نرده حفاظ روی دیوار

نرده حفاظ روی دیوار
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
هانیه شیخ

نرده حفاظ دیوار ساختمان‌ها بخش جدایی‌ناپذیر از امنیت ساختمان هستند. سربازانی فولادین و نیزه به دست که سر دیوار ایستاده‌اند تا کسی مزاحم آسایش ساکنان ساختمان نشود.

اما موقع انتخاب نوع حفاظ و زمان نصب آن به چه چیزهایی باید دقت کنیم؟ با ما همراه باشید تا سیر تا پیاز حفاظ‌ها را برایتان تعریف کنیم.

نرده حفاظ دیوار

حفاظ های دیوار خانه‎های ایرانی بیشتر از جنس آهن و فولاد هستند و نرده های چوبی به‌ندرت و در مناطقی خاص استفاده می‌شوند. اما حفاظ های فلزی چه‌طور؟ چند جور حفاظ داریم؟ چه چیزهایی را باید در انتخاب نرده دیوار مدنظر قرار داد؟

عوامل مؤثر بر انتخاب نوع حفاظ دیوار

۱- قیمت حفاظ: مثل هر چیزی دیگری این‌جا هم پای پول در میان است! هر قدر هزینه بیشتری برای حفاظ در نظر بگیرید، انتخاب‌هایتان هم متنوع‌تر می‌شود. البته هزینه اضافی هم خوب نیست و همان‌طور که در ادامه توضیح می‌دهیم، گاهی ساده‌ترین حفاظ‌ها هم کار شما را راه می‌اندازد!

۲- کاربری حفاظ: هر چه از نظر امنیت بیشتر روی حفاظ‌ها حساب می‌کنید، باید ارتفاع و پیچیدگی بیشتری به آن‌ها بدهید. پس اگر در یک محل امن در وسط شهر زندگی می‌کنید، دست شما باز است تا حفاظ‌هایی ساده مثل حفاظ سرنیزه ای را به کار ببرید؛ آن هم با تراکم پایین که هزینه‌های شما را بسیار کاهش می‌دهد.

اما اگر مثلاً خارج از شهر زندگی می‌کنید، از نرده های شاخ گوزنی یا نیزاری با تراکم بالا و ارتفاع بیشتر استفاده کنید تا خیالتان راحت‎تر باشد. البته حفاظ‌های سنگین زیرکاری محکم‎تری هم لازم دارند.

نرده دیوار

۳- سلیقه مالک: حفاظ‌ها هم مثل بقیه بخش‌های ساختمان کاربری‌های مختلفی می‌توانند داشته باشند. یکی از این کاربری‌ها، زیبا کردن ساختمان است. پس به ظاهر حفاظ‌هایی که همین جا به شما معرفی می‌کنیم هم دقت کنید. خودتان باسلیقه‍‎ترین فرد برای انتخاب حفاظتان هستید. 🙂

ویژگی‌های حفاظ دیوار
 

موقع خرید یا مذاکره با سازنده حفاظ چه چیزهایی را باید مشخص کنیم؟ پارامترهای زیر را بشناسید تا حرفه‌ای‌تر با او برخورد کنید!

۱- جنس حفاظ: همان طور که گفتیم تقریباً همه حفاظ‌های دیوار در شهر تهران از جنس فولاد یا به قول خودمانی‌اش آهنی هستند. پس این یکی را می‌توان از لیست دغدغه‌ها خط زد.

۲- ارتفاع حفاظ: حفاظ‌ها به‌طور معمول با ارتفاع یک تا یک‌ونیم متر ساخته می‌شوند. ارتفاع از مهم‌ترین چیزهایی است که روی قیمت حفاظ اثرگذار است. ضمن این که برای کاربردهای خاص می‌توانید ارتفاع دلخواه خود را انتخاب کنید.

۳- تراکم حفاظ: تعداد میله‌های عمودی در هر متر عرض حفاظ، تراکم آن را مشخص می کند. هر چه تراکم بالاتر باشد، یعنی میله‌های عمودی به هم نزدیک‌تر هستند و تراکم پایین به معنی فاصله بیشتر میله‌ها با هم است. هر چه تراکم کمتر باشد، هزینه ساخت حفاظ پایین‌تر می‌آید. تراکم بیشتر امنیت بیشتر و گاهی هم زیبایی بیشتری به وجود می‌آورد.

