Long-tail keywords به مجموعهای از کلمات کلیدی گفته میشود که شامل 3 تا 4 کلمه یا بیشتر هستند و به طور معمول به نیازهای خاص کاربران پاسخ میدهند. برای مثال، به جای استفاده از کلمه “کتاب”، از کلمات کلیدی “کتاب رمان فانتزی” استفاده میشود.
با استفاده از Long-tail keywords، میتوانید به مخاطبان خود پیام دقیقتری رسانده و نیازهای خاص آنها را برآورده کنید. به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک فروشگاه آنلاین دارید که محصولات متنوعی را ارائه میدهد. در صورت استفاده از کلمات کلیدی عمومی مانند “لباس”، شما با رقابت با سایر فروشگاههای آنلاین مواجه خواهید شد و احتمالاً نتوانید در رتبهبندی صفحات نتایج جستجو بالا بیایید. اما با استفاده از کلمات کلیدی خاصتر مانند “لباس زنانه شیک برای مراسم” یا “لباس مجلسی مردانه”، میتوانید به دنبال جستجوهای خاص کاربران بگردید و به شما امکان دهد تا در بین نتایج جستجو بالاتر قرار بگیرید.