رابطه جنسی در کرونا

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
کووید 19 ( COVID-19 ) ، بیماری جدیدی است ناشی از ویروس کرونا که می تواند ریه ها و مجاری تنفسی را تحت تاثیر قرار دهد . برای توقف این ویروس ، از همه خواسته شده در خانه مانده و همچنین در صورت بیرون رفتن لازم است فاصله دو متری را با دیگران حفظ کنند .

در حالی که هیچ شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی وجود ندارد ، انتقال آن می تواند از طریق تماس با شخصی که ویروس را دارد صورت بگیرد . در ادامه مقاله به طور دقیق تری به این ویروس و رابطه جنسی در کرونا پرداخته شده است .


ویروس کرونا چیست ؟

کووید 19 ( COVID-19 ) ، نوعی جدید از ویروس کرونا است که در اواخر سال 2019 در ووهان چین ظاهر شد .  این ویروس احتمالاً از یک حیوان ( احتمالاً خفاش ، اگرچه دانشمندان در این مورد مطمئن نیستند ) به انسان منتقل شد . علائم کووید 19 ، دو تا چهار ده روز پس از مواجهه با آن در فرد ظاهر می شود که این علائم عبارت اند از : تب و لرز ، سرفه ، مشکل تنفسی ، درد عضلانی ، سردرد ، گلودرد ، از دست دادن حس بویایی یا چشایی .

به نظر می رسد در حالی که عفونت ناشی از ویروس در برخی افراد خفیف است اما می تواند یک بیماری شدید تنفسی ( ریوی ) مشابه سارس ( SARS ) ایجاد کند و حتی ممکن است منجر به مرگ شود . همچنین ممکن است این بیماری منجر به عوارضی مثل ذات الریه یا برونشیت ایجاد کند که این عوارض بیشتر در افراد مسن و نوزادان و همچنین افرادی که سیستم ایمنی ضعیف یا بیماری قلبی یا ریوی دارند مشاهده می شود .

از سوی دیگر ، سوال بسیاری از افراد در دوران کرونا این است که آیا این ویروس از طریق داشتن رابطه جنسی قابل انتقال است یا خیر .  از آنجایی که ویروس کرونا یک بیماری مقاربتی نیست پاسخ دادن به این سوال با بله یا نه امکان پذیر نیست که در ادامه با جزئیات بیشتری به رابطه جنسی و کرونا پرداخته شده است .

 
 آیا ویروس کرونا می تواند از طریق رابطه جنسی منتقل شود ؟

سوال در مورد اینکه آیا کووید 19 از طریق رابطه جنسی منتقل می شود تا حد زیادی با خطرات رابطه جنسی با شخصی که آلوده است ارتباط ندارد . ویروس کرونا با راه های دیگری منتقل می شود از جمله از طریق ترشحات دهان و بینی ( شامل بزاق و مخاط ) فردی که آلوده به ویروس است .

حتی اگر در رابطه جنسی افراد یکدیگر را نبوسند اما با توجه به اینکه در نزدیک هم تنفس خواهند کرد احتمال انتقال ویروس وجود دارد و همچنین افراد سطوحی را لمس می کنند که فرد دیگر آن ها را لمس کرده است . اگرچه ویروس در مایعات جنسی فرد دیگر وجود ندارد اما می تواند از طریق بوسیدن یا تماس جسمی نزدیک منتقل شود .




 
رابطه جنسی با همسر در دوران کرونا

خطر رابطه جنسی در دوران کرونا ، بستگی به این دارد که فرد با چه کسی رابطه جنسی دارد . اگر فرد متاهل بوده و می خواهد با همسرش رابطه جنسی داشته باشد مشکلی پیش نمی آید مگر اینکه یکی از افراد آلوده به ویروس کرونا باشد . در چین ، یکی از دلایل پخش گسترده ویروس ، انتقال این بیماری در میان اعضای خانواده بود بنابراین رابطه جنسی زوجین ، احتمال انتقال بیماری را بالا نمی برد زیرا به هر حال افراد در یک خانه با هم زندگی می کنند .

بنابراین در ارتباط با رابطه جنسی و کرونا ، ترس از ویروس کرونا دلیل خوبی برای نداشتن نحوه صحیح رابطه جنسی با همسر نیست البته این در زمانی است که هر دو نفر علائم ابتلا به کووید 19 را نداشته باشند اما اگر تست کرونای یکی از افراد مثبت شده باشد باید دستورالعمل های قرنطینه دنبال شود تا خطر انتقال بیماری به اعضای دیگر خانواده نیز کاهش یابد .



 
رابطه جنسی با نامزد در دوران کرونا

اگر فرد دارای نامزد باشد زمانی می تواند رابطه جنسی با فردی که زندگی نمی کند ، اتفاق بیفتد که یک سری شرایط وجود داشته باشد که این شرایط عبارت اند از : هر دو نفر تنها زندگی کنند ، هر دو نفر در خانه دورکاری کنند و هر دو نفر از موقعیت های اجتماعی اجتناب کنند .

