رابطه با مرد متاهل

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
دختران و پسران گاهی وارد روابط دوستی می شوند و بعد از آشنایی با یکدیگر برای زندگی آینده خود برنامه ریزی می کنند. برخی از روابط کاملا منطقی و حساب شده بوده و با آگاهی خانواده ها اتفاق می افتد اما بعضی دیگر از روابط از ابتدا اشتباه شکل گرفته و از دید اجتماعی کاملا مطرود هستند. یک مثال برای این نوع روابط، رابطه با مرد متاهل است.

همه می دانیم که وارد رابطه شدن با شوهر یک زن دیگر، کار درستی نیست و از طرف دیگر هر روزه از گوشه کنار با خبر می شویم که دختران و زنانی با مردی متاهل وارد رابطه شده اند با وجود این که پسرهای مجرد کم نیستند. اما چرا چنین اتفاقی می افتد و علت رابطه با آقای متاهل چیست؟ این نوع روابط چه معایبی دارد و چگونه می توان به آن خاتمه داد؟ پاسخ این سوالات را می توانید در این مقاله بیابید.



علت رابطه با مرد متاهل
زمانی که با یک مرد متاهل وارد رابطه می شوید، ممکن است رویاهای خوشی را در سر خود بپرورانید. احتمالا خود را قانع می کنید که خوشحال و خوشبخت هستید. اما متاسفانه این ها تصورات خیالی شما هستند.

واقعیت این است که شما در یک رابطه هستید تا خلا های عاطفی و احتمالا جنسی یک مرد زن دار را برطرف کنید. همانطور که مشخص است رابطه با مرد متاهل یک اشتباه بزرگ است اما چرا بعضی زنان با مرد متاهل وارد رابطه می شوند؟ در این بخش از مقاله علت رابطه با آقای زن دار به طور کامل بیان شده است.

افزایش اعتماد به نفس زن

هنگامی که مرد متاهلی محبت خود را به زن مجرد نشان می دهد، او احساس قدرت و عزت نفس بیشتری می کند. این که مردی تلاش می کند تا به جای ماندن در کنار همسرش، زن مجرد را انتخاب کند و او را ترجیح می دهد؛ اعتماد به نفس زن را بالا می برد زیرا باعث می شود خود را زیبا تر و جذاب تر بداند.

ثبات مالی مردان متاهل

در مقایسه با مردان مجرد، افراد متاهل برای تامین مخارج خانواده خود برنامه مالی دقیق تری دارند. مردان زن دار از لحاظ مالی ثبات بیشتری دارند و بهتر می توانند خواسته های مالی معشوقه خود را فراهم کنند.

حسادت نسبت به زنان دیگر

برخی از زنان مجرد فقط به دلیل این که به زنان دیگر حسادت می کنند وارد رابطه با مرد متاهل می شوند تا از این طریق خوشبختی زندگی متاهلی زن دیگر را از بین ببرند.

حتما بخوانید: رابطه مثلثی
رقابت با همجنس خود

برخلاف مردان که به جذابیت های جسمی و ظاهری برای شروع رابطه بیشتر توجه می کنند، زنان به دلایل روانشناختی جذب مردان متاهل می شوند. زنانی که با مرد متاهل وارد رابطه می شوند در واقع می خواهند مردی را که مورد توجه یک زن دیگر است، تصاحب کرده و در یک نبرد غیر واقعی، احساس پیروزی کنند. مردان نیز غالبا با دروغ گفتن در مورد همسرانشان و بیان جملاتی مانند " همسرم زشت است، آشپزیش بد است، یا فقط به اصرار پدر و مادرم با او ازدواج کردم" به این عقده برتری و حسادت زنانه دامن می زنند.







حفظ استقلال بیشتر

بسیاری از زنان به دلیل این که نمی خواهند با سختی ها و محدودیت های زندگی مشترک مواجه شوند، ترس از ازدواج دارند. اما یک مرد متاهل در رابطه با معشوقه خود خواسته های زیادی ندارد و استقلال او را به هیچ وجه تهدید نمی کند.

مسولیت پذیری مردان متاهل

مردانی که وارد زندگی متاهلی می شوند و تن به ازدواج می دهند، مسئولیت پذیر تر، اجتماعی تر و به اصطلاح پخته تر هستند. سختی های زندگی مشترک را چشیده اند و بیشتر قابلیت اتکا دارند. وجود این صفات در مردان، برای زنان جذابیت زیادی دارد.

