نحوه شرکت در آزمون سنجش

نحوه شرکت در آزمون سنجش
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

برای شرکت در آزمون های سنجش ۱۴۰۱، داوطلبان باید به سایت شرکت تعاونی سنجش به نشانی sanjeshserv.ir مراجعه نموده و در آزمون های مورد نظر ثبت نام کنند. همچنین در این سایت متقاضیان می توانند از مهلت ثبت نام و زمان برگزاری آزمون های سنجش 1401 مطلع شده و کارت ورود به جلسه هر آزمون را چند روز قبل از زمان برگزاری، دریافت نمایند.

 

 

آزمون های سنجش در سال ۱۴۰۱ نیز برگزار شده و داوطلبانی که می خواهند در یک جامعه آماری بزرگ مشابه کنکور سراسری خود را محک بزنند، می توانند در آزمون های سنجش 1401 ثبت نام کرده و پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، در روز برگزاری آزمون های سنجش حاضر شوند.

داوطلبان برای شرکت در آزمون های سنجش باید از نحوه شرکت در آزمون های سنجش اطلاع داشته باشند، بنابراین در این مقاله نحوه شرکت در آزمون های سنجش 1401، راهنمای ثبت نام در آزمون های سنجش ۱۴۰۱، راهنمای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های سنجش، زمان برگزاری آزمون های سنجش و مشاوره نحوه شرکت در آزمون سنجش ۱۴۰۱ به طور کامل توضیح داده شده است.

 

نحوه شرکت در آزمون های سنجش ۱۴۰۱

داوطلبان کنکور سراسری هر سال برای کسب آمادگی بیشتر علاوه بر مطالعه منابع کنکور سراسری، با شرکت در آزمون های آزمایشی میزان تسلط خود بر مباحث کنکور را میان سایر رقبا می سنجند. موسسات بسیاری اقدام به برگزاری آزمون های آزمایشی نموده که هر یک مزایا و معایبی برای داوطلبان دارند. متقاضیان با مقایسه و بررسی آزمون ها و موسسات مختلف، آزمون های آزمایشی مناسب خود را انتخاب می کنند.

 

یکی از آزمون های پرطرفداری که برای داوطلبان کنکور سراسری برگزار می شود، آزمون های آزمایشی شرکت تعاونی سازمان سنجش می باشد. این آزمون ها بزرگترین جامعه آماری را داشته و از این حیث بسیار شبیه به کنکور بوده و همچنین فضایی را برای داوطلبان ایجاد کرده تا در محیطی بسیار مشابه کنکور سراسری، به رقابت با سایر رقبا پرداخته و میزان دانش خود را محک بزنند.

 

آزمون های سنجش در سال 1401 نیز برای پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم در قالب آزمون های تابستانه، آزمون های مرحله ای و آزمون های جامع برگزار می شود. آزمون های سنجش ۱۴۰۱ نیز مانند آزمون های دیگر دارای فرآیند خاص خود بوده و در ادامه نحوه شرکت در آزمون های سنجش 1401 و مراحل آزمون ها توضیح داده شده است.

 

ابتدا داوطلبان باید به سایت شرکت تعاونی سنجش به نشانی sanjeshserve.ir مراجعه نموده و اطلاعیه های این سایت درباره آزمون های آزمایشی را به دفت مطالعه نمایند.

 

سپس داوطلبان باید آزمون های مد نظر خود را انتخاب کرده و از تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون ها مطلع شوند.

 

در مرحله بعدی باید هزینه آزمون های انتخابی پرداخت شده تا شماره پرونده و رمز عبور به داوطلبان اختصاص یابد.

 

سپس با پر کردن فرم ثبت نام آزمون ها باید فرآیند ثبت نام تکمیل شود.

 

پس از اتمام فرآیند ثبت نام، داوطلبان با مطالعه منابع مربوط به بودجه بندی آزمون های سنجش باید خود را آماده زمان برگزاری آزمون ها نمایند.

 

چند روز قبل از زمان برگزاری آزمون های سنجش، کارت ورورد به جلسه آزمون های سنجش بر روی سایت قرار گرفته و داوطلبان باید این کارت را دریافت کرده و در جلسه آزمون همراه خود داشته باشند.

