مزایا و معایب پالت های پلاستیکی

مزایا و معایب پالت های پلاستیکی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
irpallet

در دنیای لجستیک، پالت ها ویژگی های بسیار خوبی هستند و در انواع مختلفی موجود هستند. پالت پلاستیکی معمولا مورد استفاده قرار گرفته است و در تدارکات یا انبارها ضروری است. استفاده از پالت های پلاستیکی نسبت به پالت های بامبو، فولادی و چوبی مزایای زیادی دارد و در این مقاله بیشتر خواهید آموخت.

پالت های پلاستیکی معمولاً در سطح جهانی مورد استفاده قرار می گیرند و مزایای آنها بیشتر از معایب آن است.

مزایای استفاده از پالت های پلاستیکی



در اینجا مهمترین مزایای استفاده از پالت های پلاستیکی وجود دارد:

1. طول عمر بیشتر


اگر اغلب اقلامی را حمل می‌کنید یا از پالت‌ها در انبار استفاده می‌کنید، سرمایه‌گذاری روی پالت‌های بادوام با طول عمر بیشتر منطقی است. پالت های پلاستیکی را می توان برای مدت طولانی بدون سایش زیاد استفاده کرد. این با پالت چوبی بسیار متفاوت است. به منظور حفاظت از محیط زیست و کاهش هزینه های عملیاتی، پالت های پلاستیکی قطعا بهتر از پالت های چوبی هستند

2. آسان برای حفظ استانداردهای بهداشتی بالا


سطح صاف پالت پلاستیکی را می توان به راحتی و به طور کامل بین استفاده تمیز کرد. از آنجایی که پالت های پلاستیکی رطوبت را جذب نمی کنند، بر خلاف مشکلات رایج پالت های چوبی مانند آسیب حشرات، پوسیدگی و بوی خاص هستند. بنابراین پالت های پلاستیکی برای صنایعی با الزامات نظارتی و بهداشتی مانند صنایع غذایی، صنایع داروسازی، صنایع شیمیایی و صنعت نوشیدنی مناسب هستند.

3. پالت پلاستیکی سبک تر و حمل و نقل آسان تر است


اگر نیاز به حمل و نقل محصولات دارید، نیازی به استفاده از پالت های پلاستیکی برای پرداخت هزینه های حمل و نقل و جابجایی زیادی مانند پالت های چوبی ندارید. , در صورت استفاده از پالت های پلاستیکی می توانید وزن پالت های پلاستیکی را حدود 30%-35% از پالت های چوبی کاهش دهید، بنابراین 35% هزینه حمل و نقل کمتری را پرداخت خواهید کرد.

4. ذخیره سازی 


مزیت اصلی پالت های پلاستیکی نسبت به پالت های چوبی، آشیانه بودن آنهاست. پالت‌های تودرتو معمولاً دارای کفی نه فوتی هستند که می‌توان آن‌ها را در پالت‌های دیگر قرار داد و باعث صرفه‌جویی در فضای با ارزش انبار می‌شود.

5. کنترل آنها ایمن تر و آسان تر است


با توجه به ساختار پالت پلاستیکی فرآیند قالب گیری یک تکه است. این امر خطر خرابی تجهیزات تحت بار سنگین را کاهش می دهد. بر خلاف پالت های چوبی، پالت های چوبی به میخ، تراشه و تخته های خرد شده نیاز دارند. این ابزار کارمندان شما را در محل کار خطرناک تر می کند. بنابراین استفاده از پالت های پلاستیکی محیط کار ایمن تری خواهد داشت.

6. بدون نیاز به عملیات حرارتی ( بخور، عملیات حرارتی ISPM15)
پالت های پلاستیکی از مقررات ISPM-15 عملیات حرارتی و بازرسی های مختلف در مبادی ورودی بین المللی مستثنی هستند. بنابراین می توانید در هزینه و زمان صرفه جویی کنید

7. سازگار با محیط زیست


کاهش اتلاف منابع همواره هدفی بوده است که تمام دنیا برای آن تلاش می کنند، بنابراین مسائل حفاظت از محیط زیست همواره دغدغه مندترین موضوع در حال حاضر بوده است. پالت پلاستیکی یک محصول 100٪ قابل بازیافت است. قابل بازیافت و استفاده مجدد است. اگر پالت چوبی آسیب ببیند، معمولاً یا در محل دفن زباله انداخته می شود یا می سوزد. بنابراین انتخاب پالت های پلاستیکی راحت و سازگار با محیط زیست است

 

معایب پالت های پلاستیکی

 

1. هزینه بالاتر از پالت چوبی


پالت های پلاستیکی اغلب گران تر از پالت های چوبی هستند. اما اگر بتوانید چندین بار از آن استفاده مجدد کنید، باز هم معامله خوبی است. متاسفانه اکثر مردم حمل و نقل یک طرفه یا حمل و نقل صادراتی انجام می دهند

2. قادر به تعمیر نیست


پالت پلاستیکی در فرآیند قالب گیری یک تکه ساخته می شود، بنابراین پس از آسیب دیدن، قابل تعمیر نیست. برخلاف پالت های چوبی، او می تواند تا حدی آنها را تعمیر کند. بنابراین استفاده از پالت های پلاستیکی نیاز به دقت بیشتری دارد

3. لغزنده


از آنجایی که پالت پلاستیکی به اندازه پالت چوبی ناهموار نیست و سطح آن صاف است، باعث می شود کالا با علائم سر خوردن روی آن مواجه شود و برای جلوگیری از لغزش باید از محصولات خاصی استفاده کرد.البته بعضی از طراحی های پالت پلاستیکی دارای چند استوپر در چهار گوشه پالت هستند و مانع از لیز خوردن بار روی آن جلوگیری می کنند.

4. اندازه پالت غیر قابل انعطاف


از آنجایی که پالت‌های پلاستیکی مانند پالت‌های چوبی نیستند که بتوان آن‌ها را به راحتی به اندازه خود سفارشی کرد، تنها تعداد کمی از اندازه‌های رایج (1100x1100mm، 1200x1000mm، x1200x800mm) برای پالت‌های پلاستیکی وجود دارد.

نتیجه
اینها مزایای استفاده از پالت پلاستیکی و معایب آن است. با این کار می توانید به راحتی متوجه شوید که آیا با بودجه یا پروژه شما مطابقت دارد یا خیر. این پالت ها عالی هستند، بنابراین، باید از آنها استفاده کنید. آیا از مزایای بیشتر استفاده از پالت های پلاستیکی اطلاع دارید؟ اگر چنین است، پس با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید : پالت های پلاستیکی چگونه تولید می شوند

تامین کننده پالت پلاستیکی در مالزی
فرآیند چوب
MYPALLETMARKET تامین کننده پالت مالزی تولید و پالت چوبی جدید و بازیافت پالت چوبی و پالت های پلاستیکی جدید و بازیافت و جعبه های چوبی در سراسر مالزی. هدف ما ارائه اندازه های استاندارد و پالت های سفارشی با کیفیت بالا برای رفع نیازهای مشتری است.

MYPALLETMARKET سیستم مدیریت کیفیت و محیط زیست را مطابق با استانداردهای ISO 9001:2015 و ISO 14001:2015 پیاده سازی کرده است. ما می‌توانیم سینی‌های ISPM 15 عملیات حرارتی تایید شده را برای جلوگیری از گسترش فرامرزی ارگانیسم‌های مضر برای برآورده کردن الزامات سایر محصولات صادراتی ارائه کنیم.

لینک مرجع https://irpallet.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NPAK
نظرتان را بنویسید