رابطه جنسی گرم تر

یک مرد متاهل به نقاط حساس بدن زن آگاه است و در زمینه مسائل جنسی تجربه بیشتری دارد. بخصوص اگر به دلیل نارضایتی جنسی از همسر خود فاصله گرفته و با زن مجرد وارد رابطه شود؛ انرژی و حرارت بیشتری را وارد رابطه جنسی با زن مجرد خواهد کرد.

ایجاد احساس ناجی بودن

مردان متاهلی که بیرون از رابطه زناشویی خود با یک زن مجرد رابطه برقرار می کنند، عموما خود را قربانی زندگی مشترکشان دانسته و چنین اظهار می کنند که در زندگی مشترک با همسرشان همواره مورد ظلم و غفلت قرار گرفته اند. بنابراین، زنان مجردی که با مرد متاهل وارد رابطه می شوند؛ خود را مانند فرشته و ناجی ای در نظر می گیرند تا از مردی که شکست خورده و مظلوم است پشتیبانی عاطفی و جسمی کنند.

حتما بخوانید: 10نشانه مردی که در رابطه دوستی به دنبال سکس است


معایب رابطه با مرد متاهل
رابطه با یک مرد متاهل ممکن است در ابتدا مهیج بوده و باعث ایجاد برخی احساسات خوب در شما بشود اما بعد از گذشت مدتی،متوجه خواهید شد که وارد یک رابطه اشتباه و بدون سرانجام شده اید و احتمالا دچار عذاب وجدان خواهید شد. در این بخش از مقاله معایب رابطه با مرد متاهل و آسیب هایی که این رابطه به شما وارد می کند، بیان شده است.

در دسترس نبودن مرد متاهل

مردی که همسر و خانواده دارد، بیشتر اوقات خود را با آنها سپری خواهد کرد و مطمئنا شما اولویت او نخواهید بود. شما همواره نفر دوم هستید و فقط هر زمان که او بخواهد باید باشید؛ در بقیه مواقع تنها خواهید بود.

دیدار نکردن مرد متاهل با خانواده و دوستانتان

حتی اگر به او بسیار علاقه داشته باشید، باز هم نمی توانید او را در جمع دوستان و آشنایان خود برده و به آن ها معرفی کنید. حتی اگر اطرافیان شما این موضوع را بپذیرند، احتمالا آقای متاهل از بودن در حضور اطرافیان شما معذب خواهد بود و احساس راحتی نخواهد داشت. بنابراین، این رابطه فقط در یک چهار دیواری هتل یا آپارتمان جریان دارد.

تقسیم کردن مرد متاهل با زن دیگر

ممکن است مرد متاهل به شما بگوید که دوستتان دارد و ترجیح می دهد زندگی خود را با شما سپری کند اما فرزندان و مسئولیت هایی دارد. این موضوع که فقط به خاطر بچه هایشان با همسرش زندگی می کند، قدیمی ترین بهانه آقایان زن دار برای خیانت است. 

به یاد داشته باشید که به احتمال زیاد آن دو از نظر جسمی و عاطفی صمیمی هستند و همسرش همیشه اولویت او خواهد بود. شما یک مرد را با یک زن دیگر شریک می شوید، اما همواره گزینه دوم هستید و سهم بیشتر از آن همسر مرد خواهد بود.

نادیده گرفتن شما و احساساتتان

از آنجایی که مردان متاهل نمی خواهند تحت هیچ شرایطی زندگی زناشویی شان از هم بپاشد؛ در بسیاری از مواقع شما و احساساتتان نادیده گرفته می شوید. در فضای اجتماعی و محیط بیرون نباید با هم دیده شوید زیرا مهم ترین مسئله این است که دست مرد برای همسرش رو نشود.

اگر هم تصادفا یک آشنا شما را با هم ببیند به عنوان دوست، همکار، فامیل یا شخص دیگری معرفی خواهید شد. رابطه یواشکی و پنهانی برایتان آزاردهنده بوده و از لحاظ عاطفی آسیب های زیادی به شما وارد خواهد شد.

عدم تعهد مرد متاهل در رابطه

به ندرت رابطه با یک مرد متاهل به ترک زن و خانواده اش منجر می شود حتی اگر او قول دهد که طلاق می گیرد. کمی منطقی فکر کنید، مردی که به اعتماد مادر فرزندانش خیانت کرده چه تضمینی وجود دارد که با شما همان کار را نکند؟

احساس عدم اعتماد به مرد متاهل

شما به عنوان فردی که با یک مرد متاهل وارد رابطه شده اید، هرگز عمیقا خوشحال نخواهید بود زیرا همواره با خود فکر می کنید که مردی که جرات خیانت به اعتماد همسرش را داشته پس به راحتی می تواند این کار را در قبال شما هم انجام دهد. بنابراین هرگز نمی توانید به او اعتماد کنید و این موضوع برایتان آزار دهنده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت مردان
احساس گناه و عذاب وجدان

گاهی در خلوت خود به این فکر خواهید کرد که در حق همسر مردی که با آن در رابطه هستید، ظلم می کنید. این تفکرات حس گناه و عذاب وجدان به شما می دهد و اگر رابطه آن دو به طلاق ختم شود احتمالا شما خود را مقصر خواهید دانست.

احساس تنهایی و افسردگی

یکی از معایب و عواقب رابطه با مرد متاهل، احساس تنهایی است که اکثر اوقات تجربه می کنید. در خوشی و ناخوشی و هر زمانی که نیاز به حضور او دارید، احتمالا نمی تواند در کنار شما باشد. دیر یا زود این احساس تنهایی به سلامت روان شما آسیب وارد می کند و منجر به افسردگی می شود.

از دست دادن فرصت های مناسب

زمان گرانبهاست و اگر با یک آقای زن دار وارد رابطه شوید، عملا در حال از دست دادن زمان هستید زیرا رابطه تان بی نتیجه خواهد بود. فقط به این دلیل که با یک مرد متاهل رابطه دارید فرصت آشنایی و دیدار با یک مرد مناسب را از دست خواهید داد.

انتقاد اطرافیان

هیچ کس رابطه شما با یک مرد متاهل را تایید نمی کند. دوستان، خانواده و اطرافیانتان همواره شما را سرزنش خواهند کرد. این انتقاد های مداوم باعث فاصله افتادن میان شما و آن ها خواهد شد و باعث تنهایی بیشتر شما می شود.

عادی شدن رابطه

هر چقدر که هم فکر کنید عاشق هستید، بعد از گذشت مدتی رابطه تان آن شور و حرارت سابق را نخواهد داشت. ناگهان به خود می آیید و می بینید مردی که پیش از این با هدایا و محبت سعی در جلب توجهتان داشت، اکنون نسبت به شما کاملا بی تفاوت بوده و خبری از عشق و علاقه اول رابطه نیست.

عدم پشتیبانی مرد متاهل

یکی از ویژگی های اصلی مردانی که به همسرشان خیانت می کنند این است که قادر به کنار آمدن با شرایط دشوار نیستند زیرا اگر این کار را بلد بودند، قطعا برای حل مشکل زناشویی شان، دست به کار می شدند نه این که کمبود های رابطه شان را در شما جستجو کنند. از طرف دیگر یک مرد متاهل خانواده، کار، والدین و تعداد زیادی مسئولیت دارد و وقت و حوصله ای برای حل مشکلات شما ندارد.

حتما بخوانید: رابطه مثلثی


راه های قطع ارتباط با مرد متاهل
ممکن است مدتی باشد که سعی دارید از یک رابطه بی سرانجام که با یک مرد متاهل برقرار کرده اید، خارج شوید اما هر بار با فکر کردن به علاقه ای که به او دارید و تصور پایان خوشی که می تواند در انتظارتان باشد از تصمیم خود منصرف می شوید

علاوه بر این، احتمالا هر بار که تصمیم به قطع ارتباط با مرد متاهل می گیرید، او با لیست بزرگی از بهانه شما را قانع می کند که در کنارش بمانید. ممکن است چند قول هم بدهد و یا خود را یک قربانی یا مظلوم جلوه دهد تا رابطه تان را با او ادامه دهید. برای آشنایی با نحوه قطع ارتباط با دوست پسر و دوست دختر سابق کلیک کنید.

