طراحی سایت

طراحی سایت
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
sepide

ما در پویا پرداز با طراحی وب سایت پیشرفته مبتنی بر تکنولوژی روز به همراه بالاترین سطح سئو، همواره در کنار شما خواهیم بود. پویا پرداز با برخورداری از تخصص های مختلف در زمینه فناوری اطلاعات و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در طراحی سایت، توانایی طراحی هر نوع سایت با انعطاف پذیری بالا و منطبق با سلیقه شما را دارد. با توجه به دانش طراحان سایت در زمینه سئو، سایت های طراحی شده توسط تیم طراحی سایت به رتبه های مناسبی در موتور جستجو گوگل می رسند.

 

طراحی سایت - پویا پرداز

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، توسعه اینترنت، گسترش گوشی های هوشمند، کامپیوتر و لپ تاپ و همچنین متاسفانه همه گیری ویروس کووید (کرونا)، داشتن وب سایت به یکی از نیازهای اساسی کسب و کارها تبدیل شده است. صاحب هر کسب و کاری برای راحتی خود و مشتریان، افزایش فروش و دلایل بسیار تصمیم به طراحی وب سایت می گیرد. برای همین با جستجو در گوگل و تماس با طراحان سایت یا شرکت های طراحی سایت، پاسخ ها و مشاوره هایی را دریافت می کند. امکان دارد پرسش هایی در ذهنش شکل بگیرد مانند: طراحی سایت با قالب آماده چیست؟ طراحی سایت رایگان؟ چرا یک نفر می خواد برای من سایت رایگان درست کنه؟ قالب اختصاصی سایت چی هست فرقش با قالب آماده چیه؟ قیمت طراحی سایت واقعا چقدر است؟ به چه گروهی طراحی سایتم را بدهم تا برای من انجام دهند؟ سایت ارزان قیمت با گران قیمت چه تفاوتی دارد؟ چگونه درخواست طراحی سایت بدهم تا دقیقا همان سایتی باشد که مدنظرم است؟ و ده ها سوال دیگر که ما در ادامه این مطلب به شما پاسخ خواهیم داد.

چه نوع سایتی طراحی کنیم؟

با یک جستجوی کوتاه در گوگل متوجه می شوید که انواع سایت با ظاهر، امکانات مختلف و قیمت های متفاوت برای کسب و کار شما وجود دارند. ممکن است که این اطلاعات شما را که تازه می خواهید وب سایت بخرید، کمی گمراه کند. در تصمیم گیری خود برای خرید سایت اصلا عجله نکنید. بهتر است همان ابتدا با بررسی اینکه سایت شخصی، شرکتی یا فروشگاهی می خواهید، از یک طراح سایت مشاوره بگیرید. اگر عجولانه و بدون مشاوره با یک طراح سایت خبره وب سایتی خریداری کنید، ممکن است زمان زیادی از دست بدهید و ضرر مالی زیادی هم متحمل بشوید. در ادامه انواع سایتی که می توانید خریداری کنید را برای شما توضیح داده ایم.

طراحی سایت با قالب آماده

قالب آماده واژه ای است که به تازگی در کار طراحی سایت و به خصوص جامعه وردپرس بسیار رایج شده. همیشه یکی از انتخاب هایی که ما طراحان سایت پیش روی مشتریان گرامی قرار می دهیم طراحی سایت با قالب آماده است. تناسب قیمت طراحی سایت با قالب آماده با بودجه مشتری، نداشتن زمان کافی برای طراحی سایت با قالب اختصاصی، رفع تمامی نیازهای مشتری با قالب آماده می توانند از دلایلی باشند که طراحان سایت به مشتریان خود طراحی سایت با قالب آماده را پیشنهاد می کنند.

شاید خبری از معایب طراحی سایت با قالب آماده علاوه بر مزایایی آن، نداشته باشید. پس اگر خودتان میخواهید سایتتان را طراحی کنید ،شاید بد نباشد بدانید که طراحی سایت با قالب آماده کار راحتی نیست و وقتی شما قالب آماده رو خریداری می کنید یا به رایگان دانلود می کنید. فقط یک فایل فشرده دریافت می کنید. تمام تنظیمات قالب و کارهای تخصصی را در ادامه خودتان باید انجام بدهید. یکی دیگر از معایب قالب های آماده این است که بسیار سنگین می باشند و ممکن است دارای امکاناتی باشند که شما اصلا نیاز ندارید. برای حل این مشکل می توانید یک طراح سایت حرفه ای استخدام کنید و با مشاوره ایشان قالب آماده متناسب با کسب و کار و هدف خود را تهیه کنید. پس از تهیه قالب آماده طراح سایت تمامی تنظیمات قالب و سایت را انجام خواهد داد.

فراوانی قالب های آماده برای سیستم های مدیریت محتوا مانند دروپال، وردپرس و جوملا، به شما در انتخاب قالب متناسب با کسب و کار و اهدافتان کمک می کند. در کل سیستم مدیریت محتوای وردپرس قالب های آماده بسیاری دارد. همین مسئله باعث شده ما سایت های وردپرسی زیادی را ببینیم که بسیار شبیه به هم می باشند.

خرید سایت آماده

به دلیل قیمت بالای سایت های اختصاصی برای کسب و کارهای کوچک و همچنین مشکلات متعدد قالب های آماده برای افراد مبتدی، سایت های آماده طرفداران زیادی پیدا کرده اند. شرکت های طراحی سایت اینگونه سایت ها را از پیش طراحی می کنند و به مشتریان خود پیشنهاد می دهند. اشتباه نکنید سایت آماده سایت با قالب آماده نیست بلکه یک سایت کاملا اختصاصی طراحی شده برای اهداف خاص است که به چندین مشتری فروخته می شود. این نوع سایت ها دارای سئوی قوی و بدون امکانات اضافی می باشند. تغییرات قالب و افزودن امکانات جدید برعکس سایت های وردپرسی با قالب آماده که برای طراحان سایت حرفه ای وردپرس هم بسیار دشوار است، در سایت های آماده برای تیم طراحی سایت قابل انجام می باشد.

این نوع سایت ها را هم می توان با هر نوع سیستم مدیریت محتوا یا هر فریمورکی نوشت. اما بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت آماده، دروپال می باشد. در سیستم مدیریت محتوای دروپال کار توسعه بسیار ساده می باشد. تیم طراحی سایت می تواند تمام خواسته های مشتری را به بهترین شکل ممکن هم از نظر کد نویسی، گرافیک و سئو پیاده سازی کند.

طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت به صورت اختصاصی کمی به هزینه بیشتر و زمان بیشتری نیاز دارد. چون تیم طراحی سایت همه کار طراحی سایت را از صفر و مطابق با تحلیلی که از قبل داشته انجام می دهد. برخی مواقع برای رسیدن به اهدافمان، امکاناتی را در سایتمان می خواهیم که به صورت متداول در سایت های شرکتی، فروشگاهی و شخصی وجود ندارند. همچنین برای حفظ ثبات برند و یکپارچگی ظاهری سایت با سازمان، نیاز به طراحی سایت با قالب اختصاصی پیدا می کنیم.

از دلایل دیگری که برای طراحی سایت به صورت اختصاصی می توانیم نام ببریم، رقابت بالا در سئوی آن کسب و کار می باشد. سبک بودن قالب سایت های اختصاصی به دلیل نداشتن امکانات اضافه، به روز بودن قالب سایت های اختصاصی و استفاده از جدیدترین متدهای روز برای بالا بردن کیفیت تجربه کاربری و رابط کاربری (UI/UX)، استفاده از انیمیشن های جدید در طراحی سایت، مدنظر دادن تمام نکات جدید الگوریتم های گوگل در طراحی سایت از ویژگی های طراحی سایت اختصاصی می باشد.