 

پس از برگزاری آزمون داوطلبان باید منتظر اعلام نتایج آزمون های سنجش باشند تا بتوانند با تحلیل نتایج آزمون ها، برنامه ریزی مناسبی برای ادامه مسیر تحصیلی خود داشته باشند. تحلیل درست نتایج آزمون های سنجش و استفاده از این تحلیل ها، مهمترین قسمت شرکت در آزمون های سنجش ۱۴۰۱ می باشد.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون های آزمایشی سنجش

 

 

راهنمای ثبت نام در آزمون های سنجش ۱۴۰۱

آزمون های شرکت تعاونی سنجش شامل آزمون های تابستانه، مرحله ای و جامع در سال ۱۴۰۱ نیز برای پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می شود. برای شرکت در آزمون های سنجش 1401 باید داوطلبان در زمان های اعلام شده از سوی شرکت تعاونی سنجش، اقدام به پرداخت هزینه آزمون های سنجش و ثبت نام آزمون ها نمایند. در این قسمت از مقاله هزینه آزمون های سنجش 1401، راهنمای ثبت نام در آزمون های سنجش ۱۴۰۱ و مدارک لازم برای ثبت نام توضیح داده شده است.

 

هزینه آزمون های سنجش 1401

 

در جدول زیر هزینه آزمون های سنجش ۱۴۰۱ به تفکیک مقطع تحصیلی و مراحل آزمون بیان شده است. برای مطالعه جزئیات بیشتر داوطلبان می توانند به سایت شرکت تعاونی سنجش به نشانی sanjeshserv.ir مراجعه کرده و اطلاعیه های موجود در این سایت را مطالعه نمایند. نحوه پرداخت هزینه آزمون های آزمایشی در ادامه مقاله توضیح داده شده است.

 

هزینه آزمون های سنجش 1401
پایههزینه آزمون تابستانه یا مرحله ایهزینه هر آزمون جامع
دهم600000ریال850000ریال
یازدهم600000ریال850000ریال
دوازدهم600000ریال850000ریال

 

راهنمای ثبت نام در آزمون های سنجش 1401

 

ثبت نام در آزمون های سنجش 1401 به صورت اینترنتی و در سایت شرکت تعاونی سازمان سنجش به نشانی sanjeshserv.ir انجام می شود. داوطلبان باید مراحل زیر را برای ثبت نام در این آزمون ها طی کنند:

 

ابتدا به سایت شرکت تعاونی سازمان سنجش به نشانی www.sanjeshserv.ir وارد شده و گزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی سنجش سال مورد نظر از منوی سمت چپ انتخاب شود.

 

آزمون های جامع سنجش ۱۴۰۱

 

در این قسمت، مراحل مختلف آزمون های آزمایشی سنجش به همراه مهلت ثبت نام و تاریخ برگزاری آزمون ها درج شده است. پس از مطالعه متن مربوطه، روی گزینه ثبت نام جدید کلیک شود.

 

آزمون های جامع سنجش ۱۴۰۱

 

برای ثبت نام به شماره پرونده و رمز عبور نیاز است بنابراین در صورت عدم خرید کارت اعتباری ، ابتدا باید از منوی سمت راست گزینه خرید کارت انتخاب شود تا با خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه آزمون های سنجش، شماره پرونده و رمز عبور در اختیار داوطلب قرار داده شود.

 

آزمون های جامع سنجش ۱۴۰۱

 

سپس به این صفحه هدایت شده و با انتخاب گزینه فروش کارت اعتباری آزمون های آزمایشی سنجش باید بر روی تأیید و ادامه کلیک شود.

 

آزمون های جامع سنجش ۱۴۰۱

 

در این صفحه، پایه تحصیلی داوطلب و آزمون مورد نظر انتخاب شده و با مشخص شدن هزینه آزمون های سنجش، با استفاده از کارت های اعتباری هزینه پرداخت شده و در آزمون مورد نظر ثبت نام انجام می شود.

 

آزمون های جامع سنجش ۱۴۰۱

 

 

این راهنمای تصویری مربوط به آزمون های آزمایشی سنجش سال 1400 است. در صورت بروز هر گونه تغییرات در نحوه ثبت نام آزمون های سنجش ۱۴۰۱، در این مقاله به شما اطلاع رسانی می شود.

 

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون های سنجش 1401

 

مانند ثبت نام در هر آزمونی، برای ثبت نام در آزمون های سنجش ۱۴۰۱ نیز مدارکی لازم بوده که داوطلبان برای انجام ثبت نام باید این مدارک را آماده نمایند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون های آزمایشی سنجش 1401، در ادامه توضیح داده شده است.

