انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
از میان 66 رشته ارائه شده کاردانی به کارشناسی 99 ، پذیرش در 16 رشته از طریق برگزاری آزمون و در 50 رشته بر اساس سوابق تحصیلی صورت می پذیرد که لازم است متقاضیان هر دو گروه همزمان با ثبت نام ، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند . همچنین انتخاب رشته بدون آزمون و با آزمون نیز به صورت مجزا از انتخاب رشته دانشگاه سراسری انجام می شود .


طبق روال هرساله کنکور کاردانی به کارشناسی برای فارغ تحصیلان کاردانی ( فوق دیپلم ) به صورت یک پارچه برگزار می شود و متقاضیان ثبت نام برای رشته های بدون کنکور و با کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد باید ثبت نام خود را در بازه زمانی اعلام شده در سایت سازمان سنجش و سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام دهند .

 دانشگاه آزاد در کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 99 صرفا برای رشته های پزشکی پذیرش از طریق آزمون دارد و در سایر رشته ها ، متقاضیان بدون کنکور از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org می توانند نسبت به ثبت نام رشته های بدون کنکور خود در دو بازه زمانی مهر و بهمن اقدام کنند . انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد و سراسری به صورت جداگانه صورت می گیرد که در ادامه زمان و نحوه انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد 99 را در اختیارتان قرار داده ایم .


زمان انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 99
همانطور که پیش از این اشاره شد داوطلبانی که متقاضی رشته های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد و سراسری هستند باید در زمان مقرر و به صورت جداگانه انتخاب رشته مربوط به هر دانشگاه را انجام دهند . در ادامه زمان انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون کاردانی به کارشناسی 99 دانشگاه ازاد و سراسری ارائه شده است .



زمان انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 99 دانشگاه های سراسری :

هر ساله ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون و با آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه های سراسری و غیرانتفاعی به صورت همزمان انجام می شود . با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص کنکور کاردانی به کارشناسی 99 ، ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته 99 از 17 اردیبهشت آغاز شده و تا 23 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت .

ثبت نام و انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون کاردانی به کارشناسی 99 دانشگاه های سراسری ، آغاز شده است



داوطلبان می توانند پیش از ثبت نام و انتخاب رشته با مطالعه مقاله زیر ، جزئیات ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی را بررسی و سپس برای نام نویسی در رشته محل مورد نظر خود اقدام کنند .



زمان انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 99 دانشگاه های آزاد :

ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون و با آزمون دانشگاه های آزاد جدا از هم و در بازه های زمانی متفاوتی انجام می شود . پذیرش رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد به صورت با آزمون و باقی رشته ها همگی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود .



داوطلبانی که متقاضی رشته های با آزمون دانشگاه آزاد 99 هستند باید در بازه زمانی 17 الی 23 اردیبهشت ماه ثبت نام خود را برای کنکور کاردانی به کارشناسی انجام دهند . انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد معمولا هر ساله در بازه نیمه شهریور ماه انجام می شود و پیش بینی می شود ، انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد 99 نیز در بازه نیمه شهریور ماه انجام شود .



انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 99 دانشگاه آزاد ، احتمالا نیمه های آغاز می شود



زمان انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 99 دانشگاه های آزاد :

داوطلبان متقاضی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، نیازی به ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ندارند و در بازه زمانی مشخصی باید برای انتخاب رشته خود اقدام کنند . انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد معمولا هرساله نیمه های اردیبهشت ماه انجام شده است . اما طبق اطلاعیه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ، ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته مهر 99 این دانشگاه بدلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است .



به محض مشخص شدن زمان انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 99 دانشگاه های آزاد ، این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد



داوطلبان برای اطلاع از جزئیات دقیق انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد می توانند نخست مقاله زیر را مطالعه کرده و سپس برای انتخاب رشته اقدام کنند .

حتما بخوانید: راهنمای انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

نحوه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 99
همانطور که زمان انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 99 دانشگاه های سراسری و آزاد متفاوت است ، سایت و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه ها نیز با هم متفاوت است . در ادامه نحوه انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون کاردانی به کارشناسی 99 دانشگاه ازاد و سراسری ارائه شده است .





نحوه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 99 دانشگاه های سراسری :

ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه های سراسری و غیرانتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود .

1 - ورود به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

2 - دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 99

3 - پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی و خرید کارت اعتباری

4 - ورود به سامانه ثبت نام و تکمیل فرم نام نویسی

5 - تکمیل فرم انتخاب رشته با حداکثر 50 رشته محل

6 - تایید نهایی و دریافت کد رهگیری






داوطلبان به منظور آشنایی بهتر با رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی می توانند پیش از انتخاب رشته مقاله زیر را مطالعه و سپس برای انتخاب رشته اقدام کنند .

حتما بخوانید: لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی


نحوه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 99 دانشگاه آزاد :

انتخاب رشته بدون آزمون و با آزمون دانشگاه آزاد ، جدای از هم انجام می شوند اما سایت و نحوه انتخاب رشته هر دو به یک صورت و از طریق سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org انجام می شود .