انواع سایت از لحاظ شخصی، شرکتی و فروشگاهی

از همان ابتدا که وب سایت ها فراگیر شدند. آنها را می توانستیم به سه نوع شخصی، شرکتی و فروشگاهی دسته بندی کنیم. امکانات و کارکرد هر کدام از این سه نوع سایت از روی نامشان پیداست.

انواع طراحی سایت از لحاظ شرکتی، شخصی و فروشگاهی

طراحی سایت شخصی

سایت های شخصی به عنوان یک سایت معرفی کننده شخص و با امکانات صفحه اصلی، درباره من، تماس با من، نمونه کارها و بلاگ شناخته شده اند. البته با گذشت زمان و تغییر نیازها کمی به امکانات این سایت ها هم افزوده شد مانند: اتصال به اینستاگرام، اتصال درگاه پرداخت، پرسش و پاسخ، گرفتن نوبت و امکانات شخصی سازی شده مرتبط به صاحب سایت.

طراحی سایت شرکتی

سایت های شرکتی هم برای معرفی شرکت با امکانات صفحه اصلی، درباره ما، تماس با ما، بلاگ، پروژه ها، محصولات و خدمات، چند زبانه بودن، گالری تصاویر به کار گرفته می شدند. بعدها فرم سفارش محصول و خدمات، فرم های استخدام و سایر اینگونه فرم ها هم به امکانات سایت های شرکتی افزوده شدند. در حال حاضر سایتهای شرکتی بر اساس نوع کسب و کار طراحی می شوند. برای مثال سایت یک دندانپزشکی با سایت شرکت ساخت و ساز و سایت دکوراسیون کاملا متفاوت هستند.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

سفارش های طراحی فروشگاه های اینترنتی پس از موفقیت سایت دیجی کالا بشدت زیاد شد. هر مشتری که به سراغ ما می آمد یک سایت شبیه به دیجیکالا سفارش می داد. فروشگاه های اینترنتی خود به چند دسته فروشگاه محصولات فیزیکی، فروشگاه فایل و یا ترکیبی از هر دو تقسیم بندی می شوند. فروشگاه های اینترنتی دارای امکاناتی نظیر محصولات، درگاه پرداخت، سبد خرید، سفارشات، بسته بندی و ارسال محصول، فاکتور، مدیریت سفارشات، عضویت با پیامک و خیلی از امکاناتی که در قسمت معرفی طراحی سایت فروشگاهی آنها را توضیح خواهیم داد. 

قیمت طراحی سایت چقدر است؟

مهمترین مولفه ای که ما تصمیم میگیریم از چه کسی یا چه شرکتی سایت تهیه کنیم، قیمت وب سایت است. علاوه بر کارکرد سایت، نوع سایت و زمان تحویل سایت، بودجه مشتری و قیمت اعلامی طراحی سایت از طرف شرکت طراحی سایت از عوامل موثر در طراحی سایت هستند. هزینه طراحی سایت بر اساس نوع سایت طراحی شده و امکانات موجود، نوع دامنه خریداری شده و نوع هاست یا سرور محاسبه می گردد.

چگونگی تغییر قیمت طراحی سایت

در این تصویر ببینید که چگونه در شرایط مختلف نرخ طراحی سایت تغییر می کند!

قیمت طراحی سایت 50 هزار تومان در ساعت، در صورتی که مشتری بخواهد تماشا کند 100 هزار تومان در ساعت و 200 هزار تومان در ساعت در صورتی که مشتری بخواهد کمک کند، تغییر می کند.

تغییر نرخ طراحی سایت در شرایط مختلف

قیمت سایت ها به صورت معقول می توانند از 1،500،000 تومان شروع شوند. احتمالا به قیمت های ارزانتر از این هم برخورد کرده اید. اما به شما توصیه میکنم که سمت اینگونه تبلیغات نرید، قیمت های پایینتر رو از ذهنتون بیرون کنید و سریعتر صفحه مربوطه رو ببندید، مخصوصا آنهایی که آخر قیمتشون 990 خورده. با دیدن سایت چند شرکت طراحی سایت، به قیمت های مختلفی برحورد می کنید. ممکن است یک وب سایت شخصی از یک فروشگاه اینترنتی هم گرانتر باشد. این قیمت ها بر اساس نوع تکنولوژی، زبان برنامه نویسی، بانک اطلاعاتی مورد استفاده در طراحی سایت و امکانات موجود محاسبه می گردند.

سایت های نوشته شده با زبان برنامه نویسی Node.js گران تر از پایتون، PHP و ASP می باشد. همچنین سایت هایی که از بانک های اطلاعاتی مرسوم مانند mySQL و SQL server استفاده می کنند، ارزانتر از سایت های با بانک های اطلاعاتی MongoDB می باشند. نکته ای که حائز اهمیت است باید به خاطر داشته باشید با وچود سیستم های مدیریت محتوایی مانند دروپال، وردپرس و جوملا کمتر کسی برای طراحی سایت های ساده از این زبان های برنامه نویسی استفاده می کند.

قیمت سایت های طراحی شده با وردپرس و جوملا از سایت های دروپالی ارزان تر است. به دلیل پیچدگی بالای دروپال و همچنین کمبود قالب های آماده اکثر سایت های دروپالی به صورت اختصاصی نوشته می شوند. در سیستم مدیریت محتوای وردپرس تمام ابزارها و امکانات و هر چیز دیگری که شما در WordPress می بینید با نصب ماژول ایجاد می گردد. اما در Drupal ماژول ها یک سری ابزار در اختیار طراح سایت قرار می دهند تا با استفاده از آن، سایت را طبق نظر و نیاز مشتری بر اساس تحلیل های خودش طراحی کند.

حالا پس از بررسی تکنولوژی های موجود در قسمت بک اند (Backend) به سراغ فرانت اند (Frontend) می رویم. برای اینکه کامل تفاوت بک اند و فرانت اند را متوجه بشوید بهتر است این مقاله را هم مطالعه کنید. این را هم به طور خلاصه بگم در بک اند مواردی که کاربر بازدید کننده سایت نمی بیند را درست می کنیم. در فرانت اند روی کار و چیزی که کاربر می بیند را طراحی می کنیم. از تکنولوژی های فرانت اند میتوانیم به VueJS، React، Angular، Ajax، JQuery، JS، TS، PUG، Twig، CSS، Sass، Scss و HTML اشاره کنیم. در یک سایت ممکن است یکی از بین ری اکت، ویو جی اس، انگولار و ای جکس مورد استفاده قرار بگیرد استفاده درست از هرکدام از این فریمورک ها میفیت سایت طراحی شده را به صورت چشمگیری بالا می برد. اما در تمام سایت ها از CSS, Html , JS به صورت صد در صدی استفاده می کنیم. پس قیمت سایتهایی که از ابزارهای بروز فرانت به صورت درست استفاده می کنند باید بیشتر باشد.

طراحی سایت ارزان قیمت

بزرگترین مزیت خرید سایت با قیمت ارزان، همان قیمت ارزانش می باشد. واقعا سایت باید چه قیمتی داشته باشه که بتوانیم به آن سایت ارزان بگوییم؟ برای مثال سایت با قیمت 499،000 تومان ارزان هست؟ یا قیمت 1،500،000 تومان یا قیمت 4،500،000 اگر با کلید واژه طراحی سایت ارزان در گوگل جستجو کنید با هر سه این قیمت ها روبرو خواهید شد!!! پس بهتره که به این تبلیغات با اینکه حتی اگر درست هم باشند، توجه زیادی نکنیم.

صحبت در مورد قیمت قبل از آغاز کار

با این کار وقت خود و مشتری را تلف نمی کنیم.

اگر اصلا در مورد هزینه انجام طراحی سایت یا هر کار دیگری با مشتری هماهنگ نشویم، ممکن است سوء برداشت هایی برای هر دو طرف پیش بیاید. بهتر است در مورد بودجه طراحی سایت همان آغاز کار صحبت کنیم.