 

داشتن کارت عضو شبکه شتاب برای پرداخت هزینه آزمون

 

خرید کارت اعتباری و دریافت شماره پرونده و رمز عبور

 

کارت ملی و شناسنامه

 

پر کردم فرم ثبت نام و وارد نمودن اطلاعات خواسته شده در این فرم

 

در صورت ایجاد هرگونه تغییر در نحوه ثبت نام آزمون های آزمایشی سنجش، هزینه آزمون ها و مدارک لازم برای ثبت نام، این مقاله به روزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

بیشتر بخوانید: آزمون های جامع سنجش 1401

 

 

 

 

 

راهنمای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های سنجش ۱۴۰۱

برای شرکت در آزمون های سنجش ۱۴۰۱، مانند آزمون های دیگر همراه داشتن کارت ورود به جلسه و مدارک هویتی در روز برگزاری ضروری است. داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون باید از زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سنجش اطلاع داشته باشند. در ادامه مقاله زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های سنجش 1401 توضیح داده شده است.

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های سنجش 1401

 

شرکت تعاونی خدمات آموزش سازمان سنجش، کارت ورود به جلسه آزمون های مرحله ای، تابستانه و جامع داوطلبان را منتشر کرده و چند روز قبل از برگزاری هر آزمون بر روی سایت خود قرار می دهد.

 

داوطلبانی که در مهلت ثبت نام، اقدام به ثبت نام در آزمون آزمایشی مورد نظر کرده، در صورت حضوری بودن برگزاری آزمون های سنجش ۱۴۰۱، معمولا روز سه شنبه قبل از برگزاری هر آزمون می توانند کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت نمایند.

 

سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا آزمون های سنجش به صورت آنلاین و مجازی برگزار شد. به همین دلیل داوطلبان نیازی به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های آزمایشی سنجش نداشتند. در سال ۱۴۰۱ نیز نحوه برگزاری آزمون های سنجش 1401 مشخص نبوده و در صورت آنلاین بودن آزمون ها نیاز به دریافت کارت ورود به جلسه نیست.

 

 

در صورت برگزاری حضوری آزمون های سنجش ۱۴۰۱، کارت ورود به جلسه هر آزمون روز سه شنبه قبل از برگزاری آزمون منتشر می شود.

 

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های سنجش 1401، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های سنجش 1401

 

در صورت برگزاری حضوری آزمون های سنجش ۱۴۰۱، پس از مشخص شدن زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون سنجش 1401 داوطلبان باید به سایت این سازمان به نشانی sanjeshserv.ir مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

 

داوطلبان پس از ورود به صفحه اصلی سایت شرکت تعاونی خدمات آموزش سازمان سنجش باید از منوی بالای صفحه مطابق تصویر زیر بر روی گزینه کارت ورود به جلسه کلیک کنند.

 

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های آزمایشی سنجش

 

در این بخش لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سنجش مورد نظر فعال شده و داوطلبان می توانند کارت ورود به جلسه خود را از این قسمت دریافت نمایند.

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های آزمایشی سنجش 1400 - 1401

 

 

تصاویر فوق مربوط به سال گذشته بوده و در صورت ایجاد تغییر در نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های آزمایشی سنجش 1401 این مقاله به روز رسانی می شود.

 

در صورت ایجاد هرگونه تغییر در نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های سنجش ۱۴۰۱، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

بیشتر بخوانید: دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های آزمایشی سنجش

 

 

 

 

زمان برگزاری آزمون های سنجش ۱۴۰۱

 

متقاضیان آزمون های مرحله ای و جامع پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون آزمایشی سنجش باید طبق حوزه امتحانی مندرج روی کارت ورود به جلسه در آزمون حضور یابند. در صورت مجازی بودن برگزاری آزمون ها، در تاریخ های ذکر شده داوطلبان باید به صورت اینترنتی در آزمون ها شرکت نمایند. در این قسمت از مقاله، زمان برگزاری آزمون های سنجش به تفکیک پایه های تحصیلی توضیح داده شده است.

 

برنامه زمانی آزمون های آزمایشی سنجش پایه دهم برای متقاضیان شرکت در آزمون های سنجش 1401 این پایه به شرح زیر می باشد. داوطلبان می توانند به صورت تک تک یا یک جا اقدام به ثبت نام آزمون های آزمایشی سنجش 1401 نمایند. 

 

 

آزمون آزمایشی مرحله اول سنجش، روز جمعه مورخ 23 مهر ماه به صورت آنلاین برگزار شد.

 

برنامه زمانی آزمون های آزمایشی سنجش پایه دهم
 آزمون های آزمایشیمهلت ثبت نامتاریخ برگزاری آزمون
مرحله ایمرحله اول تا روز سه شنبه 26 مرداد ماه1400/07/23
مرحله دومتا روز سه شنبه 27 مهر ماه 1400/08/14
مرحله سوم تا روز سه شنبه 18 آبان ماه1400/09/05
مرحله چهارمتا روز سه شنبه 9 آذر ماه1400/09/26
مرحله پنجم (جمع بندی ترم اول) تا روز سه شنبه 7 دی ماه 1400/10/24
مرحله ششم تا روز سه شنبه 28 دی ماه1400/11/15
مرحله هفتمتا روز سه شنبه 19 بهمن ماه1400/12/06
مرحله هشتمتا روز چهارشنبه 27 بهمن ماه1400/12/20
جامعنوبت اول جامع (پایه)تا روز سه شنبه 21 اسفند ماه1401/01/26
نوبت دوم جامعتا روز سه شنبه 30 فروردین ماه1401/02/16

 

آزمون های آزمایشی سنجش پایه یازدهم شامل 3 دسته تابستانه، مرحله ای و جامع می باشد که داوطلبان می توانند به صورت تک تک و یا یک جا در این آزمون ها شرکت کنند.

 

 

آزمون های تابستانه و همچنین مرحله اول آزمون های مرحله ای سنجش به صورت آنلاین برگزار شد.

 

برنامه زمانی آزمون های آزمایشی سنجش پایه یازدهم
 آزمون های آزمایشیمهلت ثبت نامتاریخ برگزاری آزمون
تابستانهاول تابستانهتا روز پنجشنبه 14 مرداد ماه1400/05/22 
دوم تابستانهتا روز سه شنبه 26 مرداد ماه1400/06/12
مرحله ایمرحله اول تا روز سه شنبه 26 مرداد ماه1400/07/23
مرحله دومتا روز سه شنبه 27 مهر ماه1400/08/14
مرحله سوم تا روز سه شنبه 18 آبان ماه1400/09/05
مرحله چهارمتا روز سه شنبه 9 آذر ماه1400/09/26
مرحله پنجم (جمع بندی ترم اول) تا روز سه شنبه 7 دی ماه 1400/10/24
مرحله ششم تا روز سه شنبه 28 دی ماه1400/11/15
مرحله هفتمتا روز سه شنبه 19 بهمن ماه1400/12/06
مرحله هشتمتا روز چهارشنبه 27 بهمن ماه1400/12/20
جامعنوبت اول جامع (پایه)تا روز سه شنبه 21 اسفند ماه1401/01/26
نوبت دوم جامعتا روز سه شنبه 30 فروردین ماه1401/02/16

 

آزمون های سنجش ۱۴۰۱ برای پایه دوازدهم مانند سال های گذشته، پرطرفدارترین آزمون ها بوده و داوطلبان برای کسب آمادگی جهت شرکت در کنکور سراسری، در این آزمون ها شرکت می نمایند. زمان برگزاری آزمون های سنجش 1401 برای پایه دوازدهم به شرح زیر می باشد.

 

 

آزمون مرحله اول و دوم تابستانه و همچنین مرحله اول آزمون های مرحله ای سنجش، به صورت آنلاین برگزار شد.

 

