خدمات ناباروری سازمان بیمه تامین اجتماعی

خدمات ناباروری سازمان بیمه تامین اجتماعی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نحوه تحت پوشش قرار گرفتن خدمات ناباروری از سوی این سازمان را تشریح کرد. میر هاشم موسوی اظهار داشت : بر این اساس، ضروری است، زوجین نابارور ابتدا در مدیریت درمان استان، تشکیل پرونده داده و سپس نسبت به دریافت خدمت از مراکز مجاز ارائه کننده خدمات ناباروری، اقدام کنند.

وی در مورد نحوه مراجعه بیمه شدگان برای دریافت این خدمات گفت : ضروری است زوجین نابارور ( خانم‌ های زیر ۴۵ سال ) با مراجعه به مراکز مجاز درمان ناباروری نسبت به دریافت گواهی پزشک مبنی بر ناباروری اقدام کنند و با در دست داشتن گواهی صادره برای تشکیل پرونده به مدیریت درمان استان مراجعه و سپس نسبت به ادامه سیر درمان اقدام کنند.

موسوی افزود : هزینه دارو های مورد نیاز در درمان ناباروری از سال 1392 بر اساس تفاهم نامه مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی سازمان تامین اجتماعی به زوجین نابارور پرداخت شده است.

وی ادامه داد : سازمان تامین اجتماعی همواره خدمات پاراکلینیکی و تشخیصی مانند سونوگرافی، هیستروسکوپی، هیستروگرافی، لاپاراسکوپی های تشخیصی، توبوپلاستی و آزمایشات تشخیص طبی و هورمونی را به زوجین نابارور ارائه می کرده است.

موسوی اضافه کرد : این سازمان علاوه بر موارد ذکر شده، اعمال جراحی مربوط به درمان نازایی مانند واریکوسل، آندومتریوز، تخمدان پلی کیستیک، چسبندگی‌ های داخل شکمی و غیره را نیز تحت پوشش داشته است.



 

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در خصوص نحوه پذیرش و رسیدگی به نسخ و اسناد مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه تامین اجتماعی از تاریخ یکم دی 1400 گفت : اسناد بستری مراکز دولتی و دانشگاهی و غیر دانشگاهی طرف قرارداد، صرفا به صورت مکانیزه قابل پذیرش است.

موسوی افزود : در صورت عدم دسترسی به سامانه سپاس، کلیه مراکز غیردانشگاهی می‌ توانند اسناد بستری را از طریق API به سامانه رسا ارسال کنند. وی ادامه داد : فرایند رسیدگی به اسناد بستری مورد اشاره و همچنین فرایند پذیرش و رسیدگی به اسناد بستری که به واحد خسارت متفرقه ارائه می‌شود، طبق روال مرسوم انجام می‌ گیرد.

موسوی با بیان اینکه نسخ تجویزی تمامی پزشکان و درمانگران طرف قرارداد در بخش سرپایی، صرفا به شکل الکترونیک قابل پذیرش و پرداخت خواهد بود، گفت : مدیریت درمان استان با در نظر گرفتن شرایط محیطی و مشکلات احتمالی موجود برای پزشکان در نسخه نویسی الکترونیک از طریق سامانه مشاهده نسخه الکترونیک پزشک می‌ توانند تا اطلاع ثانوی تا حداکثر 20 درصد از عملکرد ماهیانه پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد را به صورت نسخ کاغذی پذیرش، محاسبه و پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد : خدمات ارائه شده ( نسخه‌پیچی ) توسط موسسات طرف قرارداد اعم از داروخانه، آزمایشگاه، مراکز تصویربرداری، پزشکی هسته‌ای و غیره صرفا در صورت ثبت و ارسال الکترونیک توسط واحد مذکور قابل پذیرش، محاسبه و پرداخت خواهد بود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت : پذیرش نسخ کاغذی در مواقع قطع برق و اینترنت و همچنین وقوع هرگونه بحران و بلایای طبیعی با تایید مدیریت درمان استان و به طور محدود، بلامانع خواهد بود.

 

منبع : خبر گزاری مهر

 

در ادامه بخوانید: خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/VwXB
نظرتان را بنویسید