مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف - تهران 1400

مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف - تهران 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان دکتری که دانشگاه صنعتی شریف یکی از انتخاب های آنان بوده و تراز بالاتر از حدنصاب این دانشگاه را به دست آورده اند ، پس از اعلام نتایج انتخاب رشته به مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف 1400 دعوت شده و می بایست اطلاعات زمان و مکان برگزاری برگزاری مصاحبه ، مدارک مورد نیاز و ... اعلام شده توسط این دانشگاه را مطالعه نمایند .




سازمان سنجش نتایج انتخاب رشته داوطلبان را در دهه دوم شهریور ماه اعلام کرده و کلیه داوطلبانی که دانشگاه صنعتی شریف را در فرم انتخاب رشته دکتری خود آورده اند و براساس کارنامه ، نمره آن ها بالاتر از حدنصاب دانشگاه صنعتی شریف شده باشد می توانند در مصاحبه دکتری این دانشگاه شرکت کنند .

بعد از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش ، دانشگاه صنعتی شریف اطلاعیه مصاحبه دکتری 1400 را منتشر خواهد کرد . در این اطلاعیه اطلاعات مهمی مانند : زمان دعوت به مصاحبه ، جزئیات نحوه ارزیابی تخصصی شامل مصاحبه حضوری و آزمون کتبی ( درصورت اعلام ) ، مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه دانشگاه صنعتی شریف ، محل برگزاری مصاحبه ، جزئیات ملاک امتیاز دهی بر اساس سوابق آموزشی و پژوهشی و همچنین آزمون های زبان مورد قبول این دانشگاه اطلاع رسانی می شود .

از آنجا که اطلاع دقیق از زمان و چگونگی برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف 1400 به داوطلبان کمک می کند خود را به بهترین نحو برای این رویداد مهم آماده نمایند ، در ادامه جزئیات مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف 99 شرح داده شده است .



اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف 1400
دانشگاه صنعتی شریف طبق مواد مندرج در این اطلاعیه برای سال 1400 در رشته های: مهندسی عمران، مهندسی صنایع، ریاضی، علوم کامپیوتر، شیمی، فیزیک، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی مواد، مهندسی مکانیک، مهندسی دریا، مهندسی هسته ای، مهندسی سیستم های انرژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی هوافضا، فلسفه علم، نانوفناوری، مدیریت، و علوم اقتصادی دانشجویان دکتری می پذیرد.



ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف


پس از اعلام نتایج اولیه آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور و به جهت تسهیل و تسریع بررسی پرونده ها، لازم است کلیه داوطلبین در سامانه پذیرش دانشگاه صنعتی شریف به آدرس https://admission.edu.sharif.eduجهت ثبت نام و ورود اطلاعات لازم در سامانه، طبق راهنما، ثبتن ام نمایند.

** زمان باز شدن سامانه ثبت نام از تاریخ 1400/03/02 لغایت 1400/03/09میباشد، و به هیچ وجه مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد.

جهت دعوت به مصاحبه، داوطلبین موظف هستند در تاریخ های مقرر نسبت به ثبت نام الکترونیکی در سامانه مذکور اقدام نمایند، درغیر این صورت از انجام مصاحبه محروم خواهند شد.

مدارک ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف
الف) مدارکی که داوطلبان لازم است از طریق سامانه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه بارگذاری نمایند به شرح زیر است:

1- پرداخت آنلاین وجه ثبت نام آزمون.

2- عکس پرسنلی جدید داوطلب که نباید قدیمی‌تر از شش ماه اخیر باشد. (بارگذاری این فیلد اجباری است).

3- تصویر کارت ملی. (بارگذاری این فیلد اجباری است).

4- تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا مدرکی جهت مشخص‌سازی وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد

توجه: داوطلبان مرد شاغل به تحصیل در صورت نداشتن مدرک فوق، میتوانند فرم مخصوص معدل برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد را بارگذاری نمایند (فرم در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری سازمان سنجش سال 1400صفحه 175 وجود دارد که باید توسط دانشگاه محل تحصیل تکمیل گردیده و سپس توسط داوطلب بارگذاری گردد.)