۴- نوع حفاظ: حفاظ‌های فولادی در می‌تواند طرح سرنیزه ای، شاخ گوزنی، بوته ای، نیزاری و یا لیلیوم باشند. اصلاً نگران این اسم ها نباشید! در ادامه تک‌تک آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

حفاظ دیوار سرنیزه ای

در کنار حفاظ‌های ساده که متشکل از تعدادی میله عمودی است، حفاظ سرنیزه ای نیز یک حفاظ نوستالژیک محسوب می‌شود که همه ما با آن خاطره داریم. اما این نوع حفاظ همچنان مشتری های پروپاقرص دارد و از پرفروش‌ترین انواع حفاظ به حساب می‌آید.

این محصول حفاظتی را می‌توان برای تمامی ساختمان‌ها با کاربری‌های متفاوت مورد استفاده قرار داد و یکی از رازهای پرفروش بودن آن همین کاربری گسترده آن است. این نرده‌ها معمولاً در ارتفاع‌های ۱۰۰، ۱۲۰ یا ۱۵۰ سانتی‌متری استفاده می‌شوند.

نرده حفاظ دیوار ساده

نرده حفاظ دیوار سرنیزه ای از جمله مدل حفاظ‌های بسیار کاربردی محسوب می‎شود که در مدل های یک، دو و سه‌طرفه تولید شده است تا تمام افراد بتوانند با توجه به نیاز و شرایط خود این محصول را تهیه نمایند و مورد استفاده قرار دهند. این مدل از حفاظ به نسبت سایر مدل حفاظ‌های موجود بیشتر شناخته شده است، زیرا از طراحی ساده‌ای برخوردار می‌باشد.

حفاظ های نیزه دار نه تنها امنیت خانه شما را به خوبی تأمین می‌کنند، بلکه مقرون به صرفه تر از حفاظ هایی همچون شاخ گوزنی هستند.

همان طور که در شکل زیر می‌بینید، نوع قدیمی‌تر آن به صورت میله‌هایی عمود بود که سر آن به یک تیغه سرنیزه ای ختم می‌شد.

حفاظ نرده دیوار سر نیزه ای

 

انواع حفاظ دیوار

نرده حفاظ دیوار شاخ گوزنی

یکی از رایج‌ترین حفاظ‍‎های مورد استفاده روی دیوارهای شهر تهران، نرده های شاخ گوزنی هستند. این نرده‌ها به علت شباهت به شاخ گوزن به این نام شهرت یافته‌اند و جزء نرده‌های بسیار زیبا دسته‌بندی می‌شوند.

هزینه این نرده‌ها هم نسبت به نرده‌های سرنیزه ای بالاتر است. هر چند که برای این محصول هم محدوده قیمتی مشخصی برای آن وجود ندارد و قیمت نرده وابستگی بسیار زیادی به تعداد شاخه، عرض و ارتفاع حفاظ مواد مصرفی و کیفیت تولید آن دارد.

همان‌طور که گفتیم زیبایی این نوع حفاظ هم از بزرگ‌ترین مزیت‌های آن است؛ مزیتی که با یک رنگ‌آمیزی جذاب دو رنگ می‌تواند جند برابر شود.

حفاظ نرده دیوار

 

نرده حفاظ دیوار لیلیوم

حفاظ دیوار لیلیوم یکی از زیباترین حفاظ های مورد استفاده در تهران است. امنیت آن حتی از حفاظ شاخ گوزنی هم بالاتر است.

ظاهر آن با الهام از گل لیلیوم طراح شده و نام لیلیوم هم به همین خاطر به آن داده شده است. معمولاً رنگ‌آمیزی آن به‌صورت دو رنگ انجام می‌شود.

از نکات قابل توجه در مورد حفاظ لیلیوم گسترش آن از مرکز است؛ به این معنی که شاخه‌های آن از پایین میله به سمت اطراف گسترده می‌شود و هر قدر که در ارتفاع بالاتر می‌رویم، این طرح تکرار می‌شود. از این رو امکان تولید آن در ارتفاع‌های دلخواه وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود تا مهندسین و معماران با دست باز و بر اساس زیبایی ارتفاع آن را تعیین کنند.

نرده دیوار لیلیوم
ساخت نرده حفاظ دیوار حیاط توسط جوشکار سیار

 

حفاظ نرده فرفورژه

فرفورژه علاوه بر نرده های راه پله و نرده های حفاظ پنجره ها، در ساخت نرده دیوار نیز کاربرد دارند. نرده های فرفوژه دارای طرح‎های متنوع و متفاوتی بوده و در عین زیبایی قوی و مقاوم هستند.