اما به شما اطمینان می دهیم که این فقط یک فریب بزرگ است، او یک قربانی نیست و در پایان، خانواده اش را به شما ترجیح خواهد داد؛ قربانی واقعی شما هستید. رها کردن مرد متاهل ممکن است دردناک باشد، مخصوصا اگر عمیقا به او علاقه داشته باشید اما این واقعیت که "او شوهر یک زن دیگر است" همچنان باقی است. بنابراین برای کمک به شما تا بتوانید رابطه با مرد متاهل را پایان دهید، در این بخش از مقاله راه های قطع ارتباط با مرد متاهل به طور کامل بیان شده است.

واقعیت را بررسی کنید

سعی کنید کمی از بیرون به رابطه تان نگاه کنید. اول از همه می دانید که نباید با یک مرد متاهل در ارتباط باشید زیرا کاری غیر اخلاقی و ناپسند است. سپس به این فکر کنید که آیا از درون خوشحال هستید؟ آیا تصاحب کردن شوهر یک زن دیگر و نفر سوم یک رابطه بودن، همان چیزی است که همیشه می خواستید؟ 

خودتان را باور کنید

بسیاری از زنان با تصور این که هیچ فرصت بهتری در زندگیشان وجود نخواهد داشت و لیاقتشان ارتباط با یک مرد متاهل است خود را قانع می کنند. خودتان را باور کنید و به خود بگویید که فرد مناسب خود را پیدا خواهید کرد و نیازی نیست که خود را با شرایط سخت رابطه با یک مرد متاهل وفق دهید.

به آینده خود فکر کنید

آینده شما از آنچه فکر می کنید، روشن تر خواهد بود فقط باید آن را باور داشته باشید. زمانی که در رابطه با یک مرد متاهل هستید آینده تان در بن بست قرار می گیرد، دوران جوانی تان رو به پایان است و هنوز مطمئن نیستید که می خواهید بقیه عمر خود را با چه کسی سپری کنید. آینده تان را فقط با رها کردن مرد متاهل و فرصت دادن به مردان مناسبی که در مسیر زندگی تان قرار می گیرند، می توانید بسازید.

بیشتر بخوانید: دوستی های قبل از ازدواج
در جمع خانواده و دوستان قرار بگیرید

سعی کنید در جمع دوستان و آشنایانتان قرار بگیرید و به آن ها تکیه کنید. قرار گرفتن در جمع افرادی که دوستتان دارند و برایتان با ارزش هستند به شما یاد آوری می کند که غیر از رابطه ای که در آن بودید، روابط معنادار دیگری در زندگی خود دارید.

اگرچه صحبت کردن درباره رابطه ای که داشتید ممکن است سخت باشد و از انتقاد ها بترسید، اما در صورتی که دوستی دارید که احساس می کنید می توانید به او اعتماد کنید، در این زمینه با او صحبت کنید و احساساتتان را با او در میان بگذارید.

اگر نمی توانید احساسات خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید، می توانید تمامی افکارتان را در یک دفترچه یادداشت یا دفتر خاطرات بنویسید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید برای مکالمه جدایی آماده شده و راه خارج شدن از رابطه را نشانتان می دهد.

از خودتان مراقبت کنید.

خود را شکست خورده ندانید و بر نیاز ها و اولویت هایتان تمرکز کنید. از خودتان با داشتن یک رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم، خواب کافی و مفید؛ مراقبت کنید. همچنین می توانید از تکنیک های کنترل استرس مانند یوگا یا مراقبه برای آرامش بیشتر استفاده کنید. مراقبت خوب بعد از قطع رابطه به شما کمک می کند که از نظر جسمی و روانی سلامت خود را حفظ کنید.







اگر فعالیت و سرگرمی خاصی وجود دارد که شما را هیجان زده می کند، حتما آن را امتحان کنید. همچنین بهتر است به جای تجزیه و تحلیل رابطه تان با مرد متاهل و اشتباهاتی که در این رابطه داشتید، سعی کنید که مهارت های جدید یاد بگیرید تا از این طریق احساس قدرت و ثبات بیشتری کنید.

یک مکالمه با مرد متاهلی که قصد جدایی از او را دارید برنامه ریزی کنید.

اگر قصد دارید که رابطه تان را با مرد متاهل قطع کنید، لازم است که با او در این مورد صحبت کنید اما مهم است که چگونه این مکالمه را هدایت می کنید. برای این که بتوانید مکالمه تان را به نتیجه برسانید لازم است نکاتی که در این بخش بیان شده اند را رعایت کنید.

