همه ی فرمت های قصه های کودکانه

همه ی فرمت های قصه های کودکانه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
marzilak

 

قصه های کودکانه را می توان در انواع فرمت های متنی، صوتی و تصویری طبقه بندی کرد. منظور از قصه های متنی، همان قصه های کودکانه و کتاب داستان هایی است که از باستان تا کنون برای بچه ها تهیه شده است.

ادبیات کهن کودکانه که نسل به نسل منتقل شده و هنوز هم برای کودکان از جذابیت بالایی برخوردار است و کتاب داستان های کودکانه ای که برای بچه ها نوشته شده اند، همگی در دسته قصه های کودکانه متنی جای می گیرند. 

فرمت صوتی شامل یک فایل صوتی است که قصه های متنی را برای کودکان روایت می کند. در قصه های صوتی، داستان توسط یک قصه گو برای بچه ها تعریف می شود و قصه گو باید بتواند ماجرای داستان و هیجانات آن را به درستی به مخاطبان کوچک خود منتقل کند.

قصه های تصویری شامل روایت همزمان قصه گو و تصاویر قصه برای کودکان هستند. در قصه های تصویری، تصویر سازی و تجسم آن چه در ماجرای قصه می گذرد برای کودکان آسان تر است و همزمان درگیر شدن حواس دیداری و شنیداری در کودکان، منجر به افزایش تمرکز در آن ها می شود.

بهترین فرمت قصه کودکانه برای بچه ها

تعیین بهترین فرمت قصه های کودکانه به کاربرد آن قصه بستگی دارد. بدیهی است که هر کدام از این فرمت ها، کارکردهای مختص خود را دارند و دارای مزایا و معایب متعددی هستند. به عنوان مثال قصه های صوتی بهترین گزینه برای استفاده در شب و قبل از خواب کودکان هستند. کودکان با شنیدن قصه های صوتی قبل از خواب می توانند به راحتی چشمان خود را ببندند و ماجرای قصه را بشنوند تا به خواب بروند.

قصه های تصویری که بیشترین نقش را در افزایش تمرکز و خلاقیت در میان قصه های کودکانه ایفا می کنند، برای استفاده در طول روز و سرگرم کردن کودکان کاربرد دارند. 

استفاده از قصه های متنی نیز به افزایش سواد کودکان و تقویت مهارت های یادگیری، منجر می شوند. خواندن قصه های متنی کودکانه به خصوص زمانی که کودکان به تازگی خواندن و نوشتن را یادگرفته اند، می تواند مهارت های روانخوانی آن ها را تقویت کرده و دایره لغات ذهنی آن ها گسترش دهد.

کودکان به کدام فرمت از قصه های کودکانه بیشتر نیاز دارند؟

پاسخ به این سوال نیز به گروه سنی کودکان وابسته است. معمولا کودکانی که تازه خواندن و نوشتن را یاد گرفته اند، خواندن قصه های متنی را بیشتر دوست دارند. در یک نگاه کلی اما قصه های صوتی بیشترین طرفدار را در میان فرت های مختلف قصه های کودکانه دارند. امروزه قصه های صوتی کار را برای والدین و کودکان راحت تر کرده اند. با پخش شدن قصه صوتی کودکان سرگرم شده و والدین نیز به راحتی می توانند به کارهای روزمره خود برسند. 

برچسب ها
لینک مرجع https://www.voolak.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XjBA
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر