بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا

بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
از جمله رشته های پر درآمدی که اغلب متقاضیان تحصیل در کانادا به دنبال آن هستند پزشکی در گرایش های مختلف است. با این وجود سایر رشته های فنی مانند نقشه کشی، الکترونیک و صنایع نیز از بازار کار خوبی برخوردار هستند. به علاوه طرفداران رشته های علوم انسانی نیز می توانند در گرایش های پول ساز این رشته ادامه تحصیل دهند.




آیا می دانید یکی از کشورهایی که کمترین میزان بیکاری بعد از فارغ التحصیلی در دنیا را دارا بوده و بهترین سیاست های جمعیتی را در این باره دنبال می کند، کدام کشور است؟ کشور کانادا بهترین مقصد برای مهاجرانی است که قصد تشکیل زندگی آرام، بدست آوردن شغل پردرآمد و ادامه تحصیل پرفایده و سود در مقاطع مختلف را دارند.

بهترین رشته های تحصیلی کانادا از نظر شرایط راحت پذیرش ، بورسیه و بازارکار به گرایش های متفاوتی تقسیم می شوند که این دسته بندی به انتخاب بهترین رشته توسط متقاضیان کمک زیادی می کند. در ادامه مقاله برای آشنایی با انواع رشته های تحصیلی کانادا که علاوه بر داشتن بازارکاری خوب، آینده فرد را نیز تضمین می کند می پردازیم.



بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا از نظر بازار کار
زمانی که حرف از انتخاب رشته به میان می آید, ناخودآگاه به یاد بازارکار می افتیم و این سوال در ذهن ما شکل می گیرد که چه رشته تحصیلی را انتخاب کنیم که علاوه بر علاقه ایی که شخصاً به آن داریم, بازار کار خوبی را هم در آینده برای ما رقم بزند, در واقع این رشته های پولساز و رشته های پر درآمد هستند که همیشه حرف اول را می زنند, حال اگر قصد مهاجرت داشته باشیم, اوضاع کمی جدی تر خواهد شد, چرا که کسب شغل و درآمدزایی برای یک فرد مهاجر از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

بحث بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا از نظر بازار کار چند رشته شاخص را به یاد ما می آورد که گل سرسبد تمام آنها زیر شاخه های رشته پزشکی هستند, رشته هایی مثل داروسازی, پزشکی, دندانپزشکی, جراحی و... . جای هیچ شک و شبهه ایی نیست که این رشته های تحصیلی جزو رشته های پولساز در کانادا و رشته های پر درآمد کانادا محسوب می شوند.

اما نمی توان انکار کرد که بجز این رشته ها, رشته های دیگری هم وجود دارند که از نظر بازار کار و آینده ی شغلی, افق دید گسترده ایی دارند و می توان گفت که با توجه به پتانسیل بالایی که کشور کانادا از لحاظ استفاده از نیروی کار حرفه ایی و تعلیم دیده دارد این رشته ها از آینده خوبی نیز برخوردارند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به کانادا


رشته های فنی که در زیر به آن ها اشاره شده است به دلیل پولساز بودن رشد زیادی داشته اند:



رشته های فنی
الکترونکنیک الکترونیک ساختمان
نقشه برداری صنایع شیمیایی تاسیسات مکانیکی
معدن مکانیک خودرو نقشه کشی
ساخت و تولید


 احتیاج به نیروی فنی جوان و آموزش دیده در این کشور شدیدا احساس می شود, پس اگر در زمینه های فوق استعداد دارید و یا علاقه مند هستید که شما را به عنوان یک شخص با مهارت فنی بشناسند یادتان باشد که این استعداد می تواند در کشور کانادا شما را از لحاظ درآمد غنی سازد.

همینطور کشور کانادا به کشوری معروف است که روسای آن به ساکنینش اهمیت فراوانی می دهند و موفقیت, کامیابی و سلامت روان افراد در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد, پس اگر علاقه مند به رشته های علوم انسانی هستید و از مطالعه منابع مربوط به این علوم لذت می برید, بدانید که کانادا مقصدی مورد علاقه و مناسب برای شما خواهد بود, چه از لحاظ تحصیل و چه از لحاظ زندگی و کسب درآمد چراکه این کشور از مشاغل مرتبط با علوم انسانی استقبال می کند.



