دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که از نتیجه نهایی آزمون دکتری خود راضی نبوده و یا در هیچ رشته محلی پذیرفته نشدند ، می توانند پس از فعال شدن لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه های سراسری در سال 1400 نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکترا اقدام نمایند . البته به دلیل حذف مرحله تکمیل ظرفیت دکتری سراسری ، احتمال برگزاری این مرحله بسیار کم است .



پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری با داوطلبانی روبرو می شویم که از نتیجه خود راضی نیستند یا در هیچ یک از واحد های این دانشگاه پذیرفته نشدند و به دنبال راهکاری برای ورود به مقطع دکتری هستند . یکی از راه های پیش روی این داوطلبان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه های سراسری سال 1400 است که در صورت وجود ظرفیت های خالی در واحدهای دانشگاهی و موافقت وزارت علوم برگزار می شود .

روال مرحله تکمیل ظرفیت دکتری بدین شرح است که لیست رشته محل های دارای ظرفیت پذیرش از طریق سایت sanjesh.org در قالب دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه های سراسری منتشر می شود و داوطلبان واجد شرایط می توانند در بازه زمانی مقرر شده از سوی سازمان سنجش نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته پس از پرداخت هزینه اقدام نمایند . در ادامه امکان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری 1400 بررسی شده و لینک دانلود آن در صورت برگزاری این مرحله قرار داده می شود.



لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1400
در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه های سراسری در سال 1400، احتمالا متقاضیان می توانند حداکثر 30 کدرشته محل از میان لیست رشته های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را در زمان مقرر شده توسط سازمان سنجش انتخاب نموده و مجددا شانس خود را برای قبولی امتحان کنند .



در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1400، لینک دانلود دفترچه را در این قسمت قرار خواهیم داد .



سال گذشته مرحله تکمیل ظرفیت تنها برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار شد در نتیجه پیش بینی می کنیم امسال نیز (همانند سال گذشته) مرحله تکمیل ظرفیت دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار نشود . مرحله تکمیل ظرفیت دکتری دارای پیچیدگی های خاصی می باشد که توصیه می شود در صورت برگزاری قبل از ثبت نام حتما مقاله زیر را مطالعه نمائید .

حتما بخوانید: تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 1400



مشاوره دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1400
با وجود ادغام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ، دانشگاه آزاد نیز به صورت مجزا ظرفیت باقی مانده پذیرش دانشجو در هر رشته محل را به وزارت علوم ابلاغ کرده و در صورت موافقت این وزارت خانه با برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری این دانشگاه، دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر شده و مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته محل های دارای ظرفیت دکتری آزاد برگزار خواهد شد .

در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 1400، تمامی متقاضیان شرکت در آن حدود اواسط مهر ماه می توانند با توجه به شرایط در نظر گرفته شده نسبت به انتخاب کدرشته محل از میان رشته محل های ارائه شده در دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری اقدام نمایند .










در صورت مشخص شدن زمان تکمیل ظرفیت دکتری 1400، لینک دریافت دفترچه برای دانشگاه های آزاد و سراسری را در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری هیوا قرار می دهیم . همچنین داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سال بعد را دارند می توانند برای ثبت نام آزمون دکتری 1401 از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک بگیرند.

در ادامه بخوانید: زمان تکمیل ظرفیت دکتری 1400









سوالات متداول


1- آیا تمامی رشته های دارای ظرفیت پذیرش در مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری ، مجددا برای تکمیل ظرفیت نیز دانشجو پذیرش می کنند ؟
خیر . در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت دکترای سراسری تنها دانشگاه هایی که ظرفیتشان پس از اعلام نتایج نهایی تکمیل نشده دانشجو پذیرش می کنند که در متن مقاله توضیحاتی پیرامون این موضوع بیان کرده ایم .




2- دفترچه تکمیل ظرفیت دکترا از طریق چه سایتی منتشر خواهد شد ؟
در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت ، لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دکترای از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که به محض انتشار آن ، لینک دانلود دفترچه را در متن مقاله برای دانلود قرار می دهیم .




3- پذیرفته شدگان نهایی مرحله تکمیل ظرفیت از چه نیمسالی وارد دانشگاه می شوند ؟
در صورت برگزاری این مرحله ، پذیرفته شدگان نهایی از نیمسال دوم سال تحصیلی یعنی بهمن ماه وارد دانشگاه خواهند شد که البته جزئیات بیشتر پیرامون این مطلب در متن مقاله شرح داده شده است .

منبع : دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/41wV
نظرتان را بنویسید