رشته های بدون کنکور کاردانی 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان متقاضی ثبت نام بدون کنکور در پذیرش مقطع کاردانی فنی و حرفه ای 99 یا همان کاردانی پیوسته و ناپیوسته ، می توانند یکی از رشته های بدون آزمون این مقطع را انتخاب کرده و ثبت نام خود را انجام دهند . رشته های مختلفی از جمله رشته های فنی ، هنری و ... به صورت بدون آزمون ارائه می شوند .

کنکور کاردانی فنی و حرفه ای هر ساله به منظور جذب فارغ التحصیلان رشته های فنی ، کاردانش و هنرستانی از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود . در طی سال های اخیر برگزاری این آزمون دستخوش تغییراتی شده که از جمله می توان به اضافه شدن مقطع کاردانی ناپیوسته و بدون آزمون شدن پذیرش برخی رشته های این مقطع اشاره کرد .

طبق تغییرات اخیر این آزمون ، پذیرش تعداد زیادی از رشته محل های مقطع کاردانی به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود و برای تعداد محدودی از رشته های پرطرفدار این مقطع آزمون برگزار می شود . داوطلبانی که طرفدار پذیرش بدون کنکور سال 99 بوده و علاقه ای به شرکت در آزمون ندارند می توانند با رعایت شرایط لازم ، برای رشته های بدون کنکور این مقطع نام نویسی کنند . از این رو در ادامه این مقاله لیست کامل رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99 را ارائه داده ایم .


رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99
داوطلبانی که متقاضی ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور مقطع کاردانی فنی حرفه ای هستند می توانند نخست با بررسی لیست رشته های بدون آزمون ارائه شده و رشته های مجاز به انتخاب هر کدام ، اولویت مورد نظر خود را تعیین و سپس در زمان ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99 نسبت به تکمیل نام نویسی خود اقدام کنند . در ادامه رشته های بدون کنکور کاردانی 99 ارائه شده است .



رشته های بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای
 الكترونيک    تربيت كودک    الكترونيک و مخابرات دريايی
ساخت و توليد    مديريت خانواده    ناوبری
صنايع فلزی    طراحی و دوخت    امور اداری
صنايع چوب و مبلمان    هنرهای تجسمی - نقاشی     معدن
چاپ    امور دامی    مكانيک موتورهای دريايی
ساختمان    امور زراعي و باغی    مكاترونيک
صنايع شيميايی    ماشين های كشاورزی    پويانمایی
صنايع نساجی    موسيقی    فتوگرافيک
متالورژی    هتلداری و گردشگری    معماری داخلی
سراميک    حمل و نقل    معماری داخلی





 خاطر نشان می شود که لیست رشته های ارائه شده بر اساس دفترچه کنکور کاردانی سال 98 بوده و به محض انتشار لیست رشته های کنکور کاردانی 99 و در صورت تغییر رشته ها ، این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .

مشاوره انتخاب رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99
 همانطور که پیش از این اشاره شد ، ثبت نام 99 به صورت همزمان انجام می شود . پذیرش رشته های بدون آزمون این مقطع صرفا بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل کل دیپلم داوطلبان انجام می شود . البته خاطر نشان می شود که حد نصابی برای معدل داوطلبان تعریف نمی شود و پذیرش با مقایسه معدل داوطلبان متقاضی یک رشته محل انجام می شود .



 با استناد به این موضوع می توان گفت پذیرش نهایی هر فرد وابسته به معدل سایر داوطلبان متقاضی رشته محل مذکور می باشد . اما در هر صورت بدیهی است که هر چه قدر سوابق داوطلب ( معدل کل دیپلم ) بهتر باشد شانس قبولی نیز به همان نسبت بالاتر خواهد بود .



 نکته حائز اهمیت در انتخاب رشته بدون کنکور مقطع کاردانی فنی و حرفه ای 99 این است که داوطلبان باید مطابق جداول تجانس رشته تحصیلی و رشته انتخابی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99 ، رشته های متناسب با کد رایانه ای دیپلم خود را انتخاب کنند . به زبانی ساده تر امکان تغییر رشته و گروه تحصیلی در این مقطع مجاز نمی باشد .



 داوطلبان متقاضی پذیرش بدون آزمون مقطع کاردانی ، می توانند علاوه بر پذیرش رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری ( فنی حرفه ای ) ، در پذیرش مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی نیز ثبت نام کنند . تمامی رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون آزمون ارائه می شوند که بدلیل تنوع بالای رشته ها و گرایشها می توانند گزینه مناسبی برای داوطلبان باشند . 

اگر پس از مطالعه مقاله رشته های بدون کنکور کاردانی 99 ، سوالی در زمینه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99 دارید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .



هم چنین با توجه به اینکه تمامی رشته های مقطع کاردانی فنی حرفه ای دانشگاه آزاد 99 به صورت بدون آزمون ارائه شده ، به داوطلبان علاقه مند به تحصیل بدون آزمون در مقطع کاردانی توصیه می شود علاوه بر دانشگاه های سراسری و غیرانتفاعی در پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی دانشگاه آزاد نیز ثبت نام کنند . داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 مطلع شوند .


سوالات متداول

1- پذیرش رشته های بدون آزمون کاردانی بر چه اساسی انجام می شود ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده است ، پذیرش این رشته ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان انجام می شود .

2- کدام رشته های کاردانی بدون آزمون ارائه می شود ؟
برخی از رشته های فنی ، هنری و خدماتی این مقطع بدون ازمون ارائه می شود که لیست کامل رشته ها در این مقاله ارائه شده است .

3- آیا برای ثبت نام رشته های بدون آزمون کاردانی هم تجانس رشته باید رعایت شود ؟
بله . همانطور که در این مقاله اشاره شده ، داوطلبان برای انتخاب رشته های بدون آزمون این مقطع هم باید تجانش رشته را رعایت کنند .

منبع : رشته های بدون کنکور کاردانی 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2Zgv
نظرتان را بنویسید