برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در برنامه شاد

برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در برنامه شاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که بیست وسومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در تاریخ سه شنبه ، ششم آبان ماه ساعت 9 صبح به صورت همزمان در سراسر کشور و به شکل الکترونیکی در بستر شبکه شاد برگزار می شود .



باتوجه به روال هرساله برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی و علی رغم بروز شرایط کنونی و تعطیلی آموزش حضوری مدارس به علت شیوع بیماری کرونا ، امسال نیز انتخابات شورای دانش آموزی برگزار خواهد شد . با این تفاوت که رای گیری دراین انتخابات برای سال جاری به صورت مجازی انجام شده و در بستر برنامه شاد صورت خواهد گرفت .


مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در این باره اظهار کرد: شعار این دوره از انتخابات شوراها، «شورای دانش‌آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب» است.

وی با بیان اینکه همه دانش‌آموزان از پایه سوم ابتدایی به بالا می‌توانند در شوارها مشارکت داشته باشند گفت: پیش بینی می‌شود حدود 10 میلیون نفر از دانش‌آموزان در 100 هزار واحد آموزشی سراسر کشور در این دوره از انتخابات شرکت و حدود 750 هزار نفر از داوطلبان را با آرای خود به عضویت شوراهای مدارس در آورند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رعایت اخلاق و ارزش‌های اسلامی و مقبولیت در بین دانش‌آموزان، داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری و توان ایجاد ارتباط با دیگران، برخورداری از نظم و انضباط تحصیلی و پای‌بندی به رعایت قوانین مدرسه، برخورداری از وضعیت تحصیلی متوسط و رو به رشد، برخورداری از وضعیت رفتاری متعادل از جمله شرایط داوطلبان برای عضویت در شورای دانش‌آموزی است.

رمضانی همچنین بهره مندی از توانمندی و تقویت مسئولیت پذیری در نسل آینده کشور، تحقق شعار دانش‌آموز محوری و دانش‌آموز باوری در آموزش و پرورش، تمرین مسئولیت پذیری و مشارکت جویی در مدرسه، مشارکت دانش‌آموزان در تصمیم گیری و تصمیم سازی، تربیت نیروی انسانی و شهروند با بصیرت سیاسی و اجتماعی، تکریم عملی دانش‌آموزان و استفاده از دیدگاه‌های آنان در بهبود امور تربیتی و آموزشی مدرسه را از جمله اهداف برپایی شوراهای دانش آموزی دانست .

منبع : برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در برنامه شاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WDYo
نظرتان را بنویسید