لوازم یدکی خودروهای جک

لوازم یدکی خودروهای جک
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Majid

شرکت کرمان موتور یک شرکت خودروسازی و واردکننده ایرانی است که در اسفندماه ۱۳۷۳ به عنوان اولین و بزرگترین زیرمجموعه هلدینگ صنایع خودروسازی کرمان (کرمان خودرو) برای واردات مدل‌های مختلف خودروهای دوو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید شهر بم در استان کرمان تأسیس شد و فعالیت خود را در زمینه ساخت و مونتاژ خودرو آغاز کرد. این شرکت به همراه هواپیمایی ماهان زیر نظر موسسه خیریه مولی الموحدین قرار دارند. این شرکت در سال‌های گذشته (قبل از اعمال مجدد تحریم‌های اتمی ایران به دست دونالد ترامپ)، واردات گسترده و مونتاژ خودروهای کره‌ای به ایران را برعهده داشت.

مدیرعامل این شرکت از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۸ ابوالفضل سجادی بنیان‌گذار اولین بخش خودروسازی خصوصی در کشور بود.[۱]

کرمان خودرو در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۱ با واردات و مونتاژ خودروهای شرکت کره‌ای دوو به سود کلانی رسید، اما در سال ۱۳۸۱ پس از خرید دوو توسط شرکت آمریکایی جنرال موتورز و قطع همکاری «جنرال موتورز دوو» با کرمان موتور به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این شرکت با ایجاد دو شرکت دیگر بم خودرو و خودروسازان راین در پی مونتاژ خودروهای شرکت آلمانی فولکس واگن و شرکت کره‌ای هیوندای برآمد و کرمان موتور به تولید خودروهای ارزان قیمت و چینی شرکت لیفان و سپس جک پرداخت. بحران‌های مالی کرمان خودرو همانند دیگر شرکت‌های خودروسازی ایرانی موجب شد تا در ۱۳۸۳ مبلغ ۹۲٫۰۶ میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی به این شرکت پرداخت شود.[۲][۳] حدود نیمی از سهام شرکت کرمان خودرو متعلق به مؤسسه خیریه مولی‌الموحدین و نیمی دیگر متعلق به سازمان عمران کرمان است و چهار درصد سهام این شرکت از بدو تأسیس به گروهی از مدیران فنی تعلق داشته‌است.

جِی ای سی یا جک (انگلیسی: JAC) یک شرکت خودروسازی چینی است که در شهر هفئی استان آن‌هوئی قرار دارد. این شرکت در ۳۰ سپتامبر ۱۹۹۹ میلادی تأسیس شده‌است. این شرکت پیش‌تر با نام کارخانه خودروسازی هفئی جیانگوای شناخته می‌شد که در سال ۱۹۶۴ میلادی تأسیس گردیده بود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NP2p
نظرتان را بنویسید