سخنی درباره المپیاد

سخنی درباره المپیاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

المپیاد کامپیوتر برای دانش آموزان در حال تحصیل در دو مقطع دهم و یازدهم برگزار می گردد. برگزاری این آزمون تا رسیدن به مدال طلای کشوری ، یک آزمون سه مرحله ای است. در واقع دانش آموزان ابتدا باید در آذر ماه نسبت به ثبت نام در دوره اول این المپیاد اقدام کنند. هر ساله تقریبا هفت هزار نفر در مرحله اول المپیاد کامپیوتر نام نویسی می کنند اما فقط هزار نفر از آن ها موفق به ورود به مرحله دوم می شوند. به همین ترتیب نیز 80 نفر موفق به ورود به مرحله سوم خواهند شد که در نهایت از میان این 80 نفر ، مدال ها میان 40 نفر برتر تقسیم می گردد.

احتمالا این را هم بپسندید  المپیاد کامپیوتر - شرایط و راهنمای شرکت در المپیاد کامپیوتر
متقاضیانی می توانند تمامی این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند که آمادگی خوبی داشته باشند. کسب آمادگی برای شرکت در المپیاد کامپیوتر نیازمند این است که دانش آموزان با استفاده از منابع مطالعاتی مناسب برای المپیاد آماده شوند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مطلب به سوال بسیاری از دانش آموزان و علاقه مندان به المپیاد کامپیوتر بپردازیم و ضمن اشاره به مباحث امتحانی این المپیاد ، منابع مطالعاتی مناسب را نیز معرفی کنیم.

مرتبط بخوانید : شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی  – المپیاد کامپیوتر

مباحث المپیاد کامپیوتر 
مباحث المپیاد کامپیوتر در مرحله اول بیشتر شامل سوالات هوش و خلاقیت ریاضی ، در مرحله دوم ترکیبیات و گراف و در مرحله سوم الگوریتم و برنامه نویسی می باشد. در ادامه به سرفصل های هر کدام از این مباحث المپیاد کامپیوتر اشاره کرده ایم :

ترکیبیات
اصول جمع و ضرب
جایگشت‌ها
ترکیب و تبدیل
احتمال و امیدریاضی
اصل اکسترمال
اصل ناوردایی
رنگ‌ آمیزی
اصل استقرا
دو گونه شمردن

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rPvB
نظرتان را بنویسید