معمولاً نرده حفاظ دیوار فرفورژه نیاز به نگه‌داری و رسیدگی دائمی دارد، به‌طوری‌ که هر سه یا چهار سال باید نقاشی شود.

همان‌طور که گفته شد به دلیل استحکام بالا معمولاً دارای قیمت بالایی هستند، اما باید در نظر داشت که هزینه انجام‌شده امنیت بالایی را به همراه خود دارد.

نرده حفاظ دیوار فرفورژه

نرده حفاظ در و دیوار نیزار

نام حفاظ نی زار هم توضیحات کافی در مورد ظاهر آن ارائه می‌کند. این نوع حفاظ هم علاوه بر تأمین امنیت یک نوع دکوراسیون نیز محسوب می‌گردد.

طراحی و تولید حفاظ نیزار یا سرنیزه فوق‌العاده زیبا و امن می‌باشد. شاید بین زیبایی حفاظ های نیزار، بوته ای و شاخ گوزنی نتوان به سادگی قضاوت کرد و انتخاب آن‌ها بستگی زیادی به سلیقه شما دارد.

یکی از محاسن نرده نی زار این است که همه شاخه‌های نرده به‌صورت مستقیم به شاسی جوشکاری می‌شوند. شاخه های اصلی هم از بالا بکدیگر جوش می‌شوند. به همین علت نقاط جوش کمتری وجود دارد.

در کل در مدل نیزار به‌علت این که شاخه‌های کوچک کمتری وجود دارد، طبیعتاً نقاط جوشکاری نیز کمتر است و این خود باعث استحکام بیشتر در مدل نی زار می‌شود.

نرده نیزار
نرده حفاظ دیوار نیزار

حفاظ دیوار بوته ای

حفاظ بوته ای هم از انواع حفاظ خاردار به حساب می‌آید و مانند حفاظ شاخ گوزنی به عنوان یک سپر امنیتی و ضد صعود بر روی دیوار قرار می‌گیرد و مانع بزرگی برای هر نوع ورود بی‌اجازه ایجاد می کند. از نظر نصب هم مثل حفاظ شاخ گوزنی و بوته ای نصبی آسان و بی‌دردسر دارد.

نرده های بوته ای در ارتفاع‌های مختلف می‌توانند ساخته شوند.

نرده دیوار بوته ای

نصب نرده دیوار برای چه ساختمان‌هایی اجباری است؟

  • خانه‌های ویلایی

خانه‌های ویلایی به طور معمول آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به ورود ناخواسته از طریق دیوار دارند. از این رو نصب حفاظ دیوار در خانه ویلایی ضروری‌تر از آپارتمان‌ها است. اصولاً آپارتمان‌ها نقطه اصلی امنیت خود را در جلوی درب واحدها در نظر می‌گیرند، از این رو خانه‌های ویلایی نیاز بیشتری به نصب حفاظ دیوار دارند.

  • دیوارهای کم‌ارتفاع

هر چه دیوار ساختمان کوتاه‌تر باشد، نیاز بیشتری به نصب نرده دیوار داریم. دیوارهای کوتاه طعمه آماده‌ای برای دزدان هستند و توجه به رفع این مشکل هم بسیار ضروری است. نصب حفاظ باعث می‌شود تا رد شدن از دیوار دشوار و امنیت لازم برای ساختمان فراهم شود.

  • محله‌های با امنیت پایین‌تر

در صورتی که امنیت محله شما پایین است و به تازگی خبرهایی از دزدی در خانه‌های اطراف شنیده‌اید بهتر است حتما به امنیت دیوارهای خود هم توجه کنید. نرده‌های دیوار کمک می‌کند تا دزدی از خانه شما سخت شود.

  • خانه‌های خارج شهر

خانه‌های ویلایی که در محله‌های ویلایی و حومه شهرها هستند نیاز به امنیت بیشتری دارند و نصب حفاظ دیوار بلند و کارآمد برای آنها کاملاً ضروری است.

مقایسه انواع نرده حفاظ دیوار

در ادامه برای ساده‌تر کردن تصمیم‌گیری برای شما جهت انتخاب مدل‌های نرده های حفاظ دیوار، ویژگی‌هایی  که در بالا توضیح داده شد، جمع‌بندی شده است.

