لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 همزمان با شروع ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری ، منتشر می شود که لازم است داوطلبان ابتدا لیست رشته های ارائه شده هر یک از دانشگاه ها و واحد های آموزشی را بررسی نموده و در صورت یافتن رشته محل مورد نظر نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند .




لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری در سال 1400، در هر 2 نوبت برای ورودی مهر و بهمن به صورت مجزا منتشر می شود که شامل رشته های گروه های آزمایشی تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان در دوره های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پردیس خودگردان و دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی است . 

متقاضیان می توانند با توجه به علاقه خود و سایر فاکتور ها مانند نوع آخرین مدرک تحصیلی، معدل ، محل تحصیل و .... در ثبت نام بدون آزمون هر کدام از گروه های آزمایشی شرکت نمایند . البته در نظر داشته باشید که در صورتی که نوع دیپلم و گروه آزمایشی انتخابی متفاوت باشد ضریب اعمال سوابق تحصیلی نیز متفاوت خواهد بود .

لذا به منظور آشنایی کامل داوطلبان با رشته های بدون آزمون ارائه شده در هر یک از دانشگاه های سراسری و هر واحد آموزشی در ادامه این مقاله لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 را به تفکیک دوره های آموزشی در هر نوبت ارائه داده ایم .



لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400
تحصیل در رشته های دوره روزانه در تمامی گروه های آزمایشی رایگان بوده و به این دلیل داوطلبان زیادی متقاضی تحصیل در رشته محل های دوره روزانه است . حتی داوطلبانی که نحوه پذیرش شان در رشته محل های دوره روزانه به صورت بدون ازمون است نیز نیاز به پرداخت شهریه ندارند .



در میان لیست رشته های بدون کنکور سراسری ، رشته های دوره نوبت دوم ( شبانه ) نیز ارائه شده است . توجه داشته باشید که تحصیل در این دوره مستلزم پرداخت شهریه است اما گفتنی است که تحصیل در رشته های بدون آزمون نوبت دوم در دانشگاه های سراسری و در کنار دانشجویان دوره روزانه تحصیل کنید .



یکی دیگر از دوره های آموزشی بدون کنکور دانشگاه سراسری ، دوره پردیس خودگردان است که تحصیل در این دوره در قبال پرداخت شهریه امکان پذیر است . توصیه می شود داوطلبان پیش از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دوره پردیس خودگردان ابتدا از شهریه رشته محل انتخابی خود در دوره پردیس خودگردان مطلع شود .



با توجه به عدم انتشار لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 در ادامه به منظور آشنایی حدودی داوطلبان با رشته های موجود ، لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر و بهمن سال گذشته را ارائه داده ایم که به محض انتشار لیست رشته های سال 1400 ، لینک دانلود رشته محل های مورد پذیرش در سال جاری جایگزین خواهد شد.



برای مشاهده و دانلود لیست رشته های بدون کنکور روزانه ، نوبت دوم و پردیس خودگردان مهر سال گذشته کلیک کنید

+++++++

برای مشاهده و دانلود لیست رشته های بدون کنکور روزانه ، نوبت دوم و پردیس خودگردان بهمن سال گذشته کلیک کنید



به محض انتشار لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 علاوه بر بروزرسانی این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون کنکور هیوا نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400





لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400
ثبت نام دانشگاه پیام نور یکی دیگر از راه های ورود به دانشگاه های سراسری است و تسهیلات بسیاری برای دانشجویان خود قائل می شود که از آن جمله به عدم الزام حضور در کلاس ، امکان انتخاب محل برگزاری آزمون پایان ترم در هر نیمسال تحصیلی ، امکان استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان ، هزینه تحصیل کم نسبت به سایر دانشگاه های شهریه پرداز و همچنین پذیرش دانشجو بدون برگزاری آزمون ورودی ( در مقطع کارشناسی پیوسته ) می توان اشاره کرد .



