ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
متقاضیان ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های سراسری باید ابتدا از داشتن شرایط و ضوابط اعلام شده برای این پذیرش اطمینان پیدا کرده و سپس با بررسی رشته های بدون کنکور و دانشگاه های ارائه دهنده هر رشته، در زمان مقرر از سوی سازمان سنجش ، ثبت نام خود را برای ورودی مهر یا بهمن سال 1400 این دانشگاه ها انجام دهند.




ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری پس از تفکیک رشته های بدون آزمون از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، بر اساس تصمیم گیری و مصوبات شورای سنجش و پذیرش به صورت مجزا و مستقل از کنکور سراسری، از نیمسال دوم تحصیلی 97 شروع شد.

از این پس داوطلبانی که متقاضی تحصیل در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری هستند پس از بررسی و یافتن رشته مورد نظر خود دیگر نیاز نیست در ثبت نام کنکور سراسری شرکت کنند. رشته های بدون کنکور سراسری در دوره های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) و پردیس خودگردان ، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی ارائه می شود .

متقاضیان رشته های بدون آزمون سال 1400 لازم است ابتدا لیست رشته های بدون کنکور ارائه شده دانشگاه های سراسری را بررسی نمایند و سپس نسبت به ثبت نام خود در رشته انتخابی اقدام کنند . در ادامه این مقاله زمان،نحوه و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 را ارائه داده ایم.



زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400
ثبت نام و پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری هر ساله 2 بار برگزار می شود، بدین شکل که ثبت نام مرحله اول برای دانشجویان ورودی نیمسال مهر ماه آن سال تحصیلی و پذیرش مرحله دوم برای پذیرش دانشجویان ورودی بهمن ماه می باشد. داوطلبان باید دقبت داشته باشند که زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری مهر و بهمن سال 1400 با هم متفاوت هستند.



زمان ثبت نام بدون کنکور ورودی مهر 1400 دانشگاه های سراسری



سازمان سنجش به عنوان مجری پذیرش و نام نویسی رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری وظیفه اعلام زمان نام نویسی و انتخاب رشته این دانشگاه ها را دارد. با توجه به عدم انتشار اطلاعیه ای در خصوص زمانبندی ثبت نام بدون کنکور مهر سال 1400 با استناد به سال گذشته پیش بینی می شود که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 از مرداد ماه آغاز شود.





ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 احتمالا از مرداد آغاز می شود که به محض اعلام زمانبندی دقیق این مقاله بروزرسانی می شود.



زمان ثبت نام بدون کنکور ورودی بهمن 1400 دانشگاه های سراسری



سازمان سنجش برای ورودی بهمن ماه همزمان با انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری، زمانبندی ثبت نام این نیمسال را اعلام می کند. با توجه به رویه سال های اخیر پیش بینی می شود ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن 1400 نیز از اواخر آذر ماه آغاز شود.





ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن 1400 احتمالا از اواخر آذر آغاز می شود که به محض اعلام زمانبندی دقیق این مقاله بروزرسانی می شود.



خاطر نشان می شود به محض مشخص شدن زمان دقیق و یا تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور سراسری





نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400
سازمان سنجش به عنوان مجری پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 وظیفه دارد علاوه بر اعلام رشته محل های ارائه شده دانشگاه ها در سال جاری، نحوه ثبت نام این آزمون را نیز اعلام کند. ثبت نام ورودی مهر و بهمن ممکن است به شیوه های متفاوت از هم بوده یا به صورت مشابه انجام شود.



مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری مهر 1400



1 - مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به آدرس sanjesh.org

2 - انتخاب گزینه سراسری و " سامانه پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 1400 "

3 - پرداخت هزینه ثبت نام و تهیه کارت اعتباری حاوی سریال ثبت نام

4 -  تکمیل فرم ثبت نام

5 - انتخاب رشته حداکثر تا 100 کد رشته محل

6 - تایید مراحل و دریافت کد پیگیری



حتما بخوانید: هزینه ثبت نام بدون کنکور سراسری


راهنمای تصویری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر 1400



1 -جست و جوی "  sanjesh.org " و یا کلمه " سنجش " به در مرورگر سیستم







2 - انتخاب اولین گزینه نمایش داده شده تحت عنوان " سازمان سنجش آموزش کشور "







3 - انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت راست و انتخاب گزینه " سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1400"







4 - انتخاب گزینه " ثبت نام جدید "







5 - پرداخت هزینه و ورود به سامانه برای بارگذاری عکس







6 - تکمیل فرم ثبت نام با اطلاعات خواسته شده







7 - وارد کردن " کد رشته محل " های انتخاب شده







به محض آغاز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری مهر 1400 لینک ثبت نام در این قسمت فعال می شود.