5- دانشنامه یا گواهی موقت دوره کارشناسی که در آن معدل دوره قید شده باشد. (بارگذاری این فیلد اجباری است).

توجه: داوطلبان مرد در صورت نداشتن مدرک فوق، می توانند نامه اعلام اتمام معافیت تحصیلی دوره کارشناسی به سازمان نظام وظیفه را ارائه نمایند.

6- دانشنامه یا گواهی موقت کارشناسی ارشد با ذکر معدل کل و برای دانشجویان شاغل به تحصیل فرم مخصوص معدل (فرم در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری سازمان سنجش سال 1400 صفحه 175 وجود دارد که توسط دانشگاه محل تحصیل باید تکمیل گردیده و سپس توسط داوطلب بارگذاری گردد.) (بارگذاری این فیلد اجباری است).

توجه: داوطلبان مرد فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در صورت نداشتن مدرک فوق، میتوانند نامه اعلام اتمام معافیت تحصیلی دوره کارشناسی ارشد به سازمان نظام وظیفه را ارائه نمایند. لازم است داوطلب معدل خود را در ذیل نامه ذکر و امضا نماید.

7- کارنامه مقطع کارشناسی. (بارگذاری این فیلد اجباری است).

8- کارنامه مقطع کارشناسی ارشد. (بارگذاری این فیلد اجباری است).

9- مقالات چاپ شده در مجلات (در صورت وجود).

قابل توجه: ارزیابی پژوهشی داوطلبان تنها بر مبنای دو مقاله از بهترین مقالات چاپ شده و یا پذیرفته شده در مجلات علمی- ترویجی، علمی-پژوهشی و معتبر بین المللی و دو مقاله از بهترین مقالات ارائه شده در کنفرانس های ملی و یا بین المللی انجام می گردد.
لذا لازم است داوطلبان در صورت داشتن چندین مقاله کنفرانسی، یا مجله های علمی – ترویجی، علمی – پژوهشی یا معتبر بین المللی حداکثر دو مورد از مقالات کنفرانس و دو مقاله از انتشارات مجله‌ای را به انتخاب خودشان در سامانه دکتری وارد نمایند.

بدیهی است در صورت ورود اطلاعات بیش از دو مقاله در مجله و دو مقاله ارائه شده در کنفرانس (جمعاً چهار مورد) در این قسمت، مابقی موارد بررسی نخواهد شد.

10- چکیده پایان نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد.

11- توصیه نامه: درخواست توصیه نامه به صورت الکترونیکی می‌باشد.

12- کارنامه آزمون زبان انگلیسی (در صورت وجود).

13- کارنامه اولیه آزمون دکتری سال 1400 (بارگذاری این فیلد اجباری است).

14- مدارک مربوط به سوابق و افتخارات علمی و پژوهشی (از قبیل گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی و کارشناسی ارشد، گواهی رتبه تحصیلی دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد، گواهی رتبه در مسابقات علمی بین المللی معتبر و کسب مقام در جشنواره خوارزمی،) افتخارات حرفه‌ای و …

15- لازم است کلیه داوطلبان هر گونه مدرک یا گواهی مرتبط با وضعیتهای خاص (شاهد و ایثارگر و مربی و …) را ارسال نمایند تا مطابق آیین نامه های جاری در مورد پرونده ایشان اقدام لازم صورت گیرد. بدیهی است در صورت‌ عدم ارسال مدارک لازم، هرگونه تجدیدنظر پس از اعلام نتایج در مورد پرونده داوطلبان امکان پذیر نخواهد بود.

سهمیه مربیان: روگرفت حکم رسمی اشتغال به کار در دانشگاه‌ها برای مربیان هیأت علمی و روگرفت حکم کارگزینی برای کارکنان دولت الزامی است.

سهمیه ایثارگر و رزمنده: روگرفت کارت ایثارگری و یا گواهی معتبر از ارگان ذیربط برای این گونه داوطلبان الزامی است.