برنامه زمانی آزمون های آزمایشی سنجش پایه دوازدهم
 آزمون های آزمایشیمهلت ثبت نامتاریخ برگزاری آزمونگروه های آزمایشی
تابستانهاول تابستانهتا روز پنجشنبه 14مرداد ماه1400/05/22علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی
دوم تابستانهتا روز سه شنبه 26 مرداد ماه1400/06/12
مرحله ایمرحله اول تا روز سه شنبه 26 مرداد ماه1400/07/23علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی، هنر و زبان خارجی (انگلیسی)
مرحله دومتا روز سه شنبه 27 مهر ماه1400/08/14
مرحله سوم تا روز سه شنبه 18 آبان ماه1400/09/05
مرحله چهارمتا روز سه شنبه 9 آذر ماه1400/09/26
مرحله پنجم (جمع بندی ترم اول) تا روز سه شنبه 7 دی ماه 1400/10/24
مرحله ششم تا روز سه شنبه 28 دی ماه1400/11/15
مرحله هفتمتا روز سه شنبه 19 بهمن ماه1400/12/06
مرحله هشتمتا روز چهارشنبه 27 بهمن ماه1400/12/20
جامعنوبت اول جامع (پایه)تا روز سه شنبه 21 اسفند ماه1401/01/26
نوبت دوم جامعتا روز سه شنبه 30 فروردین ماه1401/02/16
نوبت سوم جامعتا روز دوشنبه 12 اردیبهشت ماه1401/02/30
نوبت چهارم جامعتا روز سه شنبه 10 خرداد ماه1401/03/27

 

متقاضیان می توانند با دانلود بودجه بندی آزمون های آزمایشی سازمان سنجش از منابع مربوط به رشته امتحانی خود مطلع شده و با مطالعه منابع خود را آماده زمان برگزاری آزمون های سنجش ۱۴۰۱ نمایند.

 

بیشتر بخوانید: بودجه بندی آزمون های آزمایشی سازمان سنجش

 

مشاوره نحوه شرکت در آزمون سنجش ۱۴۰۱

 

شرکت در آزمون های سنجش، موافقان و مخالفان زیادی دارد و یکی از مسائلی که ذهن داوطلبان را به خود مشغول کرده است، شرکت یا عدم شرکت در این آزمون هاست. در این قسمت از مقاله، مزایای شرکت در آزمون های سنجش را بیان می کنیم تا شما اهمیت این آزمون ها را بهتر درک کنید.

 

فضای این آزمون ها برای داوطلبان بسیار مشابه فضای کنکور سراسری بوده و با قرار گرفتن در این فضا، داوطلبان بهتر می توانند خود را آماده کنکور سراسری کنند.

 

آگاهی از تکنیک های مدیریت زمان کنکور و مدیریت استرس در کنکور سراسری اهمیت بسیاری دارد. آزمون های جامع سنجش تمرینی است برای داوطلبان تا بهتر بتوانند زمان و استرس خود را مدیریت کنند.

 

این آزمون ها محک خوبی است برای ارزیابی معلومات درسی داوطلبان در شرایطی مشابه کنکور سراسری.

 

با شرکت در آزمون های جامع سنجش ۱۴۰۱، داوطلبان در یک جامعه آماری بزرگ و شبیه سازی شده کنکور، وضعیت درسی خود را می توانند ارزیابی کنند و مرحله به مرحله وضعیت خود را با آزمون های قبلی مقایسه کنند و بهبود دهند.

 

یک مزیت دیگر، آشنایی داوطلبان با نحوه طراحی سوالات چهار گزینه ای استاندارد هر درس و سؤالات ترکیبی است.

 

برای اطلاع از نحوه شرکت در آزمون سنجش و همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام درباره این آزمون ها، با سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا اطلاعات کامل در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا از آخرین اخبار آزمون های سنجش مطلع شوید.

 

در ادامه بخوانید: کارنامه آزمون های آزمایشی سنجش



 

سوالات متداول

 

1- ✔️نحوه شرکت در آزمون های سنجش چگونه است؟

✔️برای شرکت در آزمون های سنجش داوطلبان باید به سایت شرکت تعاونی سنجش به نشانی sanjeshserv.ir مراجعه نموده و ثبت نام خود را انجام دهند. در این مقاله نحوه شرکت در آزمون ها بیان شده است.



 

2- ✔️کارت ورود به جلسه آزمون های سنجش چه زمانی منتشر می شود؟

✔️کارت ورود به جلسه آزمون های سنجش روز سه شنبه قبل از زمان برگزاری آزمون منتشر شده و تاریخ دقیق آن در این مقاله توضیح داده شده است.



 

3- ✔️زمان برگزاری آزمون های سنجش چه تاریخی است؟

✔️زمان برگزاری آزمون های سنجش از تابستان 1400 آغاز شده و تا قبل از کنکور 1401 ادامه دارد. در این مقاله تاریخ دقیق برگزاری هر مرحله توضیح داده شده است.

منبع : نحوه شرکت در آزمون سنجش

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7EAw
نظرتان را بنویسید