آمار نهایی ثبت نام کنندگان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

آمار نهایی ثبت نام کنندگان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

بر اساس اعلام سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۴۷۱ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ نام نویسی کرده اند. مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد از 3 بهمن ماه می باشد که قطعا بر این تعداد افزوده خواهد شد.

فرصت ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ و بیست و هفتمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور در مهلت تعیین شده انجام شد. ثبت نام ارشد از 16 تا 27 آذر 1400 بود و حدود ۴۷۱ هزار و ۶۶۴ نفر ثبت نام کردند.

 

فاطمه زرین آمیزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی از طریق کنکور کارشناسی ارشد سال 1401 و از طریق سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می‌ شود.

 

بیش از ۴۷۱ هزار در کنکور ارشد 1401 ثبت نام کرده اند

 

وی با اشاره به ثبت نام تعداد ۴۷۱ هزار و ۶۶۴ نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال۱۴۰۱ بیان کرد: همچنین به متقاضیان توصیه شده بود مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای ثبت‌نام وارد نمایند.

 

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل متقاضی جلوگیری خواهد شد.

 

به گفته وی، طبق مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ حد نصاب نمره علمی  در هر رشته گرایش در تمامی دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد برزگتر و یا مساوی ۵ است. بنابر استناد به این مصوبه ، پذیرش متقاضیان در کد ضریب هایی که مجاز به انتخاب رشته شده اند بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناس انجام خواهد گرفت.

 

زرین آمیزی افزود: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه  ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است در روزهای دوشنبه ۲۶ و سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

منبع : آمار نهایی ثبت نام کنندگان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yqjW
نظرتان را بنویسید