شرایط معرفی به استاد چیست

شرایط معرفی به استاد چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

شرایط معرفی به استاد در دانشگاه روزانه و نوبت دوم
با توجه به آیین نامه آموزشی دانشگاه های دولتی ، دانشجویان این دانشگاه مجاز به معرفی به مدرس یا تک درس هستند اما باید شرایط زیر را داشته باشند :
تنها یک درس باقی مانده باشد. (توجه داشته باشید که تعداد واحد درسی مهم نیست ممکن است درس باقی مانده شما یک واحد باشد یا 4 واحد ، در هر صورت فقط می توانید در یک درس معرفی به مدرس داشته باشید)
با در نظر گرفتن شرط اصلی فوق ، یکی از شرایط زیر نیز مد نظر است :
سنوات تحصیلی مجاز دانشجو تمام شده باشد.
در مقطع تحصیلی بالاتر قبول شده باشد.
درس مد نظر را در آخرین ترم تحصیلی رد شده باشد.
درس مد نظر در آن نیمسال ارائه نشده باشد.
دانشجویان واجد شرایط فوق می توانند از طریق مراجعه به واحد آموزشی دانشگاه هر چه سریع تر درخواست خود را پیگیری کنند. قابل ذکر است که شهریه معرفی به استاد برای دانشجویان دوره روزانه رایگان اما دانشجویان نوبت دوم باید شهریه ثابت + شهریه متغیر آن تک درس را پرداخت کنند.
احتمالا این را هم بپسندید  رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 - شرایط و راهنمای ثبت نام
شرایط معرفی به استاد در دانشگاه آزاد
دانشجویان دانشگاه آزاد در هر مقطعی که هستند دوره کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، حداکثر مجاز به انتخاب 2 درس جهت تک درس هستند و 2 درس ممکن است 2 الی 8 واحد باشد. در این دانشگاه شرایط تک درس برای دروس عملی و کارورزی قابل اجرا نمی باشد و شهریه نیز به صورت شهریه ثابت و شهریه متغیر دروس اخذ شده از دانشجو دریافت می شود.
مرتبط بخوانید : نحوه ثبت نام در سامانه پژوهشیار – راهنمای ثبت نام در سامانه پژوهشیار

شرایط معرفی به استاد در دانشگاه پیام نور
دانشجویان دانشگاه پیام نور برای معرفی به مدرس حداکثر می توانند برای دو درس اقدام کنند یعنی تعداد واحد های درسی مهم نیست. در این دانشگاه معرفی به استاد برای دروس عملی و کارآموزی امکان پذیر نیست و فقط در دروس نظری تایید داده می شود هم چنین شهریه تک درس دانشگاه پیام نور بر اساس آخرین شهریه مصوب این دانشگاه به صورت ثابت و متغیر از دانشجو دریافت می شود.
شرایط معرفی به مدرس در دانشگاه غیرانتفاعی
در دانشگاه غیرانتفاعی چنانچه دانشجو در آخرین نیمسال تحصیلی برای فارغ التحصیلی حداکثر دو درس نظری داشته باشد ، با تایید گروه آموزشی می تواند دروس را به صورت معرفی به استاد در آن نیمسال یا دوره تابستان بگذراند. قابل ذکر است که اگر دانشجویی قبلا یک درس عملی – نظری را انتخاب کرده ولی نمره قبولی آن را نداشته باشد اما دوره عملی درس فوق را گذرانده باشد ، می تواند بخش نظری آن درس را به صورت معرفی به مدرس اخذ نماید.
مرتبط بخوانید : معرفی به استاد چند واحد است ؟ – میزان واحد مجاز برای اخذ معرفی به استاد

پاسخگویی به سوالات متداول دانشجویان
در مطلب بالا شرایط و ضوابط معرفی به مدرس در تمام دانشگاه ها ذکر شد و در ادامه می خواهیم به پرتکرار ترین سوالات شما پاسخ دهیم.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NlRv
نظرتان را بنویسید