرجامی ( جمع بندی مطالب - تاثیر گذاری و تفکر برانگیز 1
  بودن )
  4 . رعایت نشانه های نگارشی 1
  4 . املای واژگان ( نداشتن غلط املایی ) 2
3 سازه های مثل نویسی / حکایت نگاری / شعر گردانی ( درک و دریافت هسته معنایی مثل ، حکایت و شعرو پروراندن موضوع ) 3
  نوشتاری رعایت املا و نشانه های نگارشی 1
جمع     20
 
 
 بارم بندی درس عربی زبان قرآن 1 پایه دهم انسانی :

 

ردیف موضوع  نمره
1 تاریخ ادبیات 2
سبک شناسی 2
2 موسیقی 6
3 زیبایی شناسی 6
4 نقد و تحلیل نظم و نثر 4
جمع 20
 

 بارم بندی درس جفرافیا ایران پایه دهم انسانی : 

 

شماره درس نوبت اول دی ماه نمره نوبت اول استان شناسی نمره پایانی نوبت دوم خرداد - شهریور نمره پایانی نوبت دوم استان شناسی نمره
1 2 15 50 5   5 50 5
2 2   درصد کتاب    
3 3   استان شناسی  
4 4        
5 4        
6         3 10
7         2
8         1
9         2
10         2      
 

 بارم بندی درس تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم رشته انسانی  :

 

ردیف اهداف و عملکرد / دروس و بارم فصل درس نوبت اول نوبت دوم
1 محتوای تولیدات رسانه ای را تحلیل و پیام های آشکار و پنهان آنها 1،2،3،4،5 ،8 ،7 ،6 ،5 ،4 ،3 ،2 ،1 5 4
  را درک می کند . ،13 ،12 ،11 ،10 ،9  
      19 ،17 ،16 ،15  
2 بازنمایی ها و کلیشه ها را در تولیدات رسانه ای تشخیص می دهد 2،5 4,5,16 4 2
3 روش ها و فنون اقناع را در تولیدات رسانه ای تشخیص می دهد 2 9,8,7 5 2
4 فرستنده پیام را تشخیص می دهد 3 9 2 3
5 توانایی تحلیل و ارزیابی اهداف تولیدات رسانه ای را دارد 3 10,11 4
6 ویژگی ها و نشان گرهای مخاطب فعال و منفعل را می شناسد 4 13 1
7 حقوق خود در برابر رسانه ها و مصادیق آن ها را می شناسد 4 14 2
8 مولفه های سبک زندگی در تولیدات رسانه ای را تشخیص می دهد 5 15,16,17,18 4
  و آن ها را با ارزش ها و هنجار های جامعه مقایسه می کند
9 برای مدیریت مصرف بهینه از رسانه ها ، اصول و قواعدی برای 6 20,21 1
  خود وضع می کند
10 بی اخلاقی های رسانه ای را در تولیدات و جریان های رسانه ای تشخیص می دهد 6 22 1
جمع نمرات       29 20
 

 بارم بندی درس آمادگی دفاعی پایه دهم رشته انسانی :

 

شماره و نام درس نوبت اول   نوبت دوم   شهریور   بزرگسالان
تئوری عملی تئوری عملی تئوری عملی  
درس اول : امنیت پایدار 2   1   1   2
درس دوم : اقتدار دفاعی 1.5   0.5   1   1.5
درس سوم : انقلاب اسلامی و بسیج 1.5   0.5   1   1.5
درس چهارم : علوم و معارف دفاع مقدس 2.5   1   1   2
درس پنجم : حماسه های ماندگار 2   0.5   1   2
درس ششم : درس آزاد            
درس هفتم : شناخت و دفاع در برابر جنگ نرم 2.5   1   1.5   2.5
درس هشتم : پدافند غیرعامل 2   1.5   2.5
درس نهم : من یک رزم آورم 1   1   2
درس دهم: ایمنی و پیشگیری 1.5   1   1.5
درس یازدهم : آشنایی با خدمت مقدس سربازی 1   1   1
درس دوازدهم : امداد و نجات 2   1   1.5
جمع 12 8 12 8 12 8 20
20   20   20   20
 

 بارم بندی درس زبان انگلیسی 1 پایه دهم انسانی : 

 

ردیف موضوع  نمره
1 speaking 4
2 listening 4
3 reading 4
4 writing 4
5 grammar 2
6 vocabulary 2
جمع 20
 

بیشتر بخوانید: ثبت نام کتاب درسی دهم انسانی




بارم بندی دروس تخصصی امتحانات دهم انسانی 99
 بارم بندی درس علوم و فنون ادبی 1 پایه دهم انسانی :



ردیف موضوع نمره
1 مبانی تحلیل متن ، تاریخ ادبیات و سبک شناسی 4
2 موسیقی شعر 6
3 زیبایی شناسی 6
4 نقد و تحلیل نظم و نثر 4
جمع   20
 

 بارم بندی درس منطق 1 پایه دهم انسانی :

 

ارزشیابی مستمر
نوبت نخست و دوم نمره عنوان درس پایان
نوبت
نخست پایان
نوبت
دوم و
شهریور
فعالیت در طول تحصیل ، شامل تمامی مواردی است که نشان از پویایی و مشارکت دانش آموز در این درس داشته باشد . به عنوان نمونه به مواردی اشاره می شود :
انجام تمرین های کلاسی و تکمیلی ، انجام تحقیقاتی که دبیر مشخص می کند ، همکاری در جمع آوری نمونه های مغالطات ، طرح سوالات خوب و به جا و مشارکت در بحث ، ارائه مطلب در کلاس با نظر دبیر ، آزمون های شفاهی و عملکردی و کتبی
( ارزشیابی مستمر نوبت دوم همانند نوبت
اول انجام می شود )   درس نخست : منطق ترازوی اندیشه 2 0.5
درس دوم : لفظ و معنا 3 1
درس سوم : مفهوم و مصداق 4 1
درس چهارم : انواع و شرایط تعریف 4 2
درس پنجم:  اقسام استدلال و کاربردهای آن 4 1.5
درس ششم : قضیه حملی 3 1
20 جمع 20 7
  درس هفتم : احکام قضایا 3
درس هشتم : قیاس اقترانی 3.5
درس نهم : قضیه شرطی و قیاس استثنایی 3.5
درس دهم : سنجشگری در تفکر 3
  جمع 13
جمع 20 جمع کل 20
 
 بارم بندی درس اقصاد 1 پایه دهم انسانی : 

 

بخش پایانی نوبت اول پایانی نوبت دوم شهریور
متن فعالیت متن فعالیت متن فعالیت
اول 9 3 4 1 4 2
دوم 8 3
سوم     3 2 3 1
چهارم     4 3
پنجم     6 4
جمع 20 20 20
 
 

 بارم بندی درس جامعه شناسی 1 پایه دهم انسانی : 

 

درس ها نوبت اول نوبت دوم دی ماه ، شهریور و بزرگسالان
اول 2.5 5 نمره 1
دوم 2.5   1
سوم 2.5   1
چهارم 2.5   1
پنجم 2.5   1.5
ششم 2.5   1.5
هفتم 2.5   1.5
هشتم 2.5   1.5
نهم   2 1
دهم   1.5 1
یازدهم   2 1
دوازدهم   2 1.5
سیزدهم   2 1.5
چهاردهم   1.5 1
پانزدهم   2 1.5
شانزدهم   2 1.5
جمع 20 نمره 20 نمره 20 نمره
 
 

 بارم بندی درس ریاضی و آمار 1 پایه دهم انسانی : 

 

پایان نوبت اول پایان نوبت دوم و شهریور
تا فصل 3 تا آخر کتاب
فصل 1 10 3.5 5
فصل 2 : تا ص 62 10 3.5 6
فصل 2 :درس 4   2
فصل 3   6.5 5
فصل 4   4.5 4
 
 

  بارم بندی درس تاریخ 1 پایه دهم انسانی : 

 

شماره درس نوبت اول نوبت دوم / خرداد / شهریور
1 1-4 0 - 0.25 5 5
2 1-4 0 - 0.25
3 1-3 0 - 0.25
4 1-5 0 - 3 5
5 1-3 0 - 0.25
6 1-3 0 - 0.25
7 1-4 0 - 0.25
8 1-4 0 - 0.25
9 20 نمره 1-3 15
10 1-3
11 1-3
12 1-3
13 1-3
14 1-3
15 1-3
16   1-3
 
20 نمره

 

 بارم بندی کیفی درس تاریخ 1 ( ایران و جهان باستان ) پایه دهم رشته انسانی :

 

ردیف نوع پرسش نمره
1
به خاطر آوردن ، مانند :
پرسش های کوتاه پاسخ ، جور کردنی ، چند گزینه ای ، صحیح و غلط ، تکمیل کردنی ( جا خالی )
توجه : 1 . در سوال های جور کردنی ، تمامی واژگان یا اصطلاحات مربوط به ستون پاسخ از یک جنس یا نوع باشد .

