دکوپاژ مو چیست؟ نکات طلایی انجام دکوپاژ مو

دکوپاژ مو چیست؟ نکات طلایی انجام دکوپاژ مو
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
zahra
خانم ‌ها به طور غریزی سعی دارند که با متدهای به روز همگام شده و ظاهرشان را بر همین اساس تغییر دهند. اما متاسفانه همیشه اتفاقات همان گونه که انتظار دارید پیش نمی ‌روند. برخی از رنگ موها با رنگدانه‌ های قوی خود اجازه تغییر تناژ را نمی ‌دهند. در بهترین حالت با رنگ مویی تیره‌ تر از رنگ قبلی خود مواجه خواهید شد. بنابراین با این شرایط ممکن است مجبور به استفاده از ترفندهای دکوپاژ شوید.

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با نکات طلایی انجام دکوپاژ مو آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش صافی و احیای مو، آموزش رنگ و مش و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

اگرچه خانم‌ها همیشه تمایل به تجربه کردن مسائل مختلف دارند. اما بهتر است در خصوص دکوپاژ، موهایتان را به خطر نیندازید. همان گونه که می‌دانید آزمایش‌ های رنگ مو همیشه هم موفق نیستند. رنگ کردن مو نیاز به تجربه بسیار بالایی دارد. در غیر این صورت ممکن است از نتایج به دست آمده اصلا خوشحال نشوید. اما اگر برای تغییر رنگ موهایتان به آرایشگرهای حرفه‌ای مراجعه کنید، بی شک از نتیجه کار راضی خواهید شد. متخصصان رنگ مو می‌توانند با کمترین آسیب به موهایتان رنگ آن‌ها را از میان بردارند و تغییر بدهند. در این مقاله قصد داریم به سوال دکوپاژ مو چیست؟ پاسخ دهیم و به نکات طلایی انجام دکوپاژ مو بپردازیم.

دکوپاژ مو چیست؟
دکوپاژ مو روشی برای تغییر رنگ پایه موها به شمار می‌رود که هدف اصلی آن ایجاد رنگی متضاد به نسبت رنگ‌ قبلی است. این متد در حقیقت رنگدانه ‌های رنگی را از روی موها پاک می‌ کند. به این ترتیب تناژ قبلی از بین رفته و رنگ پایه آماده تغییر می ‌شود. اگرچه دکلره هم تقریبا کاربردی مشابه دکوپاژ دارد. اما دکوپاژ متد ملایم تری است و آسیب ‌های دکلره را ایجاد نمی‌کند.

چه زمانی به دکوپاژ نیاز داریم؟
اگر می‌خواهید تناژ رنگی رشته‌ های موی خود را به تعادل برسانید، دکوپاژ انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. به عنوان مثال موهای خود را به رنگ قرمز آتشین در آورده‌اید و حالا تصمیم دارید کمی از غلظت آن بکاهید. در این موارد شست و شوی شیمیایی رنگ موها یا دکوپاژ موثر واقع می ‌شود.

در شرایطی که می‌خواهید موهای مشکی خود را فورا بلوند کنید، دکوپاژ به کمک شما می‌آید. در این حالت باید از یک ترکیب دکوپاژ بسیار قوی استفاده کنید که مطمئنا به موهایتان آسیب وارد می‌کند. در این شرایط پروسه دکوپاژ باید با احتیاط و دقت فراوان انجام شود. پس از اتمام پروسه حتما باید روش‌های ترمیم مو را استفاده کنید.

برخی اوقات به سبب ناهماهنگ بودن تناژ موهایتان از نتایج به دست آمده راضی نیستید. در این شرایط می ‌توانید از متد دکوپاژ استفاده کنید. دکوپاژ تناژهای مختلف رنگ موهایتان را تا حدودی هماهنگ می ‌کند. البته منجر به از بین رفتن براقیت موها و حتی رنگ اصلی موهایتان هم می‌ شود.