با توجه به عدم انتشار لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری و پیام نور سال 1400 در ادامه به منظور آشنایی حدودی داوطلبان با رشته های موجود ، لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر و بهمن سال گذشته را ارائه داده ایم که به محض انتشار لیست رشته های سال 1400 ، لینک دانلود رشته محل های مورد پذیرش در سال جاری جایگزین خواهد شد.



برای مشاهده و دانلود لیست رشته های بدون کنکور پیام نورمهر سال گذشته کلیک کنید .

+++++++++++

برای مشاهده و دانلود لیست رشته های بدون کنکور پیام نوربهمن سال گذشته کلیک کنید .



به محض انتشار لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های پیام نور 1400 علاوه بر بروزرسانی این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون کنکور هیوا نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400









لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی 1400
دانشگاه غیرانتفاعی در هر 4 مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرد . لیست رشته های بدون آزمون مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی که ثبت نام آن به صورت هماهنگ با سایر دانشگاه های بدون کنکور سراسری برگزار می شود ، بسیار متنوع و دانشگاه شهریه پرداز است .



با توجه به عدم انتشار لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی 1400 در ادامه به منظور آشنایی حدودی داوطلبان با رشته های موجود ، لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی مهر و بهمن سال گذشته را ارائه داده ایم که به محض انتشار لیست رشته های سال 1400 ، لینک دانلود رشته محل های مورد پذیرش در سال جاری جایگزین خواهد شد.



برای مشاهده و دانلود لیست رشته های بدون کنکور غیر انتفاعی مهر سال گذشته کلیک کنید .

++++++++++++++++

برای مشاهده و دانلود لیست رشته های بدون کنکور غیر انتفاعی بهمن سال گذشته کلیک کنید .



به محض انتشار لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی 1400 علاوه بر بروزرسانی این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون کنکور هیوا نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی 1400







مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400
در لیست رشته های ارائه شده تمام دانشگاه های سراسری رشته های پزشکی و پیراپزشکی ارائه نمی شود و ادامه تحصیل در رشته های گروه پزشکی تنها از طریق قبولی در کنکور سراسری امکان پذیر است . توجه داشته باشید که اگر رشته محل مورد نظرتان را در میان لیست رشته های بدون کنکور سراسری 1400 پیدا نکردید می توانید از طریق قبولی در کنکور سراسری در رشته محل مورد علاقه خود تحصیل نمایید .



توصیه می شود در انتخاب رشته خود علاوه بر علاقه ای که به رشته انتخابی دارید به مسافت ، هزینه و شهریه دانشگاه انتخابی ، بازار کار ، تاثیر بومی گزینی و تاثیر سهمیه مناطق و تاثیر سهمیه ایثارگران را مد نظر قرار دهید و سپس فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایید .



اگر پس از مطالعه مقاله لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 ، سوالی در این زمینه دارید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست . آخرین اخبار مربوط به دانشگاه های بدون آزمون در کانال تلگرام بدون کنکور هیوا و صفحه بدون کنکور هیوا اطلاع رسانی می شود .

در ادامه بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400



سوالات متداول


1- لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 شامل چه دوره هایی است ؟
رشته های بدون آزمون ارائه شده دانشگاه های سراسری در سال 1400 شامل دوره های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پردیس خودگردان و دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی است که در این مقاله درباره هر کدام توضیحات تکمیلی ذکر شده است .




2-  آیا پزشکی هم در رشته های بدون کنکور ارایه می شود ؟
رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی به صورت به بدون آزمون در دانشگاه های سراسری ارائه نمی شود که می توانید در این مقاله در این باره مطالعه کنید .




3- چه زمانی لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری ارائه می شود ؟
لیست رشته های بر اساس سوابق تحصیلی سراسری 1400 همزمان با شروع ثبت نام منتشر می شود که لینک دریافت لیست رشته ها به تفکیک دوره های آموزشی در این مقاله ارائه شده است .

منبع : لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pxAy
نظرتان را بنویسید