طراحی سایت بر اساس بودجه مشتری

بهترین راه برای اینکه یک سایت ارزان و با کیفیت خریداری کنیم این است که ابتدا نمونه کارهای شرکت طراحی سایت و میزان رضایتمندی مشتریان آنها را بسنجیم. هیچ طراح سایتی برای کسی به صورت ارزان کار نمی کند. اما چند گزینه جلوی پای مشتری می گذارد. استفاده از قالب آماده یا استفاده از سایت آماده برای طراحی که در نهایت رنگها و تصاویر برای شما شخصی سازی می شوند. یک راه دیگه هم برای طراحی سایت ارزان هست. استفاده از سایت ساز، البته بعضی مواقع ارزان در میاد و برخی مواقع هم نمیتونیم جزو سایت های ارزان قیمت قرارشون بدیم. اما در کل بهتون استفاده از سایت ساز رو پیشنهاد نمیکنیم چون باز هم باید یک نفر که با طراحی سایت آسنایی داشته باشه این کار رو براتون انجام بده تا بتونید از سایتتون طبق انتظار بهره بردای داشته باشید.

طراحی سایت رایگان

خوب به به چقدر خوب برامون به صورت رایگان هم سایت درست میکنند. عجب آدم های خیر و نیکوکاری پیدا میشن! تبلیغش من رو یاد تبلیغ تور رایگان دوبی و استانبول میندازه. زیاد وقتتون رو تلف نمیکنم و صاف و شفاف میگم که چیزی به نام طراحی سایت رایگان وجود ندارد. اصلا شرکتی که سایت رایگان تحویل مشتری میده چطوری تا الان روپا مونده و توی این وضعیت اقتصادی نابسامان که حقوق برنامه نویسان هم حقوق کمی نیست به کار خودش ادامه میده؟

شاید بگید که خوب من خودم میتونم برم یه سایت وردپرس نصب کنم و کارم رو شروع کنم. باید خدمتتون بگم که حتی اگر مشتری هم اقدام به اینکار کند خیلی زود متوجه می شود که برای نصب و بالا آوردن یک سایت وردپرسی یا هر سایت دیگه ای نیاز به یک نام دامنه و یک هاست دارد. اگر حتی ارزانترین اینها رو هم تهیه کند 300،000 تومان هزینه این دوتا میشه. یکمی که جلوتر میرود و اگر بتواند وردپرس رو نصب کند (نصب وردپرس هم نیاز به دانش طراحی سایت داره) می بیند که از قالب پیش فرض وردپرس فقط به عنوان یک بلاگ میتواند استفاده کند.

بعدش با خودش میگه که اینهمه دردسر کشیدم برای یک وبلاگ و سریع تصمیم به تغییر قالب سایت می گیرد. چندین ساعت برای انتخاب قالب مناسب با نیازها وقت میگذارد. اما متاسفانه قالب رایگانی که تمام نیازها رو پوشش بده وجود نداره و مجبور به خرید قالب می شود. یک مبلغی هم قطعا از 100،000 تا 500،000 تومان برای قالب پرداخت خواهد کرد. حالا باز هم می بیند که امکانات سایت کامل نیست و برای هر کدام از آنها باید یک افزونه با قیمت میانگین 100،000 تومان خریداری کند. اگر 5 افزونه هم برای سایت خریداری شود، 500،000 تومان هزینه برمیداره.

اگر تا اینجا حساب کنیم به صورت میانگین 1،100،000 هزینه سایت شده. حالا که سایت آماده شد باز هم همانی نیست که انتظار دارد. یا اصلا ممکن است به مشکلاتی در ادامه کار با سایت رایگان خود برخورد کند. برطرف کردن این مشکلات و ویرایش سایت نیاز به دانش تخصصی طراحی سایت دارد که قطعا این کار برای مشتری هزینه خواهد داشت.