انواع روش های دکوپاژ مو
دکوپاژ طبیعی مو
دکوپاژ مو امروزه توسط متدهای گوناگونی انجام می‌ شود. اما بهترین روش دکوپاژ، با استفاده از مواد طبیعی است که حتی می ‌توان آن را در خانه هم انجام داد. در روش دکوپاژ طبیعی از ترکیب موادی از جمله کفیر، روغن و سودا استفاده می‌شود که آسیبی به موهایتان وارد نمی‌ کنند. البته فراموش نکنید این ترکیب طبیعی مسلما قدرت مواد شیمیایی را ندارد و فقط می‌تواند تغییرات جزئی ایجاد کند. بنابراین تاثیر چندانی در رنگ موها نخواهد داشت.

دکوپاژ با محلول اسید
یکی دیگر از روش‌های دکوپاژ مو استفاده از محلول اسید است. این ماده شیمیایی یکی دیگر از تکنیک‌های ارزان قیمت دکوپاژ به شمار می ‌رود. البته این روش دکوپاژ بسیار ملایم است و فقط می ‌تواند تناژ موهایتان را یکی دو درجه تغییر دهد. بنابراین انتظار تغییرات شدید را از این روش نداشته باشید.

دکوپاژ عمیق
روش آخر، دکوپاژ عمقی مو است. در این متد از بین بردن رنگ موها توسط پودرهای شیمیایی خاصی از جمله پودر دکلره رخ می ‌دهد. این روش ممکن است آسیب ‌های زیادی به موهایتان وارد کند و آن‌ ها را خشک و شکننده کند. برای ترمیم موهای دکوپاژ شده توسط این روش باید از درمان ‌ها و ترمیم‌ های طولانی مدت استفاده کنید.

دکوپاژ عمقی یکی از روش‌های کم هزینه دکوپاژ مو است. این روش اغلب برای تغییر رنگ موهای تیره به روشن استفاده می‌شود. درانجام این روش، برای از بین بردن مواد اسیدی به 5 الی 10 بار فرآیند شست و شو نیاز است. نتیجه این نوع دکوپاژ ممکن است رنگ مویی غیر یکنواخت و کدر ایجاد کند. بنابراین پس از تمام شدن پروسه دکوپاژ، رشته ‌های مو باید دوباره رنگ شوند.

مراحل انجام دکوپاژ مو توسط پودر دکلره
برای انجام دکوپاژ مو به موادی از جمله پودر دکلره، نرم کننده مو و اکسیدان 6 درصد نیاز دارید. مقدار مواد به سایز و نوع موها بستگی دارد.

پس از مخلوط کردن مواد فوق باید ترکیب آن را به موهای خیس خود بمالید. ریشه موها عموما سریع‌ تر تحت تاثیر مواد قرار می‌گیرند. بنابراین ابتدا ساقه موها و سپس ریشه‌ ها را به مواد آغشته کنید و به خوبی ماساژ دهید.

زمان مکث دکوپاژ را بین 7 تا 10 دقیقه در نظر بگیرید. البته در این مدت موها را به حال خود رها نکنید. سعی کنید مرتب آن‌ها را چک کنید تا از باز شدن رنگ ریشه مطمئن شوید. پس از این که موها رنگ باز کردند آن‌ها را به خوبی بشویید و رنگ مورد نظر خود را بزنید.

مدت زمان مکث دکوپاژ به موارد متعددی از جمله جنس موها و رنگ آن‌ها هم بستگی دارد. برخی از موها سریع ‌تر رنگ باز می‌کنند و برخی دیرتر. به علاوه رنگ ‌های شرابی، مشکی، حنایی و نارنجی نسبت به بقیه رنگ‌ ها به مدت زمان مکث بیشتری نیاز دارند.

