راه های قبولی در تیزهوشان

راه های قبولی در تیزهوشان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و یا نهم به دهم یکی از آرزو های هر دانش آموز درس خوان و علاقه مند به درس می باشد . راهکارها و تکنیک های مختلفی برای قبولی در آزمون تیزهوشان وجود دارد چرا که آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل سوالات استعداد تحلیلی ( هوش ) و آزمون تیزهوشان نهم به دهم شامل سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی می باشد .



آزمون ورودی مدارس تیزهوشان یا سمپاد ، هر ساله برای ورود دانش آموزان ممتاز به دوره متوسطه اول ( هفتم ) دوره متوسطه دوم ( دهم ) برگزار می شود . هدف این مدارس ایجاد فضایی با سطح علمی بالاتر برای دانش آموزانی است که به درس خواندن علاقه مند بوده و سطح علمی مدارس دیگر برای آن ها راضی کننده نمی باشد .

دانش آموزانی که از استعداد بالایی برخوردار می باشند ، با ثبت نام در آزمون ورودی این مدارس و در صورت قبول شدن در این آزمون ، می توانند وارد مدارس تیزهوشان شده و در این مدارس تحصیل خود را ادامه دهند . اما قبولی در این آزمون به دلیل وجود رقابت سنگین بین شرکت کنندگان نیازمند درس خواندن و پشتکار بالا می باشد .

مطالعه زیاد می تواند کمک شایانی به قبولی در این آزمون نماید اما به دلیل سطح رقابت بالا و شیوه طرح سوالات آزمون ، برای قبول شدن کفایت نخواهد کرد ، به همین منظور در ادامه به راههای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم پرداخته ایم .



بخش های مختلف آزمون تیزهوشان
آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای پایه ششم به هفتم فقط شامل سوالات استعداد تحلیلی یا هوش بوده و هیچ گونه سوالات استعداد تحصیلی یا سوالات درسی را شامل نمی شود . هم چنین آزمون ورودی پایه نهم به دهم نیز شامل سوالات استعداد تحلیلی یا هوش می باشد . به همین منظور مطالعه کامل و مهارت یافتن در جواب به این گونه سوالات برای تمامی شرکت کنندگان در آزمون تیزهوشان قبل از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان امری ضروری است .



سوالات استعداد تحلیلی ( هوش )


سوالات استعداد تحلیلی ، سوالاتی چهار گزینه ای بوده و به منظور سنجش میزان هوش و توانایی دانش آموز در تحلیل ، طبقه بندی و ریشه یابی مسائل می باشد .این سوالات از مطالب و مباحث گوناگونی طرح می شود و به همین دلیل صرفا مبتنی بر محتویات کتاب های درسی نیست .

به همین منظور مطالعه کتب درسی نمی تواند قبولی در این آزمون را تضمین نماید و دانش آموزان می بایست با مطالعه منابع دیگری اعم از منابع سوالات تیزهوشان ششم ابتدایی سال های گذشته ، خود را برای استعداد تحلیلی یا سوالات هوش آماده نمایند  .



سوالات استعداد تحصیلی ( دروس )



این سوالات صرفا در آزمون ورودی تیزهوشان پابه نهم به دهم وجود دارد و دانش آموزانی که متقاضی ورود به پایه هفتم مدارس تیزهوشان هستند ، در آزمون ورودی خود این نوع سوال را نخواهند داشت . این سوالات از مطالب کتاب های درسی سال نهم و هشتم طرح می شود . 

توصیه ما به متقاضیان شرکت در آزمون ورودی نهم به دهم مدارس تیزهوشان خواندن تمامی مطالب موجود در کتاب های درسی پایه هشتم و نهم اعم از مطالب بخش مطالعه آزاد می باشد . برای اطلاع بیشتر از منابع آزمون تیزهوشان می توانید به مقاله زیر رجوع نمایید .


حتما بخوانید: بهترین منابع سوالات تیزهوشان نهم به دهم



چگونه تیزهوشان قبول شویم ؟
بسياري از مادران و پدران می ‌خواهند بدانند برای موفقيت فرزندشان در آزمون ورودی مدارس تيزهوشان چه می توان کرد . اهميت اين موضوع زمانی مشخص می ‌شود كه بدانيم آزمون‌ های ورودی مدارس تيزهوشان با توجه به تعداد شركت‌كننده ، دست كمی از كنكور سراسري نداشته و چه بسا سخت ‌تر نيز هست .

راههای مختلفی برای برنامه ریزی و آماده سازی برای شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان وجود دارد که رعایت و انجام آن ها می تواند به کسب موفقیت در این آزمون منجر شود . به همین منظور اگر شما هم جزء دانش آموزانی هستید که تمایل دارید در آزمون های ورودی تیزهوشان هفتم و یا دهم شرکت کنید ،  توصیه می کنیم به نکته های زیر توجه کنید.