داوطلبان می توانند برای سهولت امر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 مدارک مورد نیاز خود را آماده کرده و سپس برای ثبت نام اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: مدارک ثبت نام بدون کنکور سراسری









شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400
داوطلبان منقاضی نام نویسی رشته های بر اساس سوابق تحصیلی سال 1400 می بایست تمامی شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بوده تا بتوانند پس از قبولی در این رشته محل ها ادامه تحصیل دهند . از جمله شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 ، به موارد زیر می توان اشاره کرد :



دارا بودن مدرک دیپلم نظام قدیم ( چهار ساله ) ، دیپلم و پیش دانشگاهی ، دیپلم سال دوازدهم ( نظام جدید ) و یا کاردانی ( فوق دیپلم ) برای متقاضیان رشته های بدون کنکور مقطع کارشناسی سراسری 1400 ضروری است . ارائه مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان مقطع کاردانی ضرورتی ندارد.

حق انتخاب 100 کد رشته محل

محرومیت پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور 99 از انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 1400

عدم محدودیت سنی برای هیچ یک از رشته ها

حق ثبت نام برای فارغ التحصیلان همه گروه ها حتی فنی حرفه ای و کار و دانش ، در صورت داشتن مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی

برخوردای از تحصیل رایگان در صورت قبولی در رشته های بدون کنکور دوره روزانه

الزام پرداخت شهریه در صورت قبولی در دوره های غیر روزانه شهریه پرداز

عدم درج نحوه پذیرش در مدرک فارغ التحصیلی

دانشجویان دوره روزانه لازم است تا پایان مهلت ثبت نام انصراف قطعی خود را تسلیم دانشگاه کنند تا مجاز به ثبت نام بدون کنکور سراسری باشند .

از آنجا که پذیرش داوطلبان صـرفاً براسـاس سـوابق تحصیلی ( معدل کتبی دیپلم ) صورت می پذیرد چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن می شود متفاوت باشد ، درصد اعمـال معدل کتبی متفاوت خواهد بود . 

دانشگاه‌ها و مؤسسات بايد با رعايت تمامی قوانين و مقررات مربوطه مانند سهميه‌ بندی نسبت به پذيرش دانشجو در سقف ظرفيت تعيين شده توسط شورای گسترش آموزش عالی اقدام و نسبت به ثبت‌ نام مشروط پذيرفته‌ شدگان اقدام و اسامی آن‌ها را برای تائيد به سازمان سنجش آموزش كشور اعلام نمايند .



داوطلبان برای آشنایی با رشته های بدون ازمون کاردانی و کارشناسی دانشگاه ازاد مهر و بهمن سال 1400 می توانند مقاله زیر را مطالعه کنند.

در ادامه بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد







داوطلبان ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری 1400 از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برای انجام ثبت نام ، رفع ابهامات و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا ارتباط برقرار نمایند . برای اطلاع از اخبار دانشگاه های بدون آزمون عضو کانال تلگرام بدون کنکور باشید .




سوالات متداول


1- ثبت نام بدون کنکور ورودی مهر دانشگاه های سراسری به چه صورتی انجام می شود ؟
همانطور که در مقاله اشاره شده است ، ثبت نام این دوره معمولا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می شود .




2- ثبت نام بدون کنکور ورودی بهمن دانشگاه های سراسری به چه صورتی انجام می شود ؟
ثبت نام ورودی بهمن ممکن است به صورت اینترنتی یا به صورت حضوری در واحد های دانشگاهی انجام شود که به محض مشخص شدن نحوه ثبت نام در این مقاله اطلاع رسانی می شود.




3- ثبت نام ورودی مهر چه زمانی انجام می شود ؟
ثبت نام این ورودی معمولا از مرداد ماه شروع شده و تا آخر شهریور ادامه دارد که در متن مقاله جزئیات آن ذکر شده است .

منبع : ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JvAo
نظرتان را بنویسید