تعیین زمان مناسب برای مکالمه خصوصی

سعی کنید یک مکان عمومی اما ساکت و آرام را برای مکالمه تان انتخاب کنید. آرام بودن محیط به شما کمک می کنید که فضای مناسبی برای صحبت کردن ایجاد کنید و بودن در ملا عام به جای صحبت کردن در خانه این امکان را به شما می دهد که در صورتی که مرد واکنش منفی از خود نشان داد، امنیتتان تامین باشد.

حتما بخوانید: علت خیانت زوجین به یکدیگر
روشن و واضح صحبت کردن

اهدافتان را روشن بیان کنید و سعی کنید احساساتی نشوید. زیرا احساساتی شدن به مرد این سیگنال را می دهد که می تواند با صحبت کردن شما را آرام کرده و شما را از تصمیمتان منصرف کند. بنابراین به وضوح به او بگویید که از شرایط ناراضی هستید و قصد دارید که به رابطه تان خاتمه دهید.

استفاده کردن از کلمه "من" در جملات

در جملاتتان از کلمه من استفاده کنید و جملات خود را این گونه بیان کنید : "من فکر می کنم که باید رابطه مان را قطع کنیم" یا "من احساس می کنم که در این رابطه امنیت کافی را ندارم". بیان کردن جملات به این صورت، به طرف مقابلتان این سیگنال را می دهد که شما تصمیمتان را گرفته اید و تمامی مسئولیت آن را می پذیرید، پس راهی برای بازگشت از تصمیمتان وجود ندارد. علاوه بر این، جملات این چنینی مکالمه را در جهت درست هدایت می کند تا به جر و بحث و فریاد ختم نشود.

قاطع بودن

اگر در حین صحبت، مرد به هر دلیلی سعی کرد که شما را متقاعد کند که از تصمیم خود برگردید، توانایی نه گفتن داشته باشید، خیلی قاطع برخورد کرده و کلامتان را محکم بیان کنید به عنوان مثال بگویید: "نمی خواهم در این مورد بحث کنم، تصمیم من جدی است و امیدوارم به آن احترام بگذاری"

پس از این جلسه گفتگو بسیار مهم است که رابطه خود را با او به طور کامل قطع کنید. در فضای مجازی او را مسدود کنید و به هیچ عنوان به تماس ها و پیام های او پاسخ ندهید. زیرا شما آنچه را که لازم بود بگویید، گفته اید و حرف نگفته ای باقی نمانده است. این کار او را متوجه این موضوع می کند که شما مصمم هستید و هیچ راه برگشتی نمانده است.

کلام آخر

وقتی با یک مرد متاهل وارد رابطه می شوید، عوارض غیر قابل تحمل و ناخوشایندی در انتظارتان خواهد بود. احساس تنهایی، احساس گناه، افسردگی وغیره از پیامده ای مخرب دوست بودن با یک مرد زن دار است.

بنابراین، لازم است که هر چه سریع تر به رابطه بی سرانجام و نادرست خود خاتمه دهید و با او قطع رابطه کنید. برای این کار باید از لحاظ احساسی قوی باشید و محکم و قاطع با مرد در رابطه با جداییتان صحبت کنید،تا بتوانید پس از آن به زندگی عادی خود برگشته و رابطه سالم و شادی را تجربه کنید. 

در ادامه بخوانید: نشانه های خیانت مردان





سوالات متداول


1- علت برقراری رابطه با مرد متاهل چیست؟
ثبات مالی و مسئولیت پذیر بودن مردان متاهل، حسادت زنانه و غیره از علت های برقراری ارتباط با مرد متاهل است که در مقاله به تمامی موارد اشاره شده است.




2- آسیب های برقراری رابطه با مرد متاهل چیست؟
زنانی که با مردان متاهل وارد رابطه می شوند آسیب های زیادی را متحمل می شود مانند احساس گناه، تنهایی، افسردگی و دیگر مواردی که در متن مقاله به طور کامل بیان شده اند.




3- راه های قطع ارتباط با مرد متاهل چیست؟
برای قطع ارتباط با مرد متاهل راه هایی وجود دارد مانند باور داشتن خود، در جمع دوستان قرار گرفتن و مواردی از این قبیل که در مقاله توضیح داده شده اند.

منبع : رابطه با مرد متاهل
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/OAVN
نظرتان را بنویسید