علت خاموشی ناگهانی کولر گازی چیست؟

علت خاموشی ناگهانی کولر گازی چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
tehranservic

امروزه که استفاده از کولر های گازی بیش از پیش مرسوم شده شاید بسیاری از شما تجربه ی تلخ خاموش شدن ناگهانی کولر گازی خود را داشته باشید.در بعضی روزهای گرم تابستان که فقط خنکای باد کولر گازی میتواند جبران گرمای طاقت فرسای بیرون از منزل یا محل کار باشد کولر گازی به ناگهان خاموش میشود در این مقاله تهران سرویس سعی در آن داشته تا شما را با علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی آشنا سازد .
با تهران سرویس همراه شوید.


1-گرم شدن بیش از حد کولر گازی:

گرم شدن بیش از حد کولر گازی میتواند موجب شود که کولر گازی برای دفاع از سوختن موتور کولر گازی خاموش شود و تا خنک سازی موتور کولر گازی اجازه روشن شدن به کولر گازی را ندهد.

2-اورلود موتور کولر گازی :

برخی از کمپرسورها یا موتورهای کولر گازی مجهز به یک سوئیچ استراحت هستند که به هنگام اورلود موتور آن را خاموش می کنند. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد از جمله: مدت زمان کارکرد طولانی، تهویه نامناسب و ولتاژ نامناسب.

3-اتصالات درون خود کولر گازی

یکی دیگر از علت خاموش شدن کولر گازی اتصالات درون خود کولر اسپیلت است که اگر به میزان کافی برق دریافت نکنند می تواند به دلیل قطع اتصال، اتصال نا کافی، برق دزدی، خراب شدن خازن و ... علت آف شدن کولر گازی باشد که باید تعمیرکار کولر گازی این مشکل را با بررسی میزان برق ورودی به کولر گازی و آمپر هر یک از اجزا الکترونیکی کولر گازی بررسی کند.

4-خرابی رله استارت کولر گازی:

از دلایل دیگری که موجب خاموش شدن کولر گازی می‌شود، خرابی رله استارت است. رله استارت یکی از قطعاتی است که هر تعمیرکار اولین قدمی که برای تعمیر کولر برمی‌دارد، بررسی آن است. برای تست رله استارت، شستی اورلود را یکبار کمی فشار دهید و رها کنید. در صورت خرابی رله، کمپرسور به کار افتاده و خاموش نخواهد شد. تنها راه برای رفع این مشکل، جایگزینی رله استارت جدید با نوع خراب است.

5-عدم سرویس به موقع کولر گاری:

سرویس به موقع کولر گازی و یا اسپیلت می تواند از خاموش شدن ناگهانی کولر یا مشکلاتی از این قبیل مانند از کار افتادن کولر و همچنین خسارت مالی زیاد جلوگیری کند. پس بهتر است برنامه سرویس کولر گازی به صورت سالانه را در برنامه خود قرار دهید تا ضمن عیب یابی به موقع کولر، از بروز مشکلات جدی و پرهزینه جلوگیری شود.

6-ایراد در سیم کشی ساختمان یا اتصالات دستگاه‌ها:

یکی از اصلی ترین مواردی که در هنگام خاموش و روشن شدن‌های تمام لوازم برقی باید بررسی کرد، اتصالات برق ساختمان و خود سیستم است. در صورتی که هر گونه مشکلی در سیم کشی و اتصالات وجود داشته باشد می‌تواند باعث خاموش شدن دستگاه شود و حتی باعث آسیب دیدن آن گردد. تمام اتصالات و سیم کشی‌ها را از نظر سلامت و ایمنی بررسی کند و در صورت نیاز مشکلات آن را برطرف کنید.

7-گرفتگی مسیر جریان گاز:

یکی از دلایلی که کولر بلافاصله پس از روشن کردن صدایی تولید می کند و از کار می افتد این است که مسیر گاز به دلایلی گرفته است. مثلا احتمال اینکه لوله های رابط بر اثر برخورد با جسمی سخت له شده باشند وجود دارد. و از جمله علت آف شدن کولر گازی است.

