نحوه ثبت نام جهش تحصیلی در سامانه سناد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مدیران مدارس می بایست با ورود به سامانه سناد نسبت به انجام مراحل لازم برای ثبت جهش تحصیلی متقاضیان جهش اقدام نمایند و مراحل بعد از آن به عهده کاربر منطقه آموزش و پرورش و سپس به عهده مسئول سنجش آموزش و پرورش برای انجام ارزیابی دانش آموز می باشد .




دانش آموزان زیادی هر ساله متقاضی ثبت نام جهش تحصیلی هستند تا بتوانند تا با جهشی خواندن یک پایه به پایه بعدی بروند . از آن جایی که تمامی اطلاعات دانش آموزان کشور در سامانه سناد دانش آموزی ثبت شده و توسط مدیران محترم مدارس اداره و مدیریت می شود ، ثبت نام جهش تحصیلی نیازمند ثبت جهش در سامانه سناد توسط مدیران مدارس می باشد .

البته ثبت جهش تحصیلی شامل مراحل مختلفی می شود که بخشی از این مراحل بر عهده مدیران مدارس بوده و بخش های دیگر بر عهده کاربران منطقه و کاربران سنجش آموزش و پرورش می باشد . از آن جایی که ثبت نام جهش تحصیلی شامل مراحل متعددی بوده و نیازمند انجام دادن مراحل به صورت دقیق می باشد ، در ادامه به شرح کامل نحوه ثبت جهش تحصیلی در سامانه سناد پرداخته ایم .



مراحل ثبت جهش تحصیلی در سامانه سناد
مدیر مدرسه می بایست در سامانه سناد از قسمت امور دانش آموزان و لیست دانش آموزان وضعیت دانش آموز مورد نظر را چک نموده و چنان چه برای دانش آموز مورد نظر ثبت نام در پایه انجام شده باشد ، دانش آموز آزاد سازی و سپس نسبت به ثبت اطلاعات اولیه از قسمت امور دفترداری یا ثبت مشخصات دانش آموز جدید در همان مدرسه اقدام نمایند .

در صورتی که دانش آموز در پایه ای ثبت نام نداشته باشند کاربر مدرسه یا مدیر شروع به ثبت نام جهش برای ایشان می نماید که برای درک بهتر این مرحله ، می توانید فلوچارت زیر را درباره مراحل ثبت جهش تحصیلی برای دانش آموزان را مشاهده و بررسی نمایید .





ثبت کمیسیون جهش



مدیران مدارس از قسمت " امور دفترداری " و انتخاب گزینه " دانش آموزان جهش " اقدام به ثبت کمیسیون جهش برای دانش آموز مورد نظر می نمایند 



چنان چه دانش آموز در مدرسه شاهد درخواست جهش داشته باشند می بایست بعد از انجام گام اول از قسمت مدیریت دانش آموزان یا ثبت نام میان پایه یا ثبت کمیسیون جهشی مدارس شاهد در سامانه سناد اقدام به ثبت درخواست جهش نموده و بقیه مراحل را انجام دهند . 







ثبت شماره نامه و تایید کمیسیون دانش آموز 



کاربر منطقه بعد از ورود به پنل کاربری خود از منوی " مدیریت دانش آموزان " و انتخاب گزینه " مدیریت کمیسیون دانش آموزان عادی " اقدام به ثبت شماره نامه و تایید کمیسیون دانش آموز مربوطه می نماید . هم چنین در صورتی که دانش آموز جهش نامتعارف داشته باشند ( بیش از دو پایه ) می بایست شماره نامه توسط منطقه برای ایشان ثبت شود در غیر این صورت شماره نامه الزامی نمی باشد 



 ثبت درخواست در سنجش  و دریافت اطلاعات از سناد



کاربر سنجش آموزش و پروش درخواست جهش دانش آموز را در سامانه سنجش ثبت نموده و اطلاعات دانش آموز را از سامانه سناد دریافت کرده و با توجه به نمرات دانش آموز درخواست جهش ایشان را تایید یا عدم تایید می نماید .

لازم به ذکر است در صورتی که دانش آموز مورد تایید سنجش آموزش و پرورش بوده و  ثبت نامی در تابستان  برای وی انجام نشده باشد ، می بایست ابتدا دانش آموز را از پایه جهش که ثبت نام شده است ، آزاد سازی نموده و مجددا اقدام به ثبت نام وی نماید . در این صورت ثبت نام تابستان دانش آموز بصورت سیستمی انجام شده و مدرسه می تواند طبق مراحل زیر اقدام به ثبت نمرات جهش نماید . 







بیشتر بخوانید: سناد ابتدایی




ثبت نام دانش آموزان جهشی در مدرسه
در صورت تایید جهش دانش آموز از سمت سنجش آموزش و پرورش ، مدرسه اقدام به گرفتن پایه تحصیلی از سنجش نموده و دانش آموز را در مدرسه ثبت نام قطعی می نماید .



 لازم است مدرسه برای دانش آموزانی که جهش را قبول شده اند ، مراحل زیر را طی نماید  



  گام اول : تعریف رشته - پایه



کاربر مدرسه باید از قسمت " امور دفترداری " و گزینه "مدیریت رشته پایه " اقدام به تعریف رشته - پایه برای تابستان نموده و هنگام انتخاب پایه ، پایه را یک پایه بالاتر از آنچه دانش آموز در ضمن سال گذرانده است ، قرار دهد .





 گام دوم : ثبت کلاس



کاربر مدرسه باید از قسمت " کلاس های مدرسه " و با انتخاب سال تحصیلی و نوبت تحصیلی تابستان در سامانه سناد اقدام به ثبت کلاس نماید .







 گام سوم : اضافه کردن دانش آموز در کلاس



از گزینه "مدیریت کلاس ها " سال تحصیلی و نوبت تحصیلی تابستان را انتخاب نموده و باید دانش آموز در کلاس تعریف شده در سامانه سناد اضافه گردد .











 گام چهارم : ثبت نمرات دانش آموز



جهت ثبت نمرات و ارزشیابی در سامانه سناد جهش از گزینه " ثبت ارزشیابی و دریافت کارنامه " گزینه " ثبت ارزشیابی " باید انتخاب گردد . سپس با تکمیل فیلد های نمایش داده شده و تعیین ارزشیابی نوبت شهریور ماه از قسمت ارزشیابی توصیفی می توان اقدام به ثبت نمرات جهش دانش آموز در شهریور ماه نمود . 







در ادامه بخوانید: سناد متوسطه


منبع : نحوه ثبت نام جهش تحصیلی در سامانه سناد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5P4A
نظرتان را بنویسید