هایفوتراپی چیست ؟

هایفوتراپی چیست ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

هایفوتراپی چیست ؟

هایفوتراپی از روش های موثر برای زیبایی پوست و بهبود چین و چروک های پوستی می باشد. افراد بسیاری علاقه مند هستند از این روش برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت ، گردن و یا بدن خود استفاده کنند.

در روش هایفوتراپی از امواج اولتراسوند که توسط دستگاه اولترافورمر بر روی پوست تابانده می شود ، استفاده می گردد. این امواج در ناحیه تحت درمان متمرکز می شوند و میزان کلاژن سازی و الاستین سازی در این ناحیه تحت درمان را افزایش می دهند و همین موضوع منجر به جوانسازی پوست می شود.

در این روش درمانی ، حرارت ناشی از امواج تابانده شده به پوست در حدود 65 الی 70 درجه سانتی گراد است و ایجاد همین گرما در زیر پوست ، منجر به تخریب جزئی سلول های پوستی می شود. البته این تخریب جزئی نگران کننده نیست و احیای همین تخریب هاست که منجر به روشن شدن پوست و از بین رفتن چین و چروک ها می شود.

هایفوتراپی از بهترین روش ها برای افراد بالای 30 سال است که در بروی ناحیه های مختلفی از پوست صورت و یا بدن خود دچار افتادگی های خفیف تا متوسط هستند. این روش برای از بردن تیرگی های پوست ، جای جوش ، جای بخیه ، جای اسکار و ... بسیار موثر می باشد.

اما این موضوع را در نظر داشته باشید که افرادی که در سنین بالاتر هستند و افتادگی های بیشتری بر روی پوست آن ها وجود دارد و یا افرادی که مبتلا به بیماری های شدید پوستی هستند ، به تعداد جلسات بیشتری نیز برای رسیدن به نتیجه نیاز دارند.

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

هایفوتراپی چند جلسه است ؟

هایفوتراپی دارای تاثیر بالایی در درمان مشکلات پوستی است ، به همین دلیل اغلب افرادی که دارای مشکلات پوستی خفیف تا متوسط هستند ، با انجام یک جلسه هایفوتراپی به نتیجه مطلوب می رسند. سطح و میزان مشکلات پوستی هر فرد توسط پزشک متخصص مشخص می شود.

در مرحله بعدی پزشک با توجه به مشکلات پوست شما و همینطور توانایی و کشش پوستتان برای ریکاوری های بعد از انجام هایفوتراپی ، تعداد جلسات مناسب برای شما را مشخص می کند.

در نظر داشته باشید که نتایج هایفوتراپی بعد از گذشت چهار الی شش هفته بعد مشخض می شود و نتایح آن بلافاصله قابل مشاهده نیست. به همین دلیل توصیه می کنیم بعد از یک جلسه هایفوتراپی زمانی را برای ریکاوری و بهبود به پوست خود بدهید و سپس در صورت نیاز به تشخیص پزشک ، اقدام به هایفوتراپی مجدد نمایید.

چرا تعداد جلسات هایفوتراپی یک جلسه است ؟

اشعه های هایفو به عمق پوست نفوذ پیدا می کنند و منجر به تحریک رشد کلاژن در بدن می گردند. پروسه تولید کلاژن در روش هایفو تقریبا سه ماه به طول می انجامد. بعد از گذشت سه ماه از هایفو ، نتایج درمان کامل می شود و بر اساس شرایط پوست نیز بین 12 الی 18 ماه ماندگاری دارد.

به همین دلیل بر خلاف دیگر درمان های زیبایی ، در روش هایفوتراپی به جلسات هایفو به صورت ماهیانه نیازی نیست ؛ بنابراین اگر پس از انجام هایفو به نتایج مطلوبی نرسیدید ، می توانید هایفو را تمدید کنید.

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

فاصله بین جلسات هایفو چقدر است ؟

اغلب پزشکان توصیه می کنند که در طول یک سال ، یکبار هایفوتراپی انجام دهید چراکه ماندگاری این روش بیش از یکسال است. اما ممکن است شما با توجه به شرایط پوستی که دارید ، ماندگاری این روش را بیش از یکسال حس کنید. در این صورت حتی تا یک سال و نیم و یا دو سال نیز نیازی به تمدید هایفوتراپی نخواهید داشت.

متخصصین بر این باور هستند که انجام هایفوتراپی سه الی چهار بار در سال مجاز است و بیش از چهار بار در سال می تواند منجر به تخریب کلی سلول های زیر پوستی شود. در واقع با تکرار بی وقفه هایفوتراپی پوست زمانی برای ریکاوری و بهبود پیدا نمی کند.

مرتبط بخوانید : هایفوتراپی در تهران – معرفی 10 بهترین مرکز هایفوتراپی در تهران

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

هایفوتراپی پیشانی جلسه است ؟

از روش های جوانسازی و از بین بردن چین و چروک های پیشانی، روش هایفوتراپی است. تخریب جزئی بافت در این ناحیه سبب می شود که بدن به آن واکنش نشان دهد و اقدام به کلاژن سازی بیشتری نماید. تحریک میزان کلاژن سازی در پوست خود عاملی برای رفع چین و چروک ها در ناحیه پیشانی می باشد.

هایفوتراپی پیشانی یکبار در سال انجام می شود و متناسب با شرایط پوستی افراد مختلف حتی تا دو سال و نیم نیز ماندگاری دارد. تمدید هایفوتراپی پیشانی بر اساس نظر پزشک و خواسته زیبا جو کمتر از این بازه زمانی و پس از یک سال نیز امکان پذیر است.

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

هایفوتراپی گردن چند جلسه است ؟

هایفوتراپی گردن به صورت مجزا از هایفوتراپی غبغب انجام می شود ؛ اما در صورتی که هایفوتراپی گردن انجام دهید احتمالا شاهد از بین بردن غبغب نیز خواهید بود. افزایش سن دارای تاثیر منفی بر روی گردن است ، به طوری که منجر به بروز چین و چروک های پوستی و افتادگی شدید پوست گردن می شود.

پزشک با بررسی ناحیه گردن و میزان چین و چروک ها و افتادگی این ناحیه ، تعداد جلسات مورد نیاز را مشخص می کند ؛ به طوری که پس از گذشت چهار الی شش هفته پوست این ناحیه نیز لبفت می شود و اثری از چین و چروک در آن نخواهد بود. البته هایفوتراپی در یک جلسه برای چین و چروک ها و افتادگی های شدید پوستی مناسب نیست.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Bz5W
نظرتان را بنویسید