ثبت نام طلاق توافقی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
طلاق یکی از تنش زا ترین و آسیب زا ترین فرایندهایی است که افراد ممکن است در زندگی تجربه کنند و می تواند باعث احساساتی نظیر غم ، خشم ، سرزنش و اضطراب آینده شود و فرایند حقوقی انجام آن نیز می تواند بر شدت این احساسات و استرس آن تاثیر بیشتری بگذارد .

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق است که می تواند به زوجین در کاهش استرس و تنش طلاق کمک کرده و رضایت هر دو طرف را در نهایت تا حدودی براورده کند . اگر شما هم در این وضعیت قرار گرفته و تصمیم گرفته اید از همسر خود به صورت توافقی جدا شوید لازم است با ثبت نام طلاق توافقی و چگونگی نوبت دهی و انجام آن آشنا شوید اما قبل از آن لازم است در مورد طلاق توافقی بیشتر بدانید .


طلاق توافقی چیست

در قوانین کشور ما ، طلاق به سه دسته می تواند انجام شود : طلاق توافقی ، طلاق از طرف زن و طلاق از طرف مرد که مهم ترین تفاوت طلاق توافقی با دو نوع دیگر این است که این طلاق با توافق زن و شوهر بر سر تمام مسائل مالی و دیون و تکالیف از جمله نفقه زن ، مهریه ، جهیزیه ، اجرت المثل و حضانت فرزند انجام می شود .

این نوع طلاق مزایای زیادی برای زوجین دارد از جمله اینکه آن ها کمتر با مشکلات حقوقی روبرو می شوند و در نتیجه استرس کمتری نیز در روند انجام طلاق اتفاق می افتد . همچنین ، افراد می توانند با چانه زنی به آنچه برایشان اولویت دارد برسند و کودکان نیز کمتر با مشاجره والدین خود روبرو می شوند .

طلاق توافقی معایبی نیز دارد از جمله اینکه سریع بودن روند آن مانع از حل اختلاف میان برخی از زوجین می شود و ممکن است برخی از افراد کاملاً احساسی تصمیم گرفته و طلاق بگیرند . انجام طلاق توافقی در ابتدا نیاز به ثبت نام در سامانه تصمیم و نوبت دهی سامانه تصمیم طلاق دارد که در ادامه با آن آشنا می شوید .




 
سامانه تصمیم چیست

سامانه تصمیم و نوبت دهی آن در جهت کاهش آمار طلاق و در راستای طرح حمایت از خانواده طراحی و اجرا شد که زوجین لازم است قبل از مراجعه به دادگاه برای انجام طلاق توافقی در این سامانه ثبت نام کنند . با ثبت نام در این سامانه ، 5 جلسه دریافت مشاوره برای زوجین مقرر می شود تا در صورت امکان سازش میان آن ها صورت گرفته و از طلاق منصرف شوند .

این جلسات مشاوره به خصوص برای زوجینی کمک کننده است که اختلافات کمتری میان آن ها وجود داشته و بیشتر از روی لجبازی تصمیم به طلاق گرفته اند . وقتی افراد در جلسات مشاوره پس از طلاق شرکت می کنند روش های حل تعارض را یاد گرفته و می توانند تعامل بهتری با یکدیگر داشته باشند .

در صورتی که پس از این جلسات باز هم سازش صورت نگیرد ، بعد از 45 روز ، زوجین برگه عدم سازش را دریافت می کنند و پس از آن برای ادامه روند حقوقی لازم است به دادگاه مراجعه کنند .



نحوه ثبت نام طلاق توافقی

زوجینی که می خواهند طلاق توافقی بگیرند حتماً باید برگه عدم سازش برای آن ها صادر شود تا روند حقوقی انجام طلاق برای آن ها طی شود به همین دلیل لازم است قبل از هر کاری ، در سامانه تصمیم ثبت نام کنند تا وقت مشاوره به آن ها اختصاص داده شود که در این سامانه از روانشناس ، مددکار اجتماعی و متخصصین خانواده کمک گرفته می شود . در ادامه با نحوه ثبت نام طلاق توافقی و مراحل نوبت دهی سامانه تصمیم طلاق به صورت تصویری آشنا می شوید .

1. در قدم اول از مراحل نوبت دهی سامانه تصمیم طلاق لازم است عبارت سامانه تصمیم را همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در موتور جستجوگر وارد کرده و وارد سایت www.zaman.behzisti.net شوید .



2. بعد از اینکه وارد سایت سامانه تصمیم شدید ، نقشه ایران را می بینید که در آن باید شهر محل سکونت خود را انتخاب کنید  .





3. در این مرحله لازم است نوع درخواست طلاق و همچنین مشخصات اولیه خود و همسرتان شامل تابعیت ، کد ملی ، نام و نام خانوادگی ، تلفن تماس و کد اقامت را وارد کنید .





4. پس از ثبت مشخصات اولیه و انتخاب مرکز مشاوره لازم است بر روی ثبت درخواست کلیک کنید تا در مرحله بعد بتوانید ساعت و تاریخ مراجعه را انتخاب کنید .





5. در این مرحله ، لازم است از میان گزینه ها ، تاریخ و ساعتی که برای شما و همسرتان از همه مناسب تر است انتخاب کنید تا وقت مشاوره شما تنظیم شود .





6. در این مرحله اطلاعاتی که وارد کرده اید را مشاهده می کنید اگر این اطلاعات صحیح بود بر روی تایید کلیک کرده تا کد پیگیری را دریافت کنید .





7. در مرحله آخر ، کد پیگیری به همراه تاریخ و ساعت جلسه مشاوره را می توانید مشاهده کنید . به یاد داشته باشید که در هنگام مراجعه به مرکز مشاوره ، همراه داشتن مدارک شناسایی الزامی است .





+++ برای ورود به سامانه تصمیم کلیک کنید +++



پس از برگزاری 5 جلسه مشاوره برای زوجین ، در مدت 45 روز نتیجه مرکز مشاوره به سازمان بهزیستی اعلام می شود که در صورتی که سازش میان زوجین صورت نگرفته بود بهزیستی برگه عدم سازش را به دفتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می دهد و پس از آن زوجین می توانند برای ادامه روند حقوقی و مراجعه به دادگاه اقدام کنند 




 جمع بندی

نوبت دهی سامانه تصمیم و ثبت نام در این سامانه و شرکت در جلسات مشاوره قبل از صورت گرفتن طلاق ، تنها برای طلاق توافقی اجباری است اما در صورتی که طلاق از طرف مرد یا از طرف زن باشد نیز باز هم افراد می توانند به صورت اختیاری در این جلسات شرکت کنند که روند ثبت نام آن ها نیز به شکل طلاق توافقی است با این تفاوت که در سایت سامانه تصمیم لازم است گزینه طلاق از طرف مرد یا از طرف زن را برای نوبت دهی انتخاب کنند .

شرکت در این جلسات حتی اگر کمکی به سازش میان زوجین نکند می تواند روند طلاق را برای هر دو نفر آسان تر کرده و آن ها را ترغیب کند که برای بهبود روحی پس از طلاق ، در آینده به صورت فردی مشاوره بگیرند . به هر حال ، این اتفاقی دردناک بوده و منجر به احساسات مختلفی در افراد می شود که آن ها لازم است برای عبور سالم از این مسیر ، احساسات خود را در جلسات مشاوره و با روانشناس ابراز کرده تا روند بهبودی در آن ها سریع تر صورت بگیرد .





سوالات متداول

1- برای ثبت نام طلاق توافقی از چه راهی می توان اقدام کرد ؟

لازم است افراد برای ثبت نام طلاق توافقی به سایت تصمیم مراجعه کرده و از طریق آن وقت مشاوره بگیرند که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .


2- طلاق توافقی به چه صورت انجام می شود ؟

اولین گام برای انجام طلاق توافقی شرکت در جلسات مشاوره سامانه تصمیم است که در صورت عدم سازش پس از این جلسات ، روند حقوقی طلاق برای زوجین صورت می گیرد که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .


3- جلسات مشاوره سامانه تصمیم چگونه به افراد کمک می کند ؟

شرکت در این جلسات به زوجینی که از سر لجبازی و احساسات شدید تصمیم به طلاق گرفته اند کمک می کند که روش های حل تعارض را یاد گرفته و بتوانند به سازش برسند که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است . 

منبع : ثبت نام طلاق توافقی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RAjz
نظرتان را بنویسید