اگر قصد مهاجرت و کسب ویزای تحصیلی به کشور کانادا را دارید, رشته های علوم انسانی که شامل رشته های زیر می شود را از یاد نبرید .



رشته های انسانی
حقوق علوم اجتماعی مددکاری اجتماعی
خبرنگاری تاریخ جغرافیا
جهانگردی باستان شناسی فلسفه
کتابداری مطالعات خانواده روانشناسی


همینطور رشته های مرتبط با ریاضی, از جمله رشته های مهندسی جزو مواردی هستند که در کشور کانادا چه برای تحصیل و چه برای اشتغال و کسب درآمد از موقعیت خوبی برخوردارند.



رشته های ریاضی و مهندسی
مهندسی مکانیک مهندسی برق مهندسی صنایع
هوافضا مهندسی کامپیوتر مهندسی شهرسازی
مهندسی نفت مهندسی رباتیک مهندسی خودرو
مهندسی هوانوردی و ...


علاقه مندان به رشته های مهندسی فوق می توانند پس از اتمام دوره ی تحصیلشان به راحتی وارد بازار کار شده و به واسطه کار در این کشور اقامت دائم خود را اخذ کنند.

بیشتر بخوانید: شرایط تحصیل در کانادا





بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا از نظر دریافت بورسیه و فاند
انتخاب بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا یکی از بهترین راه ها برای اخذ اقامت در این کشور به حساب می آید چرا که شخص مهاجر پس از فارغ التحصیلی در این کشور بلافاصله می تواند جویای شغل شده و پس از اشتغال به کار برای اخذ اقامت دائم در این کشور اقدام کند.

لذا دریافت بورسیه و فاند تحصیلی در کانادا از اهمیت شایانی برخوردار است, چرا که بورس تحصیلی هم از لحاظ پوشش هزینه های تحصیلی و هم از لحاظ ارزش بخشیدن به مدرک تحصیلی می تواند کمک شایانی به آینده ی شغلی فرد بکند, همچنین چون کشور کانادا از دانشگاه هایی که دارای رتبه ی بالا هستند برخوردار است از این رو هزینه تحصیل در کانادا بالا بوده و این به خودی خود انگیزه ی فرد متقاضی را برای دریافت بورس تحصیلی بالا می برد.

بنابراین اگر فرد متقاضی تحصیل در دانشگاه های کانادا از مهارت بالا در زمینه ی علمی, رزومه ی قابل قبول ، مقالات متعدد و پربار علمی، مدرک زبان با نمره بالا و سایر موارد این چنینی برخوردار باشد، می تواند فرصت های بهتری را برای دریافت بورسیه و فاند تحصیلی کسب کند.

بیشتر بخوانید: جزئیات آزمون آیلتس
در ادامه به بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا از نظر دریافت بورسیه و فاند اشاره می کنیم:



یکی از بهترین و پر طرفدار ترین رشته ها در کشور کانادا که از بورسیه تحصیلی خوبی نیز برخوردار است رشته پرستاری است, که به کشورهای در حال توسعه اختصاص داده شده است, همچنین بنیاد پرستاران کانادا, تعداد قابل قبولی بورسیه تحصیلی مختلف را به متقاضیان رشته پرستاری اعطا می کند که با توجه به مقطع و زمینه تحصیلی با مبالغ مختلفی دانشجو را حمایت می کند.



همچنین کشور کانادا برای رشته روانشناسی نیز کمک هزینه اعطا میکند, برای مثال دانشگاه آلبرتا بورسیه ایی تحت عنوان  یادبود الکسیس چومیکی دارد که مبلغ این کمک هزینه 1،800 دلار است.



رشته های فنی و مهندسی, به دلیل نیاز بالایی که به آنها احساس می شود نیز در این کشور از کمک هزینه تحصیلی خوبی برخوردارند, رشته هایی مثل مهندسی برق, مهندسی هوافضا, مهندسی کامپیوتر,مهندسی شهرسازی, مهندسی نفت, مهندسی رباتیک و...; از آنجا که کانادا کشوری پیشرفته و نیازمند به مهندسان خبره است جزو بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا از نظر دریافت بورسیه و فاند به حساب می آیند.



همچنین رشته‌ های مرتبط با مسائل مالی به دلیل اینکه نقش حیاتی را در اقتصاد این کشور دارا هستند, یکی از مورد نیازترین رشته‌ ها برای تحصیل در کانادا به‌شمار می آیند. ازین رو رشته هایی چون مدیریت دارایی, بورس, مدیریت سرمایه‌گذاری, بانکداری, بیمه و حسابداری نیز جزو بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا از نظر دریافت بورسیه و فاند هستند.

بیشتر بخوانید: تحصیل پزشکی در کانادا


بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا از نظر راحت بودن در پذیرش
کانادا از مقاصد پرطرفدار برای مهاجران به حساب می آید, این مقصد برای افرادی که هدف از مهاجرتشان تحصیل است جذاب تر هم می شود چرا که کشور کانادا دارای بهترین دانشگاه های دنیا است, دانشگاه هایی که همزمان بهترین رتبه های جهانی, بهترین رشته ها و بهترین اساتید را دارا هستند, ازین رو علاوه بر انتخاب رشته, دریافت پذیرش در دانشگاه مورد نظر نیز اهمیت شایانی دارد, اگر تمایل دارید که با بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا از نظر راحت بودن در پذیرش آشنا شوید در این بخش با ما همراه باشید.

تحصیل در رشته کامپیوتر در کانادا طرفداران فراوانی دارد و یکی از رشته‌ های تحصیلی پر کاربرد در این کشور محسوب می شود, همچنین مدیریت پروژه IT و مهندسی نرم‌افزار در سال 2018 در میان 10 رشته پرتقاضا در کانادا بوده اند, این رشته به دلیل کاربرد فراوانی که دارد جزو بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا از نظر راحت بودن در پذیرش محسوب می شود,

همینطور رشته MBA و مدیریت اجرایی در کانادا افق روشنی دارد, این رشته زمینه های مختلف مدیریتی از جمله امور مالی، منابع انسانی، مشتری مداری، رفتار سازمانی و … را زیر مجموعه ی خود قرار می دهد و از آنجا که کانادا بستر فوق العاده ای برای انجام پژوهش های مدیریتی به حساب می آید و فضا برای آن گسترده است می توان گفت که یکی از بهترین رشته ها برای تحصیل از نظر راحت بودن در پذیرش در کشور کانادا به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: تحصیل مقطع کارشناسی در کانادا
همچنین رشته‌ های مرتبط با صنعت و انرژی‌ های تجدید پذیر در کانادا از اهمیت شایانی برخوردار هستند. برخی از رشته های مرتبط با این مبحث مانند فیزیک و نجوم, فیزیک پزشکی و نانوتکنولوژی, علوم زمین‌شناسی و اقیانوس‌شناسی, مهندسی نفت و گاز, معدن, زمین شناسی, ژئوانفورماتیک و انرژی قابل تجدید، به دلیل اینکه صنایع مرتبط با انرژی, در حال حاضر در کشور کانادا از اهمیت فراوانی برخوردار هستند پذیرش برای آنها نسبتا راحت تر است.

همینطور با رشد فراوان دنیای رسانه, فضای مجازی, شبکه های اجتماعی و بازاریابی آنلاین نیاز برای فعالیت در این حوزه افزایش پیدا کرده است این نیاز در کشورهای توسعه یافته ایی چون کانادا بیشتر هم هست, ازین رو در برنامه های تحصیلی و رشته های دانشگاهی این کشور فضا برای تحصیل در چنین رشته هایی فراوان است و با توجه به گستردگی این فضا فرایند پذیرش نیز نسبتا راحت تر خواهد بود,

خلاصه اینکه همه ی آنچه که در ارتباط با بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا گفته شد بر اساس شرایط بازار کار, شرایط دریافت بورس و فاند و راحت بودن در پذیرش تقسیم بندی شده بود و با توجه به اینکه این شرایط در هر دوره و زمانی با توجه به یکسری از فاکتورها ممکن است تغییر پیدا کند, الزاما قبل از اقدام آنها را به خوبی بسنجید.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند متقاضیان علاقه مند به تحصیل در کانادا را راهنمایی کرده و اطلاعات مربوط به انواع رشته ها، هزینه و نحوه پذیرش در دانشگاه ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار داوطلبان قرار می دهند.

منبع : بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2KBz
نظرتان را بنویسید