راهنمای خرید دستگاه تسمه کش

راهنمای خرید دستگاه تسمه کش
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mina

تسمه کشی یک راه حل عالی برای محافظت از محصول تان در جریان حمل و نقل و انبار کردن آن است. از دستگاه تسمه کش می توانید تقریبا برای محافظت از هر چیزی ، از محصولات شکننده گرفته تا محصولات سنگین استفاده کنید . محصولاتی که می خواهید تسمه کشی کنید می توانند بسته بندی های متنوعی داشته باشند و گاها شاید بسته بندی خاصی نداشته باشند.

در کل سه نوع دستگاه تسمه کش وجود دارد : دستگاه تسمه کش دستی ، تسمه کش نیمه اتوماتیک و تسمه کش تمام اتوماتیک . برای خطوط تولید که حجم بالایی از بسته بندی را نیاز دارند تسمه کشی اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک به شدت توصیه می شود. آنها فرایند کشیدن ، سفت کردن و بستن را بصورت اتوماتیک انجام داده و سرعت شما را بالا می برند.

در اینجا تفاوت ساختاری بین دستگاههای مختلف هم وجود دارد مثل اندازه کمان یا اندازه میز کار تسمه کش که برای تحرک بیشتر می توانید از آن استفاده کنید. شما همچنین می توانید گزینه های قابل حمل را در نظر بگیرید و دستگاه تسمه کش پرتابل برقی یا دستی را انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت استرچ پالت بر روی لینک کلیک نمائید.

چرا بایدی دستگاه تسمه کش دستی انتخاب کنیم ؟

دستگاه تسمه کش دستی و دستگاه تسمه کش قابل حمل مناسب برای بسته بندی ها متنوع هستند. این دستگاهها می توانند به صورت عمودی یا افقی و یا هر مدل دگیر تسمه کشی کنند .

این مدل ها مناسب شرکت هایی با نرخ بسته بندی پائین است که کمتر از 50 تسمه کشی در ساعت نیاز دارند. از این دستگاهها می توانید بصورت ثابت یا در حال حرکت نیز استفاده کنید. همچنین خرید این دستگاهها نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارد و با این روش می توانید پالت هایتان را به ارزانی تسمه کشی کنید.

چرا باید دستگاه تسمه کش اتوماتیک را انخاب کنبم؟

دستگاههای تسمه کش اتوماتیک ، بسته بندی را روی خط تولید شناسایی کرده و فرمان تسمه کشی را می دهد. مزیت این دستگاهها این است که نیاز به اپراتور ندارند. خروجی این تسمه کش ها نهایتا 60 تسمه در دقیقه است و ابعاد باید به دقت محاسبه شوند. هزینه خرید این دستگاهها بالاست و با توجه با مشخصات فنی و اندازه دستگاه قیمت آن تعیین می شود.

دستگاههای تسمه کش اتوماتیک کارکرد آسانی دارند چون تنها کاری که باید انجام دهیدگذاشتن محصول درون کمان دستگاه و فشار دادن یک پدال پایی یا دکمه است.

دستگاه تسمه کش دارای کمان را انتخاب کنم یا دارای میز؟

دستگاه تسمه کش اتواتیک دروازه ای

دستگاه تسمه کش دارای کمان از تسمه کش های میزی سرعت خیلی بالاتری دارند و نیاز خیلی کمتری به درگیری اپراتور دارند و از طرف دیگر گرانتر هم هستند.

برای انتخاب تسمه کش دارای کمان الزامی است که بدانید حداکثر اندازه محصولی که می خواهید تسمه کشی کنید چه اندازه است ؟ این به شما امکان می دهد تا بهترین اندازه کمان را انتخاب کنید. دو اندازه استاندار برای فضای داخلی کمان به ترتیب عرض 850 * طول 650 و عرض 650 * طول 500 میلی متر هستند. شما همچنین باید تعداد تسمه کشی که نیاز دارید را مشخص کنید تا بدانید که چه دستگاهی مناسب کار شماست . در بعضی موارد اگر دستگاه استاندارد جواب کار شما را ندهند باید به سراغ دستگاه تسمه کش سرعت بالا (های اسپید) بروید. برای خرید دستگاه تسمه کش اتوماتیک دروازه ای بر روی لینک کلیک نمائید.

دستگاه تسمه کش میز دار

 دستگاه تسمه کش های میز دار نیمه اتوماتیک هستند و نیاز بالایی به کار اپراتوری دارند.شما باید محصول را روی میز قرار دهید ، دکمه یا پدال را فشار دهید تا تسمه کشی شروع شود و بعد از انجام فرایند تسمه کشی باید اپراتور محصول را از روی میز بردارد. این دستگاه مناسب حجم کم بسته بندی با ورودی کم هستند و بصورت استاندارد این دستگاهها اندازه یک میز کوچک هستند.

اپراتور بصورت دستی سر تسمه ای که از دستگاه بیرون آمده است را می گیرد و از روی محصول می کشد و به صورت دستی به قسمت کش و بستن وارد می کند. دستگاه عمل کشش را بصورت اتوماتیک و بر اساس تنظیمات قبلی انجام می دهد و در آخر آن را می بندد و برای انجام تسمه کشی بعدی مقداری تسمه بیرون می گذارد. تسمه کش های میزدار گران نیستند و می توانند و می توانند فوقلعاده همه کاره باشند و برای هر دو استفاده تسمه کشی های اولیه کم حجم و تسمه کشی های گه گاه آفلاین مناسب هستند.

کارکرد دستگاه تسمه کش میزدار

شما باید محصول را روی میز قرار دهید ، دکمه یا پدال را فشار دهید تا تسمه کشی شروع شود و بعد از انجام فرایند تسمه کشی باید اپراتور محصول را از روی میز بردارد. این دستگاه مناسب حجم کم بسته بندی با ورودی کم هستند و بصورت استاندارد این دستگاهها اندازه یک میز کوچک هستند. اپراتور بصورت دستی سر تسمه ای که از دستگاه بیرون آمده است را می گیرد و از روی محصول می کشد و به صورت دستی به قسمت کشش و بستن وارد می کند.

دستگاه عمل کشش را بصورت اتوماتیک و بر اساس تنظیمات قبلی انجام می دهد و در آخر آن را می بندد و برای انجام تسمه کشی بعدی مقداری تسمه بیرون می گذارد. تسمه کش های میزدار گران نیستند و می توانند و می توانند فوقلعاده همه کاره باشند و برای هر دو استفاده تسمه کشی های اولیه کم حجم و تسمه کشی های گه گاه آفلاین مناسب هستند.

مزیت این دستگاههای تسمه کشی این است که اندازه محصول مهم نیست. بسته ها حداقل باید 10 سانتی متر عرض داشته باشند تا بتوانند توسط تیغه بریده شوند . و چون این دستگاهها کمان ندارند اندازه محصول محدودتی ندارد. سیکل بستن تسمه 2.4 ثانیه است که نسبتا سریع است. دستگاه تسمه کش میز دار یک مزیت دارد : اپراتور باید تسمه بیرون آمده از میز را بصورت دستی گرفته و به قسمت کشش معرفی کند و بعد از آن کار تسمه کشی شروع می شود. این فرایند کاملا مناسب تسمه کشی های با نرخ کم و متوسط مناسب است.

از چه تسمه ای برای دستگاه تسمه کشی استفاده کنیم؟

انواع مختلفی از تسمه برای انجام کارتان موجود هستند و در زیر چند نکته آورده ایم که باید به آنها توجه کنید:

کاربرد و استفاده در نظر گرفته شده چیست؟

وزن و نوع بار ، ثابت یا دینامیک

تسمه باید در چه شرایط آب و هوایی باشد؟

تسمه کشی دستی است یا اتوماتیک ؟

در زیر ما تسمه های عمومی و معرف در بازرا را خدمت شما معرفی می کنیم:

تسمه های پلی پروپیلین یا PP ( Polypropylene ):

این یک گزینه کاملا به صرفه و اقتصادی است که می تواند برای تسمه کشی پالت ها و بارهای کمتر از 350 کیلوگرم مورد استفاده قرار گیرد. مزیت اصلی آن انعطاف بالاست که استفاده از آن را آسان می کند و در برابر تغییرات دمایی و زنگ زدگی مقاوم است. می توان برای تسمه کشی محصولات بی ثبات ، جلوگیری از دزدی بارهای ارزشمند و انبار کردن آنها از این تسمه ها استفاده کرد. شما می توانید این تسمه ها را با دست یا دستگاه مخصوص باز کنید.

تسمه های پلی استر ( PET ):

تسمه های پلی استر مناسب بسته بندی های سنگین 550 تا 1000 کیلوگرمی بسته به مدل تسمه هستند. همچنین برای انواع چوب و تخته ، مصالح ساختمانی خاص ، صفحات بزرگ که امکان فشرده سازی دارند مناسب هستند. به لطف مقاومت و انعطاف پذیری بالا بسته بندی های انجام شده توسط این تسمه ها از تاثیرات جابجایی محافظت می شوند. علاوه بار این کنترل این تسمه ها امن و آسان است . زنگ نمی زند و تا دمای 80 درجه سانتی گراد و تابش مستقیم خورشید و رطوبت مقاوم است. و تغییر شکل هم نمی دهد. همچنین از این جنس تسمه می توان در انبار بلند مدت کالاها استفاده کرد. و در آخر اینکه تسمه های پلی استر را میتوان بصورت دستی یا با دستگاههای پنوماتیک یا برقی باز کرد.

تسمه فلزی:

این تسمه ها محکمترین هستند و برای محصولاتی سنگین دارای لبه ها تیز مانند تیر آهن و تیرچه که قابلیت فشرده سازی ندارند مناسب اند. بر خلاف تسمه های دیگر تسمه فلزی بعد از بسته شدن خم نمی شود و برای بستن آن نیاز به اتصالات ندارید و تا بارهای 2000 کیلوگرم را می توانیدبا این تسمه با خیال راحت ببندید.  برای خرید تسمه کش فلزی دستی بر روی لینک کلیک نمائید.

پلی استر بافته شده :

پلی استر بافته شده مقاومترین نوع برای تسمه کشی است. این تسمه برای بسته بندی محصولات ظریف و بی ثبات بهترین است. این تسمه با مواد سبک نساجی بافته شده است و باعث جا گذاشتند رد و زنگ زدگی روی محصول نمی شود. این نوع مناسب کار با دست و دستگاه است. این تسمه ها برای تسمه کشی بارهای تا 950 کیلوگرم مناسب اند و ضد پارگی هستند که آنها را برای بارهای سنگین ایده آل می کند. علاوه بر این ها شما می توانید با تقسیم یک تسمه در طول می توانید گره هایی برای افزایش امنیت محصول روی تسمه بزندی.

نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر