بافت مو به چند روش انجام می شود؟ معرفی انواع روش های بافت مو

بافت مو به چند روش انجام می شود؟ معرفی انواع روش های بافت مو
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
zahra
هزاران سال است که خانم ‌ها در سراسر جهان از انواع روش‌های بافت مو برای جلوه بخشیدن به موهای خود استفاده می‌ کنند. بافت مو یکی از سبک‌ های آرایش موها است که در انواع مختلف از ساده گرفته تا مدل‌ های پیچیده را شامل می ‌شود. سبک آرایشی موهای بافته شده تقریبا برای هر موقعیتی مناسب هستند. محیط‌ های کاری، مراکز درسی، باشگاه و حتی عروسی می‌ توانند موقعیت مناسبی برای استفاده از انواع روش‌های بافت مو باشند. به علاوه استفاده از بافت منجر به محافظت از موهای شما می ‌شود.

بافت آفریقایی
بافت آفریقایی یکی از روش ‌های بافت مو با ظاهری متنوع و پیچیده است. اگرچه اصطلاح بافت آفریقایی به طیف گسترده ‌ای از روش‌های بافت مو اطلاق می ‌شود. اما همه این بافت ‌ها از جلوی سر شروع می‌ شوند و به آرامی و به صورت مجزا به عقب می ‌روند. همچنین بافت ‌ها هر چه به عقب می‌ روند ضخیم‌ تر و پهن‌ تر می ‌شوند. در روش کلاسیک بافت آفریقایی، بافتن موها از جلوی سر شروع می ‌شود و به ملایمت به عقب کشیده می ‌شود. اما در مدل ‌های جدیدتر می ‌توانید بافت‌ها را از تاج سر شروع کنید و به آرامی به کناره‌ های سر متمایل کنید.

بافت آفریقایی مربعی
بافت مربعی یکی از روش‌های بافت موی آفریقایی است. در این روش همه موهایتان به مربع‌ های مساوی تقسیم شده و سپس جداگانه بافته می‌ شوند. برای بافت مربعی هم می ‌توانید از موهای طبیعی خود استفاده کنید و هم می‌توانید از انواع اکستنشن لابه‌لای موهایتان به کار ببرید. این مدل بافت که می‌ تواند با ضخامت و طول‌ های متفاوتی انجام شود، از موهایتان به خوبی محافظت می‌ کند.

با این وجود اگر از موهای نازک و ظریفی برخوردار هستید، بهتر است ابعاد مربع‌ ها و ضخامت دسته موها را کوچک ‌تر در نظر بگیرید تا تعداد بیشتری بافت داشته باشید. به این ترتیب در ریشه موهایتان هم کشیدگی کمتری حس می ‌کنید. اگرچه برای بافتن موهایتان به سبک مربعی زمان زیادی را باید صرف کنید. اما در عوض این مدل مو تا هفته‌ ها ماندگاری دارد و نگهداری زیادی هم نیاز ندارد.

بافت دم اسبی
اگر می ‌خواهید به بافت‌ های خود مدل جدیدی ببخشید، ساده‌ ترین گزینه استفاده از مدل دم اسبی است. بافت دم اسبی یکی از روش‌های بافت مو است، که منجر به کشیده‌ تر شدن چشم‌ها و صورتتان می‌ شود. بنابراین از محبوبیت زیادی برخوردار است. به علاوه این نوع بافت انتخاب مناسبی برای همه موقعیت ‌ها از جمله محیط ‌های کاری یا تحصیلی، سالن ‌های بدنسازی و حتی قرارهای دوستانه به شمار می ‌رود. برای این که بافت دم اسبی جلوه بهتری پیدا کند، آن را با یک کش بدون گیره در بالای سر، محکم کنید. همچنین می‌توانید از تزئینات مو روی بافت ها استفاده کنید.

بافت فرانسوی
بافت فرانسوی یکی از روش ‌های بافت مو است که با ظاهر ساده و کلاسیک خود، ظرافت زنانه را یادآوری می‌کند. ‌این استایل ساده و شیک برای یک قرار ناهار، محیط‌ های کاری و سالن بدنسازی انتخاب مناسبی است. این مدل مو هر چه نرم ‌تر باشد ظاهر حرفه‌ای ‌تری پیدا می ‌کند. برای این که لطافت و زنانگی بیشتری به آن ببخشید، می ‌توانید چند طره از موهایتان را روی صورت خود رها کنید. به علاوه این مدل بافت مو، قابلیت ترکیب با مدل تیغ ماهی یا مدل‌ های نیمه باز را هم دارد. همچنین بافت فرانسوی مدل پر طرفداری برای مهمانی‌ های رسمی یا عروسی‌ ها به شمار می ‌رود.

بافت هلندی
بافت هلندی یکی از روش ‌های بافت مو با سبک مخفی است. در این روش، بافت به جای این که در میان موهایتان بخوابد، به صورت برجسته از آن بیرون می ‌زند. تکنیک بافت هلندی تقریبا مشابه بافت معمولی سه رشته‌ ای است. یعنی اگر بافت‌ های ساده را بلد باشید، قادر به این نوع بافت هم خواهید بود. بافت هلندی به سبب نوع بافت خود، به بافت فرانسوی معکوس هم مشهور است. این سبک روشی عالی برای آرایش موهای صاف، در مهمانی‌ها و مجالس رسمی است.

بافت تیغ ماهی
بافت تیغ ماهی سبکی کلاسیک است، که ظاهری آرتیستیک به شما می ‌بخشد. این سبک یکی از ساده ‌ترین روش‌های بافت مو است و الگوی پیچیده‌ ای ندارد. با این وجود برای آراستن موهای خود با این نوع بافت، باید موها را به قسمت‌های بسیار کوچک و در حدود نیم اینچی تقسیم کنید. همچنین باید موهایتان را در حین بافت به خوبی بکشید تا از باز شدن آن جلوگیری کنید. بافت دم ماهی را می ‌توانید از هر نقطه از سر خود که تمایل دارید، آغاز کنید. در ادامه هم می ‌توانید آن را با مدل فرانسوی یا هلندی ترکیب کنید. سایز موها در این نوع بافت اهمیتی ندارد. یعنی می ‌توان آن را روی موهای کوتاه یا بلند اجرا کرد.

بافت آبشاری
بافت آبشاری یکی از زیباترین و زنانه ‌ترین روش ‌های بافت مو به شمار می ‌رود. در واقع این بافت، اصلاح شده بافت فرانسوی است. تنها تفاوت آن با بافت فرانسوی در این است که قسمت‌ های پایینی مو بافته نمی ‌شود و آزاد می ‌ماند. یعنی فقط بالای سر بافته می ‌شود. این بافت با طره‌های های خود، به موهایتان ظاهر آبشاری می‌ بخشد. ظاهر لطیف و رمانتیک این بافت، آن را به انتخابی مناسب برای شینیون عروس خانم ‌ها و ساقدوش ‌ها تبدیل می‌کند. همچنین برای ظرافت بیشتر می‌توانید از یک بافت هلندی ظریف، یا چند شاخه گل زیبا لابه‌لای موهایتان استفاده کنید.

بافت تاجی
بافت تاجی یکی دیگر از روش‌های بافت مو است. این مدل بافت با ظاهر تاجی شکل خود انتخاب مناسبی برای مراسم رسمی و عروسی ‌ها به شمار می ‌رود. در واقع ظاهر تاج مانند این بافت، پرنسس درون هر خانمی را جلوه می ‌بخشد. ساده‌ترین راه برای بافتن موهایتان به روش تاجی، این است که دو رشته بافت هلندی یا فرانسوی روی موهایتان ایجاد کنید. سپس این دو رشته را مانند تاج دور سرتان بپیچید و در جهت مخالف سنجاق بزنید. به این ترتیب در عرض چند ثانیه ظاهر خود را به یک پرنسس زیبا تبدیل می ‌کنید.



آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته آموزش بافت موهنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/L4v4
مطلب قبلی
آموزش بافت مو
مطلب بعدی
آموزش شینیون مو
نظرتان را بنویسید