راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
tehranservic

 
 

امروزه یکی از وسایل ضروری که باید داخل هر خانه ای باشد، سیستم سرمایشی است. از میان انواع کولر ها به صرفه ترین شان، کولر گازی می باشد که هزینه نگه داری کمتری دارد و اصلا آب مصرف نمیکند. حتی با پیشرفت تکنولوژی کولر گازی های جدید به بازار آمده اند که مصرف برق آنها بسیار کم می باشد تا جایی که برخی از مدل های کولر گازی با برق شهری تغذیه می شوند که میتوان به پریز برق منزل آنها را وصل کرد. به همین جهت در این مقاله به راهنمای خرید کولر گازی پرداخته ایم و انواع آن را برای شما گرد آوری کرده ایم.

راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید انواع کولر گازی

کولرهای گازی به سه نوع کلی تقسیم می‌شوند: کولر اسپلیت، کولر پنجره ای و کولرهای ایستاده. البته مدل های دیگری با ساختارهای خاص هم وجود دارند.

اما از آنجایی که تنها از این سه مدل در مصارف خانگی و اداری استفاده می‌شود تنها به این سه مدل پرداخته ایم. هر کدام از این سه مدل مزایا و معایبی دارند که باعث می‌شود برای عده ای جذاب و برای سایرین فاقد جذابیت باشد.

 
 

کولر گازی پنجره‌ای

این نوع کولر ها نیازی به برق کشی ندارند و تنها با وصل کردن دوشاخه به پریز سرق شروع به کار میکنند. در این نوع، نیازی به سوراخ کردن دیوار و رد کردن لوله‌های مسی هم نیست. این نوع کولر به راحتی درون پنجره جا میخورد.
از مزیت های این نوع کولر قیمت پایین و قدرت خنک کنندگی آن است. وزن زیاد و مصرف به شدت بالای برق نیز از معایب آن می باشد.

خرید کولر گازی

کولر گازی اسپلیت

برای راهنمای خرید کولر گازی باید این نکته را در نظر داشت که این نوع کولر ها در مقایسه با کولر گازی پنجره ای قیمت بیشتری دارند؛ اما مصرف برق‌شان به مراتب کمتر است و در دراز مدت ‌صرفه ‌ی اقتصادی خود را نشان می‌دهند.

کولرهای اسپلیت از دو تکه ی داخلی و بیرونی تشکیل شده اند که برای اتصال این دو تکه از لوله ای مسی انتقال حرارت استفاده می شود.

معمولا برای زیبایی بیشتر لوله مسی را طوری بین دو قسمت کار می گذراند که از دید پنهان بماند. به همین دلیل با ایجاد حفره‌هایی درون دیوار، لوله های مسی را از درون آن رد می‌کنند.

سختی این کار و نیاز به باز کردن یونیت داخلی برای اتصال برق کولر از جمله ی دلایلی هستند که باعث می‌شود برای راه اندازی کولرهای اسپلیت به یک نصاب حرفه ای و ماهر نیاز پیدا کنید.

اگر شما نیاز به یک نصاب حرفه ای برای نصب کولر گازی خود نیاز دارید، میتواند در صفحه درخواست خدمات درخواست خود را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.

سازندگان کولر های اسپلیت معمولا مشخص می‌کنند حداکثر فاصله ی مابین پنل و موتور باید چقدر باشد. دقت کنید اگر امکان نصب موتور در فاصله ی بین ۵ تا ۱۰ متری پنل را ندارید، یا از فکر کولر اسپلیت بیرون بیایید یا حتما کولری بخرید که در ساختمان شما جوابگو باشد.

راهنمای خرید کولر گازی اسپیلت

کولر گازی ایستاده

این نوع کولر ها بیشتر برای مکان های صنعتی و مکان های پر رفت و آمد مانند پایانه های مسافربری و فروشگاه های زنجیره ای، مساجد و… استفاده می شوند.

آن دسته از کاربرانی که امکان نصب کولر پنجره ای ندارند یا به دلیل مستاجر بودن، اجازه ی دخل و تصرف در دیوار منزل مسکونی را ندارند هم ممکن است به ناچار به سمت این کولرها سوق داده می‌شوند.

راهنمایی برای خرید کولر گازی

آیا طراحی پنل واقعا مهم است؟

باید بگوییم که بله طراحی پنل مهم است زیرا تنها چیزی که شما پس از نصب از یک کولر گازی مشاهده می‌کنید، پنل آن است.

زیبایی پنل باعث زیبا تر شدن فصای خانه شما می شود، بنابراین سعی کنید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، کولری با زیبا ترین پنل موجود را انتخاب کنید.

ظرفیت کولر گازی

در هنگام (خرید کولر گازی) به یکی از نگاتی که باید توجه کنیم، ظرفیت کولر گازی نسبت به مساحت اتاق مورد نیاز می باشد. در زیر جدولی ارائه شده که می توانید نسبت مساحت به ظرفیت را مشاهده نمایید.

ظرفیت کولر گازیمساحت اتاق (متر مربع)
۹۰۰۰۳۷-۳۲
۱۰۰۰۰۴۱-۳۷
۱۲۰۰۰۵۰-۴۱
۱۴۰۰۰۶۴-۵۰
۱۸۰۰۰۹۱-۶۴
۲۴۰۰۰۱۱۷-۹۱

انواع کمپرسور های کولر گازی

کمپرسور ها یکی از مهم ترین اجزای کولر گازی است. زیرا تمام سرمایش ایجاد شده توسط کولر بر عهده کمپرسور می باشد.

در زمان خرید کولر گازی جدا از برند مورد نظر، نکته ی مهمی که وجود دارد این است که به مدل و نوع کمپرسور به کار رفته در آن باید توجه کنید زیرا انتخاب بهترین مدل کمپرسور هزینه ما را در سرویس کولر گازی بسیار کاهش می دهد.

در جدول زیر انواع مدل و کمپرسور های موجود در بازار را برای شما آورده ایم:

نوع کپرسورتحمل حرارتمصرف برقمیزان صداتوان
پیستونیمتوسطکمکممتوسط
اسکرولزیادمتوسطمتوسطبالا
موشکیکمزیادزیادکم
  • کمپرسور اسکرول
  • کمپرسور پیستونی
  • کمپرسور موشکی

در آخر باید به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام خرید، ظرفیت و نوع کمپرسور آن را در نظر بگیرید و سپس با توجه به نیاز خود یکی از انواع کولر گازی را انتخاب نمایید. همچنین نوع برند نیز می تواند در تعرفه های تعمیر کولر گازی متفاوت باشد.

در هنگام خرید با اطلاع و راهنمای کامل کولر های گازی می توانید خریدی به صرفه و خوبی را تجربه کنید.

کمپرسور موشکی کولر گازی
کمپرسور پیستونی کولر گازی
کمپرسور اسکرول کولر گازی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gzBD
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر