نهایی شدن طرح استفاده از ارز های دیجیتال در تجارت خارجی

نهایی شدن طرح استفاده از ارز های دیجیتال در تجارت خارجی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

با توجه به اینکه پیمان پاک در توییتی نوشته است : در اولین جلسه کار گروه مشترک ارزی بین وزارت صمت و بانک مرکزی، موارد ذیل با هدف تسهیل تجارت خارجی مصوب شد : 1- تصویب امکان رفع تعهد ارزی کلیه صادر کنندگان ( غیر از مواد خام ) در قبال واردات کلیه کالا های مجاز. 2- امکان واردات اعتباری کالا های نیمایی به‌صورت 3 ماهه.3- نهایی‌ سازی ساز و کار استفاده از رمز ارز ها در حوزه تجارت خارجی. 4- تدوین پیش‌نویس مصوبات کار گروه ماده 2 با هدف تعیین تکلیف صادر کنندگان بدهکار ارزی باقی مانده از سال 97.



 

رئیس سازمان توسعه تجارت کشور در رابطه با استفاده از ارز های دیجیتال در تجارت خارجی گفته است :

مسئله دیگر، زمینه‌ سازی برای استفاده از انواع ارز دیجیتال ها در عرصه تجارت خارجی است که بر این اساس، سامانه‌ های مبتنی بر بلاک چین مورد تایید وزارت صمت و بانک مرکزی قرار گرفته تا در فضای بین‌ المللی و در جایی که بتوان از این ابزار برای مدیریت تجارت بین‌المللی و مدیریت تحریم‌ ها استفاده کرد، آن ها را به کار برد.

او افزود :

در این مورد هم به جمع‌ بندی لازم رسیده‌ ایم و به‌زودی ساز و کار های مرتبط با آن را در سامانه جامع تجارت پیاده خواهیم کرد؛ به نحوی که امیدواریم تا دو الی سه هفته آینده جمع‌ بندی لازم در این موضوع صورت گرفته و ابلاغ شود.

پیمان پاک در ادامه گفت :

در این رویکرد از ابزار ارز دیجیتال برای انتقال اعتبار از صادر کننده به وارد کنندگان یا استفاده از این ابزار برای واردات کالا استفاده خواهد شد که تمامی ابعاد آن ظرف هفته‌ های آتی ابلاغ می‌شود. رئیس سازمان توسعه تجارت بیان کرد : طرح استفاده از ارز های دیجیتال در تجارت خارجی به‌ زودی نهایی می‌شود.

 

منبع : ارز دیجیتال

 

در ادامه بخوانید: مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ARBp
نظرتان را بنویسید