ثبت نام آزمون تیزهوشان

ثبت نام آزمون تیزهوشان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
sevil77
 این مدارس برای پذیرش دانش آموزان در پایه های هفتم و دهم متوسطه اقدام به برگزاری آزمون می نمایند و دانش آموزان پایه های تحصیلی ششم و نهمی که مفق به قبولی در این آزمون شوند می توانند در این مدارس ثبت نام کرده و به ادامه تحصیل در آن ها بپردازند.

ثبت نام آزمون های تیز هوشان در پایه های هفتم و دهم نیازمند رعایت برخی شرایط و موارد خاصی است که درنظر گرفتن تمامی آن ها برای داوطلبان شرکت در این آزمون لازم و ضروری می باشد که در ادامه به بررسی هر یک از موارد مربوط به ثبت نام آزمون تیزهوشان می پردازیم.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان:

به استناد سایت هیوا دانش آموزانی که علاقه مند به شرکت در آزمون استعداد های درخشان هستند باید در زمان تعیین شده برای ثبت نام این مدارس به سایت ثبت نام مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را با دقت تکمیل و ثبت نمایند.

در صورتی که اطلاعات وارد شده در هنگام ثبت اشتباه بوده و با اطلاعات دانش آموز مغایرت داشته باشد، داوطلب اجازه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان و شرکت در آزمون را نخواهد داشت. بنابراین بهتر است در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان با تمرکز و دقت کافی به سوالات پاسخ دهید.



نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان به این صورت است که دانش آموزان هر یک از پایه های ذکر شده باید به سایت ثبت نام مخصوص خود که برای دانش آموزان پایه هفتم hoosh.medu.ir و برای دهمی ها azmoon.medu.ir می باشد مراجعه کرده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند.

همچنین در صورت عدم دسترسی به هر یک از سامانه های ذکر شده می توانید به سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir مراجعه کرده و از بخش مربوط به ثبت نام تیزهوشان اقدام به ثبت نام نمایید.

توصیه می شود به منظور جلوگیری از اشتباه در ثبت نام ، راهنمای ثبت نام تیزهوشان سایت هیوا مطالعه شود

 ثبت نام تیزهوشان

شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان :

دانش آموزان داوطلب شرکت در آزمون ثبت نام مدارس سمپاد برای حضور در جلسه آزمون نیازمند داشتن یکسری شرایط تحصیلی می باشند که این شرایط برای ورودی های هفتم و دهم مدارس تیزهوشان با یکدیگر متفاوت است.

شرایط در نظر گرفته شده برای دانش آموزان پایه ششم ابتدایی برای شرکت در آزمون تیزهوشان به این صورت است که دانش آموزان این پایه تحصیلی علاوه بر این که باید مشغول به تحصیل در پایه ششم ابتدایی باشند، باید تمامی نمرات پایه پنجم و ششم آن ها نیز دارای نمره و مقیاس خیلی خوب باشد، البته در صورت داشتن یک نمره خوب در مجموع نمرات دانش آموز، امکان ثبت نام در آزمون تیزهوشان برای او وجود داشته و مشکلی نخواهد بود.

دانش آموزان پایه نهمی که قصد ثبت نام در آزمون نهم به دهم تیزهوشان را داشته باشند باید مشغول به تحصیل در پایه نهم متوسطه اول باشند و نمره معدل کل سالانه پایه هشتم آن ها نیز 19 باشد.

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان:

به گزارش سایت اطلاع رسانی اخبار تیزهوشان هیوا دانش آموزان داوطلب شرکت در آزمون تیزهوشان در هر یک از پایه های تحصیلی هفتم و دهم در هنگام ثبت نام می توانند دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان را نیز دریافت کرده و مطالعه نمایند.

اطلاعات درج شده در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان شامل جزئیات مربوط به شرایط برگزاری جلسه آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان شرکت کننده در آزمون و تاریخ و محل برگزاری آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان می باشد.

برای مطالعه نحوه ثبت نام در سایت تیزهوشان نهم به دهم در سایت هیوا کلیک کنید

azmoon.medu.ir

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ثبت نام تیزهوشان:

دانش آموزان پس از ثبت نام در آزمون مدارس سمپاد و پرداخت هزینه ثبت نام باید در تاریخ مشخصی که از طرف سازمان پروش استعداد های درخشان تعیین و اعلام می گردد به سایت ثبت نام مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان خود را دریافت نمایند.

توجه داشته باشید در صورتی که اطلاعات ذکر شده در کارت ورود به جلسه آزمون اشتباه بوده و یا دارای خطاهایی باشد باید قبل از برگزاری جلسه آزمون مشکلات مربوطه را رفع کرده و اصلاح نمایید. مغایرت اطلاعات کارت ورود به جلسه دانش آموزان با اطلاعات شخصی یا تحصیلی آن ها باعث می شود که دانش آموزان از شرکت در جلسه آزمون محروم شوند و اگر این اتفاق برای دانش آموزانی در پایه نهم متوسطه اول بیافتد فرصت مجددی برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان برای آن ها وجود نخواهد داشت.

منابع آزمون تیزهوشان:

منابع سوالات طرح شده برای آزمون تیزهوشان پایه دهم کتاب های درسی دانش آموزان می باشند. دسته بندی سوالات ارائه شده در آزمون مدارس تیزهوشان به دو دسته کلی سوالات تحلیلی و تحصیلی تقسیم می گردد.

سوالات تحصیلی آزمون سمپاد نهم به دهم شامل پرسش های عنوان شده از دروس این پایه تحصیلی می باشد که دانش آموزان برای یادگیری هرچه بهتر آن ها می توانند علاوه بر دریافت سوالات آزمون های سال های گذشته به مطالعه کتاب های کمک درسی مرتبط با هریک از درس های ارائه شده نیز بپردازند.

سوالات آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم تنها شامل سوالات استعداد تحلیلی و سنجش هوش می باشد که دانش آموزانی داوطلب این آزمون برای بالا بردن میزان موفقیت خود می توانند سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم سال های گذشته را دریافت کرده و با مطالعه آن ها با نوع سوالات و میزان دشواری آن ها آشنا شوند.

 دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند باید با تمام توان خود برای موفقیت در این آزمون تلاش کنند و اجازه ندهند که اضطراب و نگرانی های ناشی از دشواری این آزمون باعث از بین رفتن روحیه و اعتماد به نفس آن ها شود چرا که در این صورت حتی اگر هیچ مشکلی در یادگیری مطالب نداشته باشند بازم در پاسخگویی به سوالات دچار مشکل شده و شانس موفقیت خود را در آزمون تا حد زیادی کاهش می دهند.

برای مطالعه نحوه ثبت نام در سایت تیزهوشان ششم به هفتم سایت هیوا کلیک کنید

hoosh.medu.ir

منبع : ثبت نام آزمون تیزهوشان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wG7M
نظرتان را بنویسید