این داستان رو تعریف کردم که بگم با وردپرس و دروپال یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگه ای سایت رایگان نمیشه ساخت. سایت سازها رو هم که در قسمت بالا (طراحی سایت ارزان قیمت) توضیح دادم. این را هم اضافه کنم در سایت سازها می توانید سایت را به صورت رایگان بسازید. اما تا زمان پرداخت کامل قیمت سایت، فعال نخواهد شد. ما هم میتوانیم ادعا کنیم که خدمات طراحی سایت خود را بصورت رایگان انجام می دهیم. اما فقط قسمت مشاوره، جمع آوری اطلاعات و بستن قرارداد رایگان است.

به چه شرکتی درخواست طراحی سایت بدهم؟

از زمانی که پویا پرداز کار خودش را در شهر قزوین آغاز کرد شرکت های طراحی سایت زیادی وجود نداشت. اما با پیشرفت اینترنت و نیاز کسب و کارها به وب سایت هم به تعداد شرکت های طراحی سایت افزوده شد و هم برخی از شرکت ها رشد قابل توجهی داشتند. فکر نکنم شرکتی باشد که بتواند ادعا کند بهترین شرکت طراحی سایت هستیم. بهترین شرکت طراحی سایت از چه نظر؟ از نظر قیمت، از نظر پشتیبانی، از نظر امنیت، از نظر گرافیک، از نظر سئو، از نظر برنامه نویسی و خیلی از مولفه های دیگر. برای اینکه کار طراحی سایت را به یک شرکت طراحی سایت بسپارید به چند نکته باید توجه کنید.

نحوه استخدام طراح سایت در ایران و مخصوصا قزوین

به دلیل تازه بودن کار طراحی سایت و همچنین آشنایی بسیار کم مردم از نحوه طراحی سایت و میزان دشواری آن، در ابتدا فکر می کنند که طراحی سایت کاری آسان می باشد. این افراد خام تبلیغات دروغین برخی از سودجویان در این بازار شده اند. طراحی سایت کاری حساس و دشوار می باشد و آن را باید به متخصص طراحی سایت سپرد.

 

نحوه استخدام طراح وبسایت

سابقه شرکت طراحی سایت:

همانطور که می دانید در هر کاری تجربه و سابقه یکی از مزیت های با اولویت بالا محسوب می گردد. شرکت های طراحی سایت هم از این قاعده مستثنی نیستند. شما از بین دو شرکت با سابقه 15 ساله و یک شرکت با 6 ماه سابقه کدام را انتخاب خواهید کرد؟

نمونه کارهای طراحی سایت:

هر شرکت طراحی سایت نمونه کارهای زیادی دارد. شما می توانید چند نمونه کار آنها را بررسی کنید. از ابزارهای بررسی سایت مانند جی تی متریکس می توانید استفاده کنید. اما این نکته را بدانید تمام نمونه کارهای یک شرکت نمی تواند خوب باشد. نمونه کارهایی را که خودشان ادعا می کنند و جدید هستند را بررسی کنید.

میزان رضایتمندی مشتریان:

به راحتی می توان با مشاهده نمونه کارهای شرکت طراحی سایت، شماره تماس های مشتری آنها را پیدا کرد. شما می توانید با تماس با مشتریان قبلی آن شرکت نسبت به رضایتمندی آنها و نحوه کار شرکت طراحی سایت استعلام بگیرید.

عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه و شرکت ثبت شده:

با جستجوی نام شرکت در سایت نظام صنفی رایانه از عضویت شرکت در آنجا اطمینان حاصل کنید. همچنین ایکار را هم در سایت روزنامه رسمی برای ثبت شرکت می توانید انجام دهید.

داشتن دفتر و تیم طراحی سایت:

طراحی سایت کاری سخت می باشد که هر کسی به تنهایی نمی تواند به تمام قسمت ها مسلط باشد. در یک تیم طراحی سایت بک اند کار، فرانت اند کار، گرافیست و متخصص سئو و شبکه های اجتماعی داریم. پس باید یک مکان مشخصی هم به عنوان دفتر کار برای فعالیت تیم طراحی سایت داشته باشند.

لینک مرجع https://puyapardaz.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vWEr
مطلب قبلی
شمش فولاد
مطلب بعدی
چمن مصنوعی
نظرتان را بنویسید