8-ایراد در سیم کشی ساختمان یا اتصالات دستگاه‌ها

یکی از اصلی ترین مواردی که در هنگام خاموش و روشن شدن‌های تمام لوازم برقی باید بررسی کرد، اتصالات برق ساختمان و خود سیستم است. در صورتی که هر گونه مشکلی در سیم کشی و اتصالات وجود داشته باشد می‌تواند باعث خاموش شدن دستگاه شود و حتی باعث آسیب دیدن آن گردد. تمام اتصالات و سیم کشی‌ها را از نظر سلامت و ایمنی بررسی کند و در صورت نیاز مشکلات آن را برطرف کنید.

9-کثیف بودن فیلتر های کولر گازی:

کثیف بودن فیلتر های کولر گازی میتواند دلیل دیگری برای خاموش شدن کولر گازی باشد.کولر گازی های پیشرفته مانند کولر گازی اجنرال،کولر گازی ال جی ،کولر گازی بوش،کولر گازی سامسونگ دارای چراغ فیلتر در پنل داخلی میباشند.این کولر گازی ها زمانی که نیاز به پاک کردن فیلتر هوا باشد با چراغ فیلتر خود به کاربر اعلام میکنند که باید فیلتر کولر گازی تعویض و یا پاک سازی شود،اگر کاربر به مدت طولانی به این علامت چراغ توجه نکند کولر گازی کامل خاموش میشود و تا زمانی که فیلتر آن تمیز نشود و یا تعویض نگردد روشن نمیشود و کاربر اگر تلاش برای روشن کردن کولر گازی خود کند چراغ فیلتر آن روشن میشود و به کاربر اطلاع میدهد که با تمیز کردن فیلتر و یا تعویض آن مشکل رفع میشود.

10-تنظیمات ترموستات:

شاید یکی از ساده ترین توضیحات برای علت خاموش شدن کولر دوتیکه شما، نوع تنظیمات ترموستات کولر باشد. یک ترموستات خودکار ممکن است در یک زمان مشخص خاموش و روشن شود و اگر شما سهوا درجه ترموستات را بیشتر از حد انتظار تنظیم نمایید، ممکن است کولر به طور کلی خاموش شود.

11-خرابی برد کولر کولر گازی

گاهی دلیل روشن نشدن کولر گازی به مشکلات برد آن برمی‌گردد. به طور قطع اگر برد خراب شود، کولر یا خودبه‌خود خاموش می‌شود و یا اینکه روشن نخواهد شد. بعد از بررسی سیم کشی کولر گازی نکته بعدی در یافتن دلیل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی ایراد در بورد کولر گازی است. برد کولر گازی در حقیقت مغز آن است و فرماندهی به قطعات مختلف را به عهده دارد. اگر برد کولر گازی خراب شده باشد، یا به علت عمر بالای دستگاه برد فرسوده شده باشد، در ارسال فرمان آن مشکل ایجاد می شود. بیشتر ایرادات برد کولر گازی قابل تعمیر است و شما می توانید برای حل آن به مقاله علائم خرابی برد الکتریکی کولر گازی مراجعه کنید و در بسیاری از موارد نیازی به تعویض آن نیست. اما به‌دلیل حساسیت بالای قطعات کولر، برای تعمیر برد کولر گازی نباید خودتان دست به‌کار شوید و تعمیر آن را به کارشناس متخصص در این زمینه بسپارید.

12-موتور فن و یا کمپرسور نیم سوز شده‌ است.

نیم سوز شدن موتور کمپرسور و یا موتور فن کولرگازی باعث می‌شود تا با کمی کار کردن موتور و داغ شدن بلافاصله موتور خاموش شود.بنابراین یکی از دلایلی که باعث می‌شود کولرگازی در حین کار خاموش شود ضعیف بودن یکی از این دو موتور است.موضوعاتی مانند مسیر گردش گاز، خرابی رله و ... هم می‌تواند باعث شود موتور فن و موتور کمپرسور جواب ندهند.حتی گاهی عدم کارکرد موتور فن باعث داغ شدن و از کار افتادن کمپرسور می‌شود.
در این مقاله به دلایل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی یا اسپیلت اشاره کردیم لطفا با مواجه شدن با هرکدام از موارد بالا قبل از اقدام با تعمیرکار خود تماس حاصل نمایید.
سرویس به موقع کولر گازی از این هزینه های احتمالی برای شما جلوگیری میکند.برای سرویس کولر گازی خود با تهران سرویس تماس حاصل نمایید سرویسکاران ما در کمتر از یک ساعت د رسراسر تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد

منبع:www.tehranservic.com

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J0Jg
نظرتان را بنویسید