نحوه طراحی لندینگ پیج یا صفحات فرود

نحوه طراحی لندینگ پیج یا صفحات فرود
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

اصول استاندارد طراحی صفحه فرود یکی از مهمترین اصول در طراحی وب سایت است. اگر از آن دسته افرادی هستید که با استفاده از یک سایت کاربرپسند به بازاریابی اینترنتی فکر می کنید، باید با تمامی مفاهیم و ابزارهای موجود در این زمینه آشنا باشید.

صفحه فرود که به عنوان صفحه لندینگ  نیز شناخته می شود، صفحه ای است که طراحی آن به زمان، هزینه و تلاش زیادی نیاز دارد. طراحی این صفحه باید به قدری تخصصی باشد که باعث اعتماد و خرید کاربران شود و همچنین این کاربران را قادر سازد تا مشتریان دائمی سایت شوند. به همین دلیل تسلط بر اصول طراحی صفحه فرود استاندارد گام مهمی برای موفقیت سایت است.

اصول طراحی یک صفحه فرود استاندارد

حالا شاید این سوال ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد که صفحه فرود چیست؟

چشمان خود را ببندید و تصور کنید که برای اولین بار با کسی ملاقات می کنید. بدون شک بدون اینکه حرفی بین شما و او رد و بدل شده باشد، اما تنها با یک نگاه گذرا می توانید اطلاعات کلی در مورد این شخص را حدس بزنید. مثلاً از روی ظاهرش می توانید موقعیت شغلی و اجتماعی او را تشخیص دهید. این مشکل در دنیای وب سایت ها نیز صدق می کند.

صفحه فرود صفحه ای است که با اهداف خاصی طراحی شده است که کاربران می توانند با جستجوی عبارتی در موتور جستجوی گوگل لینک آن را ببینند و در صورت تمایل وب سایت مشخص شده را مرور کنند.

به عبارت ساده تر، می توان گفت که صفحه فرود جایی است که کاربران اولین بازدید خود را از سایت انجام می دهند. مطمئناً اگر این صفحه برای کاربر جذابیت کافی داشته باشد، دلایلی برای حضور مستمر وی در سایت ارائه می شود و علاوه بر جذب مشتریان جدید، رتبه مطلوب سایت در رتبه بندی گوگل نیز ارتقا می یابد. اما اگر صفحه فرود خیلی راحت و استاندارد نباشد، کاربر بلافاصله دکمه برگشت را فشار می دهد و این باعث می شود گوگل نتیجه منفی را در فایل شما درج کند!

جالب است بدانید که در دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو ، صفحه فرود به عنوان صفحه فروش نیز شناخته می شود. زیرا هدف اصلی این صفحه جذب مراجعین و افزایش حجم فروش کالا و خدمات کسب و کار مورد نظر می باشد.

به یاد داشته باشید، با رعایت اصول استاندارد طراحی صفحه فرود، می توانید صفحه فرود جذابی داشته باشید و در جهت دستیابی به اهداف خود قدم بردارید.

به طور معمول، کاربران با اهداف مشخص و برای انجام فعالیت های خاص وارد صفحه فرود می شوند. برخی از این کاربران قصد خرید از سایت و برخی دیگر قصد عضویت دارند.

با توجه به مطالبی که تا اینجا گفته شد، نتیجه می گیریم که صفحه فرود یکی از صفحات سایت است، اما هر صفحه در سایت، صفحه فرود نیست. سایت پر از صفحاتی است که برای رسیدن به اهداف خاصی طراحی نشده اند، بنابراین صفحات فرود نیستند.

در زیر به معرفی و بررسی اصول طراحی صفحه فرود استاندارد می پردازیم.

یک عنوان جذاب انتخاب کنید

برای پیروی از اصول استاندارد طراحی صفحه فرود، از استفاده از عناوین پیچیده خودداری کنید. سعی کنید از عناوین جذاب و کاربردی استفاده کنید و به این ترتیب به کاربر دلیلی برای جستجوی محتوای موجود بدهید. به یاد داشته باشید که عنوان مقاله اولین قسمت از مقاله است که کاربر مشاهده خواهد کرد. بنابراین جذابیت آن بسیار مهم است.

از تصاویر مناسب استفاده کنید

یکی از مهمترین اصول در طراحی صفحه فرود استاندارد، استفاده از تصاویر مناسب است. این کار علاوه بر مزایایی که در زمینه سئو سایت و ارتقای رتبه آن در گوگل دارد، از خستگی کاربر جلوگیری کرده و باعث جذابیت بیشتر صفحه می شود. البته به خاطر داشته باشید که ضروری است تصاویری که انتخاب می کنید نشان دهنده محصولات و خدمات کسب و کار شما باشد و در عین جذابیت و کاربرپسند بودن، با محتوای صفحه مرتبط باشد.

به یاد داشته باشید که مغز انسان توانایی تداعی محتوای دقیق را ندارد، اما می تواند یک تصویر جالب و خلاقانه را برای مدت طولانی حفظ کند.

اطلاعات مفید

استفاده از سرفصل ها و عنوان های فرعی ساده، جذاب و با کاربری آسان یکی از مهم ترین اصول در طراحی صفحه فرود استاندارد است.

محتوای مفید یکی از اصلی ترین مواردی است که می تواند باعث شود گوگل رتبه سایت شما را بهبود بخشد. پس از تمام توان خود در تولید محتوا استفاده کنید و استفاده از نقل قول ها و مطالب زیبا را فراموش نکنید.

فراخوانی برای اقدام

همانطور که گفته شد این مهم ترین اصل در اصول طراحی یک صفحه فرود استاندارد است که شامل تعبیه دکمه ای برای دعوت کاربر به خرید کالاها و خدمات ارائه شده توسط سایت مورد نظر می باشد.

در برخی موارد، ترغیب کاربر برای مرور سایت و اطلاع تدریجی از محصولات و خدمات ارائه شده، هدف اصلی است که صفحه فرود دنبال می کند. جالب اینجاست که این روش یکی از موثرترین روش های بازاریابی اینترنتی به حساب می آید.

ارتباط با کاربر

در چنین حالتی، صفحه فرود شامل یک پیشنهاد جذاب است که کاربر را وادار به پر کردن فرم و وارد کردن اطلاعاتی مانند نام، آدرس ایمیل و غیره می کند. اگر از اصول طراحی یک صفحه فرود استاندارد استفاده کنید، پس از مدتی و با افزایش اطلاعات جمع آوری شده، لیست بلندبالایی از مشتریان بالقوه دارید که می توانید آنها را به کاربران عادی تبدیل کنید!

منبع: نحوه طراحی لندینگ پیج یا صفحات فرود

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/g1Yr
نظرتان را بنویسید