1 - ورود به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon .org

2 - دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور / کنکور کاردانی به کارشناسی 99

3 - پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی و خرید کارت اعتباری

4 - ورود به سامانه ثبت نام و تکمیل فرم نام نویسی

5 - تکمیل فرم انتخاب رشته با حداکثر 20 رشته محل

6 - تایید نهایی و دریافت کد رهگیری



به محض آغاز انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 99 دانشگاه آزاد ، لینک انتخاب رشته در این قسمت فعال خواهد شد



هم چنین پیش از آغاز نام نویسی و انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، توصیه می شود که داوطلبان لیست رشته های مورد پذیرش این دانشگاه را بررسی کنند .


مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 99
متقاضیان رشته های غیر پزشکی شامل گروه های آموزشی فنی مهندسی ، کشاورزی و منابع طبیعی ، علوم پایه ، علوم انسانی ، هنر و یا دامپزشکی می توانند بدون توجه به مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) خود برای مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته ای غیر از رشته فارغ التحصیلی کاردانی خود ثبت نام و شرکت کنند و در صورت موفقیت لازم است کلیه دروس پیش نیاز رشته قبولی را با نظر گروه آموزشی مربوطه بگذرانند .



 متقاضیان رشته پزشکی لازم است با توجه به رشته فارغ تحصیلی ( نوع مدرک کاردانی ) خود و طبق جدول مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ، نسبت به ثبت نام و انتخاب کدرشته محل های مورد علاقه اقدام کنند .  



رشته امتحانی    مدرک کاردانی مورد قبول 
تکنولوژی اتاق عمل    تکنسین اتاق عمل -اتاق عمل - پرستاری
بهداشت عمومی    بهداشت دهان و دندان -بهداشت عمومی - بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده - بهداشت عمومی گزایش مبارزه با بیماری ها - پرستاری دندان پزشکی - راهنمای بهداشت عمومی 
تکنولوژی پرتو شناسی     تکنسین رادیولوژی - تکنولوژی رادیولوژی - کاردانی رادیوتراپی - رادیولوژی - رادیولوژی تشخیصی - تکنولوژی پزشکی هسته ای 
علوم ازمایشگاهی     علوم ازمایشگاهی 
مامایی ( جنس پذیرش فقط زن )     کاردانی مامایی
هوشبری    هوشبری - اتاق عمل - تنفس درمانی «ارزشيابي شده توسط
وزارت بهداشت، درمان و آموزش
پزشكي» 
فوریت های پزشکی (جنس پذیزش فقط مرد)    اتاق عمل - پرستاری - هوشبری - فوریت های پزشکی 


 نکته ای که حائز اهمیت است و داوطلبان باید مورد توجه قرار دهند این است که انتخاب رشته دانشگاه های سراسری همزمان با ثبت نام این آزمون صورت می گیرد و هر داوطلب می تواند حداکثر 50 کد رشته محل را انتخاب کند . انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد بعد از برگزاری آزمون صورت می گیرد و هر داوطلب می تواند حداکثر 20 کد رشته محل را انتخاب کند .



 داوطلبان در صورت علاقه مندی ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ، می توانند برای ثبت نام و انتخاب رشته ( رشته های با آزمون ) کارت علاقه مندی به انتخاب موسسات غیرانتفاعی را تهیه کرده و هنگام ثبت نام با وارد کردن سریال کارت ، رشته محل های غیر انتفاعی را نیز امتحان کنند .



داوطلبان متقاضی انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد می توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه ، از شرایط و لیست رشته محل های ارائه شده مطلع شوند .

حتما بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد
اگر در مورد نحوه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد کاردانی به کارشناسی سوالی دارید می توانید از هر جای ایران که هستید سوال خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید . برای این کار می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .



هم چنین به داوطلبان توصیه می شود علاوه بر دانشگاه آزاد و سراسری ، شانس خود را برای رشته های بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی نیز امتحان کنند .


سوالات متداول

1- انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی دانشگاه های سراسری چه زمانی انجام می شود ؟
معمولا انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی همزمان با ثبت نام این مقطع انجام می شود که به محض مشخص شدن تاریخ دقیق ثبت نام در این مقاله اطلاع رسانی می شود .

2- چه زمانی باید برای انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد اقدام کرد ؟
انتخاب رشته کنکور کارشناسی ناپیوسته این دانشکاه پس از برگزاری آزمون انجام می شود که به محض اعلام تاریخ دقیق در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود .

3- حداکثر تا چند رشته می توان برای دانشگاه های سراسری و آزاد انتخاب کرد ؟
همانطور که در مقاله اشاره شده ، داوطلبان حداثر تا 50 انتخاب برای دانشگاه های سراسری و 20 انتخاب برای دانشگاه های آزاد می توانند داتشه باشند .

منبع : انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/j4zB
نظرتان را بنویسید