​ نحوه مطالعه دروس برای آزمون ورودی تیزهوشان



همیشه بدانید که در اول ، اولویت با کتاب درسی است اما اگر از کتاب های کمک درسی استفاده می کنید از کتاب هایی استفاده کنید که متن کتاب درسی را مناسب برای دانش آموزان توضیح داده باشد و تست های مناسب داشته باشد . به همه ی دروس به خصوص ریاضی و علوم که ضریب بالا تری در آزمون تیزهوشان دارند توجه ویژه ای داشته باشید اما از دروس عمومی مانند فارسی و دین و زندگی نیز غافل نشوید .



  مطالعه ریاضی و علوم 



​ به علوم و ریاضی توجه ویژه داشته باشید ، این دو درس می توانند نتیجه آزمون را به نفع شما تغییر دهند اگر بتوانید تا نمره تراز ریاضی و علوم خود را به بالای 7000 برسانید . هم چنین می توانید برای تخمین رتبه خود در آزمون تیزهوشان به نرم افزار تخمین رتبه قبولی آزمون مدارس تیزهوشان رجوع کنید .

قیل از هر چیز باید بر این نکته تاکید کرد که  توجه دقیق به تدریس  معلم در کلاس ، در در موفقیت شما مؤثر است . علوم و ریاضی باید عمقی و کامل خوانده شوند . اجازه ندهید نکته ای از دید شما پنهان بماند و برای تثبیت مطالب در ذهن می توان پس از مطالعه دروس به بررسی پرسش ها و تمرینات پرداخت .

در این دو درس تست نباید فراموش شود . مطالعه تشریحی و تست زنی باید گام به گام در کنار هم باشند . هم چنین والدین محترم برای یادگیری روش های تدریس بهتر درس ریاضی در خانه می توانند مقاله بهترین روش های تدریس ریاضی را مطالعه نمایند .



  مطالعه فارسی و دینی



    فارسی و دینی را هم فراموش نکنید زیرا بیشتر دانش آموزان در مقطع نهم با شیوه پاسخ به سوالات تستی دراین دو درس آشنایی ندارند و بنابر این بررسی سوالات تستی و استفاده از کتب تست مختلف می تواند شما را به میزان قابل توجهی از رقیبان دیگر جلو بیندازد . هم چنین والدین می توانند برای افزایش مهارت خود در تدریس به فرزندان در خانه ، مقاله تدریس خصوصی والدین به دانش آموزان را مطالعه نمایند .



 چگونه خود را برای آزمون تیزهوشان آماده کنیم؟​



 از اضطراب بپرهیزید و از همین حالا بگوئید من می توانم و جمله ی من نمی توانم را کنار بگذارید .

 برای مطالعه بخش های مختلف منابع و نمونه سوالات برنامه ریزی نمایید 

 با استفاده از دفتر برنامه ریزی و ثبت برنامه مطالعاتی خود مطالعه هدفمند خواهید داشت و می توانید از میزان پیشرفت خود در هر  روز مطلع شوید و ساعات مطالعه تان را افزایش دهید . در این دفتر برنامه ریزی ساعت و تاریخ درس خواندن خود را ثبت کنید و با این کار خود را به درس خواندن بیشتر ترغیب کنید .

 از مطالعه دروس به صورت متوالی بپرهیزید و در بازه زمانی مشخص مثلا بعد از هر 25 دقیقه ، 5 دقیقه یا بعد از یک ساعت 15 دقیقه استراحت کنید .

 از همین امروز درس خواندن و تست زدن را شروع کنید تا از سایر رقیبان خود جلو تر باشید و بدانید هر کس بیشتر تلاش کند به هدفش می رسد

 اعتماد به نفس داشته باشید و بدانید همه ما می توانیم یک استعداد درخشان باشیم و هوش استعداد و میل به پیشرفت در همه ما وجود دارد اما تفاوت ما در میزان تلاشمان است .



در ادامه بخوانید: نمونه سوالات آزمون تیزهوشان





برای اطلاع از آخرین اخبار مدارس تیزهوشان عضو کانال تلگرام مدارس تیزهوشان هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس تیزهوشان هیوا را دنبال نمایید . هم چنین در صورت وجود هرگونه سوال برای برنامه ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان ، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید .




سوالات متداول


1- چگونه می توان در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نمره قبولی را کسب نمود ؟
لازمه قبولی در آزمون تیزهوشان ، مطالعه منابع مختلف و به کارگیری تکنیک های متعدد می باشد که در این به مقاله به شرح جزئیات آن پرداخته شده است .




2- آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل چه بخش هایی می باشد ؟
همان طور که در این مقاله گفته شد ، آزمون مدارس تیزهوشان برای ورود به پایه هفتم ، صرفا شامل سوالات استعداد تحلیلی یا هوش بوده و از مطالب درسی سوالی طرحی نمی شود .




3- برای قبولی در آزمون تیزهوشان پایه دهم ، مطالعه دروسی مانند ریاضی و علوم مهم تر است یا دروس دینی و فارسی ؟
همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد ، دروس ریاضی و علوم ضریب بالاتری دارند و می توانند تراز دانش آموز را افزایش دهند اما به دلیل آشنا نبودن خیلی از دانش آموزان با سوالات تستی فارسی و دینی ، از اهمیت این دروس نیز نباید غافل شد .

منبع : راه های قبولی در تیزهوشان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/EwBm
نظرتان را بنویسید