نحوه برگزاری جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف


قابل ذکر است در تمامی دانشکده ها و مراکز این دانشگاه مصاحبه به صورت مجازی می باشد و امکان مصاحبه به صورت حضوری وجود ندارد. در اینصورت داوطلب لازم است امکانات لازم را شامل کامپیوتر (مجهز به دوربین webcam) و اینترنت در روز مصاحبه فراهم نماید.

اطلاعات و دستورالعمل مربوط به برگزاری جلسات مصاحبه غیر حضوری از طریق سایت grad.sharif.edu به داوطلبانی که ثبت نام خود را در سایت ثبت نام دکتری این دانشگاه نهایی نمایند، اطلاع رسانی خواهد شد.



زمان مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه صنعتی شریف


نحوه و زمان برگزاری جلسات مصاحبه در دانشکده‌های مختلف بشرح زیر است:

به اطلاع کلیه داوطلبان محترم آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1400 می رساند، تاریخ مصاحبه در دانشکده‌ها و مراکز دانشگاه صنعتی شریف به شرح زیر اعلام میگردد:

تمامی دانشکده‌ها و گروه‌ها (فنی و مهندسی، مدیریت و اقتصاد، شیمی، فیزیک و علوم ریاضی) در روزهای و شنبه 1400/03/22 و یکشنبه 1400/03/23

پژوهشکده علوم و فناوری نانو روز دوشنبه 1400/03/24

منبع : سایت دانشگاه صنعتی شریف



برای مطالعه متن کامل اطلاعیه دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف 1400 کلیک کنید.



حتما بخوانید: صفر تا صد مصاحبه دکتری










مشاوره مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف 1400
داوطلبانی که قصد شرکت در مصاحبه دانشگاه صنعتی شریف را دارند ، می بایست حتما فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری را در سایت سازمان سنجش در تاریخ تعیین شده تکمیل نمایند . از آنجا که در سال 1400 برگزاری مصاحبه دکتری به شیوه مجازی در دستور کار قرار گرفته است ، به داوطلبان توصیه می شود که هنگام آماده شدن برای مصاحبه و فراهم کردن مدارک لازم برای مصاحبه دکتری ، نکات ویژه شیوه برگزاری مصاحبه مجازی را در نظر داشته باشند .

 علاوه بر این داوطلبانی در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شرکت کرده اند نیز می توانند خود را به طور جداگانه برای  مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد آماده کرده و شانس خود را برای قبولی در مقطع دکتری این دانشگاه امتحان نمایند . در صورت داشتن سوال در هر یک از این مراحل می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و پاسخ پرسش های خود را دریافت نمایید . همچنین آخرین اخبار پیرامون رویدادهای آزمون دکتری از کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا اطلاع رسانی می شود .



با توجه به اينكه در برنامه زمانی مرحله مصاحبه توسط برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی امكان تغيير وجود دارد ، به كليه داوطلبان توصيه مي‌گردد حتما قبل از فرا رسیدن زمان مصاحبه ، به سايت اطلاع‌رسانی دانشگاه مربوطه مراجعه نمايند .



در ادامه بخوانید: همه چیز درباره مصاحبه مجازی دکتری سراسری












سوالات متداول


1-  مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف چه زمانی برگزار می شود ؟
 پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری توسط سازمان سنجش ، دانشگاه صنعتی شریف طی اطلاعیه ای برنامه زمانبندی برگزاری مصاحبه دکتری را اعلام می کند که جزئیات آن در متن مقاله موجود است .




2-  داوطلبان شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف چه مدارکی را باید ارائه دهند ؟
 دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه خود مدارک لازم برای مصاحبه دکتری را اعلام کرده که فهرست کامل آن در متن مقاله ذکر شده است .




3-  هزینه شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف چه مقدار است ؟
 داوطلبانی که قصد شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف را دارند باید مبلغ معینی را واریز نمایند که مقدار دقیق آن در این مطلب اطلاع رسانی شده است .

منبع : مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف - تهران 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LKww
نظرتان را بنویسید