2. طراحی سوال های تکمیل کردنی یا جای خالی توصیه نمی شود ، چنان چه تمایل به طرح چنین پرسش هایی دارید ، واژگان و یا اصطلاحات مهم حذف شده را در
پرسش نامه درج نمایید و از دانش آموزان بخواهید که واژه یا اصطلاح مناسب را در جای خالی درج نمایند .

حداکثر 3
2 تعریف اصطلاحات یا مفاهیم تاریخی حداکثر 3
3 توصیف ، فهرست و طبقه بندی اجزا یا ویژگیهای پدیده های تاریخی حداکثر 5
4 تلخیص ، تشریح و تحلیل زمینه ها ، علل ، دلایل ، آثا ر، نتایج و پیامد های پدیده های تاریخی حداقل 8
5 مقایسه پدیده های تاریخی نقش و عملکرد شخصیت ها ، شرایط ظهور و سقوط تمدن ها و حکومت ها ، رویداد ها و تحولات مهم و ....
توجه : محتوا های مقایسه شده می تواند مربوط به درس ها و فصل های مختلف باشد و نه صرفا یک درس یا فصل حداقل 2
6 کاربست شواهد و مدارک تاریخی نقشه ها ، نمودارها ، آثار و بناها ، کتیبه ، اسناد ، متون و استخراج و استنباط دلالت های آن ها
توجه : در طراحی چنین سوال هایی ، یک یا چند مورد از شواهد و مدارک تاریخی را در پرسش نامه ارائه و ذیل آن پرسش هایی را طرح نمایید .
لازم به توضیح است که شواهد و مدارک تاریخی می تواند از خارج کتاب درسی نیز طرح شود ، مشروط به آن که کاملا مرتبط با محتوای آموزش داده شده و در سطح شواهد و مدارک کتاب درسی باشد . حداقل 3
7 اظهار نظر و قضاوت 
توجه : اظهار نظر و قضاوت می تواند درباره شخصیت های بزرگ ، رویدادهای مهم و تاثیر گذار تاریخی ، آثار و بناهای باستانی موجود در سایت های تاریخی و موزه ها که مورد بازدید دانش آموزان قرار گرفته و یا موضوع هایی که راجع به آن جست و جو و پژوهشی کرده اند ، انجام شود .
لازم به یادآوری است که هدف از این گونه پرسش ها ، دست یابی دانش آموزان به پاسخی یکسان نیست و لذا ارزش گذاری و تخصیص نمره به پاسخ های چنین سوال هایی بر اساس تناسب جواب با پرسش و نحوه استدلال و سامان دهی مطلب انجام شود . حداکثر 2
 


کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا شما رو تو زمینه برنامه ریزی مطالعه امتحانات و بارم بندی پایه دهم امتحانات رشته تجربی و انسانی راهنمایی کنن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین . برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با امتحانات مدارس هم می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین .

در ادامه بخوانید: نمونه سوالات امتحانات دهم انسانی



سوالات متداول


1- دانش آموزای پایه دهم چه جوری می تونن برنامه ریز دقیق تری برای امتحانات داشته باشن ؟  
این دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن یک برنامه ریزی دقیق برای هر درس داشته باشه که بارم بندی هر درس تو این مقاله گفته شده .


2- اطلاع از بارم بندی امتحانات چه کمکی به دانش آموزا می کنه ؟ 
همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شد ، دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن .


3- آیا دانش آموزا باید برای همه مبحث های کتاب درسیشون به یک انداره وقت مطالعه بزارن ؟
خیر ، دانش آموزا می تونن با توجه به بارم بندی امتحانات ببینین که کدوم مباحث اهمیت بالاتری داره و برای اونا وقت بیشتری بزارن ، که تو این مقاله بارم بندی همه درس ها گفته شده .

منبع : بارم بندی امتحانات دهم انسانی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jpQ4
نظرتان را بنویسید