ثبت ‌نام 250 هزار کودک در طرح سنجش سلامت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سید جواد حسینی در خصوص برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در روزهای کرونایی گفت : تمام ابعاد کاری آموزش ‌و پرورش تحت تاثیر کرونا است از این‌ رو طرح سنجش را با یک ماه تاخیر شروع کردیم زیرا این برنامه جوهره اصلی‌ اش حفظ و ارتقا سلامت است .

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی با بیان چرایی اجرای برنامه سنجش اظهار کرد : بر اساس مصوبه هیات دولت در سال 75 ، اساسنامه سازمان و قانون برنامه پنج ساله اجرای طرح سنجش الزامی است .

وی افزود : انجام برنامه سنجش به بهبود کیفیت آموزش ‌و پرورش منجر می‌شود زیرا با شناسایی دانش آموزان ناتوان جسمی و حرکتی و اوتیسم می ‌توان دانش آموزان را جایابی مناسب کرد .

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی گفت : با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا این طرح را شروع کردیم و همه پروتکل ‌ها را رعایت کرده ‌ایم . در حال حاضر سنجش فقط از دانش آموزان بدو ورود به دبستان گرفته می‌ شود و 200 پایگاه سنجش را نسبت به سال گذشته افزایش دادیم .

وی افزود : کار دیگری که ما امسال انجام دادیم این بوده که پیش‌ تر اتاق انتظار برای والدین نداشتیم اما اکنون این اتاق برای والدین در نظر گرفته شده است . همچنین قبلا زمان سنجش برای هر دانش ‌آموز 15 دقیقه بوده اما اکنون زمان سنجش برای هر فرد را به 30 دقیقه رسانده‌ایم .

حسینی ادامه داد : ما پیش ‌تر در شیفت بعدازظهر امکان سنجش را نداشتیم اما الان این امکان فراهم شده و سنجش در شیفت بعدازظهر نیز انجام می‌شود . همچنین ضد عفونی کردن دانش‌آموزان ، استفاده از ماسک و نحوه پرداخت هزینه‌ ها از طریق دستگاه لحاظ شده است .

رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی در خصوص نوبت‌ دهی برای سنجش نوآموزان گفت : خانواده‌ ها ضمن مراجعه به مدارس برای ثبت ‌نام نوآموز خود ، در طرح نوبت ‌دهی طرح سنجش نیز قرار می‌گیرند .

وی افزود : اگر ازدحامی در پایگاه‌ های سنجش بوده است به این دلیل است که خانواده‌ها در ساعت مقرر مراجعه نکرده‌اند .

حسینی در پاسخ به این پرسش که تا امروز چه تعداد از نوآموزان در این طرح شرکت کردند ، گفت : تا امروز 250 هزار نفر نوبت‌گیری و 13 هزار نفر در طرح سنجش شرکت کردند که نسبت به گذشته استقبال خوبی بوده است .

وی در پایان گفت : اگر در استانی ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص داد که فعلا نباید طرح سنجش دانش آموزان صورت گیرد ، می‌‎توانند آن را به زمان دیگری موکول کنند که شرایط بهتر باشد .

منبع : ثبت ‌نام 250 هزار کودک در طرح سنجش سلامت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DvnK
نظرتان را بنویسید