مقایسه انواع نرده حفاظ دیوار
 

۱نرده سرنیزه‌ایقیمت پایین، امنیت مناسب، طراحی نوستالوژیک، نصب ساده
۲

نرده آبشاری

(سرنیزه ای با کمان‌ سرنیزه به دوطرف)

قیمت مناسب، امنیت بالا، طراحی زیبا، استحکام بالا
۳نرده فرفورژهقیمت مناسب، تنوع طرح، استحکام و امنیت بالا
۴نرده شاخ گوزنیقیمت بالا، وزن بالا، امنیت مناسب، تک‌رنگ یا دو رنگ، نصب ساده
۵نرده نیزارامنیت و استحکام بالا، نصب ساده
۶نرده بوته ایقیمت بسیار بالا، امنیت بالا، نصب ساده
۷نرده لیلیومقیمت بالا، وزن بالا، امنیت مناسب، معمولاً به‌صورت دو رنگ

نصب نرده دیوار

نصب حفاظ روی دیوار به طور معمول کار آسانی است که نیاز به تخریب چندانی در دیوار ندارد. حفاظ دیوار معمولاً در کارگاه ساخته شده و به محل نصب آورده می‌شود. نصاب حرفه‌ای حفاظ را بدون وارد کردن آسیب به دیوار نصب می‌کند. از این رو اگر به دلیل نگرانی از تخریب و مواردی از این دست، نصب نرده خود را پشت گوش انداخته‌اید، می توانیم این خبر خوش را برای شما داشته باشیم که نصب این سازه در بسیاری از موارد آسان و بی‌دردسر خواهد بود.

نصب نرده حفاظ دیوار

 
      

 

زمان مورد نیاز برای ساخت و نصب نرده چقدر است؟

ساخت حفاظ دیوار بسته به نوع حفاظ مدت زمان متفاوتی خواهد داشت. اما به طور معمول حفاظ‌ها حدود سه تا چهار روز پس از نهایی شدن سفارش آماده تحویل خواهند بود. نصب حفاظ هم زمان زیادی نخواهد گرفت، مگر این که شرایط دیوار یا ساختمان شما خاص باشد که باز هم با وجود نصابان حرفه‌ای شرکت ما هیچ مشکلی در این کار نخواهید داشت.

رنگ آمیزی نرده ساختمان

یکی از مسائلی که بسیار مهم و ضروری است بحث رنگ و نقاشی نرده‌های دیوار است. این کار دلایل متعددی دارد که در ادامه خواهد آمد:

  • افزایش طول عمر نرده: نرده‌هایی که در کشور ما بر روی دیوارها نصب می‌شود از جنس فولاد یا به قول عامیانه‌تر آهن است. آهن فلزی است که در صورت خیس شدن در باران، استعداد بالایی برای خردگی و زنگ‌زدن دارد. رنگ کردن نرده باعث می‌شود قطره‌های آب و اکسیژن هوا، تماسی با فولاد نداشته باشند و در نتیجه سال‌ها به طول عمر آن افزوده شود.
  • زیبایی ساختمان: رنگ‌آمیزی نرده‌های حیاط باعث زیباتر شدن آنها می‌شود. امروزه رنگ‌های متنوعی برای نرده‌ها در نظر گرفته می‌شود، اما پرکاربردترین آنها مشکی، سفید، کرم و قهوه ای است. رنگ متضاد پیکان‌های سرنیزه‌ای هم تاحدی مرسوم است.
  • هماهنگی بیشتر: نرده تنها چیزی نیست که در ساختمان نصب می‌شود و معمولًا سازه‌های مختلفی در کنار آن دیده می‌شود. درب ورودی و پنجره‌های طبقات پایین‌تر از مهمترین این سازه‌ها هستند. نقاشی نرده‌های حیاط این امکان را فراهم می‌کند تا با انتخاب رنگی هماهنگ با بقیه اجزای ساختمان به ست شدن بیشتر آن‌ها کمک کرد.

قیمت انواع نرده های حفاظ دیوار در تهران

همان‌طور که گفتیم قیمت نرده حفاظ دیوار به عوامل مختلفی که در همین مطلب ذکر شد بستگی دارد. ارتفاع، جنس حفاظ، نوع حفاظ، عرض و … از جمله این متغیرها هستند. اگر برای خرید و نصب حفاظ خود نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می‌توانید با طهران جوش؛ جوشکار سیار تهران تماس بگیرید تا ضمن مشاوره، از آخرین قیمت‌های نرده و حفاظ دیوار مطلع شوید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gA89
مطلب قبلی
حفاظ آکاردئونی
مطلب بعدی
ماسک سه بعدی
نظرتان را بنویسید