نکات طلایی انجام دکوپاژ مو
دکوپاژ موی نارنجی
استفاده از دکلره برخی اوقات منجر به زرد یا نارنجی شدن رنگ موها می‌ شود. در این صورت موها به سختی به رنگ مورد نظر شما در می‌ آیند. به این منظور ابتدا باید رنگ زرد و نارنجی را خنثی کنید و بعد رنگ مورد نظر را به موهایتان بزنید. اما از آن ‌جا که موهایتان دکلره شده، استفاده مجدد از آن می ‌تواند آسیب رسان باشد. ولی دکوپاژ ترکیب ضعیف شده دکلره است. بنابراین می‌تواند بدون آسیب رساندن به موهایتان رنگ مورد نظر را ایجاد کند. البته بهتر است در این مورد موهایتان را به دست آرایشگر حرفه ‌ای بسپارید. سعی کنید کمترین آسیب را به تار موهای خود وارد کنید.

دکوپاژ موی شرابی
از بین بردن رنگ موی شرابی بسیار سخت است. اما با این وجود غیر ممکن نیست. پودر دکلره سفید را به اندازه برابر با اکسیدان شماره 2 و شامپو ترکیب کرده و به موهای خود بزنید. برای از بین بردن موی شرابی بهتر است زمان مکث بیشتری به موهای خود بدهید. مواظب باشید که این زمان آن ‌قدر زیاد نشود که موهایتان را بسوزاند. احتمالا برای تاثیر بیشتر این روش شاید مجبور شوید عمل دکوپاژ را در چندین نوبت تکرار کنید. زیرا رنگ شرابی با نخستین دکوپاژ به تناژ بنفش تبدیل می‌ شود. این رنگ در دکوپاژهای بعدی به مرور به رنگ پایه می ‌رسد. در نهایت برای تقویت مو از روغن ‌های تقویتی مناسب مانند روغن آرگان یا روغن زیتون استفاده کنید.

دکوپاژ موی مشکی
رنگ موی مشکی یکی دیگر از چالش برانگیزترین رنگ‌ها به شمار می ‌رود که برای حذف آن باید صبوری به خرج دهید. ترکیب دکوپاژ موی مشکی هم مانند شرابی، از اندازه‌های برابر پودر دکلره سفید، اکسیدان 2 و شامپو برخوردار است. فقط با این تفاوت که از بین رفتن رنگ موی مشکی به نسبت شرابی زمان مکث بیشتری نیاز دارد. برای از بین بردن رنگ موی مشکی هم نیاز به تکرار پروسه در چندین مرتبه خواهید داشت. در انتها استفاده از تقویت کننده‌های مناسب را هم فراموش نکنید.

دکوپاژ موی حنا شده
حنا از زمان ‌های گذشته به عنوان رنگ موی زنانه نزد خانم‌ ها استفاده می‌ شد. البته استفاده از حنا در قدیم فقط به سبب مسائل زیبایی شناسی نبوده‌ است. در حقیقت این ماده گیاهی از خواص مفیدی هم برخوردار است که به سلامت مو و ناخن کمک می ‌کند.

استفاده از حنا در دهه‌ های اخیر، مانند زمان‌ های قدیم رواج زیادی نداشته ‌است. اما اخیرا با ترند شدن رنگ موی حنایی استفاده از این ماده گیاهی مجددا در میان بانوان رواج پیدا کرده.اگرچه حنا خواص زیادی دارد، اما متاسفانه به این راحتی از تارهای مو پاک نمی ‌شود. بنابراین دکوپاژ آن هم سخت‌ تر است.

یکی از روش‌های موثر برای دکوپاژ رنگ حنایی استفاده از ترکیب روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آرگان است. کافیست مواد ذکر شده را با هم مخلوط کنید و به موهای خود بزنید. سپس موهایتان را با کلاه رنگ یا کیسه بپوشانید و گرم کنید. زمان مکث این ترکیب روی موها حداقل دو تا سه ساعت است. اما اگر بتوانید آن را به مدت بیشتری بر موهای خود بگذارید نتایج بهتری می ‌بینید. البته این ترکیب موجب از بین رفتن فوری رنگ حنایی نمی ‌شود. اما به مرور زمان و با تکرار این عمل می ‌توانید شاهد کم رنگ شدن و تضعیف رنگ حنایی باشید. پس از این که رنگ به خوبی تضعیف شد، از دکوپاژ برای از میان بردن باقیمانده رنگ استفاده کنید.
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/D4Vy
نظرتان را بنویسید