اگر یکی از افراد با خانواده یا هم خانه ای زندگی کند یا اینکه در محیط کاری شلوغی کار کند ممکن است آلوده به ویروس کرونا بوده و با سکس این ویروس را به نامزد یا شریک خود منتقل کند . همچنین ، خطر این انتقال به شیوع ویروس در کشوری که افراد در آن زندگی می کنند نیز بستگی دارد .

کنار هم بودن برای رابطه جنسی با فاصله اجتماعی همخوانی ندارد و اگر به هر حال افراد تصمیم بگیرند که با نامزد خود سکس داشته باشند باید بدانند که این کار ممکن است نه تنها آن ها را معرض خطر قرار دهد بلکه ممکن است به عزیزانشان نیز آسیب برساند .

کاهش خطر انتقال ویروس کرونا در رابطه جنسی

لازم است افراد از داشتن رابطه جنسی با افرادی خارج از خانه اجتناب کنند تا باعث پخش بیشتر این ویروس نشوند . زمانی خودارضایی ، کرونا را منتقل نمی کند که افراد قبل و بعد از انجام آن ، دست هایشان را با آب و صابون به مدت بیست ثانیه بشورند . همچنین بسیار مهم است که افراد قبل و بعد از رابطه جنسی دوش بگیرند تا احتمال انتقال این ویروس را کاهش دهند .

هر گونه رابطه جنسی که از طریق فضای مجازی اتفاق بیفتد می تواند گزینه سالمی برای سکس در دوران کرونا باشد به خصوص برای کسانی که با یکدیگر زندگی نمی کنند . این به معنی سکس مجازی و نداشتن تماس جسمی در آن است که می تواند شامل پیام های جنسی و ویدئو چت باشد .

همچنین ، استفاده از ابزارهای پیشگیری از انتقال بیماری های مقاربتی از جمله کاندوم در این دوران همچنان ضروری است و در کنار آن لازم است افراد برای جلوگیری از بارداری نیز از کاندوم ، قرص های جلوگیری از بارداری و روش های اورژانسی پیشگیری از بارداری استفاده کنند تا حاملگی ناخواسته اتفاق نیفتد .




 نتیجه گیری

فاصله اجتماعی در دوران کرونا برای همه سخت خواهد بود و مشکلات آن ، بسته به اینکه شما چه کسی هستید چگونه زندگی می کنید و چه چیزی دوست دارید متفاوت است . در این زمان ، انجام کارهایی که می تواند برای حفظ سلامت عاطفی و همچنین سلامت جسمی شما مفید باشد بسیار ضروری است .

برخی افراد زمانی که در جامعه به دیگران کمک می کنند روحیه بهتری پیدا می کنند و بعضی دیگر نیز از پرت کردن حواس خود از بیماری کووید با کارهایی مثل بازی کردن یا کتاب خواندن لذت می برند و برخی افراد نیز با ورزش یا رقصیدن سعی در حفظ روحیه خود دارند .

همه افراد به رابطه جنسی نیاز دارند و دوری از آن می تواند برای برخی بسیار دشوار باشد که این یک شکست نیست بلکه لازم است فرد از این مسئله آگاه باشد که چگونه می تواند امن ترین روش را برای ارضای میل جنسی خود داشته باشد . در این صورت می تواند از سلامت خود و دیگران نیز مراقبت کند .

اگر فرد امکان رابطه جنسی در کرونا را نداشته و این مسئله برایش بسیار دشوار شده لازم است این دوران را با انجام دادن کارهایی که از آن ها لذت برده و به او آرامش می دهد بگذراند این کارها می تواند برای هر فرد متفاوت باشد اما مراقبه یکی از روش های آرام سازی برای افراد است که در ادامه و با کلیک بر روی لینک زیر می توانید با آن آشنا شوید .







سوالات متداول

1- ویروس کرونا چگونه از طریق رابطه جنسی منتقل می شود ؟

با توجه به اینکه این ویروس می تواند از طریق ترشحات دهان و بینی منتقل شود در رابطه جنسی نیز امکان انتقال دارد که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .


2- آیا رابطه جنسی با همسر در دوران کرونا امن است ؟

در صورتی که هر دو نفر علائم ویروس کرونا را نداشته باشند رابطه جنسی آن ها با یکدیگر مشکلی ندارد که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .


3- آیا رابطه جنسی با نامزد در دوران کرونا با خطر آلوده شدن به این ویروس همراه است ؟

در صورتی که افراد تنها زندگی کرده و از خانه دورکاری کنند و همچنین در موقعیت های اجتماعی قرار نگرفته باشند احتمال انتقال ویروس کم است که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است . 

منبع : رابطه جنسی در کرونا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WJLv
نظرتان را بنویسید